פלאפון מחפשת חברים

חברת פלאפון, בצעד טרנדי ברוח הרשתות חברתית, משיקה דף בפייסבוק לשימוש לקוחותיה. שימושי? או עם הרבה כוונות טובות?

18:00
  /  
24.03.2010
  
מאת: אלי חבוש

על פי הודעת החברה, תסיט פלאפון תקציבים מערוצי המדיה המסורתיים ותגדיל ב- 20% את תקציב הדיגיטל שלה. בתוך כך, יוצאת החברה עם עמוד משלה בפייסבוק שאמור לתת לקהל לקוחותיה הנוכחיים והפוטנציאלים, אפשרות לפנות אליה גם דרך הרשת החברתית, להתעדכן במבצעים ולהתגייס לשורות פלאפון.

לדברי סמנכ"ל השיווק בפלאפון, הצלחת מספר מבצעים שהושקו בפייסבוק ובהם "כמעט מלאכים", הם שדחפו את החברה להבנה שיש להקים אתר קבוע ברשת החברתית.
דף החברה נמצא בכתובת http://www.facebook.com/pelephone ומחולק למספר טאבים ומחלקות –

  • קיר: הקיר הבסיסי והמוכר של פייסבוק בו ניתן לפרסם תגובות ולקרוא הודעות כרונולוגיות של החברה ושל אחרים.
  • מידע: עמוד המידע הבסיס של פייסבוק בו פלאפון נותנת מידע על החברה על קצה המזלג
  • פלאפון: עמוד ספציפי שעוצב עבור החברה בו מוצגת תמונה פלאשית דרכה ניתן להגיע למתחמים שונים כגון שירות לקוחות, דרושים ועוד…
  • שירות לקוחות: דף בו ניתן להכניס את הבקשה/שאלה/דיעה של כל אחד. התוספת הנחמדה כאן היא שניתן לסמן שנציג יחזור אלינו באמצעות תיבת המסרים שלנו בפייסבוק.
  • קטלוג המכשירים: תצוגת המכשירים של החברה עם אפשרות לקבל מידע מפורט לגבי כל אחד מהם. לצערנו, בקשה למידע מפורט יותר מפנה את הגולש לאתר הראשי של פלאפון ולא משאירה אותו בתוך מתחם הפייסבוק, מה שלמעשה קצת מעיב על השימוש והצורך בממשק האתר החברתי.
  • פלאפון חו"ל: גם כאן מקבל הגולש מידע בסיסי ביותר כשאת שאר המידע הוא מקבל באתר פלאפון הרגיל.
    דרושים: שש מודעות דרושים מופיעות בדף. לקבלת פרטים נוספים לגבי המודעות הללו ולקבל מודעות נוספות…הבנתם כבר, באתר החברה הרגיל.
  • תמונות: התיבה הרגילה של פייסבוק בה ניתן להעלות תמונות לדף. כרגע יש תמונה אחת בלבד של לוגו החברה.
  • סרטונים: כרגע יש תשעה סרטוני וידאו פרסומיים.
  • תיבת בלאקברי: לא מובן מדוע ולמה אבל קיימת תיבה הנקראת בלאקברי ובה עלון מידע ופרסום על המכשיר. מדוע רק לבלקברי? מה הערך המוסף כאן? לא ברור….


הדף בפייסבוק. דומה יותר לבאנר פרסומי

יצויין כי כל מצטרף "אוהד" לדף הפייסבוק של החברה יקבל 10 SMS חינם בכל יום הניתן לשליחה באמצעות דף הפייסבוק לאחר אישור היישום.
נכון לכתיבת שורות אלו, יש קצת מעל 600 חברים לדף.

השורה התחתונה:

נראה שפלאפון רצתה יותר לעביר מסר שהנה היא נמצאת בקדמת הטכנולוגיה ושאף התחברה לרשתות החברתיות הטרנדיות כלכך. לא נראה שנעשה מאמץ אמיתי לקיים ערוץ נפרד ועצמאי מול הלקוחות באמצעות דף הפייסבוק. הדף עדיין קצת מבולגן עם תיבות לא ברורות. הטאבים עשויים מתמונות פלאש שהעיצוב שלהן לא מצליח להשאיר רושם כאילו החברה הטמיעה את עצמה בתוך האתר אלא כאילו היא רכשה מקטע פרסום בו היא שמה את הבאנר שלה.
לא עוזרת לכך העובדה שרוב הלינקים והמידע הנוסף שהלקוח מבקש מפנה לאתר החברה הידוע כבר ולא משאיר את הלקוח בתוך דף הפייסבוק במעין שעטנז לא מובן.
למרות שלא כלכך ברור מה דף פייסבוק של חברת הסלולר יתרום ללקוח הסופי (מלבד ההטבה שכל מצטרף מקבל, שיכול היה לקבל גם בדף האינטרנט) מעבר לדף האינטרנט הרשמי של החברה, הרי שהרעיון נחמד אך לא מיושם בצורה מלאה.
ובמשפט אחד – ניסיתי לא להיות ציני יתר על המידה, הצטרפתי. שיהיה. מה כבר יקרה?

 

להמשך דיון בפורום


18:00
  /  
24.3.2010
  
מאת: אלי חבוש

1