פגישה 1:1 עם נציג ימאהה מיפן בביקורו בישראל

מר. קנג'ירו אדו, אחראי על תחום האודיו וידיאו בחטיבת השיווק של ימאהה האחראית על אסיה פסיפיק ובתוכה, ישראל, ביקר בישראל ...

15:00
  /  
26.12.2011
  
כתב: מרטין סבג

מר. קנג'ירו התחיל כך שציין כי זהו ביקורו הראשון בישראל והוא הופתע מאוד איך שוק האודיו-וידיאו בישראל מתקדם וצומח ביחס למדינות אחרות בהן הוא מבקר, כמו יפן, אוסטרליה ואחרות.

ישראל, בדומה לארה"ב, היא מהמדינות בהן שוק האודיו/וידיאו צומח הכי הרבה וזאת, להערכתו, בזכות כך שאנחנו הישראלים, מאמצי טכנולוגיה ראשוניים. דוגמא לכך הוא רואה באימוץ מהיר של אפלקציות השליטה על מוצרי ימאהה דרך הסמארטפונים והטאבלטים

קצת היסטוריה על ימאהה. הידעתם שימאהה היא אחת מחברות האודיו הותיקות ביותר בעולם? החברה קיימת כ-120 שנה (!) וזאת בהשוואה למרבית החברות האחרות בשוק שהן בנות כ-50 שנה בלבד. מאהה התחילה את דרכה כיצרן פסנתרים (והיא עדיין מייצרת פסנתרים גם היום) ולמרות שמרביתכם מכירים את המותג ימאהה מדברים אחרים כמו אופנועים, אופנעי ים, מדובר על חברות אחרות לגמרי.

המומחיות של ימאהה היתה מאז ומעולם, ועדיין, סאונד. רק כדי לסבר את האוזן, עסקי האודיו הרב ערוצי  של ימאהה הוא כבר בן 25 שנה מאז הפרוססור אודיו הראשון של ימאהה, ה-DSP-1.

לדברי מר'. קנג'ירו, רק ימאהה מבינה מוסיקה מההתחלה ועד הסוף. ימאהה היא קודם כל יצרנית של כלי נגינה (פסנתרים, קלידים, גיטרה, כלי נשיפה וקשת), מתכננן אולמות קונצרטים, מייצרת ציוד מקצועי לאולפנים (רמקולים מוניטוריים כמו ה-NS10 הכל כך פופולאריים, מיקסרים, ציוד הקלטה וכו') וכמובן ציוד אודיו לבית – מגברים, רסיברים, נגנים ורמקולים. כלומר, זו החברה היחידה שמתעסקת במוסיקה בצורה מקצועית החל מהייצור שלה ברמת כלי הנגינה ועד לרפרודוקציה שלה בבית.

זו הסיבה שלפני 3 שנים, החברה אימצה את הסלוגן: Inspired by music, powered by Yamaha.

מר. קנג'ירו המשיך בהצגת סידרת הרסיברים החדשה מהשנה שעברה, ה-Aventage. משמעות השם מגיעה מ: AV Entertainment for The New Age. סידרת הרסיברים הזו הושקה בספטמבר השנה בכל העולם, אולם, כמו שאתם כבר בטח יודעים, בישראל הסידרה הזו הושקה שנה שעברה (יחד עם ארה"ב ואוסטרליה), לפני יפן אפילו! וזאת משום ההובלה הטכנולוגית ואימוץ הטכנולוגיה של הישראלים. כמו שנכתב מעלה, ישראל נתפסת בעיני ימאהה כמובילה טכנולוגית ומאמצת טכנולוגיות ראשונה (כבוד! לאס.גי).

סידרת ה-Aventage עומדת על 3 עקרונות:

Craftsmanship -עיצוב, תיכנון ואיכות בנייה. אלמנטים כמו תחתית כפולה, הפרדת מעגלים פנימית, שימוש ב-DACים איכותיים במיוחד, שעון עם Jitter נמוך, ספק כח היברידי, רגל חמישית (נשמע מצחיק, אבל זה משהו שהם גילו במעבדה שמשפר את איכות הסאונד) וכו'.

