פיליפס – ראיון להבהרת המצב החדש בתחום המסכים של החברה

עפר לאור מראיין את דובר פיליפס מאמסטרדם, סטיב קלינק על המהלך החדש של פיליפס - מיזם משותף שיחליף את פיליפס ...

7:00
  /  
22.04.2011
  
מאת: עפר לאור

הקדמה

השבוע הודיע מנכ"ל פיליפס החדש על תוכניותיו להעביר את הבעלות על חטיבת המסכים של פיליפס לגוף משותף חדש אשר יהיה אחראי מעתה על נושא זה. 30% מבעלות על הגוף החדש הזה יהיה של פיליפס ושאר 70% תהיה בבעלות חברה מהונג קונג בשם TPV. 

הנושא כמובן העלה דיונים רבים ודאגות מקרב הקהילה ולכן פנינו לפיליפס אמסטרדם עם מספר שאלות. להלן התשובות לפי דובר פיליפס מאמסטרדם, מר סטיב קלינק.

הראיון

אנשים חושבים שבעצם מכרתם את חטיבת המסכים ויצאתם מתחום המסכים לחלוטין, האם זה המצב?

פיליפס הודיעה בעצם שהיא הגיעה להסדר כתוב על העברת הבעלות על עסקי הטלויזיה שלה למיזם משותף חדש (joint venture). חברה חדשה שתווצר ביחד עם חברת TPV מהונג קונג כחלק משיתוף פעולה אסטרטגי. החברה החדשה תהיה ב-70% בעלות של TPV ו-30% של פיליפס.

מדוע פיליפס זקוקה למיזם המשותף הזו בכלל?

לפיליפס יש היסטוריה ענפה בתחום עסקי הטלויזיה, התחלנו בעסק הזה בשנות העשרים של המאה ה-20. במהלך השנים בנינו היסטוריה מרשימה של חידושים ומותג חזק מאוד. למרות זאת, חייבים להכיר בכך שבשנים האחרונות שוק הטלויזיה היה תחת לחץ גדול. הרווחיות של חטיבת הטלויזיות של פיליפס היתה בעייתית בארבע השנים האחרונות. לקחנו צעדים רבים בכדי לשפר את הרווחיות שלנו בתחום הזה אבל צריך להכיר בכך שלמען ההמשכיות בעתיד יש עלינו עדיין לעשות שינויים מבניים משמעותיים.

מדוע לפיליפס יש רק 30% בלבד בחברה החדשה שתיווצר?

אני חייב להדגיש שפיליפס מחוייבת להמשך הפעילות של תחום המסכים של החברה. הדבר יבוצע פשוט דרך החברה החדשה. כחלק מהאסטרטגיה החדשה של פיליפס, הוחלט שהחברה תתמקד בתחומי הבריאות וסגנון חיים בריא ומודרני. כחלק מאסטרטגיה כוללת זו, פיליפס מעוניינת בהתמקדות בחלקים הללו של העסקים שלה. בהתחשב בכך, החזקת 30% מתאימה לאסטרטגיה כוללנית זו. המטרה שלנו כעת היא לשפר את אחוזי החדירה שלנו במרבית השווקים בעולם בתחומי העיסוק הללו (ע.ל. – סביר להניח שזו גם הסיבה לסגירת קוים לא רווחיים אחרים, כגון נושא שלטי PRONTO)

חשוב לציין שאנו צופים שהחתימה תתבצע בפועל ברבעון השלישי השנה כאשר החברה צפוייה לקום ולהתחיל לפעול עוד במהלך 2011.

מי זו TPV ומה הרקע שלהם?

חברת TPV היא חברה מהונג קונג אשר מובילה בעולם בתחום פתרונות למסכים, עיצוב וייצור המוני של מוניטורים וטלויזיות LCD.  הם חלק מקונצרן גדול אשר יש לו זרועות בתחוומים רבים, כגון בתחום תכנון סמיקונדקטור וייצור רכיבים אלקטרוניים. TPV היו במהלך שנים רבות שותף ייצור בכיר שלנו בייצור מסכי פיליפס. יש לחברה כיום הסכם הפצה נרחב עם פיליפס עבור תחום מסכי המוניטור וכן הסכם הפצה ברחבי סין.

