מסך LED 46PFL8605 של פיליפס

בדקנו את ה-46PFL8605, המסך הראשון של פיליפס בארץ שכולל גם תלת מימד.

7:00
  /  
03.12.2010
  
מאת: עפר לאור
עיצוב וחיבורים

עיצוב וחיבורים

נתחיל מזה שהאריזה של ה-46PFL8605 כל כך קטנה וקלה ששאלתי את המוביל אם במקרה זה המעמד במקום המסך. פיליפס לוקחת כל כך ברצינות את נושא המארזים הירוקים והלא בזבזנים שהמארז של המסך הזה הוא בין הדקיקים ביותר שראיתי עד כה. למכשיר, עם זאת, צריך לרכוש בנפרד את קיט תלת המימד (עדיין לא הגיעו המודלים עם תלת מימד מובנה לארץ) וכן את הבלוריי שמאפשר לצפות בתלת מימד.

מבחינה חיצונית, ה-8605 הוא מסך יפה, נטול מנייארות וקשקושים. המסך עשוי זכוכית אחידה קדמית, למרות שמבחינה חזותית זה נדמה שהוא כולל מסגרת (BEZEL). סביב מסגרת זו יש מסגרת עדינה מפלסטיק שקוף. הזכוכית מצופה שכבה שמפחיתה את החזרי האור, אך המסך עדיין מחזיר הרבה מאוד אור.

 

בחדר מואר אפילו חלקית התקשתי שלא לצלם את עצמי בתמונה. אם מול המסך מוצב לו חלון או מרפסת, המסך יחזיר לא מעט אור וכדאי להיות מודעים לכך. כמובן שאם אתם משתמשים במסך בשעות הערב, אין לכך שום השפעה.

בקדמת המכשיר יש סוג של שקע תחתון שעליו נמצאים כפתורי השליטה – כגון כפתור הכניסה, שליטה בווליום וכו´. נעלמו כל התרגילים של התאורה הקדמית (בסגנון אורות של הסיילונים מ-BSG או של קיט מ-Knight Rider). 

כפתור ON/OFF חסר משום מה מקדימה, וחבוי לו אי שם מאחורי המסך. המסך עצמו כולל מעמד, אך ניתן בהחלט לתלות אותו. הוא אינו דק עד כדי שעלול לחתוך אותנו, והבסיס שלו מזכיר מאוד את העיצוב של המסך עצמו. זהו עיצוב שמרני למדי, נעים למראה, אלגנטי ומזכיר טיפה את המגע העיצובי של האייפון והאייפד.

 

החלק האחורי שלה מסך אינו יפה כמו החלק הקדמי, כך שרצוי שהמסך יהיה צמוד לקיר. פיליפס מעדיפה זו בכל מקרה, בשל תאורת ה-Ambilight הכפולה שנמצאת על המסך. המסך נטול את הפס השלישי (העליון) שנמצא רק בדרגות הגבוהות יותר של המסכים. עם זאת, האפקט נעים ויפה ומשפר מאוד את חווית הצפיה.

 

החיבורים של המסך מפוזרים בשלוש זויות שונות, כך שניתן לגשת אליהם מחלקו התחתון, אל מול המסך או מהצד. מספר החיבורים עצום וכולל בעצם הכל – החל משני חיבורי SCART, חיבור VGA, RF, קומפוננט, HDMI (יש 4 כאלה), ועד חיבור SD (אחורי), USB ו-HDMI צידיים.

איתחול ראשוני

כאשר מחברים את המסך לראשונה, המסך פוצח בסדרת שאלונים (WIZARD) ארוכה במיוחד. לוקח להגדיר את המסך לא פחות מחצי שעה במקרה הטוב ביותר. 

הפרוצדורה כוללת תיחול פרמטרים פשוטים, כגון סריקת ערוצים, הגדרה אם אתה בחנות או לא, חיבור לרשת ופירמוט כרטיס הזיכרון (SD), כיול המסך ולבסוף גם הגדרות המכשירים שמחוברים אליו.

זו פרוצדורה הכרחית, אך מצד אחד קשה לי להאמין שהטכנאי המתקין יאזור סבלנות להמתין עד שהיא תסתיים. מצד שני אני מתקשה להאמין שמשתמש שלא מקרב חברי האתר יסתדר עם כל אחד ואחד מהשלבים וההגדרות.

