ספינת הדגל החדשה של סמסונג – 55D8000

סמסונג מחדשת לנו עם ה-55D8000, ספינת הדגל העדכנית של החברה.לקחנו אותה לסיבוב מסביב לבלוק.

7:00
  /  
07.07.2011
  
מאת: עפר לאור
מבחינה חיצונית

העיצוב

סמסונג הגדילה באופן הדרגתי את נתח השוק שלה בכלל וספינת הדגל שלה בכל שנה מרימה את הבר גבוה יותר. לאחרונה השיקה סמסונג בישראל את הסדרה החדשה של מסכי ה-LCD והפלזמה שלה, כאשר ספינת הדגל היא בעצם ה-55D8000. רבים שואלים את עצמם מה ההבדלים בין ה-55D8000 לבין ה-7000. בעוד שבארה"ב התשובה ברורה יותר, בישראל ההבדלים לא מאוד גדולים וקשורים בעיקר לנושא העיצוב (ה-D7000 כולל מסגרת "פשוטה" יותר שהיא בעצם כמעט שקופה, בעוד שה-D8000 כולל מסגרת אלומיניום מבריק).

הבדל נוסף הוא שב-D7000 נחוץ דונגל WIFI שמתחבר ל-USB בעוד שב-D8000 הרשת האלחוטית (עבדה מצויין, אגב) מובנית ולא דורשת שום תוספת. 

את השלט החכם שמגיע עם ה-D8000 בחו"ל אין כרגע תוכניות לייבא ארצה – מדובר בשלט רגיל מצד אחד ובעל מקלדת בצד השני (מקווה שחברת בוקסי מקבלת תמלוגים על העיצוב הזה…). החוסר באותיות עבריות והעלות של השלט ככל הנראה לא מתאימים לשוק הישראלי.

 

שאר השינויים במסך עדינים למדי, קשורים למסגרת (לדוגמא עובי, סאונד מעט שונה) ובאינטרנט מתחוללים לא מעט ויכוחים לגבי מנגנון ה-Micro dimming והאם שני המסכים הללו זהים או מעט שונים בטיפול שלהם בנושא זה. לפי סמסונג, ה-55D8000 כולל מנגנון משופר בשם Micro Dimming PRO (בניגוד ל-Micro Dimming "רגיל" ב-D7000).

על פניו, עיצוב מינימליסטי הוא כזה שמוריד את הקישוטים ומשאיר את המהות. בפועל העיצוב הזה הוא לא פחות מדוגמנית על הלבושה בחוטיני. זה מבליט בפירוש את הקימורים הנכונים ומעורר קינאה במי שאין לו כזה בבית. שתי נקודות תורפה של העיצוב הם המעמד שנותר כפי שהיה בעבר (מומלץ בחום לתלות מסך כזה ולא להעמיד אותו על שולחן) והלוגו הזוהר בהתלהבות של המסך. את הלוגו, שמזכיר מעט את העיצוב של החלק התחתון של מסכי פיליפס בשני הדורות האחרונים, ניתן לכבות באופן קבוע, להדליק קבוע או שיהיה דלוק כשהמסך כבוי או דלוק. נוח למדי במידה והלוגו מטריד אתכם כאשר הוא דלוק.

העיצוב החדש לא מתיר המון מקום לחיבורים ואכן חיבורי SCART לא היו הקורבן היחיד, אלא גם ניתן לראות שחסר חיבור SVIDEO. המסקנה היא ברורה, תם עידן הממירים הישנים ומי שעדיין לא עבר לממירי HD, כדאי שיעשה זאת במהרה.

כאמור, ההחלטה שלא להביא את השלט המתקדם יותר השאיר שתי אפשרויות שליטה במסך:

  • השלט המקורי פשוט למדי. קשה להתלהב ממנו יותר מדי, הוא פונקציונלי ולא הרבה מעבר לכך. בסופו של יום הוא יעשה את העבודה, אבל הוא נראה יחסית פשוט ביחס ליוקרה שהמסך עצמו משדר.
  • שליטה דרך אפליקציות באייפון או באנדרויד. אפשר לומר, שזה לא רק אופציה חביבה אלא שיש המון מקרים שבהם בלתי אפשרי להגיע לפיתרון אמיתי שלא דרך שליטה בדרך זו.rn

עם הדלקת המסך ניתן מיד להבין שההחלטה לצמצם את המסגרת עושה למסך הרבה חסד. התמונה מרגישה כאילו שהיא מרחפת באוויר ואני מהמר שבדורות הבאים יצטרפו לעיצוב הזה חברות נוספות, ושסמסונג אפילו תגלח עוד כמה מילימטר מהמסך. היתרון הוא גם למשתמשים, המסך הוא 55" אבל הוא בקלות יכול להחליף מסכים בגודל קטן בהרבה. 

מקרוב, ניתן להבחין, עם זאת, במבנה של הפיקסלים. יחס ה-FILL של הפיקסלים ב-55D8000 נראה נמוך מדורות קודמים, לא לחלוטין ברור מדוע.

מבחינת המגבלה הזויתית של המסך, ניתן לראות שהתמונה חיה מאוד וצבעונית מאוד ויש ירידה בבהירות וצבעוניות בעיקר בציר האנכי, פחות באופקי. כלומר, רצוי להציב את המסך בזוית ישרה לצופה בציר האנכי, אך יש פחות צורך בכך בציר האופקי. הפאנל הוא פאנל SQ, לחוקרי הפאנלים שבינכם.

המסך כולל ציפוי אנטי רפקלטיבי אשר הוא אפקטיבי ביותר. מול המסך ניצב חלון פתוח ולמרות שניתן היה לראות את החלון דרך המסך, הוא לא הפריע לצפיה במיוחד וכמות האור שפגעה במסך היתה קטנה מהצפוי. קדמת המסך הוא מבריק, אך זה בהחלט יתרון מכיוון שחדות המסך טובה יותר בזכות הפילטרים הללו.

איכות הצליל של המסך סבירה, אם כי חוששני שבמסך דק עד כדי כך, אין המון מקום לאיכות צליל וככל הנראה זה איכות הצליל המרבית שניתן להשיג ברמקולים מובנים של מסך סופר דק.

תפריטי המסך כולם בעברית, אם כי ניכר שחלק מהתפריטים תורגמו עם טעויות (format למשל תורגם כ "תבנית", device כמכשיר במקום כדיסק נייד, timer כשעון עצר). אני חייב לציין שבמרבית המקרים התרגום יותר מסביר ולרוב ניתן להבין מה.

ממשק המשתמש נראה ששופר והפך לפשוט יותר מאז הדור הקודם (סדרת C), הגרפיקה דומה מאוד, אבל ניכר שנעשה מאמץ להחביא תפריטים מסובכים מדי ולפשט את העניינים.

