WinWin מציגה:שיתוף פעולה עם DealExtreme

אתר WinWin הכריז על שיתוף פעולה עם אתר הגאדג'טים הזול והמוכר בעולם - DealExtreme. מה עומד מאחורי המהלך והאם יודעת ...

21:00
  /  
22.06.2011
  
מאת: אלי חבוש

 

קשה למצוא היום מישהו בישראל שאינו מכיר את החנות המקוונת הסינית – DealExtreme ועל אחת כמה וכמה קשה למצוא אחד כזה מבין קוראי האתר, בהיותו אתר המכירות מהגדולים בעולם שפונה לחובבי גאדג'טים למיניהם. 
ובכל זאת למי שלא חי בעולם בשנים האחרונות נספר כי  מדובר באתר מכירות של צעצועי הייטק שעיקר הפופולריות שלו במחירי מוצרים מגוכחים המגיעים לעתים לדולרים בודדים במקום עשרות שקלים בארץ ובפערים של מאות אחוזים ממחיריהם בארץ. תוסיפו לכך את העובדה שהמשלוח לארץ הוא חינם (כן, ממש חינם, גם למוצרים הנמכרים בדולר) והרי לכם מקום לעליה לרגל לישראלים רבים שיהנו לשלוף לכם את כבל הסנכרון החדש לאייפד שקנו ב-2 דולר בעוד אתם קניתם את אותו המוצר (כמעט) ב-90 שקלים.

ההצלחה של DX לא נעלמה מעיני מנכ"ל אתר WinWin , יובל אטד, שפעל במרץ רב על מנת שיוכל להדביק את הלוגו של DX באתר הישראלי ובכך לשאוב אליו לקוחות נוספים שלא היו לו עד כה. 

אתר WinWin הכריז השבוע על שיתוף פעולה בינו לבין האתר הסיני שבמסגרתו ניתן יהיה לרכוש את המוצרים של DX דרך אתר WinWin ובעברית (חלקית). בפועל, אין ממש שינוי מהותי עבור הצרכנים הישראלים – לא יהיה שינוי במחירי המוצרים, המוצרים עדיין נמצאים בסין (או בהונג קונג ליתר דיוק), התשלום עדיין מתבצע ישירות ל DX וזמן ההמתנה למוצרים, אחד מהחסרונות של הקנייה ב DX, עדיין עומד על שבועות.


מצת בוטאן. אחד המוצרים הנמכרים בחנות הסינית

אז מה אנחנו מקבלים?

אנחנו קיבלנו אתר מתורגם לעברית בחלקו הקטן. שמות המוצרים והתיאורים שלהם אינם מתורגמים ונראה כי כרגע רק הקטיגוריות של המוצרים וכותרות האתר קיבלו תרגום לעברית. אין כאן ממש ערך מוסף אמיתי לצרכן שהכיר עד עתה את DX ומי שרכש לפחות פעם אחת באתר הסיני יכול להמשיך ולרכוש משם בלי שיאבד יתרון מיוחד בדרך.
אותם לקוחות חדשים שהיו גולשים עד עכשיו באתר הישראלי ולא הכירו את DX, בוודאי יופתעו לגלות שיש דרך פשוטה וקלה לרכוש מוצר בעשירית המחיר שלו מהמחיר בארץ ולכך מכוון האתר.

ומה WinWin מקבלים משיתוף הפעולה בעצם? או בעצם – מה הם לא מקבלים?

משום שהמחירים של DX ישארו כמו שהם גם באתר WinWin, לא יהיה כאן רווח כלכלי ישיר וגם אם מדובר במתן אחוזים מכל מכירה, הרי שמדובר במספרים קטנים מאוד. האתר הישראלי מצפה לקבל אצלו תנועה מוגברת יותר של קהל צרכני. לנגוס קצת בקהל שהיה קונה דרך DX ישירות באופן קבוע ויותר מכך – קהל שלא ממש הכיר את האתר הסיני ופתאום יגלה עכשיו עולם חדש וזול אותו גילה לו אתר WinWin ובכך "לקנות" צרכן וגולש נוסף לאתר.

אלא, שמנכ"ל WinWin דווקא טוען שיהיו לישראלים יתרונות ברכישה מהאתר ומציין שני יתרונות נוספים שיהיו בעתיד לישראלים – קיצור זמן ההמתנה למוצר על ידי ייבוא מראש של מוצרים פופולאריים לארץ ושירות לקוחות ישראלי למוצרים שיירכשו דרך האתר.

