מסך שארפ LED תלת מימדי עם ארבעה צבעי יסוד: 60LE925E

הסבלנות משתלמת - שארפ מציגים את גירסאת תלת המימד של מסכי ה-Quatron שלהם בעלי 4 צבעי היסוד.אז יאללה, מכות!

14:00
  /  
03.01.2011
  
מאת: עפר לאור

הקדמה

 

לפני שנים לא רבות, שארפ היתה מהראשונות שפרצו את תחום המסכים הדקים ומבחינת איכות הקדימה את כל מתחרותיה בדור אחד לפחות. מאז מרבית החברות הדביקו את הקצב ושארפ היתה חייבת למצוא נקודה חדשה להבדיל בינה לבין מתחרותיה. הבדל אחד בולט הוא גודל, שארפ כיצרנית בולטת של פאנלים יכולה לייצר פאנלים גדולים מאוד. לא פשוט לייצר מסכי 60" ב-LCD (ניכנס לזה בהמשך המאמר בנקודות שונות) וזה אכן מסך ה-LED התלת מימדי הגדול ביותר שנמכר בישראל בעת כתיבת שורות אלה.

נקודה נוספת היא העובדה שכל התקנים כיום מדברים רק על שלושה צבעים – אשר מכסים אחוז ניכר, אך רחוק ממלא של טווח הצבעים של העיין האנושית. כאן נכנס הצבע הרביעי הצהוב אשר קיים רק במסכי שארפ כיום. צבע זה מתגבר לא רק את הבהירות ואת הצבע הצהוב עצמו אלא מקל על צבעי היסוד האחרים (בעיקר הכחול והירוק) את עבודתם ומגדיל את טווח הצבעים האפקטיבי של המסך וגם את רזולוציית הצבע שלו (קרי: יותר צבעים ויותר מדוייקים).

איך עובד העניין הזה של ארבעה צבעי יסוד במקום שלושה

ה-60LE925E, להלן Quattron 3D מעוצב בקו זהה למסכים אחרים מהדור הנוכחי של שארפ. מכירים את האייפד? אז אתם מכירים את העיצוב של המסך. פאנל אחיד מזכוכית ממוסגר בריבועיגול אלומיניום במסגרת. זה אינו מסך שמתחמם במיוחד (למרות עוצמות האור שלו). בדומה למסך של האייפד, רצוי לא לגעת בו מכיוון שהוא רגיש לטביעות אצבע.


החזר ישיר של החלון, ה-glare שנראה הוא זה שגורם לפיזור האור של החלון.

רמת החזר האור שלו בינונית. ראינו כבר מסכים עם הגנה טובה יותר כנגד רפלקציות אך לא באופן דרמטי. המשמעות של זה היא שניתן לשים את המסך בקלות בחדר די מואר, אך רצוי שהחלון הגדול או הפתח למרפסת לא יהיה בדיוק בול למסך. ההמלצה הגורפת של לא לצפות בחדר מאוד בהיר רלוונטית גם כאן.

כמו מסכים אחרים בתחום הזה, גם ה-LE925 ברזולוציית Full HD ולמרות שכל פיקסל כאן מורכב מארבעה תת פיקסלים, רצוי לצפות במסך ולבחון אותו במרחק ראוי. זהו מסך שמיועד למרחק צפיה של 3 מטר ומעלה, גם כאשר צופים בתכני בלוריי.

המסך אינו דקיק, ובנוי כראוי. הוא גם אינו קל משקל, והכנסתו לחדר הבדיקה דרשה לא מעט מאמצים מצד המובילים (זכור לי רק מסך אחד אחר שהיה קשה יותר להכנסה לחדר הבדיקות בזמנו). הפתיע אותי שהארגז הכיל את המסך ואת הבסיס כבר מורכבים. גם במסכים קטנים יותר נהוג להפריד אותם בכדי להקטין את גודל האריזה.

שליטה במסך ללא שלט נעשית על ידי פאנל טאץ' קדמי ומואר. בחושך קשה לזהות את מיקומו והתקשתי פעמים רבות לגרום לו לפעול. מצד שני, כל האחרים הצליחו ללא בעיה, כך שאני חושד שיתכן והמסך פשוט לא אוהב את מגע היד שלי… 

 

מבחינת חיבורים, יש לו חיבור USB בודד, חיבורי HDMI לרוב, חיבור RF, חיבור לוייני (DVBS2), חיבור VGA, חיבור SCART (מחבר יעודי), וחיבור רשת.

