IFA 2012 GPC: פיליפס ביחד ולחוד – TP Vision

לפני כשנה הופתענו לגלות כי חברת פיליפס מוכרת את חטיבת המסכים שלה לקבוצת TPV, יצרן מהמזרח הרחוק שלא הכרנו .במסיבת ...

2:00
  /  
17.04.2012
  
מאת: אורי לרנר

TP VIsion 

בחודש אפריל 2011, הודיע המנכ"ל הנכנס של קונצרן פיליפס על הכוונה להעביר את ייצור המסכים לחברה אחרת. הנושא עורר חששות בקרב הלקוחות האוהבים את מוצרי החברה, ומעט לאחר מכן ערכנו ראיון עם דובר נציגות החברה באמסטרדם.

בראיון הוסבר כי אין בסיס לחששות. החברה המשותפת תהנה מהניסיון של חברת TPV (לדברי הדובר), ואילו נציגי פיליפס ימשיכו להיות מעורבים בפיתוח ובניהול.

השנה, אני שמח לחלוק מידע נוסף, אשר נמסר לנו ישירות מפי מנכ"ל TP Vision, החברה שקמה החודש (אפריל 2012) וממוקמת באמסטרדם.
Maarten De Vries הציג לפנינו במהלך מסיבת העיתונאים בקרואטיה מעט מידע על החברה המאוחדת, בנוספת לנתונים שידענו כבר קודם.

TPV Technology הוא קונצרן גדול מאוד, כאשר השותפים העיקריים המושקעים בו הן חברות ביפן ובסין. הוא יצרן הטלויזיות השלישי בעולם (כאשר חלק גדול מהייצור נעשה תחת שמות מסחריים אחרים, דוגמת AOC). חברה זו הייתה בקשרים מסחריים עם פיליפס עוד לפני הקמת הגוף החדש, אשר בראשו עומד Maarten.
ל-TP Vision מפעלי ייצור בהונגריה, ברזיל וארגנטינה, וכרגע מתקיימות מכירות ל-93 מדינות בעולם (גם מכירות לפרטיים וגם לעסקים, למשל לבתי מלון).
המטרה העיקרית של חברת TP VIsion (כפי שניתן לראות בתמונת השער של המאמר) היא לשמר את המותג Philips TV ואף להגדיל את נתח השוק ואת המשמעות שלו ללקוחות. 

הגישה שלהם להגשמת המטרה מתחלקת לשני חלקים:

1. יצירת היצע נרחב של מסכים בטווחי מחיר שונים, כך שכל לקוח יוכל לקבל התאמה מושלמת.
2. בדומה ליצרנים אחרים, השקעה בפיתוח והטמעה של טכנולוגיות Smart TV, כאשר עפ"י הסטטיסטיקה שהם ערכו , 80% מהמסכים מתוצרת פיליפס (שנמכרו ויימכרו) השנה הם מסכים חכמים, ומבין בעלי המסכים החכמים – כ-60% משתמשים באופן קבוע ביישומים הזמינים (בעיקר וידאו לפי דרישה וגישה לרשתות חברתיות).

אני מעריך שהשנה הזו תהיה שנת מבחן לקבוצה המאוחדת, ואולי עד IFA 2012 עצמה כבר נוכל לראות את המגמה אליה TP Vision מתקדמת.

 

Philips Lifestyle Entertainment

כפי שציינו, חטיבת המסכים של פיליפס היא היחידה שאוחדה ל TP Vision.

חטיבה אחרת של החברה, המקיפה את נושאי האודיו הבידורי והאלקטרוניקה הביתית, נתפסת השנה כזו שתוביל את השוק ובה מושקעים מירב מאמצי הפיתוח והשיווק. 

 

 עפ"י הנתונים שהוצגו (ראו תמונה למטה), החברה היא אחת המובילות במרבית תחומי האלקטרוניקה הביתית באירופה כיום.

 

בכל הקשור לאודיו ביתי, הקו המנחה את החברה הוא "אובססיה לסאונד", לשמוע את התוכן בדיוק כפי שהאמן התכוון שישמעו אותו. תשומת לב לפרטים ולדגשים בסאונד, ותכנון ציוד אשר יפיק את המקסימום מהמקור בו משתמש הלקוח.

קו מוצרי האודיו של פיליפס, פידליו, מורחב השנה לכיוונים שראינו כבר בתערוכות האחרונות, אולם מתוך מחשבה על שילוב איכות הצליל המושלמת (בשאיפה) יחד עם קו עיצובי קל ונוח – אלחוטי (הזרמה ב AirPlay או על גבי רשת אלחוטית באמצעות אפליקציות יעודיות), רמקולים בעלי טוויטר "מרחף" – עיצוב מיוחד וכזה שמאפשר צלילים גבוהים נקיים מאוד (לטענתם, לא ניתן היה להתרשם בחלל האולם).

 

 

פיליפס מתייחסים לעשורים האחרונים כ"עידנים":

  • שנות ה-80 – העידן האנלוגי (תקליטים ולאחר מכן קסטות).
  • שנות ה-90 – העידן האופטי (CD, DVD).
  • שנות ה-2000- העידן הדיגיטלי (MP3 ממחשב ומנגנים ניידים).
  • ההווה – העידן המחובר: טלפונים חכמים, טאבלטים וניגון מהענן.

מכיוון שלכל אדם כמעט יש גישה למקורות מוזיקה בלתי מוגבלים (אם בניגון מהרשת הביתית, מרחב הגיבוי בענן או משירותים כגון Pandora), קו המוצרים החדש יכלול דרכי התמשקות קלים לנגנים אלו.

 

 קו המוצרים יכלול כמובן גם מוצרים לק"ב – רמקולים היקפיים בעלי אלמנטים לכיוונים שונים כדי לשפר את פיזור הקול, soundbar המשתמש בהחזרים מהקירות כדי לייצר צליל היקפי במינימום פגיעה עיצובית וכו'. 

 

 

 

הסרטון הבא הוצג לפנינו במהלך מסיבת העיתונאים, והוא מראה את ההיסטוריה של המותג וכמה הצצות למוצרי 2012.

לא הצלחתי למצוא אותו באיכות גבוהה יותר, אז אני מקווה שצילום הוידאו מהמצגת יספיק לצופים, לפחות בינתיים.

 

תהנו 🙂

 

 

לדיון בנושא: IFA 2012 GPC: פיליפס ביחד ולחוד – TP Vision


2:00
  /  
17.4.2012
  
מאת: אורי לרנר

1