Live blogging מכנס סלקום לטלויזיה

המגמות בשוק מתערבבות וכנס convergence של סלקום מדגיש זאת היטב. הטלויזיה על הסלולרי וטלויזיה על האינטרנ, זה נושא הכנס היום. נדווח ...

18:22
  /  
16.11.2011
  
מאת: עפר לאור
      18:22:09עפר לאור oferlaor
נראה שאחרי שעזבתי התמקדו בעיקר ביצירת תוכן עבור הפלטפורמות הסלולריות.
בגדול הדיון היה האם צריך להתמקד ביצירת תוכן סלולרי כיום או לא.

      14:38:36עפר לאור oferlaor

זהו, אני פורש… יש עוד הרצאות אבל נראה שמרבית התוכן כבר שוחרר.

    12:38:05עפר לאור oferlaor

פיטר וורד מסוני לשעבר מדבר על הפצת תכנים דיגיטליים בכל הפלטפורמות. החלק הראשון של הקריירה שלו היתה ביצירת סרטים ולאחר מכן ברמת האסטרטגיית המדיה הדיגיטלית של האולפן סרטים של סוני. 
לכל סרט יש עשרות גרסאות שנחתכות ומיוצרות לפי היעד וכו׳. פנימית, כולם מאורגנים דיגיטלית, לכל אחד יש ערוצי סאונד, תרגומים ומידע מטה על כל כותר. המידע שואף להגיע על מידע ברמה של מה קורה בכל פריים של הסרט בשביל אינדוקס, חיפוש ושיתוף. 
עוד דברים חשובים בתחום זה להתמודד עם כמויות מידע (10 בחזקת 11 באולפן). אנליטיקס קריטי בתחום הזה. וחידוד והתמקדות ביעדים ממוקדים מאוד. 
מודלי הרווח כיום הם רכישתיים (טרנזקציות שפעם היו ב pay per view) אחרי זה מנויים ובסוף רווח מבוסס פרסום. 
נטפליקס הוא דוגמא טובה לאיך שעסק ממוקד מידע יכול להצליח. הוא אומר שהטעויות הניהוליות של החברה דווקא הפכו אותה לאנושית וכזו שפחות צריך לפחד ממנה כענק שלא ניתן לעצירה. 
יש מספיק מסכים חכמים ולקוחות פס רחב שמודל ott סוף סוף יכול לעבוד. 
הוא מראה את המפה של כל שחקני הטלויזיה. 
פרטיות – באוף ליין יש המון מידע עלינו שבכלל לא מנוטר. 

    12:02:32עפר לאור oferlaor

בטינה שריק מפוקס מדברת על השינויים בתעשיית הסרטים בעולם ההורדות החדש.  
יש קושי לשווק בעולם החדש תוכן בגלל שיש המון תוכן ועיסוק מקביל בהמון דברים. 
היא מדברת על star wars ועל כך שהיא מאוד רצתה לראות את הסרט. איך שכנעו אותה לראות את הסרט? עשו טריילרים מגניבים להלהיב את האנשים. היו גם פרסומים בטלויזיה. 
כיום האינטרנט זה פלטפורמת השיווק החזקה ביותר והבעיה הגדולה היא לעלות מעל סף הרעש בגלל כל מה שקורה.
הם מדברים עם האוהדים שלהם ומאפשרים למשפיעי דעת קהל לגשת לנקודות יחודיות בסרט. למשל לקחו אנשים עם הרבה עוקבים ביוטיוב ואיפשרו להם להצלם ונתנו להם גישה לעריכה ושידרו את זה ברחבי העולם.  

    11:56:42עפר לאור oferlaor

דן יורק, נשיא תוכן at&t, אשר יש לה רשת סלולרית, נייחת ואפילו חברת כבלים מבוססת ott בשם u-verse בארה״ב עם כ 4 מיליון לקוחות. 
הטלויזיה משתנה כל הזמן ומכילה את כל הפלטפורמות. בגלל שצרכנים הם מולטי טאסקינג הממיר מייצר multiview – תמונה משולבת שמאפשרת לך לבחור מצלמות שונות או ערוצים שונים (כשכמה אירועי ספורט מתנהלים במקביל). 
הם מפתחים לבד ואז הם יכולים להראות מידע וווידג׳טים כמו מידע חי, מזג אוויר, רכישה, מספר מזוהה לטלפון, מצב מניות וכו׳. 
הם יצרו ממשק מלא על האייפד. יש להם ממיר אלחוטי מלא שהשיקו והם פתחו את הממשק למפתחים חיצוניים. 
אז יש להם איקסבוקס, ממיר, מחשב, ניידים וטאבלטים כקליינטים לשירות. הם רוצים להפוך לממיר של הדור הבא ולכן משקיעים בכל זה.

    10:40:38עפר לאור oferlaor

בראיין גריידן  מ MTV מדבר על הטלויזיה בעידן הרשתות החברתיות. 

הוא מדבר על כך שהוא עבד עם יוצרי סאות׳ פארק לפני שהם היו מוכרים. הוא מימן את יצירת הקטע הראשון שהפך לוידאו ויראלי שמטרתו היתה להשלח ככרטיס ברכה לעובדי mtv לקראת חג המולד. קטע וידאו של סנטה נלחם בישו על המשמעות של חג המולד שהופץ בעיקר דרך הרשתות רחבות הפס באוניברסיטאות. הוא שלח את זה ל 30 איש כי הוא חשש שזה יהיה ״בעייתי״ מדי. זה היה אחד מקטעי הוידאו הויראליים הראשונים ברשת. 