ממשק משתמש ושלט

ממשק המשתמש מאוד "יפני" וטכנולוגי. כלומר, משתמש טכנופובי עלול לחשוש תחילה מהממשק. בסופו של דבר, הרעיון של הממשק הוא לא להסתיר את התוכן שאנחנו רואים על ידי הוספת תפריטים מעליו אלא להקטין את התוכן שכרגע נצפה ולהציג את התפריטים בחלקו העליון וצד ימין של המסך. זו גישה מעניינת, שבהחלט עלולה להוריד את מספר הפעמים שיצעקו עליכם במהלך הצפיה "די לשחק עם התפריטים" פשוט כי המסך מספיק גדול שאפילו אם את חלקו תופסים התפריטים, נותר לו מסך בגודל 50" ללא הפרעה כלשהי…

הממשק דומה מאוד למסך ה-שארפ Quattron "הרגילה" (כזכור היא לא כזו רגילה) כפי שניתן לראות בביקורת של מסך ה-שארפ 46LE820E.

מבחינת הפונקציות, ה-Quatron 3D כולל כמעט כל פונקציה נחוצה ועוד כמה תוספות יפות כגון DTT ותמיכה ב-time shift שעליהם נמשיך בפרקים הבאים. המסך עבר עדכון תוכנה (שאגב יורד לבד מהרשת ולוקח כחמש דקות לעדכן).

 

השלט פונקציונלי לחלוטין. הוא אינו נדלק בחשיכה, אינו ארגונומי במיוחד אך הוא אמין, נוח וקל מאוד לזכור את המיקומים של הפונקציות השונות. בקיצור, הוא מאוזן למדי, אך יש בהחלט מקום לשיפור בנושא זה. משום מה (אולי בגלל שהתרגלתי) ועל אף הדמיון היה לי קל להתמצא בו יותר מאשר ב-LE820.

איכות תמונה

DTT


יונית, יש מושלמות ממך

מקלט DTT מובנה הפך כיום לסטנדרט, ואכן איכות התמונה של DTT היתה טובה. לא היו הבדלים גדולים בין היכולות של המסך לבין ה-LE820 במובן הזה. גם כאן עברית היתה החוליה החלשה.


לוח השידורים נראה יפה אך ללא פונטים בעברית…

 

פיצ'ר נחמד מאוד הוא ה-Time shift שהפעם הקדשתי לו יותר זמן מהמודל הקודם. הפיצ'ר מיועד אך ורק ל-DTT ואינו פועל עבור מקורות אחרים. מדובר על פונקציה חמודה שמאפשרת לבצע pause וקפיצה קדימה ואחורה על ה-Buffer. לצורך זה המסך נעזר בדיסק פלאש מובנה בגודל 8GB, בהחלט מספיק לזמן רב.

 

הבעיה העיקרית של זה היא שצריך להפעיל את הפונקציה ושהיא לא פשוט מובנית ועובדת באופן שקוף לחלוטין. זה חבל כי זה יגרום לרבים פשוט לשכוח שהיכולת הזו קיימת ולמרות שזה נוח מאוד עלולים לפספס את היתרונות. בעיה נוספת היא שפונקציות רבות פועלות רק כאשר הפונקציה הזו כבוייה.

במצב DTT ניתן היה לשנות את יחסי המסך לפנורמה, אך עם YES HD אפשרויות יחס המסך הן אך ורק Dot by dot או Full, שזה אומר שבממיר צריך לעבוד או במצב Pillerbox (עם פסים בצדדים שהממיר מייצר) או במצב AUTO (שמעביר את החיבור ל-SD כאשר נמצאים בערוץ שכזה).

כדאי לציין שבגווני המסך הכהים, היה למסך קושי לשחזר צבעים כהים ופעמים רבות נראו גווני כהים (למשל אדום) במקום צבעים מאוזנים ומדוייקים יותר. לתופעות כאלה קוראים לרוב false contouring ולהערכתי מדובר בתופעות שהן ספציפיות לגודל המסך הזה (ככל שהפאנל גדול יותר, כך תופעות כאלה נפוצות יותר). ממרחק צפיה סביר של כ-3 מטר, התופעות לא מציקות במיוחד.

