נפתחה ועידת כלכליסט למובייל. אנחנו שם.

ועידת מובייל של כלכליסט לשנת 2012 (הטעות במקור) נפתחה בתל אביב ואנחנו מדווחים חי מהמקום.עמו שפירא מנכ״ל סלקום עלה לבמה ...

13:05
  /  
27.10.2011
  
מאת: עפר לאור
    13:05:20עפר לאור oferlaor
סשן על השקעות, קידום עצמי למדור הטכנולוגיה של כלכליסט. אני הולך לנוח.
    13:01:07עפר לאור oferlaor

אלדד כהן, יועץ בתחום פיתוח עסקיאומר שהסוד הוא על שיווק ויראלי. יש קושי לעשות את זה בחו״ל אבל זה מה שיכול להפוך מוצר מוצלח למוצר מצליח. 

מפעילים סלולריים מנסים ללא הצלחה לתת ערך מוסף על ידי צורך. הוא דווקא חושב שתחום האינטגרטורים זו הזדמנות עסקית כדאית יותר.

שרשרת הערך כיום מחזקת את היצרנים ולא במפעילים. הוא ממליץ למי שבתחום להגיע לברצלונה ובעזרת מכון הייצוא לפנות ליצרנים ישירות. 

    12:55:42עפר לאור oferlaor

גיא רוזן מ onavo שחוסכים כסף על ידי ייעול התקשורת בעת גלישה בחו״ל. המודלים הסלולריים לרווח הם או פרסום, או תשלום או freemium בתשלומים לתוספים.

הגאוניות של אפל זה כמובן הכנסת כרטיס האשראי שזה חובה בעצם לפתיחת חשבון, מה שמאפשר למשתמשי אפל להוריד חסם בעת הרכישה בגלל שהכנסת כרטיס האשראי נעשה בנקודה שהמשתמש לא רוכש כלום ואח״כ כשהוא רוכש זה כמו צ׳יפים בקזינו, זה לא כסף אמיתי עבורו ולכן קל לו לרכוש. לעומת זאת באנדרויד אחוז קטן מכניסים את כרטיס האשראי ולכן המודל העסקי חייב להיות פרסום.

 בנוגע ל freemium מגזינים ותוספים – in app purchases הוא לא ממליץ על שני גרסאות – אפליקציה חינם נכה ואחת טובה בתשלום. במקום זה תעשו גרסא חינמית טובה וגרסא בתשלום ממש ממש טובה או עם תוספים חזקים יותר.  

    12:49:44עפר לאור oferlaor

נועם ברדין מ waze לא הגיב לשמועה של שת״פ עם אפל שעלה בחודשים האחרונים. הוא מדבר על מודלים חדשים שבעצם אין יותר חסמים, למרות המרחק מארה״ב. 

התרבות הישראלית מאפשרת להחליט שאנחנו מומחים בכל דבר, ולא רק במה שבאמת אנחנו חזקים בו. זה גורם פתאום להצלחות בתחומים האלה וזה הופך לנבואה שמגשימה את עצמה. מה שחסר זה הקשר האישי בארה״ב של ה good ol boys network מהרווארד. הוא אומר שחייבים מנכ״ל או סמנכ״ל שפיזית יהיה בארה״ב ויחיה את השוק שם ויאפשר גם את החיבור עם המשקיעים והחברות ששם. 

    12:42:54עפר לאור oferlaor

הראל טייב מ conduit אומר שהצלחה זה יחסי, כי לכל אחד יש אומדן אחר:כסף, הערכה, מספר משתמשים, engagement, נאמנות.  

    12:34:34עפר לאור oferlaor
נויוט לא מספיק ללא value added services, מידע קריטי של שירותים שזמינים באיזור של לקוחות כאשר יש הבדלים משמעותיים בין הצרכים והרצונוצ של משתמשי קצה בכל איזור גיאוגרפי. יש שרותים על חניה סלולרית, גלישה, השכרת רכב, מסעדות באיזור. השיווק העצמי כאן יוצא מהכלל…

    12:29:53עפר לאור oferlaor
עכשיו פאנל על שוק האפליקציות הגלובלי, בהנחיית עומר כביר מכלכליסט, בהשתתפות של כמה נציגים מעניינים כולל נציג של telmap שעושה תוכנות ניווט וסביבות שירותים מבוססי מיקום. 

    12:17:33עפר לאור oferlaor

עכשיו דיון על איך מייצרים אפליקציות שסוחפות מיליוני משתמשים ברחבי העולם? 

    12:15:47עפר לאור oferlaor

בבנק לאומי לא מתרגשים ממיזמי סלולר לתשלומים חיים. הדוברים מעריכים שזה יכנס לישראל בשנתיים הקרובות אבל הם בעיקר לחוצים שזה יעבור דרך החשבון שלנו בבנק ולא ישירות עם גופים כמו גוגל. הם לא חושבים שזה יגדיל את המחזור רכישה בישראל. 

