להאזין לאייפון ברכב: Griffin Autopilot Aux

עפר לאור לא יכול לשהות דקה ברכב בלי המוזיקה והפודקסטים שלו. נו, אז מה עושים כשמחליפים רכב אבל נשארים עם ...

7:35
  /  
20.01.2011
  
מאת: עפר לאור

הקדמה

הרכב הקודם שלי, מיצובישי גרנדיס כלל רדיו דיסק סטנדרטי מובנה ובסיסי. עם הזמן הבנתי שפתרונות מאולתרים כגון משדר FM פשוט לא מאפשרים לי לשמוע את התוכן שאני אוהב. מתברר ש-99% ממה שמעניין אותי לשמוע ברכב נמצא כבר בכיס שלי, או ליתר דיוק על האייפון שלי. 

אני נהנה מאוד להאזין לפודקסטים תוך כדי נהיגה. לרוב מדובר בפודקסטים של אודיו בלבד (וידאו בכל מקרה, אני לא משתמש תוך כדי נהיגה). הפודקסטים האהובים עלי הם ROFL של revision3 (סטנדאפ), הפודקסט של Engadget, והפודקסט הפופולרי של אדם קורולה. תוסיפו לזה מנה גדושה של מוזיקה ובעצם למה אני צריך רדיו דיסק כשכל מה שמעניין אותי נמצא על האייפון ממילא.

הפיתרון היה סבוך ודרש מחקר ועלויות לא סימפטיות. מתברר שלרכב שלי היה AUX שהוחבא באחד ממחבריו אך לא תועד ולשמחתי אחד מחברי האתר (תודה לשי!!!) אולתר במהלך יום וחצי של עבודות (לא כולל התאמות לאחר מכן) מחבר מאולתר וכבל לאייפון. הללויה. שמעו מעולה!

אבל, כפי שהדברים האלה לעיתים קורים (במקרה הזה בעקבות בחירת חברי האתר) הוחלף הרכב שלי והפעם לרכב היה חיבור Aux תקני.

ה-AutoPilot Aux של חברת Griffin לא היה הבחירה הראשונה שלי. על הבחירה הזו תאלצו להמתין למאמר נפרד בהמשך.

הוא אמנם לא היה הבחירה הראשונה שלי, אבל כרגע זו הבחירה המועדפת שלי.

 

המארז פשוט למדי, אך מעט מוזר במבנה שלו (טרפזי) כך שיש רק דרך אחת למשוך את החלק הפנימי ולהפריד בינו לחיצוני. בחבילה מגיעה מדבקה של החברה (למדו מאפל), הכבל שמורכב בעצם ממטען עם יציאת כבל ומחבר 30 פין של אפל, וכבל AUX (מיני זכר למיני זכר) סטנדרטי לחלוטין.

בנוסף, מגיעה חוברת קטנה של הסברים וזהו.

כל החוכמה בעצם נמצאת במחבר המטען של חשמל הרכב.

 

המחבר כולל פיוז פשוט (שלא לגרום נזק לרכב), מחבר מיני סטריאו רגיל, מתג שמאפשר הורדת הווליום lo/high (בהתאם ליכולות הרכב שלכם, במקרה שלי גם לו יש כמה רמות של ווליום) כך שניתן בסופו של דבר להגיע לווליום סביר…

 

בראש המטען יש עיגול מרכזי שמאפשר לעשות Play או pause, עיגול אמצעי של אור, ועיגול חיצוני שלחיצה עליו מאפשרת העברה קדימה או אחורה בין הטרקים. 

העיגול הזוהר דולק באדום (ליתר דיוק פועם באדום) כאשר המכשיר בטעינה, והופך ירוק כאשר הטעינה הסתיימה. מה שכן, קשה מאוד להכניס את המחבר לחיבור המטען (מי בכלל זוכר שזה בכלל מיועד להדלקת סיגריות…) ברכב מבלי ללחוץ על כמה מהכפתורים, כך שרצוי לחבר את המטען קודם לחשמל ורק לאחר מכן לחבר את האייפון למקומו.

אתם בוודאי שואלים את עצמכם מדוע ה-Play מצולם הפוך. המחבר של ה-aux ושל כבל הטלפון יוצאים משום מה מצד ימין של המטען. ברכב שלי, אין מספיק מקום מצד ימין (כפי שניתן לראות בתמונה) בכדי לדחוס את הכבלים הללו מבלי לגרום להם נזק בכיפוף. לכן, אני נאלץ להחזיק את כל ההתקן הזה הפוך…

 

המטרה של ה-AutoPilot aux היא פשוטה – לאפשר טעינה ובמקביל לשמוע מוזיקה או אודיו מהאייפון או האיי-מה-שזה-לא-יהיה שלכם, בלבד. לא ניתן להשתמש בהתקן לצורך שיחות טלפון (ספיקרפון), לשם כך יש פתרונות אחרים. במקרה שלי, חיבור BT מאפשר זאת לרכב, אך איכות הסאונד שאני מקבל עם חיבור BT (כן כן, יש לי A2DP) נשמעת, אהההם, אההם, רע מאוד.

ההתקן נוסה עם אייפון 4, ואני חייב לציין שאחרי כמה אלטרנטיבות, הסאונד מדהים. כמובן שזה מוגבל באיכות הסאונד של הרכב עצמו, כך שהמדהים הזה הוא פונקציה של היכולות הללו.

 

יש כמה חסרונות להתקן, הראשון כבר ציינתי – המיקום המוזר של הכבל שמונע ממני להשתמש בו ישר אלא רק הפוך (יש עוד מחבר חשמל ברכב, הייתי שוקל שימוש בו אלמלא היה מכוון עבור הנוסעים שלי, שבהחלט עלולים להחליט להחליף לי מוזיקה על ידי לחיצה על הכפתורים…).

החסרון השני הוא שלמרות איכות הצליל הטובה, כאשר הקליטה בסלולר שלי חלשה, אני לעיתים שומע את הקליקים של GSM עוברים למערכת דרך ה-Aux. ככל הנראה המערכת חסרה מנגנון סינון רעשים שימנע זאת. ברכב הקודם שלי עם ההתקן הקודם לא היתה לי בעיה דומה (אם כי היה מדובר אז בכבל AV קומפוננט מקורי של אפל שהוסב לצורך זה והיה מסוכך ועבה מאוד).

 אין לי בעיות טעינה באייפון 4 (שהוא כידוע מאוד דקדקן במטענים שהוא מסכים לקבל חשמל ממנו) ואני נהנה מכל הסיפור מאוד.

אז אם אתם שומעים מישהו נוהג לידכם בסקודה סופרב (כאמור, חברי האתר בחרו לי את הרכב) ורוק כבד או קולו הכבד של אדם קורולה בוקע מתוכה. ככל הנראה שהמשקפופר שנוהג בה זה אני.

להמשך הדיון על ה-griffin autopilot aux לחצו כאן


7:35
  /  
20.1.2011
  
מאת: עפר לאור

1