מסך LED תלת מימדי – סוני 55NX810

בדקנו את מסך התלת מימד החדש לבית Sony, זהו ה .NX810עיצוב מונוליתי, תלת מימד ו-LED, האם אפשר לבקש עוד משהו?

7:00
  /  
14.12.2010
  
מאת: עפר לאור
הקדמה

הקדמה

בשנים האחרונות סוני משכללת ומשפרת את העיצובים שלה ומנסה לחזור למקורותיה כחברה שקובעת את הטרנדים, תואר שבשנים האחרונות מוחזק על ידי אפל. ה-NX810 הוא בהחלט צעד מאוד חיובי בכיוון הזה.

כאשר רואים את ה-NX810, ישר מבחינים שזה מוצר יוקרתי להפליא. אני אמשיך ואומר שאם נציב לצד ה-55NX810 את המסכים המובילים כיום, ה-55NX810 ימשוך את מרבית תשומת הלב הודות לעיצוב מוקפד, יפה ומאוד מאוד יוקרתי. כאשר ה-55NX810 בסלון, אין בכלל ספק היכן יתמקדו עיני האורחים ומה תהיה השאלה הראשונה שלהם (מה זה הדבר הזה?).

 

שם הקטגוריה של סדרת NX היא Monolithic design והיא מרמזת על ההשראה שהביאה את העיצוב הזה לסוני – העיצוב שמזכיר את המונולית מסרט המופת (שיצא שנה לפני שנולדתי – 1968) שבו ניסו בני האדם להבין מה הוא המונולית השחור והמבריק. העיצוב הקדמי של המסך הוא של זכוכית אחידה אשר נותן למסך תחושה חייזרית ויוקרתית. המחיר כמובן לזכוכית האחידה, טרנד שלשמחתי מתפתח והופך לפופולרי יותר ויותר, הוא שיש צורך בציפוי שיעשה פיזור אור וימנע מהחזרים להפוך את המסך למראה אחת גדולה. סוני הצליחו כאן ובגדול, עם ציפוי שלא מפריע כלל לצפיה וכאשר אור מוזר ממנו הוא נבלע ומתפזר. מדובר על פילטר מצויין שמזכיר מאוד בהחזרי האור שלו את ה-Samsung C9000.

המסך עצמו שחור להפליא, הוא נראה כמו המונולית מה-2001 אודיסאה בחלל ומעורר צורך מתמיד לגעת ולראות אם הוא לא בעצם סוג של טעות אופטית בחלל…

המסך עצמו אינו דק ואני שמח לדווח שהמלחמה הטפשית בין היצרנים לגבי למי יש את הדק ביותר, כבר לא מעניינת אף אחד. העובי של המסך אינו מעורר חשש שהוא יתפרק בידיים או דורש שימוש בחומרים מסוגים חדשים בשביל לדאוג לשלמות המבנה (שלא לדבר על כך שרמת הסיבוך והעלות הכרוכה בשמירה על אחידות המסך הופכת למטורפת ככל שהמסך דקיק יותר).

 

בחלקו התחתון של המסך נמצא הלוגו של סוני אשר זוהר בעדינות כאשר המסך דלוק. זה לא מפריע כלל כאשר צופים וזה בהחלט מוסיף חן לעסק.

ה-55NX810 מגיע על אחד משני בסיסים. הבסיס הרגיל מבריק בסגנון אלומיניום מוברש שחור, אך ניתן גם להרכיב למסך זה את הבסיס המונוליתי היוקרתי יותר אשר מציב את המסך בזוית של כ-4 מעלות. אין לי מושג אם זה משפר את איכות התמונה, אך מבחינה עיצובית זה בהחלט משהו מדהים למדי בסלון. נקודה חשובה נוספת שראויה לציון הוא שהמסך צריך לדעת עם איזה בסיס הוא עובד בעיקר מבחינת איכות האודיו והאקוסטיקה שלו.