בתאכלס, הארנק הדיגיטלי או הסלולרי לא ישנה הרבה וכרטיס האשראי לא ישתנה – זה יהיה סוג של תגבור. 

 מישהו כאן אמר שכדאי שהם יסתכלו מאחורה שחברות הסלולר, היצרנים או המפעילים לא בטעות מתגנבים מאחוריהם וישתלטו להם על הביזנס הישן…

    11:20:05עפר לאור oferlaor

פביאן המרט, מעצב גרמני מדגיש את הממשק ואת העיצוב כאלמנט קריטי בשפה הדיגיטלית החדשה. 

הם מראים עיצובים חיצוניים של טלפונים שמשנים עיצוב. ממשקים שמנסים לדמות מוצרים אמיתיים או משתלבים עם העולם האמיתי. 

מראים איזה רעיון הזוי של משקולת בתוך הטלפון שמטה את המכשיר לפי המידע הרלוונטי שבתוכו או לפי הכיוון שה gps צריך למשוך אליו למשל. הזוי.

עכשיו מסגרת שנושמת בהתלהבות כשיש טלפון שפספסנו. יפה אך לא באמת רלוונטי לאף אחד.  

 תגובות טקטיליות מהטלפון על מידע חדש שנכנס או כפידבק. מעניין. עוד רעיון – טלפון שנושף עליך נניח כפידבק מעוצמת הקול של זה מצד שני…

עכשיו ספוג רטוב בטלפון שמנשק את המשתמש בלחי…

    11:08:14עפר לאור oferlaor

שיווק זה חשוב והבנה מה השוק, מי המשתמשים וכו׳. המפתחים הישראלים משובחים כאן על ידי כל הדוברים. 

במידה ואין משאבי שיווק על ההתחלה, הצד השיווקי קריטי מהיום הראשון וחייבים להתחבר לגופים בינלאומיים לשם כך. 

400 אלף טאבלטים בעוד שנתיים עם דגש על התחום העסקי שבינתיים עדיין לא מספיק מטופל. גם תחום החינוך לא מטופל מספיק באפליקציות ניידיות.  

    11:05:38עפר לאור oferlaor

עוד מגמות שיעלו לדעת הדוברים זה התחום הרפואי האישי. 

עוד מגמה חשובה היא שיפור נוחות ופשטות ומעבר של אינטיליגנציה לענן.

ההמלצה לישראלים זה להתרכז בענן, ומיקרוסופט מתחברת לנוקיה בכדי לקדם מפתחים (המספר הקטן של אפליקציות כעת זה יתרון למפתחים כרגע בכדי להתבלט). המודל העסקי חייב לביות גלובלי ולא לשוק הישראלי. דברים שהם on the go, דברים שצריך כשאתה נייד וכמובן מוצרים רפואיים.  

    10:59:44עפר לאור oferlaor

סמסונג מאוד רוצים להכנס לתחום החנויות והתשלומים דרך המכשיר, דרך google wallet ו nfc. 

ערן תור מאיידיגיטל לא יודע מה יהיה, מעבר לזה שהמהירות חשובה ועליית החשיבות של הענן לכל הפעילויות.  

    10:56:57עפר לאור oferlaor

כולם אופטימיים כאן על יכולותיהם לכבוש את השוק. הכי אופטימית מיקרוסופט, לא מזכירים בינתיים עברית. 

עכשיו מדברים על הממשקים החדשים ויכולות החדשות, כאשר siri תפס כותרות. מדברים על nfc, אינטרגרציה עם מערכות אחרות כגון xbox. 

    10:54:20עפר לאור oferlaor

כל הנציגים אופטימיים לגבי מערכות ההעלה שלהם. מיקרוסופט הצומחת ביותר ולכן רוצה להיות מספר 2.  סמסונג עובדת על כל מערכות ההפעלה אבל בעצם לא לוקחת צד ונציג איידיגיטל מדבר על נאמנות מותג. 

  אחת הסיבות להצלחה היא שבאייטיונז חייבים לשלוף כרטיס אשראי על ההתחלה בעוד שבאנדרויד אפשר לעבוד עד אינסוף בלי זה. 

    10:44:11עפר לאור oferlaor

עכשיו פאנל על קרב הענקים בין גוגל לאפל בתחום מערכות ההפעלה הניידות. אף מילה על מיקרוסופט (למרות שיש נציג של מיקרוסופט בפאנל). 

250 מיליון מכשירים של ios (כולל ipod, ipad, iphone) אל מול אנדרויד עם 150 מיליון, רובם סלולרים. חדירת הסמארטפון עומד על 40% בעולם ובישראל כמובן גם. 

 2 מיליארד אפליקציות כיום, למעלה מ 60% ב ios אל מול 35% באנדרויד. לקוחות אנדרויד מבלים שעה ביום בממוצע באפליקציות. המודלים הם לרוב freemium, חינם אבל צריך לרכוש תוספים כגון נשקים במשחק וכו׳ כאשר טרנזאקציה ממוצעת כרגע 1.4$… משתמש באייפון יסכים לשלם פי 4 על תכנים ומוצרים סלולריים ממשתמש אנדרויד. 

