חברת הסטארטאפ RayV משיקה את ה-CloudTV

חברת הסטארטאפ הישראלית, אשר נוסדה ב-2005 ובשנים האחרונות שמרה על פרופיל מתחת לרדאר, יצאה היום והכריזה על פתרון ה-End to ...

7:00
  /  
06.03.2012
  
כתב: מרטין סבג

מה זה בעצם שירות OTT ובמה הוא שונה מ-IPTV?

OTT – Over The Toprn ו-IPTV (כשמו כן הוא) שניהם עושים שימוש בתתשתיות "אינטרנטיות" להעברת rnתכני טלוויזיה (להבדיל מלווין, כבלים וגלי רדיו באויר) אולם, בעוד OTT rnמשתמש למעשה באינטרנט הפתוח, מה שיש לכולנו בבית, IPTV למעשה דורש תשתית rnייעודית שלרוב היא סגורה רק עבור אותם שידורי טלוויזיה. למעשה, דומה הדבר rnליצירת רשת אינטרנט מקבילה שמגיעה הביתה ומשתמשת בפרוטוקולי IP להעברת תכניrn וידיאו.

יש מעט חברות IPTV בעולם. דוגמאות מוכרות לזה היא מערכת rnU-VERSE של AT&T בארה"ב אשר מבחינת המשתמש היא חברת כבלים לכל דבר. זה rnשהשידור מגיע בפרוטוקול IP והחיבורים בבית מה"קיר" ועד ל"ממיר" הם בכבל רשתrn במקום בכבל קואקס כמו בכבלים/לוין, ממש לא משנים לו. לעומת זאת, שירותי rnOTT עושים שימוש באינטרנט הפתוח, כלומר, בעזרת כל דבר המתחבר לרשת ומריץ rnאפליקציה התואמת לשידור, ניתן לצפות בתכנים. דוגמא לכך היא נטפליקס, הולו, rnיוטיוב ואפילו אורנג' טיים בישראל.

כדי לקבל חוויה טלוויזיונית ע"ג rnה"מסך" המחובר לאינטרנט (סמארטפון/טאבלט/מחשב/טלוויזיה חכמה/קונסולה ואף rnממיר ייעודי) יש כמה בלוקים ופונקציות שצריכות להתממש:

  1. יצרן התוכן: לא בהכרח צריך או חייב להיות קשור לנותן השירות או לשרשרת ההפצה. לצורך העניין, מדובר על האולפן שהפיק את התוכן.
  2. בעל הזכויות על התוכן הרוצה למכור אותו הלאה.
  3. החברה המפיצה את התכנים – ממנה רוכשים את המנוי או משלמים לפי תוכן. החברהrn הזו קונה תכנים ממספר בעלי זכויות או ישירות מהאולפנים, צריכה להמיר ולנהלrn אותם (לתת להם META DATA, לייצר EPG, לבנות ערוצים, חבילות וכו'). כל rnהתכנים, המגיעים ממספר מקומות ומקורות, בפורמטים שונים (חלקם שידורים חיים,rn חלקם בקבצים עבור VOD ושידורים מתוזמנים) צריכים להיכנס למערכת ניהול תוכןrn כלשהי. לחברה הזו צריכה להיות מערכת BILLING או התממשקות למערכות BILLING rnשל חברות צד שלישי, ע"מ לגבות דמי מנוי או לפי צפיה ולדעת להתחלק עם בעל rnהזכויות על התוכן, במידה והתשלום הוא לא לפי כותר או לפי עונה אלא לפי מספרrn צפיות או מנויים למשל.
  4. שרתים מבוזרים – אני מניח שאתם מבינים שגם אםrn יש לשרת המרכזי, עליו יושבים התכנים, יכולת UPLOAD מטורפת, מספיק שייתחברוrn בו זמנית לאותו שרת כמה אלפי מנויים שייבקשו שהשרת הזה יזרים להם תוכן rnוהמערכת תקרוס בו במקום. אז איך בעצם שירותים כמו נטפליקס או יוטיוב rnמסוגלים לטפל במיליוני משתמשים? הרעיון הוא שיש רשת של שרתים בכל העולם rn(בין אם של נותן השירות עצמו או בין אם של חברות צד שלישי כמו חברת אקמאי (גם מיקרוסופט, אמאזון הן ספקיות שירות מהסוג הזה). שרתיםrn אלו למעשה עושים שיכפול של התכנים (לא רק וידיאו אלא כל תוכן באינטרנט) rnלפי הצריכה של המשתמשים באותו אזור. אם נעשה את זה פשוט, אז תחשבו על זה rnשאם המערכת מזהה שבאזור מסויים פתאום מתחילים לצפות בסרטון יוטיוב מסויים, rnאזי הראשון למעשה יזרים את זה מהשרת המקורי בארה"ב, לדוגמא, אבל אז השרת rnהמקומי יישמור עותק מקומי והבאים בתור שיירצו לצפות בזה, למעשה ייצפו מעותקrn הנמצא בשרת הקרוב אליהם מה שמשפר את המהירות אבל מעבר לזה, חוסך הון עתק rnבצריכת הנתונים הבין יבשתית, דבר שיקר מאוד לספק האינטרנט…
  5. טרנסקודינג – המרת התוכן לפורמטים השונים המתאימים לנגנים השונים. איפשהו rnבדרך (זה יכול להיות במערכת המקבל את התכנים, בשרתים או בנגן עצמו) צריך rnיהיה להמיר את התוכן לפורמט, לרזולוציה ולקצב הנתונים (Bit Rate) האופטימליrn עבור אותו נגן. אם מדובר על סמארטפון למשל, אין צורך ברזולוציות מטורפות rnוביטרייט גבוה, שכן גודל המסך ורוחב הפס בחיבור סלולרי ממילא לא מאפשר rnלהנות מ-HD אז אין צורך להזרים קבצים גדולים, לעומת זאת, אם מדובר על rnטלווזייה חכמה גדולה, אזי שידור FHD בביטרייט גבוה נחוץ.
  6. DRM – שמירהrn על הזכויות של התוכן. רשת האינטרנט, מעצם היותה פתוחה, היא פרוצה מאוד rnולכן יש צורך לשמור על זכויות בעלי התוכן ע"מ שהתוכן יגיע רק למי שיש לו אתrn הזכות לכך (מנוי או שילם על התוכן), לא ניתן יהיה להעתיק אותו, לא ניתן rnיהיה להפיץ אותו הלאה וכו'.
  7. מערכת FrontEnd – הנגן עצמו. הנגן יכול rnלהיות מובנה בפלטפורמה (למשל, נגן פלאש בדפדפן, נגן הוידיאו המובנה rnבאייפון/אייפאד), אפליקציה/תוכנה ייעודית או אפילו חומרה ייעודית (ממיר).