בתור אחד שבודק מסכים בשעות הלילה המאוחרות, הופתעתי מעוצמת הווליום שבקעה מהמסך כבר בשלב ההגדרות. הרמקולים שפיליפס אבזרו במסך הזה הם משמעותיים ביותר ומרגישים אותם בכל הבית (מנסיון).

פונקציה אחת חדשה ומפתיעה היא ההגדרה של צבע הקיר מאחורי המסך. פונקציה זו מאפשרת לקזז את ההשפעה של צבע הקיר על גווני ה-Ambilight. כל הכבוד לפיליפס על הרעיון!

השלט

המגמה המינימליסטית בהחלט הגיעה גם לתחום השלטים. פיליפס, אחת המובילות בתחום השלטים צמצמה כאן את העיצוב של השלט למינימום ההכרחי. העיצוב עגלגל מאוד, ומרגיש מאוד ביצתי (מלשון ביצה). אחרי זמן קצר מתרגלים לתחושה והשלט הופך לנוח מאוד לאחיזה.

פיליפס הורידה כמעט כל כפתור לא הכרחי (מבחינתה), אך הבעיה היא שפונקציות רבות הופכות קשות יותר להשגה. דוגמא פשוטה היא בחירה בכניסת וידאו כלשהי. אין כפתור לדפדף (גם כפתור OK אינו עושה זאת) וצריך ללחוץ על כפתור HOME ולבחור במכשיר הנדרש.

לשלט יש שני אזורים כיווניים – חיצים בסגנון D-PAD, כאשר סביבם יש מין סט נוסף של כפתורים כיווניים. לעיתים קרובות בחושך, אני מתבלבל בין השניים ולוחץ על זה הלא נכון. אחת הסיבות לכך היא שהשלט אינו מואר בשום צורה. 

עם זאת, כדאי לציין שבתערוכת IFA הציגה פיליפס מגוון מרשים ביותר של שלטים ולפי הבנתי ניתן לרכוש אותם בנפרד מהמסך. כך ניתן להחליט אם מעדיפים את השלט המינימלי או שהולכים על שלט מתקדם יותר עם יותר כפתורים ופונקציות.

הממשק

ממשק המשתמש לא השתנה הרבה מאז ה-8404, אך הפך ליותר מינימליסטי. תכונות רבות דורשות הגדרה מראש או כניסה לחלון ה-HOME. פונקציות כגון העברת כניסות דורשת שימוש בממשק המטריצה. 

המעבר לאשפי תצורה (Wizards) הוא בסופו של דבר מבורך. פיליפס מבינה שמרבית האנשים לא מבינים מספיק בכדי להכנס ולשנות הגדרות ספציפיות ולכן התרכזה בהגדרות ואפשרויות שניתן לעשות פעם אחת וגמרנו. הבעיה היא שמי שאוהב הגדרות מתוחכמות צריך עכשיו לעבור דרך יותר ממשקים בכדי להגיע ליעדו.

אני חושב שמשתמשים מהשורה (לא כמוני) יאהבו את זה יותר. הסיבה היא שהם יודעים לבחור ב-HOME ולנווט לאייקון בצורת צלחת לויין. בעוד שאני מעדיף לבחור ב-HDMI3, הם לא ממש יודעים מה זה HDMI או למה הוא דווקא מספר 3…

גם הגדרה, מה מחובר היכן נעשית עם ממשק בסגנון אשף (Wizard) שכל מי שמשתמש במחשב מכיר אותו:

איכות תמונה ומדידות

כיול ומדידות

למרות שהתחלנו עם מסך במצב CINEMA, ה-46PFL8605 אינו מאפשר יותר מדי כיול. זהו מסך שאינו מיועד למקצוענים ואינו כולל כיול מתקדם כלל. עם זאת, ציפיתי מהמסך להגיע יותר מכוייל, ובפועל היה צריך מעט משחק בכדי להגיע לכיול טוב. המסך מגיע במצב TINT = WARM ל-6100 מעלות קלווין במקום 6500K.

למי שרוצה לדעת מה עשיתי בכדי לשפר את הכיול, השתמשתי בנתונים הבאים:

  • Color tint = custom
  • Blue = 78
  • Green = 115
  • Red = 124

זה לא נתן תוצאות מושלמות, אבל יותר מסבירות למסך שאינו כולל כיול מתקדם יותר. התוצאות יציבות למדי למעט מעט אי עקביות של הכחולים לאורך טווח הגוונים.

