מסך LED LCD של טושיבה: 46SV685

טושיבה נכנסת בכל הכוח בתחום של מסכי HIGH END.עפר לאור חוזר עם רשמים.

7:00
  /  
26.11.2009
  
מאת: עפר לאור
הקדמה

הקדמה 

אני יכול רק לנסות ולדמיין את הישיבה שבה טושיבה החליטה על יצירת סדרת ה-SV685… אוסף של מהנדסי מוצר יפניים יושבים סביב שולחן עגול ומקשיבים קשב רב לדברי המנכ"ל שאומר להם שהוא רוצה שהם יכניסו למסך הזה כל דבר שטכנית אפשרי להכניס בו. תאורת LED? בפנים. יכולות הזרמת מדיה? בפנים. כל סוגי הכניסות שידועות לאנושות? בפנים. מעבד וידאו חזק? בפנים. אודיו איכותי? בפנים. עיצוב מדהים? בפנים.

המהנדסים נעים בכיסאות שלהם בחוסר נחת. אבל זה יעלה המון כסף… זה יהיה נורא עבה… אולי נעשה כמה פשרות?

שום פשרות, הכל בפנים.

וכך היה. ה-SV685 הוא אחד המסכים מלאי הפיצ´רים ביותר שראינו עד כה. הוא לא מסתפק רק ב-96 איזורים בשביל תאורת LED אחורית אלא קופץ דור ועובר ל-256 איזורים שונים. תאורת LED היא תאורה יעילה להפליא. מסכים עם תאורה אחורית מסוג זה בדרך כלל מתגאים בעובי סופר דק. ה-SV685 עבה כמו אחד ממסכי הפלזמה הראשונים שנוצרו. העובי הזה לא קיים בגלל נושא הטמפרטורה, החלק האחורי של המסך הוא פלסטיק פשוט, כי אין שום צורך לקרר אותו וגם אחרי כמה שעות הוא קריר כאילו שרק הדליקו אותו.

המסך עבה בגלל שתי סיבות עיקריות: יש בו המון דברים שדורשים כרטיסים שונים (בעיקר נושא טיפול ה-LED אך לא רק), ובגלל נושא האודיו של המסך.

תאורת LED מקומית (LOCAL DIMMING)

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול בשלב הזה, הוא מי צריך מסך עם תאורת LED מקומית (בניגוד לתאורת LED מסגרתית כפי שיש במסך ה-B7000 של סמסונג שבדקנו זה מכבר)? אז זהו, המחלה של תאורת LED מסגרתית היא שהיא עדיין מוגבלת מבחינת כמות עוצמת האור ופיזורה על גבי המסך. אם חלק מהמסך בהיר וחלקו האחר כהה, המסך צריך להתפשר על שניהם ולהציג עוצמת אור אחידה שתתאים לשני האיזורים. עם תאורת LED מקומית, אין בעיה כזו – כל איזור יכול לקבל עוצמת אור שמתאימה לו. מנגנון מיוחד דואג שלא יהיו קטעים עם פרצי אור לא הגיוניים אשר בעצם יהיו בולטים ויגרמו לנו להבין את התעלול שעשו לנו.

היתרון הוא קונטרסט ותמונה תלת מימדית הרבה יותר מכפי שמסך עם תאורה אחידה (מסגרתית) יכול לתת. ככל שמספר האיזורים גדול יותר (ההערכה היא שבשנה הבאה יכנסו מסכים עם אלף איזורים וצפונה, ולא רק 256) כך לכל איזור יהיה תאורה שמתאימה יותר לאופי שלו ויהיה פחות דליפות אור מאיזור אחד למשנהו.

המסך מעוצב בצורה מאוד ייחודית ובעיני יפה מאוד. בקדמת המסך יש פאנל עם נגיעות של נקודות כסף בפינות. ממרחק של יותר ממטר האפקט שזה עושה יפה במיוחד. בדומה למגמה העיצובית כיום, המסך עשוי כולו פיסת זכוכית אחת, אשר מגינה על הפאנל שיושב מאחוריו. הזכוכית מטופלת כנגד רפלקציות אך היא מרגישה יותר כמו פלזמה גם מבחינה זו שהיא בהחלט מחזירה אור יום. הציפוי האנטי רפלקטיבי שלה מזכיר מעט את זה של ה-KURO 1 בגוון הסגלגל שהיא משרה על הרפלקציות.

