קניון סלולארי של Apps

עם ריבוי המכשירים הסלולארים גדל גם מספר היישומים עבור המשתמשים. לשם כך כל חברה מעלה לרשת חנות משלה, המפרסמת ומשווקת ...

7:00
  /  
02.03.2010
  
מאת: צבי וורובל

החברה ההולנדית לסקרים,  Distimo, פרסמה בזמן כנס ה-MWC בברצלונה את ממצאי הסקר של שש חנויות לאפליקציות הסלולאריות הגדולות:

  • iTunes App Store
  • BlackBerry App World
  • Google Android Market
  • Nokia Ovi Store
  • Palm App Catalog
  • Windows Marketplace for Mobile

חברת Distimo אוספת את המידע מחנויות היישומים. באמצעות מידע זה יכולים המפתחים לנתח את המכירות שלהם ואת הנתונים של מתחריהם. את המידע הנאסף הופכת החברה לדיווחים על מצב השוק.

בניתוחי סקר השוק, ניתחה החברה כמעט כל מידע אפשרי, כולל: גודל החנות, גידול במכירות, האפליקציות הכי פופולאריות ואפילו היכן למצוא את העסקה הטובה ביותר.

החנויות המובילות והמצליחות ביותר הן של Apple ושל האנדרואיד, אחריהן נוקיה, בלאקברי, פאלם ולבסוף מיקרוסופט.

הגידול המשמעותי ביותר הוא בחנות של יישומי האנדרואיד –  15% בחודשים האחרונים עם כ- 3000 יישומים חדשים לחודש.

בנושא התמחור –  לבלאקברי מחיר ממוצע של 8.26$ ליישום, אחריו מיקרוסופט עם 7$ ולבסוף נוקיה, אפל, פאלם וגוגל עם 3$ בממוצע ליישום.

קיימים הבדלים בין החנויות השונות בפופולאריות היישומים:

  • בחנות אפל – 58%  משחקים ו- 18% בתחום בידור.
  • בחנות בלאקברי – 29% משחקים ו- 18% שירותי עזר (utilities).
  • בחנות נוקיה – 40% יישומים להתאמה אישית  (personalization) ו- 15% מוסיקה.

נתונים מעניינים נוספים:

  • חנות האנדרואיד היא בעלת המספר הרב ביותר של יישומי חינם, על פי מקים ומנכ"ל חברת Distimo, וינסנט הוגסטדר, הסיבות לכך הם מספר גורמים, שהעיקרי שבהם הןא מערכת ההפעלה עם הקוד הפתוח של גוגל, אשר מושכת את קהל המפתחים לחלוק את עבודתם עם כלל המשתמשים בחינם. כמו כן אין צורך לאשר כל יישום כי אין התערבות בין המפתח למשתמש הקצה.
  • החנות של אפל היא מדווחת על המספר הגדול ביותר של מכירת משחקים.
  • בחנות של נוקיה יחס היישומים בתשלום, לעומת חינם, הוא הגדול ביותר.

 

מקור: distimo.

להמשך דיון במאמר


7:00
  /  
2.3.2010
  
מאת: צבי וורובל

1