שליטה דרך האייפון/אייפד

כאמור, המסך אינו מגיע עם שלט בעל יכולות הקלדה ולכן במקומות (הלא מועטים) שבהם צריך להקליד משהו על גבי המסך יש מספר אפשרויות להקלדה על המסך אשר משתנות גם בהתאם לסוג האפליקציה.. חוסר העקביות הזו לא ממש משנה מכיוון שזה קשה עד בלתי אפשרי להקליד ישירות על השלט המקורי….

התוכנה מזהה בזריזות את המסכים הזמינים ברשת המקומית ולאחר אישור במסך עצמו, ניתן להתחיל להשתמש בשלט. יש מספר מסכים שאפשר להחליף בינהם על ידי גלילה. אבל יש גם מסך שמאפשר שליטה עם המסך דרך Swiping (גרירת האצבעות על המסך). זה נוח למדי אבל עדיין צריך לא מעט להשתמש בשלט המקורי.

סמסונג הוסיפו גם ממשק משחק עבור משחקים שרצים על גבי המסך, חביב מאוד. גם המדריך משתמש של המסך נמצא זמין על גבי המכשיר הסלולרי.

שלט עם ממשק גרירה.

אבל ללא ספק הפונקציה הכי חשובה היא הקלדה. במצבים שבהם צריך לחפש משהו ב-Youtube או להקליד בדפדפן, מהר מאוד תתיאשו משימוש בשלט המקורי. כל אות לוקחת אין ספור הקלדות ובמספר אפליקציות לא תמיד המקלדת פועלת באופן זהה או אפילו עקבי. לכן, תוך זמן קצר מאוד עברתי פשוט לשימוש אך ורק דרך האייפון לצורך הקלדה.

השאלה שעלתה לי תוך כדי הקלדה היתה מדוע בכלל אני טורח לעשות את זה על גבי המסך כאשר אם כבר המקלדת על האייפון שלי, יש לי גם דפדפן מלא ובעצם כמעט את כל האפליקציות שעל המסך גם על השלט. אני מניח שאם אתם מעוניינים בכך, הסיבה העיקרית היא בכדי שזה יהיה על המסך הגדול. עוד על כך בהמשך.

דבר אחד שבאמת הפריע לי זה נושא כיבוי המסך. כאשר המסך כבוי, הוא כמובן מנותק מהרשת ולכן אם תכבו את המסך דרך הסלולר, לא תוכלו להדליקו אלא אם תשתמשו בשלט המקורי או בכפתור הפיזי בצד המסך… אם יש אופציה חבויה להשארת הרשת דלוקה גם כשהמסך כבוי, לא מצאתי אחת כזו (המסך כן מדליק את עצמו כשהוא מזהה מכשיר HDMI CEC שנדלק כגון נגן בלוריי).

טלויזיה

DTT

rnrn

המסך כולל את אחד החבילות DTT המוצלחות שראיתי במסך כלשהו, פרמיום או רגיל. כל מה שנדרש הוא לחבר אנטנה (במקרה שלי אנטנה מוגברת בקומה שניה במודיעין, מקום שאינו מקבל קליטה מי-יודע-מה משידורי עידן+) והקליטה היתה מושלמת. ראו מצויין. לא רק שהתפריטים בעברית כאן, אלא שגם לוח השידורים, השידור הנוכחי וכל מה שקשור לשידורי ה-DTT עובד יוצא מהכלל. 

אני חייב כאן להוריד את הכובע ולהגיד שזה המימוש המוצלח ביותר של DTT/עידן+ שראיתי עד כה.

בכדי לאפשר הקלטה יש צורך בדיסק מהיר דיו בשביל קצב הנתונים של השידורים הללו. למסך שלושה חיבורי USB המאפשרים חיבור דיסק לצורך הקלטה שכזו, ועוד מקום לכרטיס זיכרון עם תכנים + גם למצלמת סקייפ שכיום ניתן כבר לרכוש אותה אצל היבואן של המסכים ישירות במקום לרכוש בחו"ל. אלטרנטיבה נוספת היא אפשרות חיבור של דונגל רשת אלחוטי או חיבור חוטי לרשת הביתית שלכם. אני בחרתי ברשת החוטית בכדי למנוע תקיעות או הפרעות ולבחון את היכולות של המסך להתמודד עם תוכן מרוחק.

נחזור ל-DTT. חיברתי מספר Disk On Key פשוטים שקונים בכל חנות. המסך מפרמט את כרטיס הזיכרון ואז בוחן את מהירותו בכדי לבדוק שהוא יעמוד בקצב הנתונים של הוידאו. לרוע המזל, disk on key רגיל פשוט לא מספיק מהיר לשם כך – תזדקקו או לדיסק חיצוני (3.5" או 2.5") או דיסק פלאש מספיק מהיר שיעמוד בדרישות הביצועים של המסך. מכיוון שהמסך מקליט את הסטרים המקורי של ההקלטה, כדאי לשקול דיסק נייד 2.5" שהוא גם שקט וגם גדול הרבה יותר ממה שזמין כיום בפלאש.

יכולות ההקלטה של המסך נחמדים מאוד, ויש אפשרות גם להקליט את התוכן בקלות רבה למדי (כפתור אחד בשלט).

מבחינת איכות התמונה, היא מצויינת ואיכות התמונה בעידן פלוס כידוע {ברגע זה בזמן} מצויינת ואפילו עולה אל איכות השידור של יס או הוט דרך ממיר HD בערוצים 2 ו-10.

אין ממש Time shift מסודר, אלא פשוט יכולת להקליט לפי שעון זמנים מוגדר. מצד שני, השילוב עם לוח השידורים מאוד נוח וכאמור, זה המסך עם מקלט אינטגרלי DTT הטוב ביותר שראיתי עד כה.

יחסי המסך מטופלים כאן יפה מאוד. יש כאן אופציה שמאפשרת צפיה ברזולוציה האמיתית של הוידאו, או בזום כפול (עדיין קטן) – מה שמאפשר כמעט העלמה לחלוטין של כל בעיות עיבוד התמונה וה-scaling. גם המתיחה הלא לינארית של המסך מוצלחת במיוחד.