במצב שחור לחלוטין, המסך אינו מציג זליגות אור, אך יש לו מעט עננות. מבחינת אחידות הוא מגיע ל-87%-91% בפינות לעומת המרכז, שזה אחד התוצאות הטובות ביותר שראיתי עבור מסך בעל תאורת EDGE (כולל LED).

 

כך נראית מפת העננות של המסך (התאורה שהמסך הפיק גרמה למצלמה לתפוס גם את עצמה במרכז. משום מה היה איזור מעט בהיר בפינת המסך (ללא ספק בעיה מקומית של המסך הספציפי שנבדק).

מבחינת מפת צבעי היסוד של המסך, ניתן לראות שהוא רחב יותר מהמקובל, ככל הנראה המסך מכוון באופן קבוע על XVYCC.

המסך מגיע לבהירות גבוהה באופן מפתיע מאוד ביחס למסך LED. בעוד שמסכי LED בד"כ מגיעים ללא יותר מ-200-300cd/m2, המסך הזה הגיע לי בפועל עד ל-440cd/m2. זה מפתיע גם בגלל שזו אחת הפעמים הראשונות שהנתונים של היצרן כמעט זהים למה שאני מודד בפועל (לרוב אם כתוב 500 ניטים, אפשר לצפות לכשני שליש מהמספר הזה בפועל). במצב מכוייל עוצמת האור עדיין היתה מרשימה עם 338cd/m2 – בהחלט מרשים.

מדדתי את הגאמה הטבעית של המסך ב-2.45, בהחלט גבוה אבל מכיוון שהמסך הזה מגיע לשחורים מאוד עמוקים (לא ניתנים למדידה) זה בהחלט מוצדק והחלטה נכונה מצד פיליפס. ניתן להרגיע זאת בעזרת הכיול או דרך תפריטי הגאמה של המסך.

כאשר המסך היה במצב מטריצה של ANSI, המסך הצליח להפיק עוצמת אור גבוהה (430cd/m2) כאשר יחס ניגודיות ה-ANSI שלו עמד על כ-4200:1. בהחלט תוצאה מרשימה.

מצב NR ניתן היה לשימוש כאשר תפריט ה-EDGES היה על מצב 0 (לא ממש ברור הצורך בשינוי בשם התפריט).

המסקנות הן שהמסך בהיר מאוד, אך עדיין לא הייתי ממהר לשים אותו כאמור בסלון מאוד לבן עם הרבה חלונות בשל הנטיה שלו להחזיר אור בגלל העיצוב של הזכוכית הקדמית המבריקה. ממרחק קרוב, ניתן לראות שהמסך כיווני ומשנה את גווניו (לכיוון הסגלגל) ממרחק קצר ובזויות חדות (בעיקר כשמדובר בזויות אנכיות). לכן חשוב לצפות בו ממרחק סביר וישר קדימה (ולא לתלות אותו כך שהוא נצפה בזוית).

זה גרף החתימה הספקטרלית של המסך:

איכות תמונה SDTV

לא הרבה כאן השתנה בסדרה 8 מאז ה-8404 מבחינת איכות התמונה. עיבוד התמונה ואיכותה דומה מאוד לאותה סדרה פופולרית.

המסך תומך כמובן ב-DTT, שם איכות התמונה מצויינת, כל עוד שהגדרות המסך מתאימות. עם הגדרות כגון VIVID, התמונה צעקנית מאוד ופלסטית מאוד. בשביל להרגיע אותה כדאי להנמיך את עוצמות עיבוד התמונה ולעבוד במצב CINEMA. 

 

למרות התמיכה המלאה ב-DTT, אין למסך תמיכה כלשהי בעברית, או בלוח השידורים הישראלי. למרות שהמסך מאפשר הקלטות של מני תכנים מהרשת (עוד על כך בהמשך) דרך כרטיס ה-SD, לא ניתן להשתמש ביכולת זו על מנת להקפיא את התמונה או להקליט תכנים.

המסך כאמור מוציא תמונה טובה ב-SDTV, אך המומחיות שלו ללא ספק בתחום ה-HDTV.