מיהם אותם גופים המעוניינים להיכנס לשוק הזה?

האמת שגופים מאוד מגוונים. החל מבעלי זכויות על תוכן או יצרני תוכן, למשל, Laugh Factory שהוא בכלל מועדון סטנד-אפ אשר מצלם תכנים והחליט שהוא רוצה להפיץ אותם לכמה שיותר פלטפורמות.
rnלקבל ערוץ ברשת טלויזיה או חברת כבלים זה קשה אולם דרך פלטפורמת OTT הוא למעשה יכול להגיע לכל מי שיש לו אינטרנט….
rnחברות הרוצות להציע שירות מתחרה לחברות הכבלים והלווין המסורתיות. בעוד rnשלחברות לווין וכבלים נדרש הון עתק ע"מ להשיק את השירות (מעבר לתכנים שזה rnבעצם יש לכל מי שרוצה לתת שירות כזה) הרי שהתשתיות הנדרשות הן אדירות, rnלשחקן חדש אשר רוצה להפיץ את התוכן OTT, הוצאות התשתית בטלות בשישים לעומת rnאלו שנדרשו מהחברות המסורתיות וביחס לתכנים.
rnגופים נוספים הנכנסים כרגע בצורה מאוד חזקה לתחום הזה הן חברות סלולר rnוחברות תקשורת. ברור לכולם שכמות הכסף הנכנסת מהודעות טקסט ושיחות VOICE rnנמצא כל הזמן בירידה ולעומתם, צריכת ה-DATA נמצאת כל הזמן בעליה ובצורה rnשרוב הרשתות אפילו לא עומדות בקצב. חברות חדשות הקמות למשל בהודו, מראש rnבונות את הרשת בצורה כזו שהיא תהיה Data Oriented כי זה מנוע הצמיחה rnהעיקרי. כשחברה כמו בזק, מקדמת שירות אינטרנט מהיר במיוחד (NGN למשל), זה rnברור לכולם שזה לא בשביל שטעינת עמוד של אתר HT יהיה מהיר יותר אלא שצריכת rnתכנים – וידיאו באיכות HD, תהיה טובה.

אודות החברה

חברת RayV Technologies הישראלית, אשר נוסדה בשנת 2005, עוסקת בפיתוח פתרונות מוגני פטנט באמצעותן ניתן להעביר תכנית Live TV ו- VOD באיכות גבוהה למחשבים, מכשירים ניידים וטלויזיות חכמות באמצעות הענן. מטה חברת RayV Technologies ממוקם בלוס אנג'לס ומרכז הפיתוח של החברה ממוקם בת"א. החברה מונה כיום 47 עובדים, אשר רובם מתמטיקאים ומומחי אלגוריתמים מובילים בתחומם יוצאי פרוייקט חמ"ן תלפיות ויחידות נבחרות אחרות. עד כה גייסה החברה השקעות של למעלה מ-40 מיליון דולר. המשקיע המוביל בחברה הוא רון צוקרמן, המשמש גם כיו"ר RayV. בין יתר המשקיעים: ג'ים מנזי, לשעבר יו"ר, נשיא ומנכ"ל Lotus Development Corporation ; עופר הי-טק, זרוע ההשקעות של האחים עופר וקרן סקיווקר (SkyWalker Ventures) ומספר משקיעים נוספים. כמו כן, עובדי החברה גם כן מחזיקים במניות ואופציות של החברה.