יס או הוט – SDTV

כאמור, חסר לנו הן חיבור SCART והן חיבור S-VIDEO ולכן ממירי HD הם הפיתרון היחיד. המסך במקרה שלי לא היה חדש לחלוטין אלא הגיע מההשקה ולכן קשה לי לדעת אם מישהו שיחק בו או האם הוא הגיע כך במקור (לא איפסתי אותו עם קבלתו) אבל חשוב להזהר עם ההגדרות של המסך בעיקר במצב דינמי (התמונה למעלה היא דוגמא למה שקורה לוידאו במצב דינמי). במצב זה אתם עלולים לראות תמונה כל כך מזעזעת שאתם תחשבו שזה איכות התמונה של המסך ולהחזיר אותו מיד לחנות.

rnrn

לא כך. עם הסרת המצב הדינמי ומעבר למצב רגיל (normal) שמתאים יותר לצפיה רגילה בטלויזיה או סרט (movie/cinema) המצב נרגע. הורדת פונקציות עיבוד תמונה קיצוניות, וגם הפחתת מצב ה-FI הקיצוני הופכים את התמונה לנעימה מאוד לצפיה גם עבור תכני SDTV. עם זאת, יש צורך לשחק עם ההגדרות בכדי להגיע למצב זה. לרוע המזל אין אפשרות להגיע בזריזות למצב THX או IFS מובנה. הקרוב ביותר למצב זה הוא מצב "רגיל" בצפיה בטלויזיה ומצב "סרט" ששניהם התחלות טובות לפני שתתחילו לשחק.

עוד נקודה חשובה היא לוודא שבכל מעבר בין כניסות או בתלת מימד כל ההגדרות מותאמות מחדש, שכן המסך כולל זיכרון נפרד לכל קומבינציה של כניסה, מכשיר ומצב תלת מימד ולכן אם פתאום אתם חושדים שהמסך "שכח" את ההגדרות – לא כך המצב, הוא פשוט במצב זיכרון נפרד, ויש צורך לחזור על ההגדרות שלכם עד שבכל המצבים שאתם משתמשים ההגדרות יהיו נכונות.

שידורי HDTV

כמו כל מסך  דגל ניתן לראות את התמונה האמיתית המשודרת. במקרה של yesHD ניכר שלאחרונה החברה הפחיתה את איכות התמונה, אך כמובן שהתמונה היא HD ונראית טוב. יש סרטים שבהם התמונה טובה יותר ויש שפחות. כמו במצב SD, חשוב מאוד לשמור מרחק ממנגנון החדות (Sharpness) שהוא קיצוני מאוד ומוסיף לא מעט תופעות לוואי כאשר הוא גבוה מדי. עבורי, כל מספר מעל 10 היה קשה מנשוא. באופן אידאלי, רצוי לשמור את זה במינימום.

בסה"כ אפשר לומר שרואים מצויין במסך, אם כי יתכן שכדאי לשחק עם ההגדרות המתקדמות של המסך, ולהגביר את עוצמות עיבוד התמונה בתיקון תופעות MPEG וכיווץ.

בלוריי דו מימדי

ברמה של ה-55D8000 אוי ואבוי אם היו לנו הערות משמעותיות לגבי איכות התמונה, זה בפני עצמו היה כישלון די ברור. אז נסתפק במספר תמונות ונסיים בזה את הפרק… אפשר לומר שהעננות (עוד עליה בפרק הבא) הציקה מעט כאשר החדר היה חשוך מאוד, בסרטים עם פסים מעל ומתחת. בסה"כ, הקונטרסט של המסך מרשים ועם כיול תקין התמונה יוצאת מהכלל גם בפרטי התמונה וגם בצבעוניות שלה. זה בהחלט מסך שמכבד את היותו ספינת הדגל של אחד המותגים המובילים כיום בתחום המסכים.


צבעוניות מדוייקת


קונטרסט מרשים

מדידות והפאנל

הפאנל

 

נתחיל מכך שהתאורה ב-D8000 היא מסגרתית (ימין ושמאל בלבד). המסך דק, דק מאוד, וכפי שראינו בעבר, ככל שמסך דק יותר, כך רבים הסיכויים לעננות. גם ה-D8000 רגיש לכך ובמסך שאני קיבלתי (שאני מניח שהתנייד יותר מהממוצע של מסכים רגילים) היתה יחסית לא מעט עננות. 

כדאי לציין שזה מאוד אינדבידואלי ובעוד שמסך אחד ממודל זה עלול לסבול מעננות כבדה, מסך אחר עלול להיות נקי ממנה כמעט לחלוטין. עננות מופיעה בעיקר כאשר המסך כמעט שחור, אבל עדיין יש תאורה אחורית. כאשר המסך מציג מסך שחור, ניכר שהתאורה האחורית כבוייה לחלוטין, כך שהמצב שבו תרגישו בכך הוא כאשר יש פסים שחורים מעל או מתחת לסרט או כאשר מרבית המסך כהה אך לא כולו (כותרות בסיום הסרט למשל).

 

התמונה עברה עיבוד תמונה בכדי להדגיש את ההבדלים בעוצמות התאורה ברחבי המסך

 

אני מאוד מקווה שנושא זה יטופל סוף סוף על ידי היצרנים, שכן כבר שנים שהתופעה רק מחמירה ככל שהמסכים הופכים דקים יותר. התשובה היא או הדבקה של כל השכבות של המסך (זכוכית קדמית, פאנל, פילטרים ותאורה אחורית) לכדי שכבה אחת אחידה, כבר בשלב הייצור במפעל. כמובן שזה ימנע תיקונים וייקר את התהליך, אבל זה הפיתרון היחיד הסביר וכבר ראינו שהדבקות כאלה כבר קורות בעולם הסלולר (כל שכבות המסך של האייפון 4 מודבקות לזכוכית הקדמית שלו לכדי מכלול אחד).

מעבר לכך, התמונה של המסך מאוד נעימה והצבע שלו מאוד עשיר. חבל לי שההבדלים בין ה-D8000 ל-D7000 אינם קיצוניים יותר, שכן בדומה למודלים מסויימים בעבר, יש בהחלט מקום לגרסא של המסך הזה עם תאורה אחורית מלאה (full led) ולא רק צידית. נקווה שסמסונג יוסיפו גרסא שכזו לקו המוצרים העתידי שלהם.

מדידות

למרות שעל פניו ראיתי לא מעט עננות, היא מתבטאת בעיקר בגוונים השחורים כאשר התאורה האחורית בהירה מדי והמסך עצמו כהה לחלוטין. במצב בהיר, נמדד על הפאנל אחידות של כ-91% שזה מצויין למסך LED עם תאורה מסגרתית.

המסך הגיע לעוצמת תאורה של כ-370 ניטים, מספיק גבוה למרבית האפליקציות (פחות מתאים לסביבות מאוד בהירות כגון סלונים פתוחים עם הרבה חלונות). זה מפתיע כי סמסונג ידועה ככזו שמאוד מתלהבת מעוצמת תאורה. עדיף כמובן לשמור את עוצמות התאורה האמיתיות של המסך ברזרבה וזה בהחלט מספק.

יחס הניגודיות של הפאנל נמדד ב- 2160:1 מרשימים ביותר. זכורים לי הימים שבהם לא האמנו שניתן למדוד פאנל ביותר מ-500-700:1 ולאחר זמן מה מספר כמו 1500:1 נחשב כהישג עולמי. הדבר גורם לתמונה מאוד קונטרסטית.

