הסלולרים כקונסולות ניידות

המכשירים הסלולריים כבר מזמן לא מנסים להיות מכשירים סלולריים בלבד. הרבה מכשירים פונים לקהל הגיימרי ונותנים לבעלי המכשירים את האפשרות ...

8:30
  /  
08.02.2010
  
מאת: אבי ביטון

 

כולנו מכירים את משחק ה-snake הישן והטוב מימי הנוקיה העליזים.

אנשים היו יושבים שעות, בוהים במסך מונוכרום ומנסים לגרום לשורת הנקודות הללו לזוז ולבלוע נקודות אחרות במסך וע"י כך לגדול, כשהמטרה הייתה לא לגעת בגוף של שורת הנקודות הזו.

 

המסכים קצת גדלו, והפכו להיות צבעוניים, הנחש התחיל להיראות כמו נחש, משחקים חדשים הגיעו למכשירי הסלולר, ונראו בסדר (יחסית), כל מיני מירוצי מכוניות עם רקע שבקושי משתנה, ובאולינג ועוד כהנה וכהנה.

כשהגיעו הסמארטפונים הראשונים, כבר ניתן היה לשחק משחקים אחרים על גבי הסלולרים, משחקים שהיינו רגילים לראות ב-Windows במחשב, כדוגמת סוליטר, שולה מוקשים, פריסל וכדומה.

 

המשותף לכל המשחקים הללו – הם היו דו מימדיים ולא דרשו עיבוד גרפי מסובך.

מי שרצה לשחק משחקים במכשיר נייד, פנה לקונסולה ניידת דוגמת נינטנדו עם ה-Game Boy, שהפך להיות Game Boy Advanced וה-DS, או ל-PSP.
משחקים בסלולרי היו מיועדים רק במידה ונתקעת איפשהו, בתור בקופת חולים, בפקק, שיעמום בעבודה ואפילו בשירותים, אבל אף פעם לא היו החלק החזק של המכשירים.

הניסיון הראשון לשווק מכשיר סלולרי כקונסולה ניידת היה של נוקיה, שעשתה זאת (ללא הצלחה יתרה, יש לציין), עם ה-N Gage.

 

המגמה הזו משתנה ואנחנו רואים יותר ויותר משחקים שמפותחים למכשירים סלולרים.

המכשירים הסלולרים החדשים כבר מכילים חומרה שלא תבייש שום קונסולת משחקים ניידת, חלקם אפילו תומכים ב-OpenGL. ואם אתם לא מסתפקים במשחקים שמפותחים במיוחד למכשירכם, יש גם לא מעט האקרים שמפתחים אימולטורים לסלולרים כדי שאלו ידעו להריץ משחקים של קונסולות קיימות.

הנה מספר דוגמאות למשחקים שרצים על מכשירים סלולריים:

המשחק Quake שרץ על Palm Pre:

המשחק Tekken 3 שרץ על HTC HD2 בעזרת אימולטור של PlayStation בשם FPSECE:

ואיך אפשר בלי האייפון שמריץ את המנוע הגרפי של Unreal3 :

רשימת המשחקים ארוכה מאד, וניתן למצוא בין היתר גרסאות ניידות של משחקים כמו פיפ"א 2010, Doom, Dexter ועוד…

החומרה שנמצאת היום במכשירים סלולרים חזקה במיוחד, עם מעבדי SnapDragon  ו-ARM A8 שכבר בשימוש ו-ARM A9 מרובה ליבות שיהיה הדור הבא של מעבדי הסלולר, עם זיכרון בנפחים שנעים בין 128 ל-512 מגה, ועם נפחי אחסון אדירים שמגיעים ל-32 ג´יגה, אין כמעט הגבלה למשחקים שנוכל להריץ במכשירי הסלולר.

רק לשם השוואה, המעבד ב-PSP הוא במהירות של 333 MHZ והוא מכיל 32 מגה זיכרון והוא שוקל כ-260 גרם, כפול ממכשירים כמו ה-iPhone או ה-Nexus One.

השליטה במשחקים במכשיר סלולרי, גם היא קלה ואינטואיטיבית, עם צגי מגע Multitouch וחיישני Accelerometer.
לא מעט חברות רציניות וביניהן ניתן למצוא גם את הענקית EA, מפתחות משחקים לפלטפורמות סלולריות, כשהן מודעות לפוטנציאל העצום בשוק הזה. נוסיף לכל זה את העובדה שכדי לשחק בקונסולה ניידת, נצטרך לרכוש מדיות מיוחדות, ולעומת זאת בסלולרי, הכל נגיש להורדה מהרשת ישירות למכשיר ואין עוד צורך להסתובב עם מדיות בכיס.

כולנו כבר מסתובבים עם סלולרי בכיס, ושוק הסמארטפונים עם יכולות העיבוד החזקות רק הולך ומתרחב, ואין לנו צורך בעוד מכשיר נייד להתרוצץ איתו, יש לנו את כל הפתרונות במכשיר אחד.

אין ספק שעובדות אלו מדירות שינה מעיניהם של יצרני הקונסולות הניידות, שהפעם צריכים להתעלות על עצמם כדי לחזור ולשלוט בשוק המשחקים הניידים.

בפן החסרונות, נוכל למצוא את המסך הקטן של המכשירים הניידים לעומת מסך גדול ומרשים המכניס את השחקן למשחק בפלטפורמת הקונסולה וכן את השלטים בקונסולה שעושים את החיים קלים הרבה יותר לשליטה במשחק.
אולם, ישנם מכשירים ניידים שניתן לחבר לטלויזיה דרך חיבור וידאו או לחבר להם שלט פיזי בטכנולוגיית BT למשל.

 

להמשך דיון בפורום

 

 

 


8:30
  /  
8.2.2010
  
מאת: אבי ביטון

1