אחת התכונות החשובות של המסך הוא זיהוי חכם של יחס המסך. המסך מצליח לזהות יפה את הפסים מעל ומתחת לתמונה ואפילולהתגבר על לוגו ותרגומים על מנת לתת לנו את מרבית מרחב התמונה האפשרי. כמובן שניתן לעקוף אותו בנושא הזה, אבל זה עבד ממש יפה והתלונה העיקרית שלי על הפונקציה הזו היא שהמעבר לא נעשה יותר בעדינות (כאילו בזום) אלא במכה אחת. מצד שני, אני חושב שמרבית האוכלוסיה מאוד תהנה מפונקציה זו.

למסך יש יכולת זיהוי אוטומטי של תלת מימד, אך רק עבור מקורות חיצוניים ולכן תפריט הקיצור של תלת המימד אינו יכול לפעול כאשר צופים ב-DTT.

HDTV

בצפיה ב-HDTV, באמת ניתן לראות את היכולות של המסך לרגש. בעוד שה-SDTV של ה-8605 טוב, אך לא מרגש או יוצא מהכלל, התמונה ב-HDTV בהחלט לא כזו.

בין היתר, השימוש ב-200HZ ופאנל 2 מילישניות מורגש כאן ובהחלט אין מריחה. כדאי לציין שמנגנון החלקת התנועה FI כובה בשלב הזה, שכן מדי פעם היה מגמגם וכולל אפקט של אוויר חם סביב אובייקטים. במודלים גבוהים יותר פיליפס כבר שיפרה משמעותית את התכונות הללו, כך שלמשל ב-Cinema 21:9 החדשה מבוססת ה-LED, כבר לא ניתן היה לחוש בכך כלל וכלל.

 

ה-Ambilight בהחלט עוזר כאן ומשפר את השחורים על ידי צמצום האישונים, מה שגם גורם לתחושת צפיה נעימה יותר. למי שמכיר את תחושת אי הנוחות שנובעת מקפיצה בין אור לחושך, בהחלט יהנה משיפור הזה.

המסך אינו Full LED, כלומר משתמש בתאורה שמקורה מהמסגרת ולא כזו שמשתנה לפי המיקום על גבי המסך. בצפיה בקטע הפתיחה של נארניה הלוגו של דיסני משרת בכדי לדעת עד כמה עמוק השחורים יכולים להיות כאשר הלוגו זורח בחוזקה. המסך הצליח במבחן זה בגדול, כאשר במסכי LOCAL DIMMING רבים יש כאן בעיה של תאורה לא אחידה – המסך הצליח באמת לתת תוצאה מצויינת לא רק ביחס למסכי EDGE אחרים אלא בהשוואה לכל מסך אחר.

ניתן לראות שהצבע של המסך מאוד רווי והתמונה ריגשה במספר סרטים. איך אמר מרטין באחד המפגשים של האתר: "אם אתה מרגיש את השערות נעמדות בעורף, סימן שזה מרגש אותך וזה הרמקול בשבילך". אז כאן היו לי כמה רגעים מרגשים, כולל רגע הוויתור של הנאצי צייד היהודים שוויתר לשושנה בפרק הראשון של "ממזרים חסרי כבוד":

גם בראד פיט היה חד מתמיד.

באלמנט החמישי, מנגנון ה-FI לא הצליח לסחוב ולכן כובה לאחר כבוד. לילו, עם זאת, לא הוטרדה מכך ונראתה יפה כתמיד:


They are coming to take me away, haha

בנארניה, הרקע היה מעט בהיר, אך התמונה היתה חדה. גם שערו של הילד היה שחור אך בו בזמן גם ניתן היה לראות את הפרטים שבו (אם כי לצלם זאת היתה משימה בלתי אפשרית).


רקע תקין ללא בעיות של תאורה מקומית

בעיר החטאים המבחן הוא קונטרסט ותחושת תלת מימד, דבר שהמסך עמד בו בכבוד:

 חיבוריות ו-3D

חיבוריות אינטרנט

ה-46PFL8605 לא מביא הרבה דברים חדשים לשולחן בהקשר של חיבוריות. המגבלה היא כמובן העבודה שאנחנו בישראל ושפיליפס עדיין לא מגיירת את המסכים שלה. משמעות הדבר היא חוסר תפריטים בעברית, ללא תוכן מקומי וללא תרגום בעברית. גם תכנים מקוונים אינם זמינים, אך מסכי פיליפס אינם מציגים תכנים שאינם רלוונטים כאן. לרוע המזל זה גורם למגוון התכנים להיות קטן למדי.