למסך יש מנגנון Micro dimming pro אשר כדאי אולי להסבירו כעת. בתאורה אחורית מסגרתית כל המסך כולו חייב להיות מוחשך או דלוק בהתאם לממוצע של המסך. עם זאת, סמסונג שיפרה את המנגנון כך שהוא לוקח בחשבון שחורים יותר מאשר לבנים, וכך מושכת תמיד לצד הכהה של התמונה ועל ידי כך גורמת לתחושה של שחורים טובים יותר. בתאורת Full LED התאורה מגיעה מאחורי המסך ולכן ניתן לשלוט בכל איזור ולהגדיר לכל ריבוע כזה מה תהיה התאורה האחורית שלו. במסך זה הדבר אינו אפשרי. סמסונג לא ממש מסבירה לעומק מהו מנגנון micro dimming אבל הדעה הרווחת היא שמדובר במנגנון שמשלב שני אלמנטים:

  • מנגנון אלקטרוני אזורי אשר בעצם סוגר איזורים כהים באופן הרמטי יותר כאשר המסך מזהה שהאיזור המסויים הזה כהה מאוד. כך נוצרים שחורים כאילו עמוקים יותר באותם אזורים.
  • מנגנון עיבוד תמונה שבמקום למתוח קונטרס לאורך כל המסך, מחלק אותו לאיזורים ובכל איזור מנתח בנפרד את הקונטרסט. מדובר במנגנון מחוכם למדי שכן טעויות במנגנון עלולות לגרום לקטע רצוף להיראות משונה או לא תקין ולכן מדובר במנגנון מתוחכם למדי.

האמת היא שבבדיקות לא ראיתי השפעה מאוד דרמטית של micro-dimming על התמונה. אכן היו artifacts שאפשר לשייך לתופעה אך בסה"כ ככל הנראה היא עדינה הרבה יותר מכפי שחשבנו ועיקר ההסתמכות של סמסונג היא על פאנל קונטרסטי כפיתרון לסוגיית הקונטרסט במסך. ראוי לציין שיש מעט מאוד מידע לסמסונג על כל הפיצ'ר הזה וקשה מאוד לחלץ מידע קונקרטי על הפיצ'ר הזה במסך. כל זה גורם לי לחשוב שככל הנראה הפיצ'ר הזה מגיע מהצד השיווקי של החברה ופחות מהצד הטכני…

גראף ה-CIE מדוייק מאוד וניכר שסמסונג עשו כאן מאמץ להגיע למסך שמגיע כמעט מכוייל לחלוטין ישר מהקופסא שלו. בתחום הכיול המובנה (כל ההגדרות הרגילות – מצב Movie/warm2) ועם גאמה במצב 0 מתקבל גראף מושלם של 2.2 בדיוק.

כפי שניתן לראות הגראף האדום מעט משובש בתחומים הנמוכים והכחול עקבית גבוה לאורך כל גווני האפור. בהחלט ניתן לשפר את הכיול הטבעי של המסך ואין כאן צורך בכיול 10 נקודות מתוחכם.

עם זאת, כדאי לציין שיש למסך אפשרות של ISF עם כיול 10 נקודות. עד כאן הנקודה הטובה, הנקודה הרעה היא שסיבוכיות הכיול הזה גבוהה מאוד וזה מאוד קשה לביצוע. אין שום סיבה שזה יהיה כל כך מסובך… בנוסף,  יש למסך שני test patterns חביבים לכיול brightness/contrast וכן צבע.

תלת מימד

המשקפיים

יחד עם המסך קיבלנו מספר של משקפיים. העיצוב הפשוט ביותר של המשקפיים לא ממש מצא חן בעיני קהל הבית, אך המודלים המתקדמים יותר התקבלו בברכה. לי אישית זה לא ממש הפריע, אבל הדור השני של משקפי תלת מימד של סמסונג בהחלט משמעותית נוחים מכל המשקפיים האקטיביים שניסיתי עד כה.

הגרסא הקלה של המשקפיים גם היא הגיעה בשני גדלים שונים, האחד קטן יותר אך דווקא התאים יותר לראש של מבוגרים. הגרסא המעט יותר גדולה התאימה גם לילדים בלי שום בעיות או צורך בהתאמה.

המשקפיים דקיקים ועדינים למראה, אבל חזקים וטכנולוגית מתקדמים. העיצוב שלהם גורם לכך שהמשקל מחולק באופן שווה בין החלק הקדמי שלהם לחלק האחורי. החלק האחורי, שמחזיק את הבטריה ואת רכיב ה-Bluetooth לתקשורת עם המסך מחבק את הראש ולא מורגש. הכל מאוזן באופן נוח במיוחד בין נקודות המגע באוזניים ובאף. כך נוצר משולש מאוזן ועם משקל כל כך קל שבקלות רבה שוכחים את קיום המשקפיים…

לחיצה ארוכה על כפתור ההדלקה של המשקף בצמוד למסך והמסך יודיע לכם על משקף חדש שחובר למסך. אין צורך להיות בקו ראיה טוב ואין יותר הפרעות אור שגורמות פתאום למשקף להפוך שקוף ולקלקל את כל התחושה בסרט.

כדאי לציין שלא הכל מושלם. הטיה של 90 מעלות של הראש מונעת צפיה לחלוטין, אך בזויות הטיה סבירות של הראש  (קרי: לא בשכיבה על הצד) האפקט יעבוד מצויין. כמו כן, בתחילת הצפיה היתה תחושה קלה של הבהוב שעברה לאחר כמה דקות.

לבסוף, היה בהחלט נגיעה של cross talk (תמונה כפולה) במצבים שונים, כאשר לא ברור אם המקור לתופעה הוא המסך או המשקף.

מעניין שלמרות שכל המשקפיים שסופקו היו בטכנולוגיה החדשה של BlueTooth, הגוונים של המשקפיים נעו מגוון כחלחל עדין לשקופות כמעט לחלוטין. בכל אופן, המסך עצמו כבר אינו עושה שינויים משמעותיים בגוונים בין מצב רגיל לתלת מימד ולכן כיול ישמר גם במצב תלת מימדי.

המרה מדו מימד לתלת מימד

סמסונג היתה מהראשונות להציג טכנולוגיה בשלה להמרה אוטומטית בין דו מימד לתלת מימד, אך ב-55D8000 התחושה שלי היתה שיש כאן עליית מדרגה. בניגוד לפספוסים שראיתי במסכים אחרים (כולל של סמסונג) בדורות קודמים, כאן יש בהחלט שיפור. דוגמא טובה היא צפיה בטלויזיה רגילה כאשר לאחר מספר דקות שוכחים שזה לא שידור תלת מימד מקורי.