 

תוצאת לוואי נוספת היא החזר אור פנימיים בין הפאנל לחלק הפנימי של הזכוכית בדומה למה שקיים במסכי פלזמה פנסוניק בשל הפילטר הפנימי. התופעה לא ממש מפריעה אך היא מעניינת כי במבחנים זה כמו ברבים אחרים המסך פשוט מתנהג יותר כמו מסך פלזמה מאשר מסך LCD.

מבחינת חיבורים אני לא אסקור את כל הרשימה. הכל שם פשוט. יש מקום לכרטיס זיכרון, רשת, USB, שני חיבורי SCART, מחשב וכו´ – פשוט הכל…

ממשק המשתמש דומה למסכים אחרים של טושיבה, אך מאוד מינימליסטי בעיצוב (ועוד יותר בשלט, לקח לי כמה דקות לזהות את כפתור ה-MENU שהוא חשוב למדי לכל הדעות). קל למדי לנווט בתפריטים ומצאתי את עצמי משייט בהם בדיוק רב למדי. קל למצוא את מה שמחפשים ומי שגם טיפה יותר מומחה יכול להנות מאין ספור תפריטי ADVANCED שמרבית המשתמשים כנראה לא ינצלו אותם.

טלויזיה רגילה

כשהגיע אלי הטכנאי להתקנת המסך הוא מיד אמר לי לוותר על חיבור האנלוגי. אני רואה שיש לך חיבור HD, זה מעולה, חבל על הזמן של סריקת הערוצים האנלוגים. אז מתברר שטוב שעשיתי כך מכיוון שהמסך קולט DTT, לא סתם קולט אלא באיכות מהטובות שראיתי עד כה.

בניגוד ל-מודל 635 שבדיקתי העלתה שקליטת ה-DTT שלו לא היתה תקינה, כאן הקליטה היתה מצויינת (יתכן שאחראי גם לכך שינוי מצד הרשות השניה של מנגנון השידור!). עיבוד התמונה מצויין ובאמת לראות ערוץ 10 דך המסך היתה חויה מתקנת. מצד שני, כדאי אולי לבדוק מחדש בגלל השינויים של הרשות השניה מנגנון השידור ואכן בעתיד אני מתכנן לבחון כיצד השינויים הללו משפיעים על מסכים ומקלטים קיימים.

המסך מוכן לקבל את לוח השידורים, אך אינו תומך בעברית, כך שניתן רק לקוות שהיבואנית תוכל להעביר את הדרישה הזו ליפנים עם התחלת שידורי ה-EPG בשידורי עידן+.

לאחר שהתרשמתי חיובית על איכות התמונה ב-DTT, ראיתי שיש גם אפשרות להזמין תוכניות לא רק לתזכורת אלא גם להקלטה. מתברר שלא מדובר באמת ב-DVR שמובנה בתוך המסך אלא שדרך יציאת ה-SCART ניתן לחבר מכשיר וידאו וכך לתזמן שהטלויזיה תעבור לערוץ המתאים ותישאר עליו כל עוד ההקלטה החיצונית נמשכת. חביב, אבל השאלה המתבקשת היא למה לא לאפשר הקלטה ישירות לדיסק-און-קי…

מבחינת ASPECT RATIO, כל האפשרויות הרגילות של טושיבה נמצאות כאן ואכן האופציות נוחות למדי. SUPER LIVE עובד מצויין עם DTT וגם עם ממירי SD שמחוברים דרך SCART. בניגוד למסכים שמצהירים שהם אינם מתכוונים להראות לך תמונה סבירה ב-SDTV, כאן מדובר במסך שלא רק מסוגל להראות תמונה טובה ב-SDTV, אלא תמונה מצויינת.

איכות תמונה

עיבוד תמונה

מנגנוני עיבוד התמונה משמעותיים יותר ויותר לאחרונה. ל-46SV685 יש תמיכה ב-200HZ, אך חשוב לציין שהיא מנותקת למנגנון יצרת פריימים ביניים (IFC). לא חשתי הבדל מהותי כש-200HZ היה דלוק או כבוי, אך נושא ה-IFC (מה שאנחנו קוראים לעיתים 100 הרץ או 200HZ) בהחלט מורגש.