שני היתרונות הללו אינם מסתדרים עם ההיגיון הכלכלי הבריא כששניהם דורשים יצירת לוגיסטיקה מיוחדת שבסופו של יום עולה כסף, אם באחסנת הפריטים המיובאים מראש לארץ ושמירה על מלאי קבוע ואם בהפעלת שירות לקוחות עבור הרכישות, כך שאם WinWin אינה מרוויחה על כל מוצר שנמכר דרכה או שלא תעלה מחירים בעתיד, לפחות למוצרים בייבוא אישי שלה, אז זה כנראה ישאר בגדר הצהרה באוויר.

מזל טוב! אתה אבא

בפן המשפטי, לחברת WinWin יש בעיה נוספת ונראה שהיא מכניסה את הראש שלה למקומות שלא בטוח שהיא תרצה להיות בהם בעוד זמן לא ארוך – WinWin אינה המוכרת הישירה של המוצרים וברמת ההצהרות אינה נותנת אחריות למוצרים הנמכרים על ידי האתר הסיני. על פי דבריה, היא רק מפעילה אתר בעברית ומשמשת מעין מתווך ישראלי בין הצרכן לבין אתר המכירה הראשי ו"בסך הכל" תירגמה את האתר, או חלקו, לעברית.

לא בטוח שהצגתה כ"מתווך" בלבד תעמוד לה מפני תביעות צרכניות בבתי משפט בגין מוצר תקול שנקנה באתר המקור, משלוח שלא הגיע או אי רצון להחליף את המוצר שנרכש.
עד כה, חובבי צעצועי ההייטק המושבעים שקנו דרך האתר הסיני בניסיון לחסוך מאות אחוזים על כל מוצר, לקחו בהבנה כלשהי את המצב שמוצר שנרכש משם הגיע לא עובד, לא תאם את הציפיות שלנו ממנו או התברר כסתם זבל זול שלא היינו משקיעים עליו אפילו אגורה. במצב כזה היינו זורקים את המוצר או מתייאשים אחרי פנייה או שתיים לאתר הסיני ופשוט קונים חדש.
במצב בו חברה ישראלית מכניסה את עצמה בתווך, היא תגלה תוך זמן קצר שאותם נישואים מופלאים הניבו הריון לא רצוי והיא תגלה שהיא הפכה ביום אחד ל"אמא ואבא" וירטואלים לכל אותם מוצרים סינים. אחוז התביעות נגדם צפוי לעלות במיוחד בהינתן העובדה שידוע שמוצרי DX לאו דווקא (לא כולם) מוצרים איכותיים שעברו בדיקות תקינות קפדניות. 
תוסיפו לכך את העובדה ש WinWin פונה גם לאוכלוסיה רבה שאינה מכירה את האתר ואינה "מבינה" את המצבים והסיכון בקניית מוצרי גאדג'ט במחירים זולים כלכך והרי לכם מתכון לבעיות צרכניות רבות.
ישנו סיכוי גבוה שידיה של WinWin תהיינה עמוסות לעייפה בתלונות צרכניות, דרישות, ביטולי עסקה וכדומה באופן כזה שלא ישתלם לה עוד לשייך את שמה לאתר הסיני ולפחות לא ב"מחיר" אותו היא משלמת, דבר שיוביל לסגירת השת"פ או העלאת מחירים לכל אלו שרוצים "אבא ואמא" אמיתיים למוצר אותו רכשו. 

בשורה התחתונה, אין פה יתרון כלשהו לאחד מהצדדים כשאת החסרונות של WinWin נשאיר להם, הם בוודאי יודעים למה נכנסו ושיקוליהם אצלם. אותנו הצרכנים לא מכריחים היכן לרכוש והבחירה בידנו – להמשיך לרכוש ב DX ישירות או להשתמש באתר המתורגם. התוצאה אמורה להיות אותה התוצאה בלי הבדל משמעותי למעט אבא וירטואלי נוסף שניתן יהיה לפנות אליו במידת הצורך. כמה יעזור אותו האבא וכמה חביב הוא? לא ידוע כרגע.

לנו רק נותר לאחל הצלחה לאתר WinWin בשת"פ פורה עם אתר הגאדג'טים DealExtreme.

להמשך דיון בנושא WinWin מציגה: שיתוף פעולה עם DealExtreme.

 


21:00
  /  
22.6.2011
  
מאת: אלי חבוש

1