ראיון עם בכירי JVC בישראל וחשיפה ראשונה של מצלמה דואלית

בפגישה עם בכירים מחברת JVC במשרדי חברת אלודה, נחשפנו לאבטיפוס של מצלמה דואלית (וידיאו+סטילס) חדשה אשר אמורה להיחשף לא לפני ...

7:00
  /  
12.06.2011
  
מאת: מרטין סבג

שלושה בכירים מ- JVC בראיון אישי עם HomeTheater

במקביל לחשיפתה לראשונה בארץ של מצלמת התלת מימד הראשונה של JVC GS-TD1, הגיעו השבוע לארץ שלושה בכירים מ-JVC לביקור באלודה, היבואנית הרישמית של המותג בארץ.

 

ה-TD1 היא מצלמת הוידיאו התלת מימד הראשונה בעולם אשר מצלמת 3D ב- Full HD, עם מעבד גרפי מהיר של JVC המריץ בו-זמנית שתי תמונות ב-FHD מלא לכל עין. להבדיל ממצלמות 3D אחרות בשוק, המצלמה הזו כוללת שני חיישנים ושתי עדשות ולכן התמונה המתקבלת היא תלת-מימד ברזולוציה מלאה לכל עין.

 

 

 

לדברי ג'יימס יאפ, assistance general manager ב-JVC, לפני כשנתיים, פחות או יותר במקביל לתקופה שהחלו להציג בעולם מסכי תלת מימד, הוחלט ב-JVC לפנות גם לכיוון הזה. "התחלנו במסכים ומאוחר יותר עברנו גם למצלמות תלת מימד", הוא אומר. "זהו שוק שעדיין לא הגיע למלוא הבשלות שלו, אבל המחירים יורדים באופן עיקבי וזה בדיוק מה שמניע את שוק התלת מימד קדימה".

לשאלתי האם התלת-מימד הוא טרנד חולף, הוא אמר בנחרצות, שלא משתמעת לשתי פנים: "לא!". החברות מחפשות מנועי צמיחה ודרכים להחזיר את הרווחיות לאותם מוצרים בהן הרווחיות נשחקת. תלת-מימד הוכיח בבתי הקולנוע שזה מנוע צמיחה אדיר ולכן גם בבית זה ייתפוס. נכון, אין הכוונה שאנשים יישבו כל היום וייצפו בכל התכנים בתלת-מימד אלא בדיוק באותם הדברים שדורשים את זה: סרטים מסויימים, ספורט, טבע וכמובן גיימינג.

מבחינה טכנולוגית מסך תלת-מימד אינו יקר בהרבה ממסך דו-מימד (מבחינת הפיתוח והייצור), אולם הוא מאפשר הגדלת המחיר בדיוק לרווחיות שהופכת את העסק חזרה למשתלם.

JVC משקיעה במסכים תלת-מימדיים עם משקפיים אקטיביים כמו גם עם משקפיים פאסיביים ועם יכולות המרה של דו-מימד לתלת-מימד בזמן אמת. לדברי JVC, אנחנו רחוקים ממסכים תלת-מימדיים ללא משקפיים בייצור המוני וברזולוציות FHD כ-5-7 שנים.

לדברי יאפ, מצלמות התלת מימד יצרו עבור החברה שוק חדש לחלוטין עם כיוונים חדשים ותזרים הכנסות חדש. הוא מתאר איך עד לפני שנתיים נדרש סט שלם של ציוד מקצועי מיוחד כדי לצלם בתלת מימד, בעוד שהיום מסרטה אחת שניתן לאחוז ביד אחת ולא שוקלת הרבה יותר ממסרטה רגילה, יכולה להחליף את כל הציוד המקצועי שהיה נדרש עד עכשיו, כשכל זה נמכר היום במחיר הנע סביב ה-2,000 דולר.

"לצערנו", הוא מוסיף בחיוך, "המחירים יורדים בקצב מהיר מאוד, ואנחנו כבר נמצאים בנקודה שבה למרות שבהשוואה למסרטות HD, המחיר עדיין גבוה יותר".

ההצעה השיווקית שלי אליהם היתה לגרום לאנשים להכניס לשיקולי הבחירה שלהם גם את השאיפה שלהם לצלם את משפחתם, את ילדיהם ואת האירועים החשובים בחיים בתלת מימד, כדי שבשנים הבאות יוכלו להקרין את התוצרים על מסכי תלת מימד, גם אם בשלב הזה אין להם עדיין מסך תלת מימד. היפנים קיבלו את הרעיון בהתלהבות רבה (חבל שלא ביקשתי אחוזים על הקמפיין…).

אבל לא רק הרגעים הקטנים בחיים מניעים את השוק הזה. לדברי יאפ, גם תחומים כמו אנימציה, גיימינג,סרטים דוקומנטריים, ספורט וגם פורנו מניעים את הביקושים העצומים שחווים ב-JVC למוצרי תלת מימד…

מצלמת דואלית בחשיפה ישראלית ראשונה

JVC, חברה יפאנית שמרנית במהותה, שמעבר להתמחות שלה במסכים ומקרנים, היתה ידועה עד היום בעיקר במסרטות וידיאו ואף הקפידה להצהיר כי מומחיותה בוידיאו, חוצה בימים אלו את הקווים גם לכיוון הסטילס. על השולחן במשרדי אלודה ניצבה מצלמה היברדית, מעין הכלאה בין גוף של מצלמת סטילס וגוף של מצלמת וידיאו, שתיחשף לראשונה בהשקה עולמית רק בתחילת השנה הבאה.

המצלמה, שהשם הזמני שלה הוא 1010DC, היא מסרטת HD משולבת במצלמת סטילס 10מגה-פיקסל והיא מייצגת עוד כיוון חדש בליין של JVC- סטילס ווידיאו במוצר אחד. "אנחנו מומחים בוידיאו", מסביר יאפ. "והחלטנו שאנחנו רוצים להציע לשוק גם סטילס ברמה גבוהה. גם כאן הסיבה היא הכיוונים שאליהם הולך השוק והעובדה שיש היום לא מעט מצלמות סטילס שמוציאות וידיאו ברמה טובה והתשובה שלנו היא מצלמת וידיאו מצויינת שמוציאה סטילס ברמה מצוינת".

 

 

 

 


חברת אלודה תציג את מצלמת התלת-מימד GZ-TD1 ומצלמות נוספות של חברות Casio ו-Olympus בתערוכת HT Show 2011, 15-17.6.2011 האנגר 11, נמל ת"א.


להמשך דיון בנושא: ראיון עם בכירי JVC בישראל וחשיפה ראשונה של מצלמה דואלית.

תודה לדוד אלון, מנכ"ל חברת אלודה על האירוח ולאורית זרובבל מחברת Allmedia על העזרה בהכנת הכתבה.

7:00
  /  
12.6.2011
  
מאת: מרטין סבג

1