מחקר חדש של מוטורולה מוכיח: אמריקאים לא מתנתקים כל כך מהר מהכבלים והלווין

מחקר חדש של חברת מוטורולה מציג תוצאות מאוד מעניינות על צריכת וידיאו ושירותי וטלוויזיה בקרב האמריקאים. 

7:00
  /  
23.11.2010
  
מאת: מרטין סבג

חברת מוטורולה, למי שלא יודע, היא אחת מיצרני הממירים הגדולים בעולם וככזו ערכה לאחרונה מחקר בינלאומי על אופי וכוונות הצריכה של המדיה בקרב כ-7500 לקוחות ב-13 מדינות בעולם מתוך כוונה ללמוד איך תכני וידיאו מגיעים אל הבתים, איך הם נצרכים ואיך הרגלי הצפיה משתנים הן ברמה הגלובלים והן ברמה המקומית, לאור השינויים הטכנולוגיים כמו מדיה חברתית, תכני אינטרנט וכו'.

המטרה: 
לחקור ולהגדיר את החשיבות של טלוויזית הצרכן וחווית הוידיאו בנושאים הבאים: 
– אילו שירותים נצרכים ע"י הצרכנים 
– ההשפעה של המדיה החברתית על צריכת המדיה 
– איזו השפעה יש לאינטרנט 
– ציפיות לעתיד 

השיטה: 
סקר בינלאומי של מעל 7,500 צרכנים ב-13 מדינות. המחקר בארה"ב כלל מעל 1,000 צרכנים בגילאים 16-65. הסקר היה סקר מקוון אשר כלל שאלות סגורות ופתוחות גם יחד. 

התוצאות בארה"ב: 
(הרלוונטיות של התוצאות אלינו הם שארה"ב מהווה את הסמן הימני בהגדרת הטרנדים בצריכת מדיה בעולם).

האמריקאים צופים הכי הרבה תכני וידיאו בעולם 
– האמריקאים צופים בממוצע 21 שעות של תכני וידיאו בשבוע, הכי הרבה בעולם. 
– 86% מהאמריקאים משלמי על שירותי טלוויזיה (כבלים/לווין). 
– רק 6% מהאמריקאים משתמשים בתכני וידיאו מהאינטרנט. 
– 39% מהמשיבים צופים בעיקר בשידור חי. 

אמריקאים מאמצים מכשירים המתחברים לאינטרנט מהר יותר מאשר 3D TV 
– 59% מהאמריקאים הם בעלי טלוויזית HD, 17% מתכננים לקנות אחת ב-18 חודשים הקרובים. 
– 20% מהאמריקאים הם בעלי Connected TV, כלומר, טלוויזיה בעלת יכולות לשירותים מקוונים, 15% מתכננים לקנות אחת ב-18 חודשים הקרובים. 
– 25% מהנשאלים הם בעלי טלפון חכם (Smartphone), מתוך הנשאלים, 18% מתכננים לקנות אחד ב-18 חודשים הקרובים. 
– רק 4% מהנשאלים הם בעלי טלוויזית 3D ו-11% מתכננים לקנות טלוויזית תלת-מימד ב-18 חודשים הקרובים. 

האמריקאים מצפים מספקי התוכן שלהם לתת להם חווית טלויזיה חברתית 
– 32% מהאמריקאים השתמשו ברשת חברתית/צ'אט או אימייל כדי לשוחח על תוכנית טלוויזיה שבה הם צפו. 
– 46% מהנשאלים משתמשים בערוצים הללו ע"מ לשוחח תוך כדי שהם צופים בטלוויזיה. 
– 13% מהאמריקאים מוכנים לשלם תוספת תשלום עבור שירות שייאחד שירותי אינטרנט עם הטלוויזיה (צ'אט על המסך עם קישורים לחברים מהרשת החברתית). 
– 15% מהנשאלים מוכנים לשלם תוספת תשלום עבור שירות וידאו/TV אשר ייתחבר עם המחשב הנייד שלהם. 
– 37% מהנשאלים יעברו ספק כבלים/לווין לכזה שייתן להם שירות צ'אט/רשת חברתית/אימייל בזמן שהם צופים בתכני הוידיאו. 

אמריקאים צריכים עדיין להשתכנע בערך של שירותים עתידיים 
– רק 13% מהנשאלים מעוניים בשירות המלצות של תכנים בהתאם להרגלי הצפייה שלהם והמלצות חברים. 
– רק 13% מהנשאלים מעוניינים בשירותי TV אשר יאפשרו להם לחבר מכשירים אחרים בבית לטלוויזיה (שיתוף מוסיקה, תמונות , סרטים מהרשת הביתית וכו'). 
– 31% מהנשאלים "אולי" מעוניינים בשירותים חדשים אלו, אבל עדיין צריכים להשתכנע שיש לזה "תמורה לכסף". 

 

מקור: Motorola

להמשך דיון בנושא הכתבה: מחקר חדש של מוטורולה מוכיח: אמריקאים לא מתנתקים כל כך מהר מהכבלים והלווין.


7:00
  /  
23.11.2010
  
מאת: מרטין סבג

1