מסך טושיבה 55ZL800E מסדרת CEVO

המסכים הדקים של טושיבה לא בלטו במיוחד בשנים האחרונות. הכל השתנה עם הצגת סדרת ה- CEVO אשר אמורה להביא לנו איכות ...

7:00
  /  
24.07.2011
  
מאת: עפר לאור
הקדמה

הקדמה

ההכרזה הרשמית של ה- Cevo נעשתה באירוע ייחודי ברומא לפני כשלושה חודשים שבו נכחנו. הרעיון פשוט אך מרתק – לקחת את הטכנולוגיה של טושיבה בתחום מעבדי ה-Cell ולהעביר אותם לתחום עיבוד התמונה והיכולות של המסך. את הניסוי הראשון בטכנולוגיה עשתה טושיבה עם ה-CellTV וההמשך המיידי שלה היא ב-CEVO (או קיצור של Cell Video).

יש מספר ספינות דגל ל-CEVO, כתלות במדינת המגורים. אנו קיבלנו לבדיקה את ספינת הדגל מאיזור אסיה. חשוב לציין שבגרסאות השונות של המסכים היכולות שונות ובמקרים מסויימים כך גם הממשק. כדאי לציין שאיכות התמונה זהה בין המודלים השונים.

עיצוב

העיצוב של המסך מזכיר עיצובים קודמים של Regza. הגימור הוא פלסטיק (כולל פסי הכרום בפינות). המסך אינו דקיק כפי שאנחנו רגילים לאחרונה, אך כפי שנראה בהמשך יש לכך כמה וכמה יתרונות.

קדמת המסך עצמו משתמשת בפילטר קדמי פלסטי. הוא אינו מט כמו פילטרים ישנים, אלא מבריק, אך מצד שני גם אינו גמיש ועדין כמו המסכים של פעם. כפי שניתן לראות בתמונה, הוא אינו מחזיר המון אור מהחלון הבהיר שממוקם בדיוק מולו (כדאי לציין שהבדיקה הזו נעשית בחדר כמעט לחלוטין חשוך למעט החלון הספציפי שנשאר פתוח).

בתחתית המסך יש לוגו של חברת טושיבה (לשמחתי הוא אינו זוהר, דולק או מהבהב כלל…), כאשר כפתורי ההפעלה הם במגע. אם אינך יודע שהם שם, לעולם לא תדע מה עליך לעשות, אך במידה ואינך בקרבת המסך, ניתן לגעת באיזור בכדי לכבות, לשנות ערוצים, לחזק או להחליש ווליום או בכלל לתפעל את המסך. 

קדמת המסך היא בסגנון של אלומיניום שחור מוברש, כאשר על הרגלית מורכב Sound Bar אמתני ומרשים למראה.

מערכת הסאונד הזאת, נפרדת מהמסך והטכנאי שמרכיב אותה נדרש ללא מעט עבודה. ניתן להרכיב את הקיט הזה על מתלה הקיר, כולל התקנה של מערכת הסאונד באופן זהה. אני חייב לציין שמדובר במערכת הסאונד המרשימה ביותר למסך דק שנתקלתי בה בשנים האחרונות. אם במקרים אחרים לרוב הייתי נדרש להתעלם לחלוטין או להסתייג בנוגע לאיכויות השמע שמספק מסך כזה או אחר, כאן ממש אין למסך ממה להתבייש. מדובר ב-Soundbar שמורכב ממספר רב של אלמנטים ונותן במה מרשימה ביותר.

שלט וממשק

השלט שמגיע עם המכשיר הוא בסיסי למגע. גם הוא בעיצוב שמזכיר מעט אלומיניום מושחר ומוברש, אך הוא עשוי פלסטיק פשוט. התפעול של השלט פשוט מאוד ואין כאן הרבה מדי חוכמות. המיקום של חלק מהכפתורים לא לחלוטין אינטואיטיבי, בפרט כפתורי Return, Exit והחיצים להעברה מהירה. השלט אינו מואר בחושך וקשה להפעילו כאשר אין אור בחדר.