Innovation – גישה ייחודית לשיפור הביצועים.

Control – יכולות שליטה מגוונות, החל מפשטות הפעלה עם תפריטים על המסך (OSD) למשתמש הפשוט, דרך אפליקציות חכמות ודו כיווניות לסמארטפונים וכלה ביכולות אינטגרציה למערכות בית חכם דרך ממשקי IP ותפריטי הגדרות מהדפדפן.

החזון של ימאהה עם סידרת ה-Aventage הוא לשלב בין המסורת של סאונד ומוסיקה והטכנולוגיה המודרנית.

בפיתוח סידרת הרסיברים החדשה השתתפו הרבה מאוד מהנדסים, רובם מנוסים מאוד, כמו שנאמר, לחברה ניסיון של 25 שנה בפיתוח רסיברים לאודיו/וידיאו, מה שאין לאף יצרן רסיברים אחר.

מבחינת סאונד, שוב, יש לסידרה 3 עמודי תווך:

Silence & Dynamics

Minute Details of the Sound

Studio Grade Axperiance

הבדל אחד בין סידרת ה-Aventage לסדרות האחרות (ה-RXV), ניתן לראות כבר מהמראה של הרסיבר. לסידרת ה-Aventage יש רגל חמישית, אשר לטענת מר. קנג'ירו, תורם רבות לשיפור הסאונד במניעת מיקרו ויבראציות. המהנדסים גילו את זה די בטעות כשבעצם ניסו בסה"כ לייצב את הרסיבר מכאנית וגילו להפתעתם כי יש גם שיפור בסאונד.

ע"מ להשיג את העליונות בסאונד, בסידרה הזו נעשה שימוש ברכיבים הכי טובים, החל מקבלים, נגדים וכלה במחברים לרמקולים.

לשאלתי האם מניסיונו, השימוש ביכולות ה-Room Correction, נפוץ גם בקרב הקהל הרחב שסביר להניח שהוא יותר "מאותגר טכנולוגית", ענה מר. קנג'ירו כי ה-YPAO (השם שימאהה נתנו לטכנולוגית ה-Room Correction) אשר פותח ע"י ימאהה עצמם (להבדיל מהרבה יצרנים אחרים אשר קונים מחברות אחרות) ע"י מהנדסים שזה כל תפקידם בחברה, קיבל גירסה חדשה עבור סידרת ה-Aventage, עם תוספת של R.S.C שמשמעותה Reflected Sound Control, משמע שהמערכת עתה יכולה להתמודד עם רפלקציות מהקירות ע"י מדידה בעזרת מיקרופון ב-3 נקודות לכל נקודת ישיבה, כך אפשר לבטל את השפעת הקירות בכל נקודת ישיבה.

 

בתחום השליטה, לסידרה הזו יש אפליקציה ייעודית לאייפון ולאנדרואיד:

 

מעבר לאפשרות לשלוט על המערכת בעזרת האפליקציה, כלומר, כשלט, מה שקיים בהרבה מכשירים ורסיברים כיום, יש לאפליקציה גם יכולת לשאוב תכנים מהרשת ולהזרים אותם לרסיבר ואפילו ל-ZONE ספציפי ברסיבר, כלומר, לא צריך לקום מהספה או להחליף אפליקציה כדי לשלוט בתכנים המנוגנים דרך הרסיבר…

הגילוי של כל הרסיברים בבית שמחוברים לרשת נעשה בצורה אוטומאטית ע"י האפליקציה, כך שלא צריך לעשות שום הגדרות. כך מכשיר עם התוכנה יכול לשלוט בכל רכיב של ימאהה על הרשת.