מנגנון ה-IFC של SMOOTH גורם ל-ARTIFACTS מהסוג שזוהה לראשונה על ידי GARY MERSON / HD GURU

במצב ה-OFF יש תחושה הבהובית הרבה יותר. במצב STANDARD התמונה מצויינת (תמונת ביניים אחת בד"כ בין כל שתי תמונות אמיתיות) ובמצב SMOOTH, שבו מוכנסות כמה תמונות ביניים, עבד באופן סביר. עם זאת, היו לא מעט בעיות. תוך כדי צפיה בתנועה רציפה, אובייקטים החלו לגמגם פתאום או לעשות דילוג קדימה (למרות ששטו על המסך באופן לינארי). דוגמא טובה היא סצינת המכוניות באוויר בסרט האלמנט החמישי. קטע זה הוא מצויין לבדיקת היבהוז (JUDDER) ומנגנוני מניעת היבהוז. גם במצב STANDARD וגם במצב SMOOTH המכוניות שטו באופן אחיד למדי, אלא שב-SMOOTH הן פתאום היו מאיטות ושוב מתחילות – עדות למנגנון שאינו מצליח לאתר אובייקטים אם הם נעים מהר מדי במרחב.

לאיכות התמונה ב-SD וב-HD טושיבה מספקת את מנגנון ה-RESOLUTION+ שעליו דיברנו בסקירה הקודמת על ה- 46XV635. אוקיי, אני עדיין לא מחובבי המנגנונים הללו, אך אני מניח שרבים יאהבו את הדגשת הפרטים ש-RESOLUTION+ מוסיף. עם זאת ככלל, התמונה היתה הרבה יותר חדה ולמרות המנגנונים הזהים בין ה-635 ל-685, הביצועים היו כאן הרבה יותר טובים הודות כל הנראה לפאנל טוב יותר ולתאורת ה-LED המקומית החדשה.


אין אופציה לסדר את יחס המסך, צריך להעביר את הממיר למצב AUTO


ירידה משמעותית באיכות ביחס למה שראיתי ב-DTT, אשמת יס, שיפור באיכות הרשות השניה או עיבוד המסך? כנראה כל התשובות נכונות.

מה שכן, ההבדל בין ממיר YES HD בערוצי ה-SD הפך לדרמטי הרבה יותר. DTT הצליח לעבור את יס באיכות התמונה, ועם עיבוד תמונה מתאים התוצאה ניכרת לעין. חיסרון אחד היה שרק במצב AUTO ניתן היה לשנות את יחס המסך ל-SUPER LIVE שעבד כראוי. בגדול, השידוך בין YES HD למסך היה מעט מוגבל מכפי שהייתי רוצה לראות.

HDTV

את הפרק הזה אפשר לכתוב בקיצור רב כי התוצאות היו טובות. טובות מאוד אפילו. המסך תמך בכל סוגי אותו הוידאו שזרקתי לעברו וכולם עברו כראוי. ראוי לציון משחק הכדורגל שצפיתי בו והיה ממש חד ובהיר.

את סרטי הבלוריי הזרמתי ל-46SV685 משלושה נגני בלוריי שונים ואיכות התמונה באמת היתה מצויינת. בהקשר של תאורת LED מקומית, ניתן בהחלט לראות שתאורה זו משמעותית יותר חזקה בסצינות מעורבות כגון סצינת הלחימה בתחילת STAR WARS: REVENGE OF THE SYTH. החלל נותר שחור עמוק וגם הפסים השחורים מעל ומתחת לסרט נותרו כהים להפליא.

מה שכן ניתן לומר, הוא שעדיין לא הכל מושלם ויש עדיין לאן לשאוף. מעט מהאור בסצינות "דלף" לפסים השחורים בשל התיאורה האיזורית. התופעה קטנה משמעותית מתופעות דומות שראינו ממסכי LED מקומיים אחרים, אך חשוב לציין שזה נראה טבעי לחלוטין וללא חיפוש התופעה לא ניתן לשים אליה לב.

דיסק הבלוריי של בדיקות של PIONEER KURO 2 עוזרים מאוד לזהות בעיות (אלא שלא נמצאו כאלה):


כאן אמורים היינו לראות ריבועי אור סביב הזיקוק, אך כמעט ולא ניתן לראות זאת


שתי ידיים שמאליות גרמו למיקי רורק לאבד שליטה על מכשיר הגילוח 

בסצינות כמו ב-NARNIA (לא מבלו-ריי) השיער של הילד נותר גם כהה וגם מלא פרטים הודות ליכולת של המסך להכהות את התאורה מאחוריו אך להותיר אותה דלוקה באיזורי השלג הלבנים והבהירים כל כך.