חלקו התחתון של השלט נפתח בהחלקה בכדי לאפשר שליטה מתקדמת במכשירים שמחוברים דרך HDMI CEC (בגרסאת טושיבה: Regza Link). זה לא עבד לי באופן עקבי ותלוי מאוד בסוג הציוד שמחובר דרך HDMI.

ממשק המשתמש של המסך הוא פשוט למדי ואינו דורש יום לימודים ארוך. הגרפיקה בסיסית ולא חלקלקה כמו חלק מהממשקים של המתחרים. זו גישה מינימליסטית יותר שתתאים למי שפחות מתעסק בפיצ'רים ויותר נהנה מהתוכן. המסך נטול כל שריד של עברית, לא בממשק או ביכולותיו בנושא הזרמת תוכן.

החיבורים של המסך כוללים שני חיבורי USB, רביעיית חיבורי HDMI, חיבורי סאונד שונים, חיבור למחשב, חיבור קומפוננט (דורש מתאם מיוחד). חיבור ה-SCART הותיק איננו וכך גם חיבור S-VIDEO, כך שאתם חייבים ממיר HD.

חיבור ה-RF כולל רק טיונר אנלוגי, כך שחיבורי ה-DTT לא יקלטו על ידי המסך.

מדידות

מדידות ופאנל

ל-55ZL800E יש כמה תכונות מעניינות בתור מסך דק. תחילה הוא אחד מהבודדים שנמכרים מסחרית אשר כולל תאורת LED אחורית. למי שמאותגר בנושא הזה נסביר שכל מסכי ה-LED הם בעצם מסכי LCD אשר מקור האור שלהם הוא LED. מסכי LCD אינם מייצרים אור, אלא זו טכנולוגיה לחסימת אור ולכן צריך מקור אור כלשהו שישמש כבסיס. השיטה הזולה והפשוטה יותר היא תאורה צידית שבה מקורות האור (דיודות LED קטנות) מוצבות בצידי המסך או בכל ארבעת צידי המסגרת או כפי שנעשה לאחרונה יותר ויותר, בצד שמאל וימין של המסך.

אז היתרון של תאורה כזו הוא העלות הזולה יחסית, אך יש גם לא מעט חסרונות. החסרון הראשון הוא בכך שנדרשת דרך לא פשוטה לפזר את האור באופן אחיד. זו אחת הסיבות שמסכים עם תאורה מסגרתית או צידית סובלים לרוב מבעיות אחידות, עננות וזליגות אור. ככל שהמסך דקיק יותר, כך אין ממש מקום לפילטר לזוז וכל אי אחידות בפילטר או במיקומו, יגרמו לזליגת אור ולבעיות קשות של תאורה. תאורה אחורית, לעומת זאת, דורשת פילטרים פשוטים יותר והיתרון הבולט שלהם הוא ביכולת שלהם להדלק ולהכבות לפי הצורך באזורים שונים. ככל שיש יותר איזורי שליטה שונים, כך נוצר קונטרס גבוה יותר. ניתן לגרום לאיזור שבו יש הרבה אור להיות דלוק, בעוד השכן שלו יכול להשאר כבוי לחלוטין.

ה-55ZL800E כולל 512 איזורי תאורה. זה אולי נשמע הרבה אבל מכיוון שמדובר במטריצה, מדובר בעצם על מספר איזורים לא מאוד גדול (ככל הנראה 32 טורים על 16 שורות). 

כמובן שהמשמעות של איזורים גדולים מדי זה שתחום בהיר על רקע שחור יגרמו לאיזורים השחורים להיות מוארים. על המעבד של המסך לדאוג שמצבים כאלה לא יתרחשו, או לפחות שלא יהיו בולטים. הפילטר האחורי של המסך נדרש גם לדאוג לכך שהגבולות של איזורי התאורה לא יהיו חדים ושתהיה אחידות בתאורה.