כך גם בסרטים, צפיתי בסרטים מהירי תנועה ורבי אפקטים. דוגמא אחת היא למשל צפיה ב-Sin City בתלת מימד, דבר שגורם לתחושה משונה במיוחד לאור השילוב בין תלת מימד לתמונה שחורה לבנה…

עוד סרט ראוי לציון בנושא הזה הוא הסרט השלישי מסדרת Star wars אשר בקטע הפתיחה שלו כולל סצינות רבות של לחימה בין חלליות עם פיצוצים בחלל. זהו קטע קשה מאוד להמיר לתלת מימד בגלל השכבות הרבות, אך ה-55D8000 עושה עבודה נהדרת בהמרה שלו. פשוט להוריד את הכובע.

כרגיל, לא הכל מושלם, באנימציה ובטלויזיה רגילה לעיתים היה נדמה שהוא פשוט מטה את האולפן, אבל האמת שגם עם טעות כזו אפשר בקלות לחיות… האם זה יגרום לנו לצפות מסביב לשעות בתלת מימד? התשובה כמובן שלילית לחלוטין. מצד שני, השילוב של משקפיים קלות עד כדי כמעט לא מורגשות, עם המרה קלה הופכת את כל העניין לכיפי במיוחד ובהחלט אני רואה את עצמי צופה בתכנים מומרים עם סרטים חדשים שפשוט לא נוצרו בתלת מימד (I love you Phillip Morris מומלץ ביותר).

שידורי תלת מימד בטלויזיה

נתחיל בזה שאני אישית לא משוכנע שיש שידורי תלת מימד בטלויזיה… ההמרה האוטומטית של ה-55D8000 הניבה תוצאות טובות לא פחות מאלה של ערוץ 5-3D. המסך זיהה בקלות שמדובר בשידור תלת מימד וכל מה שנדרש היה ללחוץ על כפתור התלת מימד והוא אוטומית חיבר את שתי התמונות זו בצד זו לתמונה תלת מימדית טובה. אני חייב לומר שלמרות שתלת מימד נראה מדהים, נדמה לי שמרבית התכנים בערוץ הזה הם פשוט המרה לתלת מימד מצד המשדר ולא שידורים מקוריים ואמיתיים.

rnrnrn

המשמעות של זה היא שהמרה של המסך תייצר תוצאות בעלות רזולוציה כפולה מזו של ערוץ 5-3D…

לדעתי שידורים כאלה כרגע לא מספיק איכותיים ותכופים בכדי להצדיק את המנוי ולכן כדאי להמתין עם זה. כמובן שבמידה ויש לכם תכנים בפורמט SBS (צד לצד ברזולוציה של מחצית FULL HD לכל עין), הם יעבדו כשורה.

Explore3D

המסך מאפשר המרה של דו מימד לתלת מימד אוטומטית או לכידה של שתי תמונות זו-לצד-זו (SBS) ולכן כל תוכן תלת מימדי שהגיע למסך דרך HDMI, קובץ או בכל דרך יכול לקבל את ההמרה האוטומטית או התלכדות של שתי התמונות לכדי תלת מימד מלא. יש כמובן תכנים כמו Youtube בדו או בתלת מימד במסך, אבל שום דבר לא הכין אותי להפתעה של Explore3D.

אחת האפליקציות המעניינות יותר היא Explore 3D rnשמאפשרת צפיה בתכנים חינמיים של סמסונג בתלת מימד. האפליקציה עלתה רשמית rnבראשון ליולי 2011.

האפליקציה כל כך מעניינת שהיא מצדיקה פרק משל rnעצמה, והיא לדעתי חשובה ומהותית הרבה יותר הפייסבוק וטוויטר (אם כי, מן rnהראוי שגם הן יקבלו פרקים ייעודיים משל עצמם). האפליקציה כל כך משמעותית rnשלאחרונה הכריזה סמסונג, שכבר בשלב הבטא של השירות הורידו ממנו יותר rnממיליון פעם תכנים. בשביל אפליקציה שרשמית עלתה לאוויר בתחילת חודש יולי, rnזה ממש לא רע…

כאשר רואים טריילרים כגון שרק או קונג-פו-פנדה-2,לא rnממש ברור מאיפה העניין הגדול. יש קטעי Music videos בתלת מימד שגם לא ממש rnמושכים את העיניים. 

rn

מכיוון שהאפליקציה היתה במצב בטא כאשר המסך היה בבדיקה, היה צורך להפעיל מעט פרוטקציה בכדי שהיא תסכים לרדת למסך שבחנתי. התאריך הרשמי לעליית האפליקציה (ככל הנראה גם לסדרת C היא תהיה זמינה) היה הראשון ביולי.

כאמור, באפליקציה יש טריילרים לסרטים חדשים (בתמונה – קטע מ Kung Fu Panda 2 כאשר כיביתי את תלת המימד) וגם תכנים דוקונמטריים בתלת מימד. מדובר בתכנים שלרוב סמסונג היא זו שבעצם הפיקה או תרמה להפקה.

בשלב הראשוני לא התלהבתי. עוד שירות בסגנון Youtube כך חשבתי, רק בתלת מימד. טעות.

מדובר דבר ראשון בשידור איכותי להפליא. הכיווץ הוא אדפטיבי, משמע שהוא יודע להתאים את עצמו לתנאי האינטרנט שלכם. החיבור המינימלי הוא בסביבות 4Mbps ומי שיש מסך וחיבור מתאים יקבל בעצם שירות סרטים בתלת מימד בחינם. מדובר בתכנים שבקלות מתחרים בספורט 5 בתלת מימד ומגיעים ב-FULL HD לכל עין.

כאשר משחקים עם טריילרים אז זה בונוס נחמד מאוד, ולא מן הנמנע שבעתיד סרטים מלאים יהיו זמינים באופן כזה לרכישה או השכרה.

הכח האמיתי של השירות טמון בתכנים ארוכים שלו. לצורך בדיקה שלפנו את דוגמן הבית שלנו, שלמען האמת קשה להלהיב אותו. אם משהו לא מעניין (תלת מימד או לא) הוא פשוט קם והולך. ישבנו 40 דקות ביחד ושוחחנו על דינוזאורים, טרנוזאורוס אקס וחוקרי דינוזאורים עם הסברים מופלאים. תכננתי שכל הניסוי הזה יקח כחמש דקות ושעה ומשהו לאחר מכן, קלטתי שאנחנו עדיין משוחחים על זה. הוידאו היה לא רק מרתק, אלא איכותי יותר ובהחלט מרגש יותר ממה שראיתי בדיוק לפני כן מערוץ ספורט 5 בתלת מימד.


חוקרי הדינוזאורים מצאו עוד טביעת רגל ושלד של דינוזאור לצידה

לי יש חיבור אינטרנט של 30 מגה. לאחר זמן Buffering ראשוני, הכל עבד חלק. בשעות העומס ראיתי מספר פעמים אפקט קוביות (למי שיש שידורים דיגיטליים נסו להפריע לאנטנה לשניה ותבינו למה אני מתכוון) גם בשעות עומס של שעה 17:00 עד 20:00 !