HDTV

הפעם הוחלט לגוון ונתמקד יותר בתכני ספורט. כאן בדקנו גם חדות וגם את נושא התנועה (FI). 

במצב 200HZ סריקה, המסך מכבה את התאורה האחורית (שנמצאת בצידי המסך במסגרת) עבור איזור שכרגע מקבל עדכון סיגנל. הדבר משפר את החדות ומונע מהעין לתפוס את המקטע בעת שהוא משתנה.

כאן ניתן לראות כיצד זה פועל בפועל, כאשר זמן הצמצם מהיר מספיק בכדי לתפוס את התופעה:


ניתן לראות את הפס כאשר מצלמים כראוי

המסך בהיר מאוד ולכן מגרש ההוקי בהק בעוצמה רבה:

בטניס ניתן לבחון כיצד הכדור עף והאם הוא נמרח או נשמר חד, אם כי לרוב צובעים אותו דיגיטלית ולכן גם מורחים אותו עוד בשלב השידור.

בכדורגל ניתן היה לראות כל טיפת דם…


אתה בסדר?כמה ספרות של פאי אתה יכול להגיד בע"פ?

 

הצבעים של המסך עזים למדי, לעיתים עזים מדי, והמסך מעדיף באופן ברור להקפיץ בכל הזדמנות אפשרית למצב Standard (שהוא בוהק מדי). מי שאוהב צבעים עזים, רוויים, יאהב מאוד את התמונה.

העובדה שהמסך לא דקיק במיוחד היוו יתרון די בולט בכל הנושא לאודיו, גם באיכות וגם בעוצמה המסך מגיע לתוצאות טובות בהרבה ממכשירים אחרים בקטגוריה הזו. בהחלט נקודת פלוס חזקה.

בתחום עיבוד התמונה, המסך הצליח להתמודד יפה עם קיצוניות חזקה בקונטרסט:

ניתן לשים לב שאין blooming סביב האיזור המואר, והרקע חשוך דיו. המסך אחיד להפליא, במיוחד לאור גודלו (במסך הבדיקה היה כתם אור קל בצד שמאל העליון של המסך, בהחלט מצב סביר עד טוב עבור מסך Edge Lit LED). מבחינת חדות צריך לשים לב שתת הפיקסל הרביעי נמצא בסוג של שזירה בין הפיקסלים האחרים ולכן ממבט קרוב התמונה מרגישה פחות חדה, אך בפועל יש את אותם פרטים בדיוק שנמצאים בכל מסך FHD אחר.

 

המסך כאמור מאוד בהיר ורווי צבעים. צבעי פנים היו מדוייקים כאשר המסך היה במצב קולנוע, אך הדבר דרש מעט משחק בפרמטרים.

כאשר התוכן היה קשה לעיבוד:

בסרט מכוניות, הגרפיקה הממוחשבת בשילוב עם קצב נתונים נמוך גורם ללא מעט בעיות כאשר מופעל מנגנון FI. כאן המסך הצליח יפה להתמודד עם התופעות ולא החמיר אותן.

בתכנים כבדים יותר, כגון בלוריי:


רווית צבעים מושלמת, וחדות מפתיעה בסצינה הראשונה של ממזרים חסרי כבוד

 

בנארניה נשמרו הפרטים בשער הילד, אך על חשבון לבנים בוהקים למדי בשלג ובמעיל. צפיתי ליותר פירוט בגווני השלג הבוהקים.


מבחן השערה עבר בקלות באלמנט החמישי

 

צבעי הפנים הכהים באלמנט החמישי היו מעט אדמדמים למרות הכיול. למסך נטיה לאדמדמות בצבעי הפנים עבור תכנים כהים במיוחד.


שימו לב לפירוט הנפלא על המדים השחורים של השוטרים

כדאי לציין שהמסך קשה יותר לצילום ממסכים אחרים (שילוב של גודל ובהירות), ולכן שמרנו את מספר התמונות לאלה שיצאו מספיק טובות לצילום.