אז נתחיל במדידות האחידות. האחידות של המסך הזה יוצאת מהכלל ועומדת על כ-92%. לא ראינו אפילו במקרי קצה כל עננות, זליגת אור או כל תופעה שקשורה לפילטר הזה. אפשר להגיד שזה המסך האחיד ביותר ובעל הכי פחות תופעות לוואי שראינו בתחום ה-LED LCD.

עם זאת, ניתן לראות את תופעת ה-Blooming שבה איזור מוגבל מאיר מאוד על רקע שחור, הטשטוש סביב האובייקטים היה מוצלח, כך שהאמת היא שמרבית האנשים שלא יודעים שזה לא אמור להיות כך, פשוט לא ישימו לב לתופעה. אחרי זמן מה מפסיקים לשים לב אליה.

צבעי הבסיס של המסך רחבים בכל הצירים מהגבולות של התקן, כך שגם במצב GAMUT מוקטן, יש לנו כאן טווח רחב מאוד של צבעים (אולי טיפה יותר מדי…)

ה-ANSI CONTRAST של המסך הוא הגבוה ביותר שאי פעם מדדנו – למעלה מ-100,000:1!!! היכולת של התאורה האחורית להכבות לחלוטין היא רק צד אחד של המשוואה. המסך הוא גם הבהיר ביותר שאי פעם בדקנו. עוצמת ההארה של המסך מגיעה ל-1200 ניטים!

אמנם בספציפיקציות של המסך כתוב 1000cd/m2 בתור עוצמת תאורה, אבל לכתוב ולבצע זה שני דברים שונים. המספר הזה שם אותו בראש הרשימה של מסכים שיכולים להתמודד גם עם עוצמות אור מטורפות בחדר הצפיה.

השילוב של היכולות הללו – תאורה מאוד בהירה וקונטרסט מטורף, בשילוב עם אחידות תאורה שם את המסך בקטגוריה משל עצמו, אבל כידוע, לא הכל מושלם ויש כמה פשרות שככל הנראה היה צריך לבצע בכדי להגיע לתוצאות הללו.

לא ניתן היה להביא את המסך לכדי גאמה רגילה, ובכל המצבים המסך הטה את התוצאות תוך שימוש בעקומת S. הייתי מבין אם מדובר היה במסך עם קונטרסט נמוך, אבל במסך מהסוג הזה מדובר על Overkill שבעצם מקצין אפילו יותר את הקונטרסט מכפי שהוא ממילא גבוה. הקונטרסט האמיתי ככל הנראה עומד על בסביבות 2.5-2.6 אבל לא ניתן היה למדוד אותו בגלל העקומה הלא מתאימה.

בתחום הכיול, המסך נע בין 6300 מעלות קלווין במצב color temp 1 ל-6700 במצב color temp 2. התשובה הנכונה נמצאית אי שם באמצע ב-6500 מעלות.

ניתן לראות שהמסך אינו מגיע במצב מכוייל ואכן הוא נטול סמלי THX/ISF CCC.

בנושא הכיול חשוב לציין שהמסך מגיע עם מנגנון כיול מהנוחים והמוצלחים שנראו במחוזותינו. המסך גם כולל Test Patterns מוצלחים מאוד שעושים מספר רב של פעולות במקביל ללא הפרעה – כולל כיול גיאומטריה, צבעים, Brightness ו-Contrast. קשה שלא להתפעל מהתכונה הזו.

מנגנונים נוספים שימצאו מאוד חן בעיני המקצוענים הוא היכולת לשלוט בכל אחד מצבעי היסוד כך שניתן להוסיף ולהסיר אותם וכך למדוד ולקבע תוצאות מושלמות.