בלוריי בתלת מימד


הצילומים נעשו עם תלת מימד כבוי – בכדי למנוע את הטשטוש

צפיתי במספר כותרים בתלת מימד מקורי ובראשם Avatar (הגרסא השמורה למי שרכש מסך אצל מתחרה ספציפית של סמסונג). הייחוד של הסרט הזה הוא שלמרות שמרביתו עשוי אנימציה ממוחשבת, הוא מרגיש ראלי לחלוטין ומשלב אלמנטים ראליים בכל עת. מרבית התכנים האחרים שנעשה בהם שימוש לבדיקה או לצפיה לרוב דוחפים לך אצבעות בעיניים, ולרוב מדובר באצבעות ממוחשבות לחלוטין שמרגישות כמו צעצוע של סיפור.

Avatar הוא סרט בוגר, לא אנימציה שובבה, והסיפור שהוא מספר (אינפנטילי ודמגוגי ככל שיהיה…) עדיין פועל עליך טוב מכל סרט אנימציה.

בתלת מימד הדמויות קמות לתחיה והסיפור תופס נפח מול עיניך. לראות את הסרט הזה ללא תלת המימד דומה לצפיה בסרט קולנוע עם עין אחת סגורה ואצבע תקועה באוזן בצד השני. זה פשוט לא אותו הדבר.

ה-55D8000 מצליח לשחזר את החוויה הקולנועית המרהיבה במלואה. פשוט לראות ולא להאמין.

מדיה

נגן המדיה

סמסונג הבטיחה לנו להעלים את המזרימדיה (סטרימר) עם סדרת D אך למרות לא מעט שיפורים, עדיין מבחינתי יש עוד כברת דרך לעבור עד שזה יקרה בפועל. ממשק נגן המדיה של סמסונג שופר, וכך גם נושא התאימות. יש הרבה יותר פורמטים שמוכרים, ותקיעות וגמגומים נתקלתי בעיקר בבעיות על ה-DISK ON KEY עצמו. למרות ממשק פשוט למדי (בחר תמונות, סרטים או מוזיקה, ואז דפדף לקובץ ולחץ OK) זה עושה את העבודה. יש כבר מספר גדלי פונטים בעברית ואין שום בעיות עם תרגום ואפילו הוסיפו לנו את היכולת לסנכרן את התרגום עם הוידאו.

מצד שני, משום מה כל הפונקציות בשלט שפועלות כמעט בכל שאר המקומות במסך באופן מסויים עובדות כאן באופן שונה. ניכר שלא מדובר בתוכנה שסמסונג כתבה אלא משהו שמתווסף באופן כלשהו למסך, אולי על ידי חברה חיצונית. במקום ממשק עקבי ויכולת לשנות למשל את האודיו או את יחס המסך, או אפילו לעשות קדימה, אחורה או SEEK על ידי הכפתורים הטבעיים של השלט ולא דרך כפתור OK והחיצים.

כאמור, מרבית הפורמטים שבדקתי עבדו (לצערי דווקא קבצי MPEG בפורמטים שונים עשו בעיות). לא בחנתי קצבי נתונים אפשריים, אבל בדקתי מגוון די רחב של קבצים אופייניים ולא ראיתי בעיות מיוחדות. הממקש של התמונות והמוזיקה לא השתנו דרמטית מהדורות הקודמים.

מדיה דרך הרשת

נקודת תורפה ייחודית יש למרבית המכשירים עם מדיה דרך הרשת. בגלל הליגיטימיות של המכשירים הללו, אין להם מנוס אלא להשתמש בפרוטוקולים פומביים ומוכרים בכדי שלא להיראות כאילו הם תומכים בפורמטים גנובים. סמסונג גם במסיבה ולכן תומכים ב-DLNA ולא בפורמטים פשוטים לשימוש יותר כגון SMB של מיקרוסופט. 

החסרון כאן הוא תאימות. לא כל המכשירים תואמים זה את זה ואכן את ה-DLNA ב-NAS הראשי שלי המסך לא הצליח לתפעל. ניתן היה למצוא אותו ברשת אך לא ניתן היה לצפות בסרטים או תכנים שאוחסנו שם. למרבית המזל יש לנו שרתי DLNA ו-UP&P רבים בבית. חלקם הגדול תואם לסמסונג. כמובן שלמי שאין, ניתן להשתמש ב-Windows media player library sharing החינמי או פשוט להוריד את התוכנה המקורית של סמסונג: AllShare.

האתר של סמסונג בכלל ואתר התמיכה שלהם בפרט תורגמו במלואם (די מדהים) וכאן ניתן להוריד גם את המדריך למשתמש וגם את התוכנה של המחשב לשיתוף התוכן למזרימדיה במסך: AllShare.

תוכנה זו מגיעה בעברית מלאה (מפתיע!) ומאפשרת גישה מלאה לכל התיקיות המקומיות שלכם. מצד שני, היא חוסמת דיסקים מהרשת, כך שנאלצתי לצורך הבדיקה להעביר מספר קטעי וידאו לשרת עצמו… כאשר משתמשים ב-AllShare, אין בעיות עם תרגום והכל עובד חלק דרך הרשת. זה כמובן לא מיועד לעבוד עם פורמטים משוגעים או בלוריי מלאים, אבל לקבצי ה-MKV שלכם בהחלט יש פיתרון סביר ביותר, כולל תרגום.

אין ספק שסמסונג עשו כאן עבודה יפה מאוד.

אפליקציות

אפליקציות

המגמה החדשה היא מעבר לסתם מסכים עם יכולת להתחבר לרשת ולהציג תכנים ביוטיוב. כל היצרניות הגדולות הכריזו על כך שהמסכים מהדור הנוכחי שלהם כבר לא מסכים "מחוברים" אלא מסכים חכמים. החוכמה של סמסונג מתבטאת באפליקציות רבות שמסוגלות לרוץ על המסך שלהם. לצורך זה נבנה בעצם סוג של חנות אפליקציות שמופעלת על ידי סמסונג ואשר התכנים שלה מוגבלים לפי כתובת IP. בארה"ב למשל ניתן להוריד מספר לא מבוטל של אפליקציות OTT שמאפשרות גישה למאגרי תכנים שונים ומשונים לרוב דרך מנוי.

האפליקציות הפופולריות שם כוללות את VUDU (שירות הסרטים שרשת חנויות Walmart רכשה ומתפעלת), שירות מנויי מוזיקה Napster הותיק והליגיטימי, שירות Blockbuster להשכרת סרטים, Hulu+ לסדרות, Netflix לסרטים, Cinema now,  ועוד.