מדידות ובדיקות

מדידות

 

בדומה ל-LE820 ניתן לראות שצבע הצהוב מאוד בולט ומרחיב מאוד את טווח הצבעים, אך בסופו של דבר משולש ה-CIE עדיין עוקב אחרי הנחיות ה-REC709 ולא משתולל (כנהוג) בטווח הצבעים של תכלת ירקרקה. הירוק עם זאת מונח מערבה מהנקודה שלו ב-LE820, מה שטיפה פותח עוד טווח צבעים חדש בתחום הירוק. בסופו של דבר זהו גרף מאוד מאוזן.

בתחום הלבנים, המסך במצב LOW2 מגיע לכ-7000K, סביר אך בהחלט היה יכול להיות מעט מדוייק יותר.

החתימה הספקטרלית של המסך:

 

מפתיע, הייתי מצפה בסופו של דבר לארבעה פיקים, אבל הפיק האדום יוצא שטוח למדי.

עם מצב קונטרסט דינמי, המסך מייצר גראף גאמה S-Curve קלאסי. כאשר מכבים אותו מקבלים גאמה (במצב 0) של 2.1 . זהו מספר מעט נמוך וסביר להניח שהבהירות הבוהקת של המסך היא תוצאה של זה. רצוי מאוד להגביר את הגאמה, למרות שהדבר עלול להגביר את הקיצוניות של הגוונים הבהירים, הוא יוסיף למסך עומק בגוונים הכהים שזקוקים לכך.

 

מבחינת יציבות במצב Movie:

 

ניתן כאן לראות שהמסך פשוט זקוק לכיול טוב. לצבעי היסוד הכחולים והאדומים יש התנהגות מעט שונה וכיול טוב בהחלט ישפר את המצב הזה. הכיול במסך הוא השיטה המסורתית (2 נקודות – bias + factor).

המסך כאמור הפתיע מאוד באחידות שלו שמאוד לא אופיינית למסכי תאורה צידית בכלל ומסכים בגודל כזה בפרט. המסך הגיע במקרה הקיצוני ביותר ל-88% אחידות, כאשר היה בעצם כתם אור מאוד עדין באיזור השמאלי העליון של המסך. לא היו זליגות אור, עננות או בעיות דומות. מרכז המסך היה מעט כהה מהפינות (בד"כ זה הפוך) – כך שמדובר ככל הנראה בסוג לא מוכר של פילטר דיפיוז'ן מכיוון שהתכונות הללו פשוט לא קיימות במסכים מקבילים של יצרני LED LCD אחרים.


המסך בחשיפה ממושכת מעובד בכדי להקצין את מפת הבהירות שלו

עוצמת המסך מפתיעה – המסך הגיע ל-450 ניטים (כפליים ממסכי פלזמה, לשם השוואה). הוא אחד מהמסכים הכי פחות מושפעים מזוית הצפיה שראינו בבדיקות לאחרונה. גם ממרחק קצר מאוד ובזוית קיצונית לא ראינו שינוי צבעים קיצוני או בעיות מיוחדות. מעניין שלמסך יש פילטר זכוכית פנימי מכיוון שניתן לראות החזרים פנימיים בזויות ספציפיות, בדומה למה שראינו במסכי פלזמה בעבר – אך זה דבר שעדיין לא נראה במסכי LED.

יחס ניגודיות ANSI של המסך היה גבוה מאוד והגיע לכ-5000:1 (מאוד מרשים ללא תאורה אחורית מקומית!).

במצב תלת מימד ניתן היה לשלוט בכמה המסך בהיר, אך לא ניתן היה לשלוט בגווניו (אשר השתנו באופן משמעותי).

 

 ניתן לראות שהצבעים מושכים חזק לכיוון הכחול והאדום, ככל הנראה בכדי לקזז את המשיכה של המשקפיים של שארפ לכיוון הירקרקות.

בבדיקות ה-FI, אותן תופעות שראינו ב-LE820 גם הופיעו כאן. משמעותן בעיקר בנושא של כמה פיקסלים מעובדים בהוספת הפריימים (כמה רזולוציה מצליחה לעבור לפריימים הביניים). במצב 200HZ כאמור יש הבהוב של 200HZ ועיבוד התמונה הוא 100HZ (או 240 ו-120 עבור תכני בלוריי או תכני 60HZ מקוריים).