בכדי להשלים את היכולות של המסך, ניתן לעשות כיול 2 נקודות או 10 נקודות, אך הפעם המסך הוא זה שמספק את עוצמות האור, כך שבעצם ניתן לעשות את הכיול לא רק במהירות רבה יותר אלא בדיוק ועם פחות ציוד (נחוץ רק סנסור שאינו מאוד יקר).

עוד יכולת מרשימה מאוד היא היכולת לראות את גרף התאורה ולשלוט בעוצמות האור של המסך כתלות בתאורה האחורית. המסך מאוד בהיר ולכן רצוי מאוד שלא יאיר מאוד כאשר חשוך ולא יהיה חשוך מדי כאשר בהיר מדי. השליטה כאן אינטואטיבית והמדיד שמציג את עוצמת האור הנוכחית מאוד עוזר.

עיבוד תמונה

כאמור, לא ניתן לייצר פאנל כל כך קונטרסטי מבלי תופעות לוואי. התופעות של המסך הזה אינן מאוד משמעותיות אך חשוב לציינם. את התופעה הראשונה כבר ציינו – כאשר יש קטע מאוד בהיר על רקע מאוד שחור, ניתן לראות תופעת Blooming שככל הנראה לא ממש תטריד הרבה מאוד אנשים. התופעה השניה קשורה לזמני התגובה של המסך, ולמרות שהמסך מפעיל כמעט תמיד מנגנון של 400HZ ב-Refresh, עדיין ניתן לראות מריחה מאוד קלה שקשה מאוד לדעת אם היא קשורה למסך או שמדובר בתוצאת לוואי של מנגנון Resolution+.

ניתן לראות גם ב-Test Pattern של הבלוריי של Spears & Munsil את בעיית העיבוד בתדרים הגבוהים. ניתן לראות שכאשר יש תנועה חדה מדי או כאשר יש כמות פרטים גבוהה מדי, העיבוד לא מצליח בכך ועלול לגמגם או להוסיף Patterns משלו על גבי התמונה.

המסך מגיע עם מצב Sharpness=0, על פניו זה אולי נשמע תקין, אבל כדאי לשים לב שה-0 של טושיבה נחשב גבוה מאוד במונחים של חברות אחרות. משום מה העיבוד מאוד מדגיש גבולות אנכיים (העיבוד ככל הנראה אינו שווה בשני הצירים), ובמצב 30- ניתן לראות שהוא כבוי כמעט לחלוטין וכבר אינו מוסיף ארטיפקטים.

עבור תכני SD, רק במצב Sharpness נמוך שכזה, התמונה הופכת לתקינה. חשוב להדגיש זאת.

שידורים וטלויזיה

טלויזיה SDTV

ללא ספק מדובר במסך מרשים אבל יש קושי מסויים בגודל מסך כזה להביא את שידורי הטלויזיה בכלל ושידורי SD בפרט לרמה מספקת. מסך שכזה דורש מרחק צפיה של כ-3.5 מטר לכל הפחות. במצב כזה איכות הצפיה ב-SD נראית תקינה.

עם זאת, הדגל שה-CEVO מרים הוא בתחום העיבוד תמונה שבה המסך אמור לתת פתרון שמתחרה לראשונה במעבדים חיצוניים. כדאי לציין שאיכות המקורות בישראל בתחום ה-SD החמיר בשנה האחרונה. כנראה שגם ה-CEVO ככל הנראה לא יצליח לגרום ל-SD רע להראות ממש טוב. כנראה שאף מעבד לא יוכל.

עם זאת, במרחק סביר ניתן בהחלט לחיות עם תכנים כמו ערוץ 10 וערוץ 2 מממיר ה-yes. במידה ואתם רוצים לשדרג את החוויה של הערוצים הללו, מומלץ בחום לעבור לקליטה ישירה של הלויין או שימוש ב-שידורי עידן+.