במצב זה לא ניתן להטות את המסך שמאלה וימינה אלא רק ישר

 

מבחינת חיבורים, סוני פיזרה את המחברים על פני שני פאנלים בחלקו האחורי של המסך, כך שבסופו של דבר יש את כל החיבורים הנחוצים (S-VIDEO וקומפוזיט אכן לא נחשבים יותר ולכן לא נספרים כאן), כולל 4 חיבורי HDMI, חיבור תלת מימד, חיבור קומפוננט וחיבור USB. יש גם מחבר CI שלא עוזר לנו בישראל וחיבור ייחודי של SCART (כבר ממיר מסופק עם המסך) בשל העובדה שמחבר SCART פשוט גדול מדי בשביל מסך בעובי שכזה.

 

 

 

בנוסף יש חיבור RF אשר מאפשר קליטת DTT.

 

מעבר לזה, חלקו האחורי של המסך נטול את הבליטה בחלק התחתון שהיתה ב-HX800 והיא אחידה בעובי לאורכו של המסך.

מבחינה קדמית, העיצוב של המסך כולל פינות חדות מה שגורם לו להיראות כאילו הוא דו מימדי (נטול עובי) כאשר מסתכלים עליו מקדימה…

עוד בנושא: מסך 3D LED LCD של סוני: Sony Bravia KDL-40HX800

ממשק משתמש ושלט

 

לא הרבה השתנה בדורות האחרונים של מסכי Sony בהקשר לממשק. ממשק ה-Cross bar אפקטיבי ונוח כפי שהיה כאשר סוני המציאה אותו. הרבה חידושים כאמור לא התווספו כאן.

כאן ניתן כאן לקרוא את חוות הדעת שלי על ממשק המשתמש והשלט (שהם זהים בין ה-55NX810 ל-HX800)
איכות תמונה

DTT ו-SDTV

 

בדיוק כמו אחיו הקטן, ה-KDL-55NX810 כולל מקלט DTT מובנה אך נטול עברית. משמעות הדבר היא שאין למסך בעצם לוח שידורים. אני מקווה שישפאר, יבואנית סוני בישראל, תצליח להביא בעתיד את סוני להכיר בחשיבות התאימות לישראל ושתוסיף את הקוד הנחוץ בכדי לתמוך בעברית. אנחנו רואים מגמה כזהו מיצרנים שונים (בעיקר מדרום קוריאה) אך לא ראינו עדיין נכונות לעשות זאת מצד יצרני המסכים היפניים וחבל.


אני חושבת שיש לי משהו על האף…


תרגום עובד (המילה מהותי הגיעה מהתרגום של DTT!).

המסך אינו יכול לעשות Timeshift או הקלטות על בסיס ה-EPG, אבל למי שנחוץ לו מקלט שמאפשר קליטת חדשות או תכנים מהערוצים החופשיים, כל הנחוץ לכך זה משושה (אנטנה) פסיבית או אקטיבית בהתאם למקום מגוריו, דבר שיוסיף כמה עשרות ש"ח בלבד לעלות המסך…


אין עברית

איכות הקליטה טובה, אם כי ניתן להרגיש שסוני כבר פחות מוטרדת ומתעניינת ב-SD, ולכן ה-Scaling של המסך הוא פחות חזק מכפי שהייתי רוצה לראות. הדבר מתבטא בעיקר בתופעת ה-Staircasing, מדרגות אשר מופיעות כאשר קוים ישרים, הכוללים זויות כמעט אופקיות מופיעות על גבי המסך. דוגמא אחת כזו היא האולפן הדינמי של ערוץ 10 אשר כולל הרבה מאוד קוים ישרים של המסכים בחלקו האחורי של האולפן. כאשר המצלמה זזה (או האולפן עצמו זז), ניתן לראות את התופעות הללו אשר היו ניתנות לפיתרון אם סוני היתה כוללת מעבד תמונה מעט חזק יותר.

כאמור, זה אינו הפוקוס של המסך אשר מתמקד בהחלט יותר בנושא ה-HD. הדבר גם מורגש דרך חיבור HDMI ממיר HD של יס כאשר הוא משדר תכני SDTV.

ה BRAVIA HX800 היה אחד המסכים הראשונים שנבדקו אצלנו עם HDMI 1.4 והיו לנו בזמנו בעיות תאימות עם yes HD. את הבעיות דיווחנו גם ליס וגם לישפאר והם אכן טופלו.