שני התכנים הגדולים הם YOUTUBE ו-PICASA, שני שירותים של גוגל שגורמים לי להאמין שהחיבור הזה אינו מקרי ושהדור הבא של מסכי פיליפס עלול לכלול את המילה GoogleTV בהגדרות המוצר.

איכות התמונה של YOUTUBE היה טוב, אם בדומה לכל שאר המסכים בשוק כיום, אין אפשרות להעביר את המסך למצב תלת מימד בתכני תלת המימד של יוטיוב. ההקלדה של התוכן מעט קשה עם המקלדת על גבי המסך (on screen keyboard) וכדאי לציין שיוטיוב משודר ב-SD בלבד.

 

 פיקסה עובד יפה מאוד ומהיר למדי. זה מאוד נוח ללכת לקרוב משפחה, להפעיל את זה ולהראות להם את התמונות האחרונות של המשפחה…

בנוסף, למסך יש דפדפן. הדפדפן מהיר יותר מדפדפנים ניידים רבים (במיוחד כאלה במזרימדיות), הוא אינו תומך בפלאש או בעברית, כך שהוא בעיקר יעזור למי שרוצה לקרוא חדשות באנגלית וכו'.

למסך יש אפשרות להקליט תכנים לכרטיס ה-SD. כפי שניתן היה לראות, זו בעצם המטרה של כרטיס זה. פיליפס ממליצה על כרטיס של 4GB עבור תכני SD ו-8GB עבור תכני HD.

השירות, שעליו פיליפס עובדת ביחד עם שארפ ולווה יאפשר הורדת תכנים כגון סרטים דרך ממשק מתאים ואתר משותף. לרוע המזל, יכולת זו עדיין אינה זמינה בארץ ואנחנו מקווים שהיא תתרומם וגם תתאפשר בישראל.

 

פיצ'ר נוסף שחסום כאן הוא נושא ה-WIDGETS שמאפשרים צפיה בתכנים אינטרקטיביים מעל התמונה של הוידאו. כאשר מנסים להשתמש בפיצ'ר זה המערכת טוענת שאין WIDGETS זמינים.

מדיה מקומית

את המדיה המקומית ניתן לחלק כמובן למדיה מבוססת USB ולמדיה דרך הרשת. את החיבור לרשת המסך עושה עם DLNA 1.5 סטנדרטי למדי. למרות שעל הנייר הוא אמור לתמוך בפורמטים רבים, בפועל הצלחתי להפעיל מוזיקה ותמונות, אך למעט קבצי  MPEG2 טהורים, המסך לא ממש הסכים לקרוא מהרשת הביתית שלי תכנים. כמובן שמרבית האנשים יחפשו תכני DIVX ו-MKV ואת שניהם לא הצלחתי להזרים משרתים וממאגרשת הביתית שלי.

 

ב-USB המצב השתפר כמובן וכאן כבר הצלחתי להציג תכנים רבים. כאן כבר תכנים רבים נתמכו, כולל DIVX, WMV,MP4 ואפילו MKV עבד לי. לא בדקתי קבצים מהירים במיוחד, מכיוון שלא מאוד פרקטי לעשות שימוש בהם עם DISK ON KEY ולרוב מהירות דיסק הפלאש יכול להוות צוואר בקבוק.

המסך עשה TRICKPLAY שעבד כלל לא רע והיה נוח מאוד. למרות זאת, קבצי תרגום לא נתמכו כמובן עם עברית (לא הוצג דבר).

תלת מימד

כאמור, המסך עצמו אינו מגיע עם תלת מימד אלא תלת המימד מגיע בקופסא נפרדת מהמסך עצמו. את המשקפיים, שהם די משעממים למראה, מייצרת חברת XpanD המוכרת לנו מישראל. המשקפיים אינם כוללים יכולת טעינה (יש להם בטריות קבועות) ואף אין להם כפתור הדלקה וכיבוי. לא ממש ברור כיצד הם שומרים על האנרגיה שלהם לאורך זמן ללא כפתור שכזה, אך זה מרשים מאוד.

 

הקיט כולל שני משקפיים שכאלה, 3 גדלים של אפונים (לא כולם נוחים באותה מידה), תיקי בד למשקפיים ופס אור שמפיץ את השידורים של תלת המימד. ההתקנה כוללת חיבור מאחור דרך מחבר דמוי SVIDEO, והדבקת פס האור על חלקו העליון של המסך. העיצוב תואם את זה של המסך (לא צילמתי אותו מכיוון שלא רציתי להדביק ולגרום לנזק למסך). הפס דומה מאוד לפס שסוני משתמשת, הוא יעיל ביותר ומגיע למרחק של חדר שלם. 

