טושיבה משיקה את קו המוצרים החדשים שלה ובראשה CELL TV 3D

ניופאן השיקה אמש 14 קוי מוצרים של טושיבה, יותר מ-40 מודלים מסכים חדשים ובראשם CELL TV 3D.

7:00
  /  
02.06.2010
  
מאת: עפר לאור
Sponsored

הקדמה

גרשון פטרושקה, משנה למנכ"ל ניופאן, הציג תחילה את קו המוצרים החדש של טושיבה – למעלה מ-40 דגמים שונים מ-14 סדרות שונות.

 

צביקה שיינפלד, סמנכ"ל השיווק של ניופאן, הציג את השינויים שהתעשיה עברה בשנים האחרונות – הגדלה של מסכים: להערכת NPD, מדובר על עליה ל-60" מסך ממוצע עד ל-2013!. בנוסף, מגמות נוספות כגון המעבר ל-120HZ, לפי NPD, נתח השוק של מסכים כאלה צפוי להגיע ל-20% עד לסוף 2013.

 

מצד שני, להערכותיו, למרות ההתקדמות בצריכת תכנים מהאינטרנט, הוא מאמין שבמרבית הבתים המסך הגדול בסלון יהיה זה שיקבל את התכנים, גם אם הם מגיעים מהאינטרנט. מגמה נוספת ומעניינת היא העובדה שהמסכים יהפכו לאישיים יותר, בעיקר בגלל גידול מספר המסכים בבית ממוצע. כיום מספר זה עומד על כמעט 3 מסכים שונים בבית (לא כולל מסכי המחשב). לפי מחקרים של חברת נילסן, נותרו כיום רק 18% מבתי האב שיש בהם עדיין מסך טלויזיה אחד – בהחלט ירידה דרמטית שנערכה בשנים האחרונות עקב כמויות מסכי ה-LCD שנמכרים בזול. מגמה נוספת היא הגדלת רמת האינטרקציה מול המסך. ניופאן מאמינים שאינטרקציה בסלון תגדל, החל מתכנים משחקים וגישה לאינטרנט.

 

בסקרים שהוצגו לעיתונאים, 78% מהאנשים דירגו את איכות תמונה כאלמנט החשוב ביותר כשהם מחליטים על טלויזיה חדשה (אותי זה הפתיע). הפרמטרים האחרים כללו (לפי סדר החשיבות של האנשים) אמינות, תמורה למחיר ולבסוף העיצוב (מעניין שדווקא נושא העיצוב שקיבל כ"כ הרבה השקעה בשנתיים האחרונות דורג במקום לא גבוה במיוחד!). מחקר נוסף שהוצג דיבר על כך שמרבית האנשים גם ישמחו לקנות מסכי 3D, אך השאלה עדיין פתוחה האם כלכלית הם מוכנים לשלם מחיר פרמיום על כך.

המסכים

 

את המסכים הציג קובי בש, מנהל מותג טושיבה בניופאן.  תחילה הוא הציג מספר נתונים על חברת טושיבה העולמית אשר כיום עומדת על 65 מיליארד דולר מחזור שנתי, עם 250,000 עובדים ב-50 מדינות.

חידושים רבים הוצגו לגבי המסכים, ולכן לא נתעכב על כל אחד ואחד אלא בעיקר על הדברים שלדעתי יעניינו במיוחד. AUTO VIEW – שינוי אוטומטי של אופי התמונה לפי התמונה בערוץ ובתוכן הנוכחי ובעזרת חיישן צבע חיצוני (בדומה למה שעשתה בזמנו פיוניר במסכי ה-KRP שלה). טכנולוגיה נוספת מנסה לעשות דבר דומה לתחום האודיו – שילוב של כיול אודיו AUDYSSEY שזה בעצם ROOM CORRECTION מלא (מעניין לראות את זה משולב במסך לראשונה – זה משהו שהכרנו עד כה רק ברסיברים!) ו-DOLBY VOLUME שבעצם שומר על עוצמת קול עקבית גם אם פתאום הסרט השקט שאתם רואים בערוץ 2 נקטע בפרסומות בפול ווליום, או שהחלפתם מערוץ אחד למשנהו.


שימו לב שהמסכים הללו אינם המסכים המקוריים של ה-CELL TV אלא דיסק הדגמה שמדגים את הממשק בלבד

תוספת נוספת היא המעבר ל-400HZ (בתכני 50HZ) או 480HZ (כשאתם צופים בסרטים או סדרות ממקור בלוריי, DVD או מזרימדיה מתאימים). 

למסכים מהדור האחרון התווסף יכולות USB עם מוזיקה, תמונות וסרטים. לפי קובי בש, המסכים יתמכו ב-MKV גם מהרשת וגם ב-USB. עדיין לא ברור נושא התרגום והעברית בהקשר זה. למסכים תהיה תמיכה ב-DTT, וטושיבה עובדת על שילוב עברית בלוח השידורים. נושא הרשת יעבור גם חוטית וגם אלחוטית בעזרת דונגל שעלול לעלות 149 ש"ח בלבד. יכולות ההזרמה מהרשת יעבדו גם ב-DLNA (מזרימדיה מהרשת הביתית) והן מ-YOUTUBE. באם תכני הוידאו יהיו ב-HD, המסך ידע לקבל את הוידאו מ-YOUTUBE HD, כאשר הממשק יהיה של YOUTUBE XL, שזה הממשק הרשמי של יוטיוב עבור טלויזיות.

CELL TV ו-3D

בתלת מימד דובר בעצם על כמה רמות של טלויזיות – עם EDGE LIT LED או LOCAL DIMMING.

