סופר נולד. מיזם בשיתוף אורנג' וסטימצקי

כל אדם שישי בישראל כותב למגירה.גם המגירה שלכם נהנית מהיצירתיות שלכם? יתכן ויש לכם פוטנציאל לרב מכר.

20:00
  /  
29.05.2011
  
מאת: צבי וורובל

הידעתם כי על פי אמאזון על כל 100 ספרים מודפסים נמכרו כ- 105 ספרים דיגיטאליים ובחנויות האפליקציות הם נמצאים במקום השני בדירוג המכירות?

חברות סטימצקי ו- Orange השיקו היום מיזם משותף בשם החממה הספרותית, שהוקמה במיוחד עבור מי שנוהג לכתוב למגירה והיה רוצה להוציא את היצירה לאור ולפרסם אותה. ה"חממה הספרותית",תחשוף את יצירתכם למיליוני קוראים בישראל, הן כספר דיגיטאלי ברשת Orange והן כספר מודפס בסטימצקי.

מה חלקה של חברת סטימצקי במיזם?
סטימצקי תחשוף את הספר ברשת החנויות שלה ברחבי הארץ, כאשר בכל אחת מהן יוצג הספר לתקופה של חודש ימים וייכלל במבצעי הרשת. כמו כן, יוצג הספר גם באתר החברה, למאות אלפי גולשים המבקרים בו באופן קבוע

מה חלקה של חברת Orange במיזם?
חברת Orange תוציא לאור את הספר בפלטפורמה דיגיטאלית ותאפשר למשתמשי מכשירים סלולאריים ודיגיטאליים מתקדמים (במערכות ההפעלה של אפל ואנדרואיד), להוריד את הספר כאפליקציה.
חברת Orange תחשוף את הספר באתר החברה בפני מיליוני מנוייה.

כמובן שלסופר המתחיל יהיו הוצאות והכנסות.
מחיר מכירת ספר או כותר דיגיטאלי לצרכן יהיה 12.90 ₪. הוצאת הספר במסגרת "החממה הספרותית", תזכה את הכותב ברווחים של 30% ממכירת הספר בחנויות ומהורדות של הספר בפלטפורמה הדיגיטאלית.
עלות הפקת הספר לכותב היא 11,000 ₪. המחיר כולל לקטורה, הגהה, עימוד, כריכה, הצפנה, עליה לדיגיטאלי והדפסת 10 כותרים ראשוניים. ניתן יהיה, כמובן, גם להזמין, בתוספת תשלום, הדפסת כמות נוספת של ספרים, אשר תוצע למכירה בחנויות סטימצקי.
מחישוב פשוט עולה כי יש למכור כ- 3000 כותרים על מנת לכסות את ההוצאה הראשונית. לא מספר קטן בהתחשב בקהל החובבני שאליו פונה הפרוייקט.

התהליך


אם יש ברשותך יצירה, כל מה שנדרש הוא ליצור קשר עם צוות החממה הטכנולוגית בסטימצקי ולהעביר להם את היצירה הספרותית להמשך התהליך, אשר יכלול:

  1. בדיקת הטקסט על ידי לקטורים והחלטה האם הוא ראוי לפרסום (בין היתר יבחנו אם הטקסט אינו כולל תכנים המהווים עבירה על החוק במדינת ישראל).
  2. עריכה לשונית ועימוד.
  3. המרת הטקסט לקובץ דיגיטאלי מוצפן, שיוצע לרכישה במסגרת החממה הספרותית באתרי סטימצקי ו-Orange.

 

צפי משך התהליך הינו כ-30 יום מחתימת ההסכם לשיתוף הפעולה ומסירת כתב היד לתחילת העבודה.

לאחר שנה של הפצה באמצעות סטימצקי ו- Orange, עובר הספר לבעלות מלאה של הסופר.

יתרונות
– כל אחד יכול להיות סופר או לפחות יכול לנסות את מזלו.
– ההפצה רחבה, גם דיגיטאלית וגם מודפסת.
– את הספר ניתן לקרוא ברוב הפתרונות הניידים, אייפון, אייפד וטבלטים מבוססי מערכת הפעלה אנדרואיד, כגון מוטורולה Zoom, סמסונג Galaxy S.
– כל אחד יכול לרכוש את הכותרים הדיגיטאליים. לקוחות אורנג' ישלמו עליהם באמצעות החשבון החודשי ולקוחות אחרים ישלמו באמצעות כרטיס אשראי.

חסרונות
– אם החלפת את המכשיר הסלולארי לדגם אחר באמצע הקריאה תיאלץ לרכוש את הכותר מחדש, כך גם אם תרצה לקרוא אותו בסלולארי ובטבלט בו זמנית.

על מנת לאפשר להחליט האם לרכוש את הספר או לא, תינתן האפשרות לקרוא את הפרק הראשון בחינם.
ניתן יהיה לאתר ספרים באופן מהיר באמצעות מנוע חיפוש. יש אפשרות לסימניה דיגיטאלית, לשינוי גודל הגופנים ולחיפוש טקסט בספר.

עוד נמסר ע"י חברת אורנג' כי בקרוב היא תחל בשיווק מחשבי הלוח Zoom של מוטורולה.

את הספרים הראשונים נוכל לרכוש כבר ברבעון השלישי של שנה זו.
בשלב הראשון ימכרו ספרים בשפה העברית והאנגלית ובעתיד יתווספו שפות נוספות.

אם חששתם כי יקפצו לכם פתאום פרסומות בזמן קריאת הספר, ההבטחה הינה כי זה לא יקרה.

להמשך הדיון בפורום.


20:00
  /  
29.5.2011
  
מאת: צבי וורובל

1