 הצבעים ב-SPEED RACER היו עשירים ויפים:


השנה 2014 וג´ק אוסף את קייט בדרך לאי

ההתמודדות עם קטעים בעלי ביטרייט נמוך מדי היתה סבירה בהחלט:

מדידות

מדידות

מכיוון שמדובר במסך עם תצוגה שהיא יחסית נדירה, ערכתי יותר מדידות מכפי שאני בד"כ נוהג ומדדתי כל מדידה לפחות פעמיים בכדי לוודא שהתוצאות מדוייקות.

שלא כהרגלי, אצרף תחילה את הגרף הספקטרלי של פיזור האור של המסך. אנחנו רגילים לפיזור מאוד רעשני שהוא עדות לחומר הפוספורי שבד"כ בשימוש על ידי המסכים השונים. במסך זה ניתן לראות בבירור שהמסך מפיק אור בכל התדרים עם דגש על תדרי צבעי היסוד. זה גרף חריג למדי ודומה רק ל-46B7000 של סמסונג שנמדדה זה מכבר.

המדידה הבאה היא מדידת ה-UNIFORMITY. אחת הבעיות הקשות של מסכי LCD היא בעיית אחידות עוצמת האור. בתאורת CCFL וגם תאורת LED מסגרתית, יש צורך לפזר את האור באופן שווה לרוחב כל המסך, דבר שאינו פשוט בכלל ודורש פילטרים ופתרונות שונים. במסכי LED שכללו את נושא הפיזור האחורי עם פילטרים מזכוכית מתוחכמים במיוחד. עם תאורת LED מקומית, אין בעצם שום סיבה לחשוב שהאחידות לא תהיה מושלמת, אלא אם כן ה-CLUSTERS של נורות ה-LED אינן אחידות.

במדידה הגעתי ל-91-93% אחידות, שזה בהחלט מצויין (מעט פחות ממסך ה-50V10 שהגיע לכ-96% אחידות). כמו כן, חשתי בטיפה עננות בחושך מוחלט. עם זאת, גם הפאנל עצמו מוסיף ככל הנראה גם זויתיות וגם לנושא העננות. למרות שהזכוכית הקדמית מעט מפריעה למדוד בזוית, בהחלט ניתן היה לחוש שבזויות חדות מסויימות, המסך לא הציג תמונה עם בהירות אחידה (ANGULAR LINEARITY), אך הדבר היה מאוד מינורי ולא מהותי.


טווח הצבעים עובר במעט את המומלץ

בחושך מוחלט הצלחתי לזהות נקודה אחת שבה היתה זליגת אור בחלק העליון של המסך. זה מאוד מוזר כי בעצם במסכי LED עם תאורה אחורית לא צפיתי לראות את התופעה הזו חוזרת. עם זאת, זה ניתן היה לראיה רק כאשר המסך היה שחור לחלוטין בחדר אטום לחלוטין לאור והיה מאוד שולי (היה ממש צריך להתאמץ בכדי לראות את התופעה).

מדידת יחס הניגודיות היא אחת החשובות שצריך לעשות למסך, אך עם השנים קשה יותר ויותר להשלים את המדידות באופן אמין. השחורים של המסכים כל כך נמוכים שבקרוב לא נוכל כלל למדוד אותם… עוצמת האור של המסך מגיע ל-400cd/m2 מרשימים. בהחלט בהיר דיו בכדי לעבוד בכל סביבת תאורה – יום או לילה. מבחינת השחורים, מדדתי את ניגודיות המסך בפועל כ-24,000:1, מרשים ביותר. יחס הניגודיות ה-ANSI, שנמדד על ידי מדידה נקודתית על גבי מסך עם קוביות שחורות ולבנות, הגיע ל-4600:1 (הרבה מעבר למה שמסך ללא תאורה מקומית יכול לעשות). בעצם זה המסך ה-LCD הראשון שאני מודד שמגיע למספרים שדומים למסך פלזמה וספציפית למסך KURO 2.

למרבית המסכים יש מצב CINEMA/MOVIE שבהן המסך מנסה להיות קרוב ככל הניתן לתקן. המצב של ה-46SV685 היה לא רע בכלל, אך כיול (אשר בהחלט אפשרי במסך זה) היה משפר משמעותית את הדמיון לתקן. במהלך המעבר בין הגוונים הכהים לבהירים, הירוק והאדום נשארים אחידים למדי, אך הכחול עולה באופן די לינארי. הייתי ממליץ בהחלט לכייל את המסך.