לא רק שהאפליקציה שולטת על הרסיבר אלא שברגע שהמכשירים השונים מחוברים ב-HDMI, אזי דרך האפליקציה ניתן לשלוט על כל הרכיבים דרך פרוטוקול ה-CEC.

כאן הייתי חייב להציע פיצ'ר שלדעתי חסר בכל הרסיברים (נראה מי מרים את הכפפה…) וזה להוסיף יציאות IR (מה שנקרא IR Blasters) עבור שליטה על מוצרים שלא תומכים CEC או לא מחוברים דרך HDMI, כמו ממיר של הכבלים למשל, דרך אותה אפליקציה של הרסיבר.

לשליטה הזו החברה קוראת One Touch Play, כלומר, ע"י לחיצה על Play כל המערכת מכווננת ומופעלת בצורה שקופה למשתמש.

הזרמת תוכן:

באמצעות תמיכה בפרוטוקול DLNA, ניתן להזרים תוכן מכל רכיב ברשת (מחשבים, NASים וכו') אל הרסיבר בעזרת ניווט באפליקציה.

הרסיברים של ימאהה, לא תומכים בשלב זה ב-AirPlay (שזו טכנולוגיה של APPLE) אולם הם תומכים באותה פונקציונאליות דרך האפליקציה שלהם – MusicPlay שתומכת בכל האפשרויות כמו רשימות השמעה, Cover Art וכו'.

לשאלתי אם יש לימאהה תוכניות להוסיף יכולות סטרימינג של וידיאו לתוך הרסיבר (כפפה שניה שנזרקה כאן….) ציין כי כרגע הם מתרכזים רק באודיו בהזרמה אלחוטית.

שליטה נוספת על הרסיבר אפשרית דרך דפדפן מכל מחשב המחובר לרשת. כאן נפתחות אפשרויות נוספות כמו היכולת להגדרות וגיבוי של ההגדרות לקובץ. זו יכולת מדהימה למתקינים, אשר יכולים לשמור את ההגדרות ואז לשכפל אותם לרסיברים אחרים או פשוט לשמור אותם עבור הלקוחות שלהם, כמו גם עבור מקרים בהם צריך לשלוח את המכשיר חלילה לתיקון ואז לא צריך לעשות את כל הכיול וההגדרות מחדש…להיט!

 

 

סידרת ה-Z היא עדיין סידרה נפרדת וה-Z11 עדיין נחשב לספינת הדגל ולא מתוכננת להיות מוחלפת בשלב זה.

DTA – DeskTop Audio

ימאהה רואה את תחום ה-DTA, אשר כשמו כן הוא, מערכות המונחות על שולחן (מערכות מיני, Dockים לסמארטפונים וכו') כמנוע הצמיחה הבא של החברה.
בעוד ששוק הרסיברים וההי-פיי נמצא בצמיחה באירופה (נתון מדהים כשלעצמו), עדיין מדובר על צמיחה באחוזים בודדים בעוד ששוק ה-DTA נמצא בעליה אקספוננציאלית, כמובן בזכות הצמיחה האדירה של סמארטפונים.

מוצר חדש  שהושק לאחרונה הוא ה-PDX-11 אשר הוא סוג של BoomBox מודרני לעידן הסמארטפונים אשר מיועד גם לבית וגם לחוץ (מופעל ע"י סוללות).

וכל זה בפחות מ-100$ מתוך לימוד שבארה"ב 80% מה-Dockים שנמכרים הם במחיר הנמוך מ-100$.

מוצר חדש שמתכנן לצאת והוצג בעבר ב-IFA2011 הינה מערכת מעוצבת לבית המודרני – ה-Restio אשר קטף כבר פרסים על עיצוב.

אני רוצה להודות לשי מנחם מ-SG וכמובן ל-Mr. Kanjiro ADO, על ההזדמנות והמפגש המרתק.

לדיון בנושא: פגישה 1:1 עם נציג ימאהה מיפן בביקורו בישראל


15:00
  /  
26.12.2011
  
כתב: מרטין סבג

1