הורדת המחירים הסלולריים ל 99 סנט של אפל היא הסיבה העיקרית למחיר ממוצע זה. פרסום סלולרי חצה את סף מיליארד דולר ומשתמש ממוצע רואה ביום 4 פרסומות.  

השנה גייסו למעלה ממאה מיליון דולר לסטאראפים בתחום הסלולר. 

רוב המפתחים מגייסים פחות מ 3000 דולר לחודש. בשביל חברה להרוויח, צריך active users לרוב של יותר מעשרים מיליון משתמשים.  

    10:34:21עפר לאור oferlaor

טיפה פרסום עצמי… מאז ינואר מנויי פלאפון הכפילו את הצריכה האינטרנטית שלהם… הוא מזכיר את זה שהם הרשת שעליה האייפון יצא המהיר ביותר בעולם…

דברים חדשים זה שנקבל חיוויים חדשים כגון על פתיחות שערים, רכב, וכו׳. והשלב הבא זה מכונות שמדברות זו עם זה, המכונית מיידעת את הבית שאנחנו בדרך הבית ואז להדליק את הבויילר או את המזגן. 

 7 מיליארד מכשירים סלולריים על האינטרנט, כאשר מדברים כבר על 50 מיליארד. כל רכב יכלול רכיב סלולר שידווח על תקלות, מהירות, פקקים ותאונות…

    10:30:22עפר לאור oferlaor

הכל דאטה, הכל ip ולכן הכל מתלכד לדאטה ויש אפשרויות חדשות לקראת הדבר הזה. 

יש עודף ביקוש ולכן על הרגולטור, לדבריו, לאפשר פיתוח תשתיות חדשות מהר יותר ובאופן זריז יותר בכדי לא לשים חסמים שיאיטו את ישראל.  

    10:27:39עפר לאור oferlaor

טלפונים חכמים זה הבסיס, לא רק אייפון אלא ״כל השחקנים״. זה מנוע שדוחף ומתקדם, יותר מכשירים, יותר אפליקציות, יותר שימושים = יותר משתמשים ולכן גם יותר מכשירים חכמים. 

קשה כבר לייצר את כמויות המכשירים שדרושים בשוק = הזדמנות עסקית חדשה. 

    10:25:21עפר לאור oferlaor

גיל שרון, מנכ״ל פלאפון מדבר על וידאו כמנוע הצמיחה של הסלולר לשנים הקרובות. המשימה היא לנצל את המכשירים החדשים לצרכים החדשים. 

בשנה הקרובה מתברר שחתך השימושים של הסלולריים כמעט זהה לזה של מחשבים רגילים. אז לאן מכאן? כל התשובות נכונות -תשלומים, וידאו, גלישה ועוד. 

    10:22:08עפר לאור oferlaor
הרבה טפיחות שכם עצמיות ודיבור על ייחוד ישראל בתחום ההמצאה.

המליץ על אופרציות גמישות, זריזות ומשקיעים מקומיים במקום ipo.

    10:12:56עפר לאור oferlaor

אוקיי, הבנו שהוא מאוד נרגש מהאפשרויות החדשות להשקעה בסטארטאפים. 

2 מיליארד משתמשי אינטרנט עוד השנה. יש לפייסבוק עוד לאיפה לגדול…

Mobile presence זה העתיד לדעתו שזה הזהות של האדם באופן נייד ואוגד תשלומים, מיקום, הודעות, לו״ז ויכולות עבודה ממש כמו סביבת מחשוב מלאה, עד לנקודה שבה מכשירים ניידים מאפשרים לעסקים הזדמנויות חדשות. פי-הוק. 

    10:07:34עפר לאור oferlaor

רוברט מרכוס מ vc להשקעות בסלולר מדבר על האפשרויות הכלכליות שאינטרנט מאפשר בתחום הסלולרי – שוק של 2.5 טריליון דולר בארה״ב. עוד שוק חדש זה m2m, מכשירים מדברים למכשירים. 

טריליון מכשירים שיהיו על האינטרנט או קשורים לאינטרנט עד 2015.

וכמובן אפשרויות הפרסום ותשלום בסלולר.

      10:03:16עפר לאור oferlaor
שמעון שמחון סיים את הפאור העצמי. איפה הכחלונים של הממשלה?

      09:53:26עפר לאור oferlaor

שלום שמחון, שר התמ״ת עלה לבמה. הוא מאוד היה רוצה לראות את הכנס הזה כסוג של תערוכת ברצלונה מקומית וזו הסיבה שהמשרד שלו עם מכון היצוא יזמו את הכנס. 

הוא זועק את זעקת הצורך לשפר את המצב של המו״פ בישראל והצורך לעוד תקציב. 

לדיון בנושא: נפתחה ועידת כלכליסט למובייל. אנחנו שם.


13:05
  /  
27.10.2011
  
מאת: עפר לאור

1