האם הרכב הבא שלך יהיה חשמלי? עמדות טעינה כבר יש

יצרני הרכב כבר התחילו בפיתוח וייצור של רכבים חשמליים. אבל איפה נטען אותם?

10:00
  /  
30.07.2010
  
מאת: צבי וורובל

עם המעבר של העולם לצריכה של אנרגיה ירוקה, יצרניי הרכב כבר התחילו בפיתוח וייצור הרכבים החשמליים.
באתר userit ניתן לקרוא על ההתנסות בפתרון של Better Place הישראלית של שי אגסי.

אולם, כמו שרכב רגיל צריך לתדלק בדלק על מנת שיוכל לנסוע, כך גם הרכב החשמלי צריך עמדות טעינה להטענת המצברים שלו.

חברת ג´נרל אלקטריק השיקה בשבוע שעבר את ה- "Wattstation" – עמדת טעינה לרכבים חשמליים.
על פיתוח המוצר אחראי מייסד הפרויקט (fuseproject), המהנדס התעשייתי איב בהר.

בפיתוח המוצר הושקעה מחשבה רבה בהנדסת אנוש, שהרי זו עמדה לשרות עצמי צריכה לעמוד ולתפקד בכל תנאי שטח ומזג אויר, למשל: חשוב ששלג ומי גשמים לא יצטברו עליה.
אחד הקווים המנחים הוא השתלבות העמדה בשטחים השונים והאפשרות לזיהויה הקל ומרחוק על ידי הנהגים.
כמו כן העמדה מסומנת באמצעות צבעים אדום וירוק להבהרה האם היא תקינה ומוכנה לפעולה.

אלא, שלא כמו תחנות דלק בהן התידלוק נעשה בתוך דקות ספורות, הטענת מצבר של רכב לוקחת זמן רב. לשם טעינה מלאה של רכב חשמלי, נדרשות ל-  "Wattstation" כ- 4 שעות, מהירות הנחשבת לגבוהה יחסית לפתרונות המתחרים (חוסך כ- 300% מהזמן).
מי שייהנו מזמן טעינה מקוצר הן אלו שמחנים את רכבם לזמן ממושך בעת שהייה בעבודה או במקום בילוי, כי אז סוללת הרכב יכולה להטען תוך כדי. 

סרטון של ה- "Wattstation"

פתרון הטעינה של ג´נרל אלקטריק נועד לבית ולדרכים ויהיה זמין בינתיים לצרכנים האמריקאים לקראת סוף שנה זו.
עדיין לא פורסמו מחירים לצרכנים או תוכניות שיווקיות.

מעניין לחכות ולראות האם חברת  Better Place תעשה שיתוף פעולה עם ג´נרל אלקטריק.

להמשך הדיון בפורום

קרדיט לתמונות: geindustrial


10:00
  /  
30.7.2010
  
מאת: צבי וורובל

1