 

בתחום עיבוד התמונה מ-SD ל-HD (כלומר scaling) הורגשו מעט ארטיפקטים בתכנים מסויימים. ההשפעה של מנגנון ה-sharpness חזקה מאוד וכיול מנגנון זה מפחית במידת מה בעיות שכאלה. מה שכן, מנגנון עיבוד חיצוני כגון scaler בהחלט יכולים לשפר את המצב.

תלת מימד – 3D

ל-60LE925E יש כמה יתרונות בתלת מימד:

 

  • גודל
  • בהירות
  • הצבע הרביעי שיכול לעזור להתגבר על בעיות המשקפיים

המשקפיים של שארפ אינן שונות מהותית ממשקפיים של יצרנים אחרים. הן מרגישות כבדות על הפנים אך המבנה של החלק העליון שלהן מונע כניסת אור. הן מגיעות כבר עם כניסה שמאפשרת טעינה (בהחלט פלוס גדול בעיני). לא ידוע באיזו טכנולוגיה הן משתמשות אך ניתן לראות בצד שמאל של הלוגו של שארפ את הבהוב מערך התאורה (10 לדים IR) אשר לא הבהבה או הופרעה לאורך הבדיקות (נדיר).

 

מהירות ההבהוב של המשקפיים היא 120HZ, בתזמון ביחד עם ההבהוב של המסך (לא ניתן לשלוט בכך). משמעות הדבר היא שאין הבהוב כלשהו בעת הצפיה.

 

המסך כולל בדיקת 3D (חביב, איך לא חשבו על זה קודם!) ותפריט הסבר בכל פעם שהוא עובר לתלת מימד. האמת שזה די מציק בכל פעם ללחוץ על OK כשעוברים מתלת מימד לדו מימד או ההיפך. המעבר לתלת מימד יכול להתבצע גם ידנית על ידי כפתור 3D על גבי השלט.

 

במידה והתוכן המקורי אינו תלת מימדי, המסך ישאל באיזה תצורת תלת מימד אנחנו רוצים לפעול. אם התוכן עצמו הוא SBS (שתי תמונות זו לצד זו) או האם אנחנו בעצם מבקשים מהמסך לייצר תלת מימד מדומה.

 

במצב תלת מימד מדומה, המסך מאפשר לנו לקבוע את תכונות התמונה (standard 3d, movie 3d, או מצב דינמי 3d) ואת עומק האפקט של תלת המימד.

בעוד שהחברות האחרות שעושות עיבוד שכזה (כגון סוני וסמסונג) די דומות, האלגוריתם של שארפ שונה לחלוטין. התמונה מרגישה לרוב קיצונית למדי. לדוגמא בתוכן שצולם פניו של אחד מעורכי הדין היו מקדימה, אך הגוף שלו היה תלוש אי שם מאחור. תכנים שאמורים להיות מקדימה (הכוס) פתאום הופיעו אחורה והתפריטים רחפו פעם מקדימה ופעם מאחורה. האפקט היה מרתיע ולדעתי המימוש כאן דורש שיפור דרמטי לפני שאפשר יהיה באמת לנצל אותו באופן אמיתי.

אז אחרי שהתאכזבנו מתלת המימד המדומה, הגיע הזמן להתלהב. זו ההזדמנות שלי לנצל את העותק החדש והנדיר שקיבלתי של AVATAR 3D. איזה כיף!

 

טוב, כאן כבר לא צריך להתקרב בשביל להבין על מה כל הבאלגן. מסך 60" עם תוכן כזה הוא לא גדול מדי, אלא פשוט חשוב וקריטי… האפקט של בלוריי תלת מימדי עם מסך שכזה הוא לא פחות ממדהים. פתאום ניתן לראות כל פריט ולהרגיש כאילו אנחנו רואים אותו בכל זוית אפשרית.

גם ממרחק 2מ' אפשר היה לחוש כל פרט בסרט. קשה לי לתאר את ההבדל את החוייה של צפיה במסך בהיר וגדול בסרט כמו AVATAR. האפקט הוא מטורף, התמונה כל כך עמוקה שניתן לחוש כאילו דברים נמצאים באמת בחדר השני!

