CES 2012: סמסונג מציגה את החזון שלה לשנה הקרובה

סמסונג מציגה את החזון שלה לשנה הקרובה.

0:30
  /  
10.01.2012
  
מאת: עפר לאור

בו קון יון, מנכ"ל חטיבת ה-CE  של סמסונג הציג את החזון של סמסונג לשנת 2012. הוא רואה את מטרת החברה להפוך את חיי הצרכן האלקטרוני לפשוט יותר, חכם יותר וטכנולוגי יותר. בשביל זה צריך לחזק את הקישוריות בין המוצרים ולהפוך אותם לחכמים יותר.

הטלויזיות של מסכי סמסונג שוב מספר  1 במכירות, שזה מסתכם ב-5.7 מיליון מסכים… בפעם הראשונה סמסונג גם מס' 1 בתחום הסלולר, עם 300 מיליון מכשירי סלולר חכמים.

השיתופיות בין כל המכשירים נותן אפשרות לשתף את התוכן בכל מקום ובכל זמן. הטלויזיה בעיניו חשובה במיוחד בגלל שהיא במרכז הסלון ובמרכז חיי המשפחה שלנו. במרכז המטרות של סמסונג יש אינטרקציה חכמה, תוכן חכם ואבולוציה חכמה. אינטרקציה נעשית על ידי שמיעה – המסך ישמע את הוראות הצופה, צפיה – המסך יראה אותך, ותנועה – המסך יפרש את התנועות שלך ויתנהג בהתאם. מדיה האב, שהיה קיים במכשיריה הניידים של החברה, ואשר אפשר ריכשת תוכן פרימיום (סרטים וסדרות) מגיע למסכי טלויזיה – ניתן לרכוש תוכן בנייד ומקבלים אותו בכל המסכים בבית. יש גם תכנים נתמכים, כך שאם מורידים סרט בטלויזיה יכולים לקבל תוכן משלים למכשירים האחרים.

סמסונג ממשיכה להשקיע בתלת מימד, לא רק במסכים ובטכנולוגיה אלא גם בתוכן ובדרכים להביא אותו לצרכן הסופי (לדוגמא דרך אפליקצית explore 3D אשר מאפשרת הורדת תכני תלת מימד למסכי הטלויזיה). קידום שותפויות תוכן ומפתחות תוכנה מקדמות את התוכן לצרכנים של סמסונג, החלקים האחרים באסטרטגיה הם שירותים (כולל בריאותיים, משחקים ותוכן) ותשתית – חיבוריות לאינטרנט. סמסונג רואה בחברות פיתוח תוכנה, כולל קטנות, כגוף חשוב ביותר לחיזוק הפלטפורמה שלה – יש כיום 25,000 גופי פיתוח, עם 20 מיליון אפליקציות ברחבי העולם!
המסכים החכמים ממשיכים להפוך לחכמים יותר בכל שנה, התוכן נהיה חכם יותר בזכות האינטגרציה בתכנים וממשקים אנושיים חדשים. המסך מזהה אותנו ואת התנועות שלנו – שליטה דרך מצלמה שהיא אינטגרלית למסך. את כל זה המסך עושה בזכות מעבד 4 ליבות מתוצרת סמסונג עצמה.

ES8000 הוא מסך הדגל החדש, כמעט נטול כל מסגרת וכולל מעמד חדש בצורת האות U. הגודל גדל ומגיע כעת עד ל-75". בחלק העליון של המסך יש מסך אינטגרלי שמאפשר לא רק שיחות סקייפ אלא גם מאפשר את הממשקים החדשים.

12 מיליון מסכים בתלת מימד נמכרו על ידי סמסונג בשנה האחרונה. סמסונג רואה בחשיבות התוכן להצלחת התלת מימד – ולכן נמצאת בשיתוף פעולה עם יצרני תוכן כמו NBC Universal ליצירת תוכן תלת מימדי (למשל של Battlestar galactica בתלת מימד לרכישה במסכים).

עוד אלמנט מעניין הוא הדרך שסמסונג מחברת בין המסך לבין המכשירים הניידים שלנו. Angry birds מגיעים למסכי סמסונג… מתברר שיהיה במסכי סמסונג ערוץ יעודי ל Angry birds עם תוכן מקורי (סרטי אנימציה) על Angry birds , התוכן יהיה חינם במסכים החל ממודלים של 2011.
אפליקציות משולבות שמחברות בין המסכים למכשירים הניידים. הזוכה בתחרות השנתית של סמסונג שמשלב בין המסכים היא Party shots שמאפשרים צפיה במסך הטלויזיה בצילומים שכל אחד במסיבה צילם. נחמד.

אפליקציה נוספת שהודגשה זה Family story שמאפשרת העלאת תכנים ביתיים (צילומים ותיעוד) אשר יופיעו ישר במסך.
שירות לילדים כולל תכנים חינמיים מאפשרים להורים לקבוע מה מותר ואסור לילדים לצפות ובאופן פשוט כך שילדים יוכלו לבחור בתוכן מבלי צורך במבוגר שישים להם את התוכן.

שליטה

  • Voice שליטה קולית במסך – אומרים "הי TV" ואפשר להעביר ערוצים לבחור אפליקציות ועוד.
  •  gestures – ניתן לשלוט בממשק עם הידיים מבלי להחזיק בשלט – פשוט מצביעים על התוכן ואפשר לעשות תנועות.
  • face – זיהוי פנים יאפשר התאמה חכמה של תכנים לפי מי שצופה.

שלושת היכולות הללו יהיו נגישות למפתחים וסמסונג מציגה תחרות חדשה – לאתגר מפתחים להשתמש ביכולות החדשות הללו להגיע לאפליקציות ייחודיות.

evolution – סלוט חדש שיהיה במסכים החדשים שיאפשרו הרחבה שלה ופיתוח מוצרים חיצוניים שיתממשקו לטלויזיה.

SUPER OLED

לבסוף, סמסונג הציגו מסך 55" של SUPER OLED שלראשונה יהיה בייצור מסחרי. סמסונג כיום מייצרת מעל 90% של מסכי ה-OLED בעולם כיום. המסך יהיה זמין בהמשך השנה. זמן תגובה אפסי, כל פיקסל מייצר את האור של עצמו – בזל מינימליסטי. מדהים.

למסך יהיה את כל היכולות שצויינו קודם, תלת מימדית, מעבד דו ליבתי, מצלמה מובנית וכל היכולות שליטה – זיהוי פנים, זיהוי קול ושליטה עם תנועות ידיים. כמובן שגם אפליקציות ירוצו עליה. יחס ניגודיות אין סופי – שחורים עמוקים. השאלה המתבקשת היא כמובן אורך חיים, מחיר וזמינות…

לדיון בנושא: CES 2012: סמסונג מציגה את החזון שלה לשנה הקרובה


0:30
  /  
10.1.2012
  
מאת: עפר לאור

1