האח הגדול צופה בכם דרך ה GPS

האמריקנים אוהבים לאכול פיצה ותושבי לוס אנג´לס לא יודעים להתמצא. יש לך מכשיר ניווט סלולרי? האח הגדול יודע מה אתה ...

18:00
  /  
12.03.2010
  
מאת צבי וורובל

כאשר אתה רוכש מנוי לשרותי ניווט מבוסס מיקום מאחת החברות הסלולאריות בארץ ובעולם, למעשה אתה הופך אוטומטית למקור מידע חשוב לגבי הרגלי הנסיעה והצריכה שלך.

אתמול פרסמה חברת Telenav האמריקאית ממצאים על הרגלי הצרכנים המנויים על שירותי ניווט סלולאריים מבוססי מיקום.

הנתונים שנאגרו מ- 13 מיליון משתמשי שירותי ה-GPS בארה"ב מראים כי אלה חיפשו בשירות מעבר לנסיעה בין שתי נקודות.

סאל דאנני, אחד המייסדים וסמנכ"ל מוצרים ושיווק בחברת TeleNav אומר כי "כל חודש מבצעים המשתמשים מיליוני חיפושים בעזרת יישומי ניווט. המידע זה מספק תמונת מצב של מיקום האנשים ושל החיפושים שלהם בעת יציאתם לדרך. בנוסף לחיפושים, הלקוחות שלנו מתבססים על מוצרינו להשלמת מיליוני סוגים של טיולים בכל חודש. המידע שאספנו מהטיולים האלו עזר לנו לזהות מאפיינים, שעליהם הסתמכו הלקוחות ומספק נתון מסקרן אודות השימוש ב- GPS, המשתנה מאזור לאזור."

התוצאות של הסקר יכולות לעזור למגוון חברות, הן לחברות המוזכרות עצמן, אנליסטים, יחסי ציבור או יזמים, למקד את הוצאות הפרסום, להבין מי המתחרה שלהם באזור, איזה סוג עסק כדאי לפתוח (או לסגור), איפה צריך לחזק את המותג ועוד.

הניתוחים מבוססים על נתוני שנת 2009 או חלק ממנה ונמסר כי המידע שנאסף הוא אנונימי.

בקטגוריית רשתות מסחר בוצעו החיפושים הבאים:

  • – וואלמרט
  • – סטארבקס
  • – טארגט
  • – בסט-ביי
  • – בנק אוף אמריקה

מתוך ניתוח מידע זה אנו למדים כי בחודש דצמבר 2009 העדיף האמריקאי הממוצע לעשות קניות ברשת וואלמרט, להתחיל את הבוקר בסטארבקס עם קפוצ´ינו או לאטה  ואת כספו לשמור או למשוך מסניפי בנק אוף אמריקה. מתוך המידע ניתן ללמוד איפה העדיף האמריקאי לבצע את הקניות לחג.

בקטגוריית ערים בהם בוצעו הכי הרבה חיפושים אחר נקודות עניין נמצא את:

  • – לוס אנג´לס
  • – דאלאס / פורט וורט
  • – שיקגו
  • – יוסטון
  • – אטלנטה

מתוך ניתוח מידע זה אנו למדים כי, ישנן ערים באמריקה, בהן זקוקים הנהגים, שגרים או באים לעיר, יותר סיוע להתמצאות, מאשר בערים אחרות.

העיר לוס אנג´לס היא העיר בה בוצעו הכי הרבה חיפושים בשנת 2009. כנראה שזו אחת הערים אליה מגיעים הכי הרבה תיירים. אחריה ברשימה נמצאות דאלאס, שיקגו יוסטון ואטלנטה.

בקטגוריית רשתות מזון בוצעו החיפושים הבאים:

  • – פיצה
  • – אוכל סיני
  • – המבורגרים
  • – אוכל אמריקאי
  • – אוכל מקסיקני

מתוך ניתוח המידע של חודש דצמבר 2009 אנו למדים על ההעדפות הקולינאריות של הנהג האמריקאי. פיצה הוא המאכל במקום הראשון שחיפש הנהג משיקגו, כאשר עמיתו בניו יורק חיפש במקום הראשון אחר אוכל סיני. בנוסף האמריקאים אוהבים לאכול המבורגרים, אוכל אמריקאי ומקסיקני.

בקטגוריית מדינות בהם משתמשים הכי הרבה ב- GPS:

  • – מרילנד
  • – מחוז קולומביה
  • – מסצ´וסטס
  • – צפון קרוליינה
  • – קליפורניה

הממצאים מראים כי תושבי מרילנד השתמשו הכי הרבה בשרות ה- GPS, פי שניים בחודש מהממוצע הארצי. אחריה מחוז קולומביה, מסצ´וסטס, צפון קרוליינה ולבסוף קליפורניה.

בקטגוריית חיפוש אחר דרך חליפית בשל בעיית עומסי תנועה:

  • – לוס אנג´לס
  • – וואשינגטון די.סי
  • – ניו יורק
  • – שיקגו
  • – אטלנטה

עומס תנועה היא הבעיה העיקרית שהנהג צריך להתמודד איתה על בסיס יומי.
על מנת לעזור ולהקל על התמודדות עם עומסי התנועה, מספקת חברת TeleNav דיווחי תנועה בזמן אמת. המשתמשים בשירות לחיפוש אחר דרכים חליפיות הם תושבי העיר לוס אנג´לס, הידועה כאחת הערים עם עומסי התנועה הכבדים ביותר. אחריהם התושבים שמנסים להימנע מעמידה בפקקי תנועה הם: וואשינגטון, ניו יורק, שיקגו ואטלנטה.

בקטגוריית חיפוש אחר תחנות דלק (חיפוש מבוסס מחיר) :

  • – פניקס
  • – סאן אנטוניו
  • – קליבלנד
  • – דטרויט
  • – ג´קסונוויל

מכוון שהמשתמשים מחוברים בזמן אמת לשירותי TeleNav, הם יכולים לקבל בכל רגע נתון כל מידע רצוי, כגון חיפוש אחר תחנות דלק על פי רמת המחירים. מידע שנאסף בחודש נובמבר 2009, מראה כי תושבי פניקס הם הנהגים המודעים ביותר לחיסכון באמריקה, מכוון שהם ביצעו את מספר החיפושים הגדול ביותר אחר תחנות דלק על פי המחיר הנמוך ביותר. במקום השני נמצאים תושבי סאן אנטוניו ואחריהם קליבלנד, דטרויט וג´קסונוויל.

החברות הסלולאריות מרוויחות פעמיים – פעם ראשונה כאשר אנחנו רוכשים את שרות הניווט ופעם שנייה כאשר החברה הסלולארית מוכרת את נתוני הניווט שאנחנו כמשתמשים מספקים לה בחינם.

עכשיו כשתשמע "הגעת ליעד" למעשה תדע שתרמת עוד מידע חינם לחברה הסלולארית, שתתרגם אותו לכסף.

למי שלא יודע, חברת פתרונות הניווט הישראלית טלמפ (Telmap) מספקת את מערכת הניווט שמשווקות ארבע מפעילות הסלולר הישראליות. מעניין לדעת האם גם היא עושה שימוש אנונימי במידע שנאסף מכל תושבי ישראל.

 להמשך דיון במאמר


18:00
  /  
12.3.2010
  
מאת צבי וורובל

1