לדוגמא בסצינה שלמעלה פשוט ניתן לראות את סאם וורת'ינגטון צופה בהרצאה כאשר כל החדר שמאחוריו מרגיש כאילו הוא המשך החדר שבו ישבנו!

לא רק שאפקט החלון נשבר, אלא שבעצם המסך היה לא פחות ממסגרת שבמקרה מפרידה בין האיזור שבו היו האירועים (הסרט) והחדר "המקורי".

מטורף. מה שכן אפשר היה לשים לב שהיתה תחושה של cross talk בין המשקפיים. האפקט טיפה הופרע על ידי התופעה, נוצר מצב שבו כאילו ניתן היה לראות טיפה את מה שהעין האחת רואה "שקוף" בעין השניה. אם תביטו כלפי מטה והצידה לרגע, תוכלו לראות את האף שלכם שקוף באופן דומה.

התחלתי כהרגלי לצפות בכמה קטעים מהסרט, אך לצערי לפני ששמתי לב אשתי קראה לי ושמתי לב שצפיתי כמעט בכל הסרט! המסך אמנם מזכיר לך כל שעה שאתה צופה בתלת מימד (יש אזהרה שעולה בכל פעם שצריך לשים את המשקפיים וכוללת את הכסת"ח הרגיל של החברות) בכדי שתעקוב אחרי זמני הצפיה שלך. לאחר כשעתיים היה לי לחץ בעיניים אך שמתי לב שתופעת ה-cross talk שהטרידה אותי בתחילת הצפיה כבר מזמן לא מטרידה ואחרי כמה דקות פשוט מפסיקים לשים לב אליה (הלחץ על האף מהמשקפיים הציק לי יותר). בקיצור, אפשר לצפות בקלות בסרט באורך מלא בתלת מימד.

מבחינת זויתיות, הטייה חזקה מאוד של הראש תגרום למשקפיים להיות כהות יותר. 

המשכנו עם גשם של פלאפל -סרט לא לטעמי במיוחד (בעצם תלוי איזה סוג אוכל אוהבים) אבל כולו מלא באפקטים תלת מימדיים…

 

סצינת הפיצוץ בתחילת מפלצות וחייזרים מאוד מרשימה – זה באמת שונה לחלוטין ממסך 40", אין ספק. ניתן גם לשלוט בעוצמת אפקט תלת המימד, מה שעוד יותר הקצין את האפקט.


legend of the guardians בתלת מימד

 

גם דיסק ההדגמה ששארפ הביאה עם הקיט שלה כלל תכנים לא רעים בכלל, כולל קטעי סרטים, וקטעים דוקומנטריים על מקומות שונים בעולם, כאשר הפירמידות בגיזה היו בהחלט היילייט מדהים.

בקיצור, המסך נתן תמונת תלת מימד עמוקה מאוד, ובהחלט חוייה מהטובות שראינו בתחום הזה. החסרון העיקרי של המסך בתחום זה הוא שיירי תופעות cross talk אשר קיימות עדיין ברמות שונות כמעט בכל מסכי ה-LCD שבדקנו עד כה.

מדיה ורשת

חיבור USB

 

חיבור ה-USB מאפשר למסך לקבל תכני וידאו, תמונות ומוזיקה.  ניתן לראות סקירה על חלק מהיכולות המדיה של ה-LE820.

אין המון הבדלים ביכולות ואכן ניגון של קבצי DIVX ו-MKV עבדו, אך עבור דיסק און קי ספציפי. סוגים מסויימים של דיסק און קי פשוט סירבו לעבוד, כך שצריך לבחון את הנושא הזה אם זה בתכנונים שלכם. כדאי לשים לב שאיכות הפיענוח של קבצי MKV ו-DIVX לא היו להיט גדול והרגישו יותר "גרעיניות ורעשניות" מבד"כ.

 

כפתורי הצבע שולטים בפונקציות השונות, אך נושא התרגום (בעברית) אינו קיים בעצם כלל.

כך שפונקציה זו שמישה בעיקר למי שאינו זקוק לתרגום וצריך פתאום לראות תוכן כלשהו, זה אינו תחליף ראלי למזרימדיה עדיין. תלת מימד לא פעל במצב זה.