ה-55LZL800E מסוגל לשנות יחסי מסך לפי הצורך, גם כשהממיר מוציא רק 1080i ובכך לשמר את יחס המסך הנכון. כל האפשרויות זמינות, כולל אפשרות ל-Native Rate ואפילו מתיחה לא לינארית.

טלויזיה HDTV

למרות התלונות לאחרונה על הרעה באיכות התמונה ב-yesHD, לא ניתן לחוש זאת ב-55LZ800E. המסך כולל מעבד שמוריד ארטיפקטים באופן אוטומטי. המנגנון פועל כמצופה והתוצאות מרהיבות.

כמובן שלא תמיד התכנים של יס באיכות HD מספקת. יש מקרים או שאיכות התמונה לא להיט…

או שאיכות ה "חומר" לא להיט (איימי וויינהואס בהופעה חיה כשבוע לפני פטירתה)

או שמישהי פשוט חיה לה בלה לה לנד…


זהבה קשורה לבן?

Kuro – קורו

טוב, כאן אנחנו עולים ברמה באופן משמעותית. לרוב אנחנו אומרים שכל המסכים מציגים HD טוב והמבחן הוא בד"כ לגבי ה-SD והתכנים הפחות איכותיים.

אז זהו, שלא תמיד זה המצב. מסך ה-CEVO מצליח להוציא מכמה וכמה תכנים איכות שמעולם לא ראינו שכמותה. כשהתוכן ממש איכותי, המסך הזה מצליח להוציא איכות שלא ראינו בעבר. כמובן שככל שהסרט עצמו יותר קונטרסטי, כך היתרון עולה.

לכן, הבדיקה הראשונה שעשיתי היא עם הבלוריי של Kuro של פיוניר. שם יש מספר רב של קטעים עם רקע שחור לחלוטין. אלה קטעים כל כך קונטרסטים שבעבר רק הקורו היה יכול לשחזר אותם כהלכה.

הקונרטסט שיצא כאן הוא כאמור גבוה ביותר. גם יותר מהקורו, מהסיבה הפשוטה שהקורו מוגבל לכ-200cd/m2 בעוד שה-Cevo מצליח לייצר פי 6 עוצמת אור, בעוד שהשחורים שלו כבויים לחלוטין. זה היתרון של תאורה אחורית מקומית (Local Dimming). מצד שני, ניתן היה לראות (קשה יותר בתמונה לראות זאת) את הגבולות הבהירים סביב האובייקטים.

כך שהשאלה של האם ה-Cevo הוא המחליף האולטימטיבי ל-Kuro נשארת פתוחה לשואל – אם תופעת האור סביב אובייקטים לא מטרידה, ככל הנראה שהתשובה היא כן, כי במובנים אבסלוטים זה המסך הראשון שמצליח באמת להגיע ליחס ניגודיות אין סופי באמת.

תכני בלוריי

אז השאלה נשארת פתוחה, כיצד הניגודיות של ה-Cevo תתמודד עם סרטי בלוריי רגילים. התשובה? באופן פנומנלי. בסרטי חלל ניתן לראות חלל שחור עם אובייקטים בהירים מאוד ובוהקים. בסצינות רגילות, העומק פנומנלי.

כמה דוגמאות להוציא לכם את העיניים.

בסרט Sin City ניתן באמת לחוש מה קונטרסט אין סופי יכול לתת. כל גבשושית בפני הגיבורים נראה בבירור. ניתן לראות את החומר שהבחורה משתמשת בכדי להחליק את השיער. ניתן לראות כל זיף לא מגולח, כל טיפת זיעה ואפילו את המקום המדוייק שבו חיברו את האף התותב של בניסיו דל טורו.

בממזרים חסרי כבוד אפשר לראות כל פרט ופרט. כאן אין בהכרח את הצורך בקונטרסט אבל מה שאנחנו מקבלים זו תמונה פשוט מושלמת.

בסצינת הפתיחה ניתן לראות את הקצין הנאצי על רקע שחור. הקונטרסט כאן אין סופי וכשהאורות כבויים הוא פשוט ירחף לו באוויר.