לחברה מעל 10 פטנטים בארה"ב ואירופה בתחום.


מרכז הבקרה של החברה השולטת על כ-200 ערוצים – טכנאי אחד במשמרת בלבד!

אז מה החברה משיקה היום?

החברה משיקה למעשה את ה-RayV CloudTV, פתרון End-to-End עבור ספקי תקשורתאשר מעוניינות לתת שירות טלוויזיה ו-VOD על גבי OTT, כלומר, על גבי האינטרנט הפתוח.

rnrnrnrnrnrn

הודעה לעיתונות – הועברה כלשונה:


חברת RayV Technologies הישראלית חושפת לראשונהrnאת RayV Cloud TV – טכנולוגיה חדשנית  המיועדת לחולל מהפיכה בדרך שבה צופים ב- Live TV ובתכני VOD  במחשב, במובייל, בטאבלטים ובטלויזיות חכמות. RayV CloudTV, היא פלטפורמת תוכנה מתקדמת שמאפשרת למשתמשrnלצפות בסרט (VOD) או בשידור חי בסטרימינג בכל פלטפורמה ובכלrnמכשיר שברשותו במהירות ובאיכות חסרי תקדים (Over the Top-rnOTT) ללא זמני טעינה (Buffering) וללא ניתוקים. בזכותrnטכנולוגיות סטרימינג ייחודיות המוגנות בפטנטים, שידור P2P (כמו באתרי שיתוף קבצים)rnוגמישות פעולה גבוהה יכולה אפליקציית RayV CloudTV החדשה של RayV להציג סרטי HD, שידורים חיים וערוציrnוידאו מכל סוג במהירות גבוהה לאין שיעור מסטרימינג סטנדרטי.rnrnrn

RayV Technologies משווקת את הטכנולוגיה שלהrnברחבי העולם לספקיות שירותי תקשורת (חברות טלפוניה, סלולר, כבלים, לווין , וכו')rnערוצי טלויזיה, יצרניות תוכן וגופים מושכי עניין. RayV Cloud TV הוא פתרון מקצה לקצה המאפשר מינימום השקעה בתשתית.RayV CloudTV  מאפשרת למשתמש להתחבר ישירות אל כל ספק תוכן ולצפות בסרטים ושידורים חייםrnבסמארטפון, בטאבלט, בטלוויזיה החכמה או במחשב. חברת RayV נמצאת במגעים מתקדמים עםrnספקי תוכן מהגדולים בעולם ובארץ כדי להביא סרטים, סדרות, שידורים ישירים ועוד לכלrnמשתמש בעולם או בישראל. נכון להיום  משדרתrnהחברה ללמעלה מ- 200 ערוצים בכל העולם עבור למעלה מ- 7 מיליון צופים ועם למעלה מ-10rnמיליארד דקות צפיה עד כה.

 

rnrn

חברת RayV עצמה מפתחת גם את הנגןrnשמציג את התוכן, את כלי השליטה והבקרה והבילינג וגם את שרתי ההפצה האזורית כדיrnלחסוך בהוצאות עבור בעל התוכן ולאפשר ניטור צמוד של כל אזור בו נצרכים תכני וידאוrnשמוזרמים דרך החברה.

rnrn

מה מחדשת RayV CloudTV לעולם תוכן הווידאוrnבאינטרנט? הכל:

Streamingrnrn ללא Buffering. הודותrnלטכנולוגיית קידוד ותפיסת הפעלה ייחודית מועברים כל תכני הווידאו ללא צורך בטעינהrnאו הורדת קבצים. פשוט בוחרים וידאו ורואים אותו בסטרימינג במקום – גם אם מהירותrnהחיבור שלכם נמוכה יחסית.