חיבור רשת

למרות שהמסך באופן ברור יודע לפענח MKV ו-DIVX, הוא סירב לעשות זאת דרך הרשת המקומית שלי דרך חיבור DLNA 1.5. לא ממש ברור לי אי התאימות הזו, אך פשוט לא הצלחתי לנגן את תוכן מהסוג הזה ממאגרשת שלי או משרתים אחרים. 

 

תכני רשת

בתערוכת IFA ברלין בספטמבר הכריזו שארפ, פיליפס ולווה על הקמת מערך תכנים משותף אשר ישרת את החברות. בדרך זו הם קיבלו יתרון בולט על מרבית החברות (פרט אולי לסוני שיש לה הסכמי תוכן ואולפן פרטי משלה). מספר התכנים שזמינים לנו בישראל לא גדול, וגם חלק גדול מהתפריטים שנראים כאילו הם זמינים בפועל מציגים שגיאות:


התכנים מעניניים אך אינם זמינים בישראל

 

 מפתיע שאין גירסאת Youtube- זה לרוב האפליקציה הראשונה שהייתי מצפה לראות…

 התכנים שכן זמינים חביבים למדי, מאגר משחקים פשוט אך טיפה ממכר:

 

טריילרים:

 דפדפן מלא (נטול עברית):

 

 אתר daily motion עם לא מעט תכנים מעניינים (אך איכות SD בלבד):


סכין גילוח עם 6 להבים – הומור די פשוט

עוד אפליקציה חביבה, אפשרות להוסיף תמונות רקע אזוטיות:

 

 

סיכום


 

שארפ ממשיכה להפתיע עם מסך מעניין במיוחד. המסך בהיר מאוד ויכול בקלות להיות מוצב בכל מקום, בהיר ככל שיהיה.

פונקציית ה-DTT חשובה, אך ללא עברית זה מרגיש מפוספס, למרות הוספת יכולות ה-timeshift.

חיבור ה-USB משדרג מאוד את המסך, אך גם כאן המחסור בתרגום בעברית ובעיות ה-DLNA הבהירו שהמסך אינו תחליף למזרימדיה.

בתחום תלת המימד, המסך התעלה עם תכני בלוריי ייעודיים – העומק והמרחב היו מטורפים והתמונה היתה נטולת הבהוב לחלוטין. להערכתי, שילוב של מסך כזה עם PS3 בתלת מימד יהיה לא פחות ממדהים. המרת הדו מימד לתלת מימד במסך אינה עובדת בכל המקרים ולכן ראוי להמנע ממנה במידה וזה לא פועל כשורה.  

ציונים

  • איכות בנייה: 9
  • עיצוב: 8 (יותר מדי אייפדי לטעמי)
  • HDTV איכות תמונה: 8.5
  • SDTV איכות תמונה: 8
  • שלט: 
  • יכולות כיול: 8
  • יחסי מסך: 8 (חוסר מצבים ב-1080i)
  • חיבורים: 9
  • ממשק: 8 (מבוגרים ומאותגרים טכנולוגית עלולים להסתבך) .
  • פונקציות נוספות: 9 (DTT, time shift, מדיה מהרשת ומ-USB).
  • תאורה אחורית: 9 (אחיד להפליא!)
  • המרת דו מימד לתלת מימד: 7

תמיכה בפורמטים

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – yes HD: כן
  • הזרמת מדיה מהאינטרנט: לא
  • תמיכה ב-HDMI 1.4: לא
  • תלת מימד 3D: כן
  • המרה אוטומטית 2D ל-3D: כן
  • תמיכה ב-DTT: כן (מצויינת)
  • תמיכה ביחסי מסך ב-1080i: לא
  •  תאורה אחורית : מסגרתית (EDGE)

מחיר מומלץ לצרכן:39,000 ש"ח לחבילה הכוללת את המסך, נגן בלוריי 3D של שארפ וסרט תלת מימדי.

להמשך הדיון Sharp Aquos Quattron 3D 60LE925E

תודה ליבואנית שארפ בישראל, טכנו ראלקו, על השאלת המסך לצורך הבדיקה

14:00
  /  
3.1.2011
  
מאת: עפר לאור

1