אילו שינויים צפויים עם המעבר של חטיבת המסכים לחברה החדשה?

זה תלוי בהחלטות של הנהלת החברה החדשה. חשוב לציין את מה שמנכ"ל פיליפס אמר עוד ביום שני:

"השיתוף הזה יעזור ליצור את הפוקוס ויכולות הייצור (scale) הנחוצים כעת בכדי לאפשר לעסקי הטלויזיה שלנו לחזור לרווחיות ולהצלחה בתעשיית הטלויזיות המהירת-שינוי. אנו מחוייבים להמשכיות תעשיית וייצור טלויזיות של פיליפס דרך המיזם הזה."

"שיתוף הפעולה הזה יחזק את המותג של פיליפס, את כח החדשנות שלה ואת יחסי המסחר, על ידי חיזוק כושר הייצור והגדלת סקאלות הייצור של TPV."

"צעד החלטי זה הוא הצעד הנכון עבור עסקי הטלויזיות שלנו כיום, פעילות סגנון החיים הצרכני שלנו, והנכון עבור פיליפס כחברה".

היכן המסכים החדשים ייוצרו כעת?

זו תהיה החלטה של הנהלת המיזם החדש ולא של פיליפס.

מה עם המותג "פיליפס" במסכים, האם הוא ישאר לאורך זמן?

כחלק מהקמת המיזם, פיליפס תאפשר למיזם לעשות שימוש בשם המותג פיליפס למסכים. הדבר יבוצע תחת מגבלות של זמן ומקום – תחת מגבלות וביקורת איכות מחמירה של פיליפס עצמה, עבור מרבית איזורי העולם. המדינות מחוץ לעסקה יהיו סין, הודו, ארה"ב, קנדה, מקסיקו, וחלקים מדרום אמריקה. בתמורה, פיליפס תקבל תמלוגים על בסיס רווחים. הסכמים שקיימים לפיליפס כיום במדינות כגון סין, הודו וצפון אמריקה ישארו כפי שהם כיום ולא ישונו בעקבות העסקה הזו.

מה לגבי החדשנות של פיליפס בתחום המסכים, כיצד זה ישומר/יועבר לחברה החדשה?

פיליפס מחוייבת להמשכיות עסקי הטלויזיה דרך המיזם החדש.

(ע.ל. – עובדי מפתח רבים בתחום הפעילות של המסכים, קיבלו הודעה מפיליפס על מעברם לחברה החדשה כחלק מהעסקה).

כיצד המהלך ישפיע על לקוחות קיימים של מסכי פיליפס?

פיליפס מחוייבת להמשכיות עסקי הטלויזיה דרך המיזם החדש.

כיצד המהלך ישפיע על לקוחות פוטנציאלים של מסכי פיליפס?

פיליפס מחוייבת להמשכיות עסקי הטלויזיה דרך המיזם החדש.

(ע.ל. – בשלב זה, מרבית התשובות היו לקוניות, ולכן אחסוך מכם את התשובות).

האם העסקה עניין סגור וחתום? מהם לוחות הזמנים שלה?

כאמור, העסקה צפויה להחתם ברבעון השלישי השנה, והחברה צפויה לקום עד תום 2011. מעת ההכרזה ועד להקמת החברה, פיליפס תפעל לבדיקת כל הצרכים של העובדים שצפויים לעבור לחברה החדשה וחברת TPV תעסוק בכל הצדדים העסקיים הנחוצים להקמת המיזם. כמובן שהדבר תלוי בהסכמת של בעלי מניות פיליפס אשר יהיו חייבים לאשרר את העסקה, והעסקה תהיה מותנית גם בכל האישורים הרגולטורים הנחוצים לכך.

האם עלינו לצפות לשינויים כלשהם במחירי המסכים או בשינויים אחרים בתקופה הקרובה?