תהליך ההתקנה דורש הכנסת DISK ON KEY והדלקת המסך (שמעדכן בעצמו את התוכנה על בסיס מה שנמצא על הפלאש). מדובר בפעולה פשוטה יותר ממה שציפיתי וכל אחד יוכל להתקין את הקיט הזה ללא קושי. העובדה שלא צריך להדליק את המשקפיים זה בונוס גדול כי לדעתי 99% אחוז מהאנשים נופלים בסיפור הזה וחושבים שהמסך או המשקפיים מקולקלים.

המשקפיים בעיצוב יחסית משעמם, אך הם מהנוחות שהשתמשתי בהם, הם קלות וכאשר מניחים אותם על הראש לא ממש מרגישים אותם (XpanD מתכננים גם גירסא אוניברסלית של המשקפיים שיעבדו עם המסכים של כל היצרנים הגדולים). ילדים עלולים להיות בבעיה מבחינת התאמת הגודל שכן אלה משקפיים שמיועדים למבוגרים.


דוגמן הבית מתנדב למשימת הבדיקה

תכונה מעניינת מאוד נוספת היא שעוצמות האור וגווני האור בתלת מימד אינן משתנות כלל כאשר מפעילים את הפונקציה הזו. לדעתי נושא עוצמת האור היה צריך להיות מטופל ברמת המסך, מכיוון שמשקפיים מורידים את עוצמת האור בכ-50% ולכן הייתי מצפה שהמסך יפצה על כך במעט.

את נושא הגוונים מדדתי מספר רב של פעמים, כולל את ה-CIE המלא של המסך, את נקודת הלבן וכו'. התוצאות מדברות בעד עצמן, המסך אינו משנה את הגוונים כלל. הסיבה לשינויים הללו, הם בעיקר בגלל שינוי הגוונים שנוצר על ידי המשקפיים. מה שמדהים במשקפיים של XpanD זה שלראשונה אין שום השפעה על גוון הצבע דרך המשקפיים! המשקפיים ניוטרליות לחלוטין במובן הזה, וזו הסיבה שהן יכולות להיות אוניברסליות. כעת נותר לבדוק אם אפשר לנטרל את שינויי הגוון באותם מסכים שאין להם משקפיים ניוטרליות ואנחנו מסודרים.

מבחינת כיווניות, למשקפיים יש זוית אחת ספציפית שדורשת כיפוף ראש מאוד קיצוני (ורק לצד אחד) שבו מורגש החשכת המסך. זה מעולה.

המשקפיים גדולים במיוחד ומכסים את כל טווח הראיה.

הקיט, כולל גם נגן הבלוריי, אינו כולל דיסק תלת מימדי כלשהו.

כאשר המסך מזהה תכני תלת מימד הוא שואל אם אנחנו רוצים לעבור למצב תלת מימד. ניתן גם לעשות את המעבר ידנית ואז לבחור אם רוצים זיהוי אוטומטי, או שימוש בתמונה צד-לצד או למעלה-למטה (שימושי אם יס או הוט יחליטו שהם משדרים תכני תלת מימד ב-HD).

מבחינת הבהוב, לא חשתי בהבהוב אפילו קל שבקלים, פונקציית ה-200HZ פעלה מעולה. היתה לי תופעה של CROSS TALK אבל היא היתה קלה יחסית (מסכי סמסונג היו מעט טובים יותר במובן הזה, בעוד שבמסכי פנסוניק לא היה CROSS TALK כלל). מדי פעם היו לי קפיצות לדו מימד, אבל קשה לדעת אם זה בגלל האלתור שהחזקתי את משדר תלת המימד או משהו אחר.

משום מה המסך והבלוריי של פיליפס לא עבדו עם HDMI CEC (נראה לי בעיה בנגן הבלוריי) מה שהציק טיפה. ל-46PFL8605 אין יכולת המרה אוטומטית בין דו מימד לתלת מימד, כפי שכבר ראינו אצל חלק מהיצרנים. להערכתי זו פונקציה שנראה באופן אחיד בכל המסכים כבר במודלים של השנה הבאה (צפו לפגיעה ב-CES בינואר).

רואים שפיליפס עשתה כאן עבודה מרשימה מאוד, במיוחד עבור מסך דור ראשון של טכנולוגיה. השילוב עם XpanD מוכיח את עצמו כמוצלח .