וידאו לכל פלטפורמה.rnrn השירותrnפועל דרך גרסאות ייעודיות של RayV CloudTV ל-iOS, אנדרואיד, OSx ו-Windows וניתן לקבל אותו גם דרךrnממירים תומכים, טלוויזיות חכמות ובעתיד הקרוב – גם בקונסולות משחק.

rnrn

זמן טעינה קצר מאוד ביןrnערוצים. מעבר ביןrnערוצי תוכן שונים הוא מיידי כמו מעבר בין לשוניות דפדפן. בתוך שבריר שניה תוכלוrnלעבור בין סרט HD אחד לסרט HD אחר – ללא קפיצותrnוניתוקים.

rnrn

שיתוף קבצים – לא מהrnשחשבת. RayV CloudTV מפעילה אתrnהמשתמשים בתור עמיתים שמאיצים, מעבירים ומגבירים את הזרמת הווידאו עבורם ועבורrnחבריהם. זאת, בלי לגרוע יותר מרסיס זעום מרוחב הפס שלהם ובצורה מאובטחת לחלוטין.

rnrn

צפייה חברתית אמיתית. רוציםrnלהזמין חברים לראות סרט? לקרוא להם למסך לראות קטע מטורף שהרגע שודר במהדורתrnחדשות? ללמוד עוד על התוכנית בה אתם צופים? RayV CloudTV מסונכרנת לפייסבוק ולמסדrnנתוני סרטים וסדרות.

rnrn

איך זה עובד?
rnטכנולוגיית Ray V נשענת על מספר גורמים: מקורות וידאו, שרתיrnהפצה מקומיים (POP) ורשת שיתוף עמית לעמית (P2P), בדומה לאתרי שיתוף קבצים.

rnהמקור יכול להיות חברת כבלים או לוויין, חברת תוכן שמפעילה ערוץ מסוים או כל גורםrnאחר. מערכות RayV יודעות לקבל את האות של המקור – אם ממסדrnנתונים ואם Feed חי ולקודד אותו כך שלא יתבצע שום בו ניחות-rnואיכותו תישמר במלואה (כולל Full HD). משם מועבר האות לשרתיrnההפצה, שמזרימים את הווידאו למשתמשים. כל משתמש מקבל את התוכן במלואו (למשל, 800rnקילובייט לשנייה) ומעביר הלאה חלק קטן (למשל, 10 קילובייט) ליתר המשתמשים. התוצאה:rnכל מי שמחובר מקבל את הווידאו במלואו וכך אין שום זמן טעינה (Buffering). היתרונות של שיטה זו ברורים: משתמשים כברrnלא צריכים להוריד קבצים (מה שמסכן את אבטחת המחשב, תופס מקום בכונן הקשיח ויכול לקחתrnגם זמן רב – בו רוחב הפס "פקוק").

rnrn

שיטת עבודה זו פותרת את בעיית מהירות ההעלאה המוגבלת של רשתות DSL על ידי שימוש במשתמשים לאrnפעילים (כאלה שלא צופים באותו וידאו ברגע נתון) בתור "מגברים" – אלוrnנותנים חלק קטן מרוחב הפס שלהם מבלי לקבל את הווידאו. כך מגיע feed וידאו לכל פלטפורמה.

rnrn

הכירו את המולטיקאסטינג,rnעתיד הווידאו ברשת
rnהרעיון מאחורי טכנולוגיית RayV הוא לאפשר הפצת תוכן מהירrnמבלי להיות תלוי בחומרה זו או אחרת – MultiCasting ברמת האפליקציה. שירותrnזה מאפשר ל-RayV להעביר וידאו בצורה פשוטה וישירה. בעודrnחברות כמו אפל וגוגל מתאמצות לבנות פלטפורמת תוכן וידאו תחת אילוציהן השונים,rnמציעה RayV פלטפורמה גמישה, פשוטה ואדפטיבית שמסוגלתrnלהעביר תכנים לכל מכשיר.

rnrnחברותrnכבלים באירופה, דרום מזרח אסיה וארצות הברית כבר משתמשות בשירותי RayV להצעת תכני וידאו ללקוחותיהן ובקרוב צפויים להצטרף עוד לקוחותrnגדולים רבים אחרים. בנוסף, בגלל ששיטת השידור זולה בהרבה מהטכניקות הקיימות,rnמוצעים תכני הפרימיום במחיר זול בהרבה מהן.


שלומי כהן, מנכ"ל RayV מדגים את המערכת. (צילום: יחצ RayV)

ישנן לא מעט חברות ושירותים בתחום הזה. החדשנות למעשה נובע מפיתרון שהוא קצה לקצה ושהוא בתוכנה בלבד, מה שמאפשר הטמעה של המערכת במהירות ובמחיר תחרותי לאותם גופים המעוניינים להגיע ללקוחות הסופיים ב-One Stop Shop. מעבר לזה, השימוש ב-P2P של מכשירי הקצה, יחד עם השרתים המבוזרים, מאפשר הזרמת וידיאו במהירות ובאמינות גובהה מאוד המאפשרת הרחבת השירות בגמישות.

לדיון בנושא: חברת הסטארטאפ RayV משיקה את ה-CloudTV


7:00
  /  
6.3.2012
  
כתב: מרטין סבג

1