עם ה-55NX8100 לא חוויתי שום בעיות עם הממיר והתאימות היתה מלאה -HDMI 1.4A, החיבור של מסך זה.

Motion flow

למסכים רבים יש מנגנון FI (אינטרפולציית פריימים) אשר נקראית בישראל לעיתים 100 או 200HZ. ל- NX810 יש 240HZ ללא הבהוב תאורה אחורית (LED). 

בדומה ל-HX800, גם כאן ראינו את מגבלת הרזולוציה בחלק מהמצבים של FI. מצד שני, המסך מצליח להעלים לחלוטין את כל התופעות שקיימים ברוב המסכים אשר עושים FI. התופעות הן קפיצות פתאומיות ו-Judderלא ברור וכמובן תופעת האוויר החם סביב אובייקטים.

את התופעות המטרידות הללו פשוט לא ראיתי לאורך הבדיקה. העלמת תופעת האוויר החם היא ללא כל ספק הישג משמעותי בתחום עיבוד התמונה ומעטים היצרנים שיכולים להתגאות בהעלמות התופעה.

HDTV

 

כאשר מדובר במסך גדול (55" זה כבר לא קטן), יש כמה תופעות שחייבים לשים לב אליהם גם ממרחק קצר וגם ממרחק צפיה ארוך יותר. נושא הזויתיות הופך לקריטי יותר ויש צורך לוודא שהמסך נראה טוב גם בזוית ראיה רחבה יותר off-axis גם בזוית אופקית וגם אנכית. בזוית אנכית ה-NX810 נותן תוצאות מצויינות. בזוית אופקית לא נראו תופעות סגלגלות בזוית סבירה (45 מעלות ומטה).

איכות התמונה הזכירה מאוד את ה-HX800, קרי התמונה היתה פשוט מצויינת.

לא היו בעיות מיוחדות עם יחסי המסך (הם עבדו מצויין) פרט ל-Native Rate אשר דרש חפירה אריכואולוגית עד אשר נמצאה האבדה…

הצבעים המסך רוויים במידה הנדרשת והמסך מצליח לשחזר צבעי עור אדם באופן מדוייק להפליא. אין תופעות של גרעיניות או של תמונה פלסטית באופן מלאכותי.

ב-Narina המסך העדיף את גווני השיער השחור של הילד על פני הפרטים בשלג, מה שנתן עומק מפתיע לתמונה ופירוט רב לשיער שלו (מצויין!).

 

פני המלכה (טילדה סוונסן) בסצינה היו מלאכותיים מאוד וניתן היה ממש לראות את כמויות המייק-אפ ששמו לה על הפנים בסצינה. לא תמיד HD עובד לטובת סצינות וב-NARNIA יש קטעים רבים שבהם המסך מצליח להציג את התחבולות שבהן השתמשו בתפאורת הסרט. זה מפתיע כי בקולנוע לא רואים את האפקטים הללו, כך שהבמאים צריכים כיום לדייק בהרבה אם ברצונם להגיע לתוצאות מרשימות על גבי מסכים מהדורות האחרונים.

באלמנט החמישי, פני לילו היו מלאי רגש ומדוייקים כתמיד.

ב-Star Wars פרק 3, ניתן להבחין בפשרה שהמסך צריך לעשות מכיוון שהתאורה שלו היא מסגרתית (אך היברידית!) – ואכן גוון החלל השחור שמהווה את הרקע לסצינות הלחימה, הוא אפרפר כהה על פני השחור העמוק שהוא צריך היה להיות. עם זאת, הוא הרבה פחות אפור ממסכי LED מסגרת רגילים.

ב-Sin City לעומת זאת, הקונטרסט היה מצויין והמסך הצליח להתמודד עם הקושי המובנה באופן שבו צולם ונערך הסרט.

הצבעים בממזרים חסרי כבוד היו רוויים ונעימים וכך גם פניו של פיט.

המסך לא נופל בתעלול של תאורה ממוקדת ולא מעלה דרמטית את התאורה האחורית בקטע הפתיחה של דיסני (קטע מצויין לבדיקת תאורה היברידית ותאורת Full LED).

לסיכום הפרק – המסך נותן תוצאות מצויינות, אם כי צריך לעבוד במצב CUSTOM ומעט לשחק עם הפרמטרים בכדי להגיע למצב זה.