סיכום

תלת המימד של פיליפס היא בין הטובות ביותר בקרב מסכי LCD. ניתן לראות שפיליפס נאלצה לעשות כאן מספר פשרות על מנת להוריד את עלויות המסך ולהביאן לרמות סבירות. המסך אינו נותן את איכות התמונה ב-SDTV או ב-HDTV הגבוהה ביותר שפיליפס יודעת לתת. ציון לשבח זה שמור ללא ספק ל-Cinema 21:9 Platinum series שהוצג לאחרונה בתערוכת IFA בגרמניה (מתי כבר כאן בישראל?!).

לגבי הרפלקטיביות, מודלים יוקרתיים יותר של החברה בוודאי מוגנים טוב יותר כנגד החזרי אור. ניתן להבין שזה אחד הדברים שמבדילים בין הרמות השונות של המסכים ומי שהנושא קרוב לליבו או גר במקום שהדבר עלול לפגום בהנאתו ככל הנראה יזדקק למודל עם שכבת הגנה חזקה יותר כנגד החזרי אור.

העיצוב של המסך הוא שמרני למדי, אלגנטי ולא צעקני. המסך כולל חיבורים רבים, ממשק משתמש שמנסה לפשט את תהליכי ההגדרות ובחירת מקורות (לא תמיד בהצלחה, תלוי מאוד מי הצופה שעומד מולו). השלט בעיני לוקה בחסר ובסיסי מדי, ביחס למסך שכזה ובהחלט הייתי מצפה לשלט עם יותר אפשרויות, למרות שהקונספט כאן ברור – יש כאן מינימליזם עיצובי ויתכן ששלט מתוחכם יותר לא תואם את התפיסה הזו.

הנקודות החשובות לזכור בנוגע למסך:

  • עיבוד התמונה כאן זהה בעצם לדור הקודם של מסכי פיליפס
  • המסך נטול אפשרויות שקשורות לעברית לחלוטין
  • מקורות התוכן המקוון עדיין מוגבלים, אם כי ידוע לי שעובדים על הנושא בפיליפס ישראל
  • תלת המימד מפתיע ביותר לטובה, בהחלט אחד מהחוויות המוצלחות בתחום המסכים התלת מימדיים, המתחרים שלו בספייס הזה הם סמסונג, טושיבה ופנסוניק.
  • קליטת DTT מובנית איכותית, אך ללא אפשרויות הקלטה, לוח שידורים או-Time Shift.

ציונים

  • איכות בנייה: 9
  • עיצוב: 8.5
  • HDTV איכות תמונה: 8.5
  • SDTV איכות תמונה: 8
  • תלת מימד: 8.5
  • שלט: 7.5
  • יכולות כיול:7.5
  • יחסי מסך: 8
  • חיבורים:9.5 (שום דבר, פשוט שום דבר לא חסר!)
  • ממשק: 8 (עניין של טעם, לי זה היה מעט קשה לשימוש)
  • פונקציות נוספות: 8 (תלת מימד, תכנים מקוונים, USB ואפשרות להקליט תכנים חיצוניים לכרטיס SD)
  • תאורה אחורית: 8.5 (אחידות מצויינת, ניגודיות מעולה, חסר תאורה מקומית)
  • שירותי רשת 8 (חסר לי סקייפ, ויותר מקורות תוכן, כולל כאלה מקומיים)
  • עברית: לא

תמיכה בפורמטים

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – yes HD: כן
  • תמיכה ב-HDMI 1.4: כן
  • תלת מימד 3D: כן
  • המרה אוטומטית 2D ל-3D: לא
  • תמיכה ב-DTT: כן, לא כולל יכולות כמו EPG, הקלטה או Time-shifting
  • תמיכה ביחסי מסך ב-1080i:כן (כולל NLS וזום אוטומטי)
  • תאורה אחורית : מסגרתית – EDGE

מחיר מומלץ לצרכן: לא נמסר עד לפרסום המאמר

מחיר קיט תלת מימד: לא נמסר עד לפרסום המאמר

להמשך דיון על המסך LED 46PFL8605 של פיליפס.

תודה לפיליפס ישראל ויבואנית פיליפס, אלקטרה על השאלת המסך וקיט התלת מימד לצורך הבדיקה


7:00
  /  
3.12.2010
  
מאת: עפר לאור

1