על מנת להפעיל את השירותים נחוץ יצירת משתמש חד פעמית, כאשר התכנים כיום רובם חינמיים או כאלה שהמנוי נוצר ובשימוש מחוץ לסביבת הטלויזיה (במחשב למשל). עם זאת, לשירות יש אפשרות לרכוש אפליקציות (לא בישראל) וברור מעליו שסמסונג רואה בשוק הזה פוטנציאל רב מאוד.

מה שהציק לי עם מרבית האפליקציות היה שהממשק שלהן לא היה עקבי וגם בתוך אפליקציות שסמסונג עצמם מספקים יש לא מעט הבדלים. דוגמאות פשוטות כוללות למשל את הדרכים השונות שניתן להציג מקלדת על גבי המסך. לעיתים זה היה בשיטת ניווט עד להגעה לאות הנכונה. לעיתים זה היה מקלדת "סלולרית" (לחיצה חוזרת על מספרים) ולעיתים זה היה משהו משונה שכלל טיפה משניהם (מקלדת שכל אות היתה מספר והיה צריך לנווט בין סטים של מספרים). במקומות שבהן צריך להקליד ססמאות בכלל הסיפור קשה כי אין לך ממש מושג מה הקלדת ואם יש לך (כמוני) סיסמאות של 10 ויותר אותיות, יש סיכוי לא רע שפשוט לעולם לא תצליח להקליד את הקוד הנכון. למזלי באייפון אפשר לראות מה אתה מקליד וזה בהחלט עוזר.

כדאי לציין שאיכות הוידאו למשל ב-Youtube היא מצויינת. לא מדובר בסתם עוד מימוש של youtube פשוט אלא המסך כולל תמיכה מלאה  ב-Youtube HD מה שאומר שאיכות הוידאו היתה פנומנלית. את הוידאו של תערוכת HT SHOW 2011 למשל היה תאווה לעיניים, בעוד שהוא הועלה כ-720P ל-Youtube ונראה פשוט מצויין.

יש גם דפדפן תומך פלאש ועברית שעובד יפה מאוד. צריך לזכור שזה די נדנוד להקליד וגם במקרה הזה צריך להשתמש באייפון או בסלולר דומה בכדי שהפונקציה הזו תהיה שימושית.

למי שתוהה, מדובר על דפדפן Webkit מלא (מבוסס על אותה טכנולוגיה של כרום) והוא מהיר יותר מכל הדפדפנים המובנים האחרים שראיתי עד כה במסכים. מצד שני, אני עדיין שואל את עצמי מי הם האנשים האלה שמתעניינים בקריאת עמוד אינטרנט דרך המסך שלהם בסלון.

האפליקציה היחידה בעברית היא כמובן Ynet שנראית כמו גרסא נטולת פרסומות של Ynet הרגיל. להגיד שהתלהבתי? לא ממש, אני לא חושב שעיתון (אינטרנט או לא) צריך לקרוא על גבי מסך מהסוג הזה, אבל מי שמחפש עניין כזה ימצא אותו כאן ואני בטוח שיהנה.

האירוניה היא כמובן שאתר Ynet מבקר אתרים אחרים לרוב על ממשק משתמש חלש בעוד שבמקרה הזה ניתן לראות שהממשק מינימליסטי ולא יפה כמו המקבילות של Ynet בעולם. מצד שני, כמה כבר אפשר לחדש עם עיתון מהאינטרנט על מסך?

משחקים כגון Bejeweled ו-Texas holdem הם מהפופולרים במשחקים, אך את Angry birds עדיין לא ראינו כאחת האפליקציות, יתכן שעדיין עובדים על ממשק המשתמש שכן אין למסך ה-55D8000 שום מסך מגע…

המסך כולל מעבד מספיק חזק אשר מאפשר למסך לשמש גם כממיר ואפשר לראות שגם Comcast וגם Time/Warner הן שתי החברות הראשונות שמתכננות לשחרר גרסאת ממיר וירטואלי שירוץ כאפליקציה על גבי המסכים של סמסונג. אגב, השמועות מדברות על כך שאפל תהיה אחת המתחרות החדשות בתחום המסכים כבר בעוד כחודשיים ושרעיון האפליקציות יהיה החידוש שהם צפויים להכריז עליו בהשקת המסך של אפל.

אפליקציות רבות חסומות כאמור, אבל שתיים שראוי לציין הם Vimeo ו-Daily rnMotion. שתיהן כוללות לא מעט קטעי וידאו ומתחרים בכבוד ביוטיוב גם באיכות rnהתוכן וגם באיכות הוידאו.

פייסבוק וטוויטר

דגש רב יש על שתי פונקציות אלה שמכשיר לא יכול לקרוא לעצמו חכם אם אין לו אפליקציות כאלה. המצחיק הוא שיש אפליקציה של פייסבוק למסך סמסונג עוד לפני שיש כזו לאייפד… 

כמובן שיש תמיכה בפתרונות רבים נוספים (למשל Google talk וסקייפ של מיקרוסופט) אבל ללא ספק גולת הכותרת של ה-55D8000 זה האינטגרציה עם פייסבוק וטוויטר.

אפשר להכנס לחשבונות שלך דרך ה-Smart hub בקלות רבה. בשלב הזה הכל נראה פשוט כמו אפליקציה נוספת. פה ושם ניתן לראות מעט שגיאות בנושא העברית (היא מופיעה לעיתים הפוך בעת ההקלדה) אבל בסופו של תהליך פרסמתי מספר הודעות בעברית תקינה בסטטוס הפייסבוק שלי. ניתן כמובן לעשות LIKE לכמעט כל דבר וזה פונקציונלי מאוד.

מה שנוח הרבה יותר הוא להפעיל את Social TV שבעצם מציג לנו סטרים קבוע של עדכונים במקביל לצפיה בטלויזיה. לי זה הזכיר את כל תוכניות הטלויזיה של הילדים שבהם חלק מהמסך מוקצה לסמסים שמגיעים מכל מי שהחליט שהוא רוצה ליידע את אחד מחבריו על משהו.

 

לפי התרשמותי השירות עובר דרך סמסונג באופן כלשהו. גם כשהייתי logged in כראוי והרשת פעלה ללא דופי, מדי פעם הוא התקשה להתחבר לשירות והיה צריך  לכבות את המסך ולקבל כתובת IP חדשה בשביל לגרום לו להבין שהאינטרנט פעיל ותקין.

השאלה העיקרית שלי לגבי הפונקציה הזו היא האם ניתן להשתמש בה כאשר יש יותר מאדם אחד בחדר. לדעתי זה בעיקר שימושי לרווקים ורווקות מכיוון שאני אישית מאוד לא הייתי שמח אם הסטטוסים של החברים שלי (או לחליפין, של הילדים שלי) יופיעו על המסך כל הזמן במקביל לוידאו הרגיל שבו כולנו צופים.