תלת מימד

המשקפיים

נתחיל מהשידור למשקפיים. טושיבה הוסיפה ל-55ZL800E שני סטים של 4 דיודות IR בכל צד. בשיטה זו לא היתה כל בעיה לקלוט עם המשקפיים גם ממרחק גדול. הבעיה בשידור קיצוני כזה הוא שלרוב הוא גורם לבליעה ולכן שליטה במכשירים אחרים דרך השלטים שלהם ב-IR היתה מעט קשה מבדרך כלל. פשוט הייתי צריך לכוון את השלטים יותר כלפי המכשיר עצמו בעוד שלרוב לא היה צריך לעשות כך.

כאן ניתן לראות את המשדרים בפעולה על ידי צילום במצלמה רגישה ל-IR.

המשקפיים עצמם כבדים למדי ומיוצרים על ידי חברת RealD עבור טושיבה. מדובר בחברה המובילה כיום במשקפי תלת מימד אך בנוגע לעיצוב הם עדיין מייצרים משקפיים ללא עיצוב ייחודי. המשקפיים מותאמים למבוגרים בלבד, אם כי ניתן לשנות את מיקום האפון בכדי להקל על הצפיה לצופים צעירים.

המשקפיים כאמור כבדות יחסית ולאחר כשעת צפיה כבר ממש כאב לי גשר האף.

המרה מדו מימד ל-תלת מימד

ה-Cevo Engine אמור ליצור סטנדרטים חדשים בתחום ההמרה מדו מימד לתלת מימד. ההדגמות בתחום הזה בתערוכות השונות וגם באירוע ההשקה היו מרהיבות, אך כיצד זה יעבוד בפועל?

התוצאות היו מעורבות. בתכנים מסויימים התוצאה היתה מצויינת. המסך זיהה בסרטים שונים את הגופים באופן נכון. מה שמוזר היה שכאשר היו מעברי סצינה חדים או כאשר עלו תפריטים, המסך לעיתים הקפיץ את התמונה שפתאום שינתה את המיקום שלה במרחב.

המסך המיר הכי טוב דווקא ספורט:

במקרים מסויימים הכל הרגיש פשוט מאחורי המסך, אבל כפי שניתן לראות בתמונת המירוץ, היתה נטיה ברורה שדברים בחלקו העליון של המסך יהיו מאחור בעוד שדברים בתחתית המסך יבלטו. 

חשוב לציין שתכני 50HZ (כלומר שמקורם בטלויזיה) לא הומרו ל-100HZ במשקפיים. כלומר, ההבהוב היה 50HZ לכל עין במקום 100 הרץ לכל עיין. הדבר גרם לכך שהתכנים הללו הבהבו באופן ברור. תכנים שמקורם מבלוריי או מהאינטרנט ואשר שודרו ב-60HZ לא סבלו מהתופעה וזה לא עייף את העיניים.

עוד תופעה משונה היא ה-Cross Talk שהופיעה בעמימות עם תכנים שהומרו מדו מימד לתלת מימד בלבד!

ספורט מתוך Side By Side עבד מצויין, אך היה צריך לבחור במצב הזה (אין זיהוי אוטומטי).

תלת מימד מבלוריי

אני חושב שהמאמר הזה כולל כבר מספיק תמונות כפולות של תלת מימד ולכן נעבור דווקא לתמונות דו מימדיות. החדות והתלת מימדיות קשות לתיאור. הכל היה מושלם, הניגודיות, הצבע, העומק. פשוט מעולה!

סצינות התעופה נעשו ללא מאמץ. לא הורגשו אפילו רמזים ל-Cross Talk או הבהוב. התמונה היתה קלה ונעימה לצפיה.

חדות מדהימה.