מדידות ובדיקות

מדידות

מדידות ה-CIE של המסך מניבות תוצאות טובות ומדוייקות ביחס ל-REC709.

 

נקודת הלבן (בעוצמת תאורה מקסימלית) נמדדה לי במצב WARM2 כ-6000K, מעט נמוך (קרי: צהבהב מדי). WARM1 לעומת זאת קופץ ל-7700 מעלות קלווין, ולכן WARM2 הוא הקרוב ביותר למצב מכוייל ללא ציוד מיוחד.

המסך אינו ממהר להחליף עוצמות תאורה ולכן ניתן להרגיש בסוג של השהייה (lag) במעבר בין סצינות כהות לבהירות, כאשר התאורה האחורית אינה עוברת בין הסצינות במהירות הנדרשת.

השחורים של המסך הם אבסלוטים, כלומר כאשר המסך מקבל סיגנל שחור, אור אינו יוצא מהמסך כלל. לכן, לא ניתן למדוד במסך שכזה את יחס הניגודיות. עוצמת האור של המסך מגיעה ל-180cd/m2. זו עוצמה דומה למסכי פלזמה ופחות בהירה מחלק מהמסכים שבדקנו. עם עוצמת אור שכזו, מדובר במסך שמיועד לצפיה בסלון לא מאוד בהיר, לאו דווקא חשוך – אבל כזה שנטול חלונות גדולים ופתוחים לראווה.

ניגודיות ה-ANSI של המסך גבוהה – 4380:1 בהחלט מצויין עם אומדן אחידות של 82% בממוצע (שזה לא מזהיר, אבל גם לא נורא). המסך לא נטה לעננות, ככל הנראה הוא מספיק עבה בכדי שניתן היה בקלות יחסית לשמר את האחידות של הפילטר האחורי.

 

 

ניתן לראות שלמסך יש עודף אדומים אך עיקר בעיות היציבות במדידות עקביות טמפ' הצבע הם בצבע הכחול דווקא אשר יורד באופן משונה אחרי קו ה-70IRE. כאן בהחלט נדרש וראוי לכייל מסך שכזה ואכן המסך כולל יכולות כיול (2 נקודות בלבד).

 

הגאמה של המסך הוא 2.42 (במצב 0). זה אמנם מעט גבוה, אך בהתחשב בניגודיות של המסך די מתבקש בכדי למנוע תמונה חלבית יתר עד המידה.

החתימה הספקטרלית של המסך:

 

ניתן לראות מעט את מפת התאורה האחורית של המסך בתאורה ההיברידית:

 

תלת מימד 3D

מדידות

 

ההבדלים הם מזעריים ומפתיע עד כמה הם מינוריים ביחס למה שראינו ב-HX800. שם המשיכה היתה הרחק מהגוון הכחול והשינוי היה דרמטי יותר.

בנוסף, כאן ניתן לראות שלמסך התווספה אופציה לקבוע האם המסך יגביר את עוצמת האור או לא. ככל הנראה סוני הבינה שעליה להתאים את עצמה למגוון רחב יותר של משקפיים. 

ואכן, עם המסך הגיע לא רק המשקפיים המקוריים של הקיט, אלא ישפאר סיפקה לנו לבדיקה גם משקפיים מהדור החדש, שהם הרבה יותר נוחים (וצבעוניים) מהדור הקודם.


דור ראשון של משקפי 3D של סוני

 

המשקפיים החדשים ירקרקים יותר בגוון שלהם ועם עיצוב פחות אטרקטיבי (לטעמי) ובצבעים – במקום בגוון כסוף מבריק. עם זאת, הם עדיין לא מאפשרים טעינה דרך USB. הם נוחים מאוד, וגם מאפשרים טוב יותר התאמה לפני ילדים למשל.

 

כאמור, המסך כמעט ואינו משנה את אופי הצבעים שלו (ההבדלים מינוריים). תפריט חדש מאפשר גם ניטרול השינויים בעוצמות האור. מדדנו הבדלים של בין  5-17% בעוצמות האור כאשר ניתן לכבות שינוי זה לחלוטין.