זה היה במקרה וזה גרם בהמשך לכך שסאות׳ פארק היה הצלחה פנומנלית. בקבוצות מיקוד הסדרה קיבלה ציון של 1.4 מתוך 10… 

מתברר שאנשים לא יודעים מה הם רוצים עד שהם רואים את זה. גם מחקרים אומרים שעד שאנשים לא מחזיקים את השלט בבית הם לא באמת יודעים מה הם רוצים. 

העתיד? ערוץ אחד שנוצר עבורך על בסיס מה החברים רואים ובחרו עבורך.  

תוכן חדש חייב להפיל את האנשים ולהיות חדשני ויוצא מהכלל ולא מחזור של דברים שהיו בעבר. דוגמא: jersey shore לאו דווקא רעיון טוב אבל זה רעיון חדש.

החומרה החדשה תזהה את רמת העניין של הצופה דרך זיהוי עיניים, ואפילו את מזג הרוח של הצופה, יהיה מגע תזוזת ידיים, ותלת מימד (אולי גם חוש ריח). אנחנו רק בתחילת הדרך של הצד הטכנולוגי. 

    10:25:43עפר לאור oferlaor

מומחה בזיהוי טרנדים, גונתר זוננפלד מדבר על הדבר הבא בעולם התוכן. יש כמות מטורפת של יצרני תוכן אבל קשה מאוד להחליט מה לעשות עם תוכן ולזהות תוכן טוב. 

יש כלים חדשים לזהות טרנדים בתוכן ולהגיע לקבוצות ואפילו אנשים שהם משפיעים על אחרים. אלה האנשים שמזהים את הטרנדים וסביבם נוצרים קבוצות של אנשים שהם משפיעים עליהם. 

המדיה צריכה להיות יותר חכמה, צריך מנגנונים חדשים לזהות את איגוד התוכן לקידום מותגים או סיפורים. אפשר להנחות אותם בכיוונים שונים וכך למפות מה האנשים באמת מחפשים. לדוגמא הם זיהו דמויות ספציפיות במשחק שגרמו לאנשים להזדהות עם דמויות במשחק מחשב על המערב הפרוע.  

הוא מקדם מאוד את החברה שלו… שימוש בטכניקות שיווק בכדי לייצר תוכן שיתקבל בקלות רבה יותר. 

 

      10:09:33עפר לאור oferlaor

יוני סבג, סמנכל שיווק של סלקום עלה לבמה. 

הוא מדבר על מהפכת הפייסבוק והטשטוש הגבולות בין המדיות השונות. הוא מדבר על חוייה עוטפת מסכים שכוללת את היתרונות מכל הפלטפורמות, לא רק בסלולר או באינטרנט, זה יהיה תלוי מקום ואישי. 

בעבר היתה התרכזות במסך הטלויזיה. היום יש צורך בתוכן שיחיה במקביל ומההתחלה עבור שלושת המסכים: בטלויזיה, בסלולר, ובמחשב.

הוא מציג יתרונות של אינטגרציה כזו. אם מתחילים לראות תוכן בסלולר ונכנסים לפגישה, הממיר המקליט בבית ידע על זה ויקליט את מה שפוספס.

לגבי פייסבוק, השיתוף יהיה במקביל לשידור וניתן יהיה להשפיע על העלילה דרך זה. ניתן יהיה לזהות מיידית מוצרים על המסך (הוא הזכיר את הפועל ורכישת הנעל של טוטו תמוז).

הכל יהיה ניתן למדידה. המפרסמים ובעלי המדיות ישלמו לא לפי רייטינג אלא לפי הנעה לפעולה, גם בטלויזיה (לחלוטין לא מסכים איתו בנושא זה).

בעולם החדש יש צורך בפס רחב, תשתיות תקשורת דור רביעי ולכן רק חברות התקשורת הגדולות יאפשרו את כל זה. הרכישה של נטוויזן מכניסה את סלקום לא רק לשליש שוק הסלולר אלא גם לשליש מבתי האב.

החשיפה ליותר מסכים הביאה אותם להבנה שהם צריכים להיות שחקן בתחום ה iptv. כלומר הוא בעצם הכריז על כך שסלקום תהיה שחקן שלישי לאחר יס והוט!!

הוא מודה עכשיו לעמוס שפירא.  

    09:55:11עפר לאור oferlaor

עמוס שפירא, מנכ״ל סלקום היוצא מדבר על כך שבעבר הם עסקו בהגדלת נפח הגלישה. כיום הם מתרחבים לתחומים חדשים לאור השינויים בשוק. 

הם רכשו את נטוויזן יאפשר להם להיכנס לתחום הנייח, ולממש את יתרונותיה כעת גם בבית הלקוח. 

השלב הבא זה יצירת חווית לקוח חדשה לחלוטין. כמובן שיש אתגרים רבים, טכנולוגיים ואחרים. 

    09:49:27עפר לאור oferlaor
כנס סלקום מדיה עוסק בטכנולוגיה על שוק ומגמותיו. 

      09:47:14עפר לאור oferlaor
לינוי בר גפן מנחה. נייס

לדיון בנושא: Live blogging מכנס סלקום לטלויזיה


18:22
  /  
16.11.2011
  
מאת: עפר לאור

1