תשומת ליבנו כעת מופנית לסגירת העסקה ולהעברת הבעלות בכדי לשמר את המשכיות עסקי הטלויזיה דרך המיזם החדש.

 


להלן הידיעה הרשימית לעיתונות של פיליפס:

 

April 18, 2011

Philips and TPV to create strong global Television company

 Amsterdam, the Netherlands – Royal Philips Electronics (NYSE:PHG, AEX:PHI) today announced that it has entered into a term sheet to transfer its Television business into a joint venture with TPV Technology (0903.HK) as part of a long-term strategic partnership. The new company will be 70% owned by TPV and 30% by Philips.

“The partnership will help create the scale and focus needed for our Television business

to return to profitability and to be successful in the very dynamic television industry,’’ said Philips Chief Executive Officer Frans van Houten.  “We are committed to the continuity of Philips Televisions in the market through this venture. The partnership will leverage the strength of the Philips brand, innovation power and trade relationships, with the additional scale and manufacturing strengths of TPV. This decisive step is the right one for the television business, Consumer Lifestyle and Philips as a whole.’’

“We are very excited to have Philips as partner in this TV joint venture,’’ said TPV Chairman and Chief Executive Officer Jason Hsuan. “We have had a solid working relationship with Philips for many years and we are confident that together we can become a leading player in television globally. Today’s announcement marks an important step in realizing our growth ambitions in the television business and I am delighted to work with Philips as a partner on this.’’

The joint venture will be responsible for the design, manufacturing, distribution, marketing and sales of Philips’ Television business worldwide, with the exception of mainland China, India, United States, Canada, Mexico and certain countries in South America. As part of the transaction, Philips will grant the joint venture the right to use the Philips brand, under certain strict quality and customer care standards, for the Television business worldwide, excluding the above-mentioned territories. In exchange, Philips will receive revenue-based royalty payments. The existing brand license agreements in China, India and North America will not move to the joint venture.

“This new joint venture will ensure a stronger future for Philips Television, focused on growth, ’’ said Philips Consumer Lifestyle Chief Executive Officer Pieter Nota.  “This partnership will enable the newly reshaped Consumer Lifestyle sector to focus on becoming a leading player in health and well-being in the majority of our chosen markets.”

Key Terms and Conditions of the Transaction

·         Philips will grant the joint venture the right to use the Philips brand for an initial term of five years with an automatic renewal for another five years, subject to the joint venture meeting certain key performance indicators.

·         The joint venture will not pay any royalty in 2012 and will pay royalties of at least EUR 50 million annually from 2013 onwards. For the financial year 2013, the annual royalty payable will be 2.2% of sales. From the financial year 2014 onwards, the annual royalty payable by the joint venture will be 2.2% of sales, which can be increased with a variable component up to a maximum of 3% of sales subject to certain performance criteria.

·         Upon completion of the transaction, TPV will purchase 70% of the shares in the joint venture for a deferred purchase price, which will be calculated as a multiple of four times the joint venture’s average EBIT over the financial years 2012 until the year Philips exercises its right to receive the purchase price. Philips may exercise this right at any time after three years from the completion of the transaction. In addition, at any time after the sixth anniversary of the date of completion of the transaction, Philips has an option to sell the remaining 30% shareholding in the joint venture to TPV for a consideration using the same formula.

The signing of definitive agreements is expected to take place in the third quarter, with closing expected to take place before the end of 2011. Between the date of this announcement and signing of the definitive agreements, Philips will engage in the applicable employee consultation procedures and TPV will perform a confirmatory due diligence on the Television business. The closing of the transaction is subject to the relevant shareholder and regulatory approvals.

Philips will report the Profit and Loss on the TV business under Discontinued Operations, and the Net Operating Capital for the business in the Balance Sheet under Assets held for sale. Sales of Philips’ TV business amounted to more than EUR 3 billion in 2010. 


 

להמשך הדיון בנוגע להעברת בעלות מסכי פיליפס למיזם משותף חדש לחצו כאן

 


7:00
  /  
22.4.2011
  
מאת: עפר לאור

1