פרט לאווטר, מרבית התכנים שיש בתלת מימד בבלוריי הם אנימציה בעיקר לילדים. ניסינו הפעם את "גשם של פלאפל". גם כאן תלת המימד היה מושלם, ללא הבהובים, הפרעות, עומס על העיניים. זה היה כאילו אתה "פשוט שם".

מדיה

USB

למסך ה-CEVO 55ZL800E יש שני חיבורי USB. השימוש הראשי של אחד מהם צריך להיות חיבור לדיסק נתיק שיאפשר צפיה בתכנים. כפי שציינו, אין למסכים כרגע תמיכה בתרגום עברית. עם זאת, ניתן לראות תמיכה מלאה ב-MKV ועוד כ-20 פורמטים נוספים. בעצם ניסיתי מספר רב של פורמטים ופרט לזניחים שבינהם, הכל פעם כשורה.

.

הממשק פשוט למדי, ולא ממש מתחרה במזרימדיות מקצועיות.

כמובן שלא ניסיתי כל הפורמטים האפשריים, אבל קבצי MKV, TS ו-AVI עבדו לי כולם. גם מוזיקה ותמונות עובדות ללא כל בעיה, כאשר גם כאן הממשק פשוט מאוד ונוח לשימוש.

רשת

יכולות הרשת של ה-55ZL800E מבוססות על DLNA. המסך תומך בשתי גישות של DLNA, הראשונה היא של משיכה – בה ניתן פשוט לבחור מתוך הרשת את הקובץ שאתה רוצה לנגן ובשני בדחיפה – שבה המחשב דוחף את התוכן למסך.

בשני המקרים ניתקלתי בבעיות לא קלות. למרות שה-NAS שלי תומך ב-UP&P (תקן שעליו DLNA מבוסס) ולכן פועל עם מזרימדיות ומסכים רבים, כאן לא היה לי מזל רב. אחרי נסיונות חוזרים ונשנים, פשוט התייאשתי ועברתי לשרתים ולמחשבים. טושיבה עצמם אינם מספקים תוכנת DLNA אלא מסתמכים על זו של מיקרוסופט. כאשר עבדתי עם שיתוף של מיקרוסופט הכל פעל כשורה. 

הבעיה בגישה הזו היא שהשיתוף של מיקרוסופט מוגבל מאוד, בעיקר לקבצים שמיקרוסופט מאשרת, שזה אומר AVI (כלומר DIVX) וכן WMV ו-MPEG-2. מגביל למדי, אך כאשר משכתי תכנים מהסוגים הללו הכל פעל כשורה. עם Twonkyvision הייתה לי פחות הצלחה ולמרות שהמסך בבירור יודע לפענח MKV הוא לא הצליח לעשות זאת דרך שרת Twonky.

בשביל לאפשר את הכיוון השני צריך לעשות מספר רב של פעולות:

  • להגדיר את המסך כ-Media Renderer בהגדרות המסך.
  • לאפשר את החיבור של השרת הספציפי (המחשב שלכם בבית).
  • להתקין את הדרייבר (זה נעשה אוטומטית) מהצד של המחשב.
  • לוודא שהמסך מאופשר מבחינת Security ב-Media Sharing של מיקרוסופט. 

לאחר שתעשו כל זאת, יותקן לכם המסך כמכשיר תואם DLNA במחשב.

כעת ניתן יהיה לעשות Right Click על קבצים מתאימים (מוזיקה, תמונות, ווידאו בפורמטים שמיקרוסופט מתירה) ולבחור בתפריט Play to… ואז במסך ה-REGZA שברשימה.

מתוך 10 נסיונות, הצלחתי בכל הפרוצדורה רק פעמיים. אני לא חושב שיש משהו לא תקין במסך במובן הזה, אלא שפשוט כל נושא השיתוף של מיקרוסופט עובד לא-מי-יודע-מה. עדיין  לא ראיתי מסך אחד תואם DLNA שעובד כשורה כאשר השיתוף של מיקרוסופט בשימוש.