היתרון בכך שהמסך כמעט ולא משנה אופי הוא בכך שניתן יהיה להשתמש במשקפיים אוניברסליות (של XpanD) ללא בעיה כלשהי.

התלת מימד של סוני לא השתנה מאז שראינו אותו לראשונה – כלומר, הוא עדיין עובד בקצב של 60HZ לכל עין (במקום 120 הרץ המומלץ). בתדר זה אנשים מסויימים עלולים להרגיש קושי להכנס לסרט וזה מעט מהבהב. לי הנושא הציק מעט, ולקח יותר מ-5 דקות צפיה עד אשר נשכחה התופעה לחלוטין (היא עדיין קיימת, רק שמסתגלים אליה).

 

זה מפליא שסוני עדיין לא התגברו על נושא זה ואין לי ספק שבדור הבא של המסכים נראה מסכי 480HZ שיפתרו בעיה זו לחלוטין (אם כי ניתן היה כבר היום לפתור אותה עם שינוי עקרוני של דרך העבודה של המשקפיים עצמם). גם התופעה של סיבוב המשקף אשר במקום להחשיך את התמונה, גורם להגברת ה-Cross talk היא החלטה טכנית שההגיון מאחוריה אינו ברור.

באופן שוטף אין יותר מדי Cross talk כאשר יושבים ניצב אל מול המסך. הבעיה היא עם שלוכים כמוני שמתעייפים לשבת ישר ואחרי כחמש דקות נשענים הצידה או אפילו נשכבים על הספה. במקרה כזה, יהיה קושי רב לצפות באפקט התלת מימדי!

תכנים תלת מימדיים

מגוון התכנים שהיו זמינים לי היו מוגבלים בעצם לשני סרטים אשר שניהם היו אנימציה.

 

על מפלצות נגד חייזרים לא אפרט יותר מדי – הסרט מוכר כהסרט הראשון שיצא בהפקה תלת מימדית מלאה אחד לאחד לפי ההגדרות של ה-BDA. האפקטים של הסרט עבדו מצויין גם כאשר התוכן היה עם Z-AXIS שלילי (שריפת התשליל שמגלה את הכוכבים מאחור) וגם חיובי (הכדור פינג-פונג שהמדען משחק בו בתחילת הסרט).

 

הסרט השני שקיבלתי היה "גשם של פלאפל".

 

 זה סרט חמוד עם הרבה מאוד אפקטים תלת מימדיים נחמדים.

 

הכל עבד מצויין. הדבר היחיד שהציק לי היה כאמור ההבהוב הקל בשל השימוש בתדר נמוך מדי. בסרטי בלוריי 3D זה היה פחות מורגש מאשר תכנים בהמרה אוטומטית (שרצו ב-50HZ).

המרה אוטומטית

 

ההמרה האוטומטית של סוני קיבלה שדרוג מסויים במסך זה.

 

קשה לומר אם זה נכון או שפשוט תפסתי סדרה של תכנים אשר התוכנה עבדה איתם טוב יותר.


אפילו תוכניות דביליות מקבלות שדרוג עם תלת מימד

צפיה במשחק כדורגל מ-5HD עם תלת מימד מופעל היה שדרוג מדהים למשחק. ניתן היה לחוש בדיוק לאן הכדור עף וניתן היה לראות את השחקנים בבירור.

זה לא רק עניין של אפקט, אלא שזה סוחף אותך לחוייה רגשית יותר וקלה יותר לצפיה. דמויות תלת מימדיות היו חיות יותר, אמיתיות יותר וחדות יותר. האפקט היה מוצלח גם בסרטי SCI-FI עם קרבות בחלל והמסך זיהה אובייקטים במרחב בדיוק מפתיע. בהחלט דבר מצויין.

מדיה

אינטרנט

לא הרבה השתנה עבור סוני מאז ה-HX800, סוני עדיין כוללת במסכים אופציות רבות להפליא מבחינת מדיה מקוונת. תכנים כמו YOUTUBE קלים מאוד לשימוש ולצפיה.