גרוע מזה, אם אנחנו חייבים ממילא בשביל המקלדת לעשות שימוש באייפון או באנדרויד שלנו, אז השאלה מדוע אנחנו זקוקים לפונקציונליות הזו?

להערכתי מעטי מעטים בסופו של תהליך ישתמשו ויהנו מהפונקציה הספציפית הזו. אני כן יכול לראות אנשים כמו ההורים שלי שאולי לא ממש שמעו על פייסבוק ולא ממש נכנסים אליו יכולים לקבל ממני טלפון ללחוץ על הכפתור בשביל לראות שלנכדה שלהם יש חבר חדש ולראות תמונות של התכשיט…

סיכום

סמסונג עשתה כאן מאמץ ברור להכניס כמעט כל דבר תחת השמש. ההשקעה משתלמת, כמעט כל אחד שמחפש חדשנות ימצא משהו כאן שידבר אליו. מצד שני, יש כאן ללא ספק הרבה מאוד כח מתחת למכסה המנוע שיתכן שחלק גדול ממנו יתבזבז על הצרכן הממוצע. 

הדגש הגדול של לוקליזציה והעובדה שיש בישראל צוות שלם של סמסונג שמטרתו היא להתאים כמה שיותר טוב את המוצרים של החברה לצרכים המקומיים השתלמו ובגדול. העברית נמצאת בכל מקום, כולל גם במקומות שאינם טריוואליים כגון התוכנה בצד של המחשב שלכם היא גם בעברית. התמיכה של המסך בהזרמה ובניגון של תוכן דרך USB ודרך הרשת היא מצויינת והיא קפיצת מדרגה ביחס למה שהורגלו ביכולות של מסכים והעברית ברמה גבוהה מכפי שהורגלנו. 

איכות הבניה של המסך מצויינת, וכך גם איכות התמונה. לטעמי הבעיות העיקריות של המסך הן בשלט (חבל מאוד שאין גרסאת שלט בעלת מקלדת שמתאימה לישראל) ובאחידות התאורה האחורית של המסך שבמכשיר שאני בחנתי היתה עננות שבלטה מדי. כאמור, נושא העננות היא המחלה העיקרית של מסכי LCD ו-LED LCD בשנים האחרונות ויתכן מאוד שבעיה קיצונית יותר במסך הספציפי שאני בחנתי מאשר ברוב המסכים שקיימים בשוק.

נתמקד בנקודות השונות של המסך:

  • התלת מימד מוצלח מאוד, למרות שהיה מעט cross talk. יש יתרון בולט לשיטת השידור ה-RF על פני אינפרה אדום בתלת מימד.
  • השלט לטעמי מתחת לרמה של המסך ונדרש כאן דרך נוספת להקליד טקסט באופן עקבי יותר שלא דרך האייפון.
  • מבחינהrn עיצובית, המסך עוצר נשימה. הוא בהיר דיו בכדי להיות מוצב בכל סלון, בהיר rnככל שיהיה, והוא עם פילטר קדמי מצויין להפחתת החזרי אור.
  • חיבוריות הרשת מצויינת ונרחבת, חלק גדול מהתכנים לא יתאימו לכל אחד, השירותים החברתיים לדעתי חביבים, אך אני מתקשה להבין מי הצרכן שזה יתאים לו.
  • Explore3D הוא שוס לא נורמאלי, ואם סמסונג תשכיל להמשיך ולפתח את השירות, יש כאן פער אמיתי שנפתח בין מסכים שמאפשרים גישה לשירות הזה לבין כאלה שאין להם אותו.
  • המסך כבר מצליח סוף סוף להתקרב למזרימדיה אמיתית. יש כבר תרגום כראוי גם דרך הרשת, תאימות לא רעה בכלל לפורמטים וזה כבר יכול להוות פיתרון לאחוז ניכר מהאוכלוסיה שאינו זקוק לפיצ'רים המשוגעים ממש (אודיו ב-HD למשל). ב-USB עדיין יש קשיים.
  • חיבור DTT מהטובים שיש בשוק, תאימות מלאה לעברית ויכולות הקלטה. יוצא מהכלל.
  • איכות תמונה מצויינת, אם כי ראוי היה להעלים לחלוטין את מצב "Dynamic" הארור מהתפריטים (הייתי גם נועל את Sharpness במצב הכי נמוך שלו…)
  • עננות לא מבוטלת, כדאי לוודא עם החנות שבמידה וזה מוגזם אצלכם יהיה לכם פתרון.

ציונים

  • איכות בנייה: 9.5
  • עיצוב: 9.5
  • HDTV איכות תמונה: 8.5 (עננות הורידה חצי נקודה)
  • SDTV איכות תמונה: 8.5 (מצב דינמי הוריד חצי נקודה)
  • תלת מימד: 9
  • שלט: 7.5 (הקלדה באנגלית קשה, עברית בלתי אפשרית)
  • יכולות כיול: 8 (מצב 10 נקודות היה קשה להפליא להפעלה)
  • יחסי מסך: 9 (כולל יכולות מלאות לשליטה גם במצב 1080i)
  • חיבורים: 8.5 (היה נחמד אם היו מאפשרים חיבור SCART או SVIDEO)
  • ממשק: 9 (גרסא משופרת לזו של גרסא C, פחות צעקנית והרבה יותר מדודה ו "נכונה").
  • פונקציות נוספות: 9.5 (מדיה, חיבוריות USB, המרת תלת מימד של כל תוכן)
  • תאורה אחורית: 8 (נמדדה כתאורה אחידה, עננות הטרידה מעט, אבל עדיין נטולת LOCAL DIMMING)
  • שירותי רשת: 9.5 (סקייפ, פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, משחקים, DLNA)
  • שירותי תוכן: 9.5 (Explore3D מדהים).
  • עברית: 9 (יש פה ושם שגיאות, אבל סה"כ מצויין!)

תמיכה בפורמטים

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – yes HD: כן
  • תמיכה ב-HDMI 1.4: כן
  • תלת מימד 3D: כן
  • המרה אוטומטית 2D ל-3D: כן (מצויינת – BEST OF CLASS)
  • תמיכה ב-DTT: כן, כולל הקלטה ו-TIMESHIFT
  • תמיכה ביחסי מסך ב-1080i:כן
  •  תאורה אחורית : מסגרתית – EDGE, ימין ושמאל

מחיר מומלץ לצרכן (55D8000) הוא: 22,800 ש"ח

שימו לב להפרש הדרמטי במחירים מאז השקת מסך הדגל הקודם של סמסונג בגודל זה (48,700 ש"ח ל-55C9000 במקור!)

תודה לחברת סמליין, יבואנית SAMSUNG בישראל, על השאלת המסך ונגן הבלוריי לצורך הבדיקה

לדיון בנושא: ספינת הדגל החדשה של סמסונג – 55D8000


7:00
  /  
7.7.2011
  
מאת: עפר לאור

1