סיכום

נתמקד בנקודות השונות של המסך:

  • הסאונד של המסך מדהים (Best of class).
  • הקונטרסט של המסך יוצא מהכלל (Best of class)! 
  • אפס עננות וזליגות אור!
  • עוצמת האור שהמסך מפיק הן מהגבוהות שאי פעם מדדנו, בסדרי גודל יותר מכל LCD אחר (פי 2 ממסכי סמסונג שנחשבים בהירים, פי 6 ממסך פלזמה אופנייני…). יש יתרון בולט לתאורה מקומית על פני מסגרתית בכל הנוגע ליחס הניגודיות ותאורה.
  • ההמרה של המסך של תלת מימד סבירה, אבל ההבהוב ב-50HZ עבור המרה של תכנים מיס או הוט הוא חיסרון בולט. היה Cross talk משמעותית יותר מאשר בתלת מימד מקורי.
  • כאשר צופים בתלת מימד מקורי (מתוך בלוריי למשל) התמונה יוצאת מהכלל.
  • למסך אין מקלט מובנה ל-DTT (עידן+)
  • למסך אין עברית בתרגום, היכולות שלו כמזרימדיה ב-USB או ברשת לא יוצאות מהכלל.
  • השלט בהחלט לא ברמה של המסך עצמו ודרוש כאן שיפור.
  • משקפי תלת המימד אינן נוחות וגם כאן דרוש שיפור.
  • המסך עיצובית מצויין, החזרי האור מתוכו מבחינה עיצובית, המסך עוצר נשימה. הוא בהיר דיו בכדי להיות מוצב בכל סלון, בהיר ככל שיהיה, והוא עם פילטר קדמי מצויין להפחתת החזרי אור.
  • חיבוריות הרשת בסיסית למדי.
  • המסך אינו "Connected", ככל הנראה כי ישראל אינה איזור שכרגע מטופלת על ידי טושיבה העולמית. בהחלט ראוי שהחברה תפתח שירותים גלובליים (שלא לדבר על מקומיים).

ציונים

  • איכות בנייה: 8 (יותר מדי פלסטיקה)
  • עיצוב: 8.5
  • HDTV איכות תמונה: 9 (חצי נקודה ירדה בגלל מריחה)
  • SDTV איכות תמונה: 8.5 (חסר מקלט DTT שהיה משפר את המצב משמעותית)
  • תלת מימד: 9
  • שלט: 8.5
  • יכולות כיול: 9.5
  • יחסי מסך: 9.5 (כולל יכולות מלאות לשליטה גם במצב 1080i)
  • חיבורים: 8.5 (היה נחמד אם היו מאפשרים חיבור SCART או S-VIDEO)
  • ממשק: 8 (פשוט למדי, מתאים למרבית האנשים).
  • פונקציות נוספות: 9 (DLNA, חיבוריות USB, המרת תלת מימד של כל תוכן)
  • תאורה אחורית: 9.5 (חסרת עננות, בהירה, קונטרסטית ומקומית, יותר טוב מזה?!)
  • שירותי תוכן מהרשת: אין
  • עברית: אין

תמיכה בפורמטים

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – yes HD: כן
  • תמיכה ב-HDMI 1.4: כן
  • תלת מימד 3D: כן
  • המרה אוטומטית 2D ל-3D: כן  (טובה, אך מהבהבת בתכני 50HZ)
  • תמיכה ב-DTT: לא
  • תמיכה ביחסי מסך ב-1080i: כן
  •  תאורה אחורית: מקומית Local Dimming עם 512 איזורים שונים

מחיר מומלץ לצרכן: 30,000 ש"ח

תודה לחברת ניופאן, יבואנית טושיבה בישראל, על השאלת המסך ונגן הבלוריי לצורך הבדיקה

לדיון בנושא: מסך טושיבה 55ZL800E מסדרת CEVO


7:00
  /  
24.7.2011
  
מאת: עפר לאור

1