מגוון התכנים משתנה לפי המיקום שמצהירים עליו בעת התיחול הראשון של המסך. אנחנו למשל בישראל ולכן אין תכנים מקומיים. הפיתרון הוא לסמן שאתה נמצא באנגליה – שם מדברים אנגלית (איזה צירוף מקרים, גם אני מדבר אנגלית) ולכן התכנים שימושיים שם. 

התכנים המוצלחים ביותר כמובן שמורים לארה"ב, שם ניתן כבר לקבל Netflix על גבי המסך ובצירוף מספר נוסף של שירותים יש למסך כזה סיכוי לא רע לאפשר לבעליו להמנע כלל מרכישת מנוי של כבלים או לויין ולחסוך כמה עשרות דולרים בכל חודש!

 

התכנים שזמינים לנו בישראל מצומצמים בהרבה, אך בכל זאת מעניינים. המסך מאפשר שימוש ב-Yahoo Widgets שמסתכמים בקוביות קטנות שניתן למקם אותם על גבי המסך ושיתנו מידע גרפי על מצב מזג האוויר בחוץ וכו'. התפעול של ה-Widgets לא הכי אינטואיטיבי ומישהו שמאותגר טכנולוגית עלול למצוא את עצמו עם מספר קוביות וללא הבנה ברורה כיצד לסלק אותם או כיצד לשנות להם את ההגדרות בכדי שיראו את הטמפרטורה בתל אביב ולא בניו יורק ופריז.

מעבר לכך, יש לסוני קטלוג נרחב של עשרות שירותים, כולל תכנים פינססים, וידאו, בלוגים ואפילו תמונות. הקטלוג מרשים ביותר, והאפליקציות יציבות ושימושיות. 

 


לא כל התכנים משהו…

 
רוצים להשכיר או לצפות בסרט, יתכן שהטריילר שלו כאן

לסיכום, מדובר על קטלוג ענקי באמת של תכנים.


חיפוש ביוטיוב לא להיט – במיוחד כשהוא מחפש באנגליה


נטול HD

מעניין היה לראות את השת"פ בין סוני לבין Eurosport שהציג המון תכנים מיורוספורט למסך. קשה לי לדעת עד כמה התכנים הללו אטרקטיביים לחובב הספורט המושבע.

ממשק יפה שלדעתי מצביע על העתיד הוא ממשק שבו ניתן לראות את התכנים שנצפו לאחרונה, כולל אם המקור היה דרך תכנים מהרשת, או מהממיר או מנגן בלוריי. הממשק נוח ובעצם הוא דומה ל-Cross Bar אלא שהוא בתלת מימד (תזוזה בחצי למעלה-למטה בעצם מדפדף בתכנים שצפינו בהם לאחרונה מתוך אפליקציות…). יפה!

רשת ביתית

ה- 55NX810 תומך גם ב-DLNA 1.5, אשר כולל גם וידאו, אודיו ותמונות.

הממשק עבד מצויין וקל מאוד למצוא תכנים מכיוון שהם בעצם מופיעים טבעית על גבי הממשק Cross Bar.

אין סוגים רבים של תכנים שעובדים מהרשת. MKV? אין מצב.

בעצם מה שעובד כמו שצריך זה קבצי MPEG-2, בלוריי (רק M2TS וגם כאן זה לא תמיד עובד, תלוי בסוג הקובץ) ועם שרתים מסויימים עבד גם DIVX…


לא ממש תחליף למזרימדיה, אבל זה נחמד שזה עובד

בקיצור, זה לא ממש תחליף נוח למזרימדיה, אבל כשזה עובד, זה עובד לא רע – כולל Trickplay.

USB

ב-USB המצב לא ממש שונה מ-DLNA, גם כאן קבצי MKV לא מזוהים. הסיבה ברורה, סוני אינה אוהבת (בלשון המעטה) העתקות תכנים ולכן רק קובץ DIVX עובד כאן, וגם זה די מדהים.

שמות ספריות בעברית מוצגות עם ריבועים, ולמרות שיש תמיכה בתרגום (!!), זה אינו עובד בעברית.

 

 

תמונות ומוזיקה

להפתעתי גם בממשק התמונות ניתן היה להפעיל את פונקציית תלת המימד, מה שאומר שניתן לקחת תמונות סטטיות ולהפוך אותן ללא קושי לתמונות תלת מימדיות וזה אפילו עובד מצויין!