 

בתחום ה-LOCAL DIMMING גם שם יהיו כמה רמות, החל ממסך עם 3D ללא CELL TV, בהמשך גם מודל ה-CELL TV (שצפוי לנחות בארץ בסביבות ספטמבר) וגירסא שתכלול גם את ההמרה המפורסמת של 2D ל-3D. לא ברור עדיין אם מדובר בגרסאת תוכנה שונה (קרי: שדרוג תוכנה) או מסך שונה לחלוטין, אך הדבר צפוי להתבהר בחודשים הקרובים לקראת ההשקה שככל הנראה תערך בסמוך ל-IFA בגרמניה ו/או CEDIA בארה"ב.

 

המרה בסיסית מ-2D ל-3D הוכרזה והודגמה רשמית לראשונה על ידי טושיבה בתערוכת CES בינואר. לאחר מכן, חברות נוספות (סמסונג, LG וסוני) הכריזו על יכולות אלה אך הצניעו אותם מאוד בהדגמות – עדות לכך שככל הנראה מדובר ביכולת שתשתכלל רק בשנים הקרובות בדומה למה שקרה עם טכנולוגיית ה-FI (החלקת תנועה) שרק הגיעה לכדי בגרות בשנה האחרונה.

 

ה-CELL TV בעצם מבוסס על מעבדי CELL שהם מהמעבדים המתקדמים ביותר לעיבוד תמונה שקיימים כיום. טושיבה מייצרת מעבדים אלה כיום בעיקר לצרכי עיבוד התמונה במכשירים כמו ה-PLAYSTATION 3 ומכשירים עם RESOLUTION+. מדובר במעבד מאוד חזק ולכן מעניין במיוחד סוג האלגוריתם שטושיבה צפוייה להריץ עליו – אך ללא ספק זה יגיע על חשבון מחיר יקר יותר והספקים גבוהים יותר (חום).

 
PICTURE IN PICTURE הדור הבא

לטענת קובי בש, המעבר ל-400HZ (כאמור 480HZ בתכני בלוריי) בשילוב עם משקפי ACTIVE SHUTTER משמעותית תנחית את תופעת ה-CROSS TALK – תופעה שגורמת לעין אחת לראות תמונה שבמקור תוכננה לעין השניה. הפרדה מלאה בין העיניים היא קריטית לתחושה מושלמת של תלת מימד. בהדגמות שראינו בשנה האחרונה התלת מימד הוצג תמיד ב-240HZ לכל היותר, רק הזמן יגיד אם זה מספיק בכדי לגרום לתופעות כאב הראש לפחות לאותם אחוזים של צופי הטלויזיה שסובלים מתלת מימד. לצערי הדגמה של יכולת זו לא הוצגה באירוע.

 

ה-CELL TV כולל 512 אזורים שונים במסך עם למעלה מ-3000 נוריות LED אשר מאפשרות לאזורים שונים להציג יחס ניגודיות אופטימלי. אין ספק שמדובר כאן בצעד חשוב לפתור את בעיית יחס הניגודיות של מסכי ה-LCD. מעניין לראות שגם נושא הלבן הוגבר מאוד, המסך מגיע ל-1200 ניטים (שזה פי 2 ממה שמסכים אחרים מצהירים לכל היותר!) – מדובר על עוצמות אור גבוהות במיוחד שאני לא ממש בטוח מדוע צריך אותם לצרכים ביתיים (זה יותר מתאים לצרכים מסחריים כגון מסכי OUTDOORS).

 

מסכי ה-CELL TV מגיעים עם סדרה מרשימה של יכולות. למסך טיונרים רבים (אם כי לא ניתן לעשות ברובם שימוש בארץ) וקופסאת חיבורים שכוללת 3.5 טרהבייט של דיסקים (לפי מה שהבנתי זה מפוצל למספר דיסקים). מדובר על יכולת לקבל עד 14 מקורות שונים ולהציג אותם בפורמטים שונים על גבי המסך. למסך תהיה אפשרות להקליט מ-8 מקורות שונים בו זמנית ב-HD. מכיוון שבארץ אין דרך לקבל את התכנים ישירות למסך ללא ממיר (פרט ל-DTT שישולב כאמור במסכים) בעצם הממיר יהווה רק מקור אחד. לטענת ניופאן, המסך בהחלט יוכל להקליט ולשמור גם תכנים מוגנים כגון מבלוריי (אם כי אני טיפה יותר ספקני ורוצה לראות בכדי להאמין), כך שאפשר כך לשמור תכנים לילדים ולנגן אותם כך בלי להוציא בכל פעם את הדיסק מהמגרה.

 

המחירים (הרי לזה חיכיתם, לא?) ינועו מעלות של 1200 ש"ח למסכים הקטנים ביותר, ועד לכ-45,000 ש"ח עבור מסך ה-CELL TV בגודל 55" בעל יכולות ההמרה בין 2D ל-3D. מסך 55" בעל יכולות 3D אך ללא יכולת ההמרה הזו צפוי לעלות כ-35,000 ש"ח. ערוצי המכירה ישתנו בהתאם לקוי המוצרים כאשר חלקם יגיעו לרשתות החשמל (א.ל.מ למשל, וכן רשת BIG BOX או BEST BUY שניופאן נכנסה אליה כשותפה לפני כמה חודשים). קוי המוצרים הגבוהים יותר ישווקו דרך ניופאן PRO ומספר חנויות מתמחות שעובדות עם ניופאן.

לתגובות על CELL TV 3D של טושיבה לחצו כאן.


7:00
  /  
2.6.2010
  
מאת: עפר לאור

1