הבן שלי, גרסאת תלת מימד…

איכות הצליל של המסך במוזיקה יותר מסבירה, אם כי מוגבלת מעט בשל דקותו של המסך.

סיכום

סוני עבדה שעות נוספות בכדי ליצור גירסאת High-End של המסכים הקיימים שלה והצליחה בכך. מבחינה טכנית, המסך דומה מאוד למסכים האחרים מהדור הנוכחי של המסך. ההבדלים הטכניים אינם גדולים, ומתבטאים בעיקר ביחס ניגודיות גבוה מעט יותר מה-40HX800 ובאחידות טובה יותר.

מבחינה עיצובית, המסך נמצא בקטגוריה משלו, הוא גורם בכל פעם שפותחים אותו ובכלל מסתכלים עליו לתחושה שמדובר כאן במשהו שונה וייחודי.

בתחום תלת המימד, למרות שסוני מהראשונות שנכנסה לתחום, היא עדיין עובדת משום מה על קצב של 60HZ שזה מעט מהבהב ודורש יותר זמן להתסגל מאשר במסכים אשר כבר עברו ל-120HZ. 

 

בהמרה החכמה מדו מימד לתלת מימד, יתכן שנעשה כאן שיפור או שפשוט החומר שהרצתי הפעם היה מתאים יותר להמרה. תהיה הסיבה אשר תהיה – ההמרה הרשימה אותי יותר מפעמים קודמות וגם הבעיות שהיו לי עם עוצמת יתר במקרן האינפרה-אדום של התלת מימד נעלמו כלא היו.

התרשמתי מאוד מהמסך הזה ובהחלט רואה אותו כצעד מאוד חיובי קדימה מבחינת סוני.

ציונים

  • איכות בנייה: 9.5
  • עיצוב: 9.5
  • HDTV איכות תמונה: 9.5
  • SDTV איכות תמונה: 9
  • שלט: 8 (עיצוב מקורי אך מרשים, חוסר של תאורה אחורית)
  • יכולות כיול: 8.5
  • יחסי מסך: 8.5
  • חיבורים: 9
  • ממשק: 8.5 (מבוגרים ומאותגרים טכנולוגית עלולים להסתבך)
  • פונקציות נוספות: 9.5 (רדיו אינטרנטי, טלויזיה ממקורות שונים)
  • תאורה אחורית: 9 (כמעט ולא היתה עננות או זליגות אור במסך שנבדק)
  • תלת מימד: 8 (שימוש ב-60HZ וב-50HZ גורם להבהוב)
  • שירותי רשת 9.5 (חוץ מסקייפ יש פשוט הכל)
  • המרת תלת מימד: 8 (עובד לא רע)

תמיכה בפורמטים

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – yes HD: כן
  • רזולוציות: 720P, 1080i, 1080P
  • קצבים:  60HZ, 24FPS, 50HZ
  • תמיכה ב-HDMI 1.4: כן
  • תלת מימד 3D: כן
  • המרה אוטומטית 2D ל-3D: כן
  • תמיכה ב-DTT: כן
  • עברית בממשק: לא
  • עברית ב-DTT: לא
  • עברית בתרגום: לא
  • תמיכה ביחסי מסך ב-1080i:כן, כולל מצב NLS מוצלח
  • תאורה אחורית : היברידית (מסגרתית אך מספקת אור רק במקומות הנחוצים).

מחיר מומלץ לצרכן: 24,880 ש"ח במסגרת המבצע האדום או הכחול:

ערכה כחולה מתנה בשווי 4000 שח הכוללת בלו ריי+כבל+2 זוגות משקפיים, משדר + 3 סרטים שאינם ניתנים לרכישה בנתיים

או ערכה אדומה בתוספת 890 שח הכוללת פלייסטיישן 3, שני זוגות משקפיים+משדר+כבל+משחק GT5 תלת מימד

להמשך דיון בנושא Sony Bravia 55NX810 מסך LED LCD.

תודה לחברת ישפאר, יבואנית SONY בישראל, על השאלת המסך ונגן הבלוריי לצורך הבדיקה

7:00
  /  
14.12.2010
  
מאת: עפר לאור

1