אני בד"כ ממליץ על גאמה של בין 2.2 ל-2.4 במרבית המסכים. למסך זה יש גאמה מעט קיצונית שמגיעה כברירת המחדל שלו (מצב STATIC GAMMA שערכו הוא 10-). הערך שנמדד במצב זה הוא 2.57. בהחלט יותר מכפי שהייתי ממליץ. במצב 5-, התוצאה שנמדדה היתה 2.41 (עדיין מעט גבוה אך סביר בהתחשב ביחס הניגודיות של המסך) ובמצב 0 נמדד גאמה של 2.28.


מצב 10-


מצב 5-


מצב GAMMA = 0

על מה אני ממליץ? מכיוון שהמסך הזה יכול לעוצמות אור נמוכות, הייתי הולך על גאמה גבוה יותר מהנהוג. במרבית שעות הצפיה שלי במסך השתמשתי בגאמה של 2.40 (מצב 4- במכשיר) ולדעתי הוא קרוב לאידאלי. למי שאוהב תמונה תלת מימדית, אפשר בהחלט טיפה להגביר את הגאמה אך לא הייתי מגזים מעבר ל 8-.

בתחום הכיול, למסך יש יכולות מצויינות וגם שליטה שבדומה ל-635 מתקדמת למדי – כולל יכולת לשלוט כיצד המסך יתנהג עם עוצמות תאורה סביבתית שונות.

לא מבינים את הגרפים? למדריך לקריאת ביקורת מסכים לחצו כאן

מבחינת איכות תמונה, הנקודה היחידה שראיתי כבעייתית היא שעוצמת התאורה האחורית של המסך עלולה להיות מורגשת במצבים מסויימים. במעבר בין מסך בהיר לקטע כהה עם איזורים שונים בבהירות שונה (זה מורגש כשתפריטים עולים ויורדים) ניתן להרגיש את השינוי של עוצמת האור. ברור שהמטרה של טושיבה היא לעדן את המעברים הללו, אך מצד שני ניתן לחוש את העדינות הזו ואין שום דרך להאיץ במסך לעשות את הפעולות הללו באופן מהיר יותר. זה נראה שטושיבה זהירה מדי במקרה הזה ואולי מנסה לשמור על אחידות במנגנונים בין הטכנולוגיות השונות של תאורה אחורית CCFL ל-LED.

למסך אפשרויות שונות לצפות בגרפי היסטוגרמה ו-DYNAMIC GAMMA על התמונה שכרגע מוצגת על המסך. לא הכי שימושי אך יפה לראות.

יכולות מתקדמות

הזרמת מדיה

למסך יש יכולות הזרמת מדיה מקומית מסוג DLNA. באופן די ייחודי, טושיבה מצרפת למסך דיסק שמאפשר לשמש כתוכנת שרת DLNA אשר מעט מתקדמת יותר מזו של מיקרוסופט ואף נותנת יכולות בסיסיות של TRANSCODING. מכיוון שמרבית התוכן שלי יושב על מכשירי מאגרשת, לא ממש חקרתי את התוכנה הזו ובעיקר התמקדתי על פורמטים שהמסך תומך בהם באופן מובנה, וכן בביצועים.

מבחינת פורמטים, המסך בסיסי למדי, אך הוא תמך ב-MPEG2 (כולל HD) אשר היו לי ברשת וגם DIVX על גבי דיסק-און-קי. יכולתי אף להציג TEST PATTERNS ולשמוע הכל כראוי, מה שבד"כ אני לא מצליח להשיג עם מסכים. המסך זוהה דרך DHCP, כך שבעצם כל מה שהייתי צריך לעשות זה להכניס את כבל הרשת, ללחוץ על QUICK ולבחור בתפריט המדיה. קל וברור להגיע לתוכן ולא צריך להתאמץ במיוחד. גם כאן הממשק מינימליסטי ולא גרפי מדי, סביר להניח שדבר זה ישופר בדור הבא של מסכים.

קבצים מסובכים יותר, כולל תרגום או H264 או בפורמט MKV לא נתמכים.

הקבצים עבדו באופן כמעט זהה גם מ-SD, דרך USB וגם דרך הרשת. אודיו ותמונות עבדו באופן זהה, וגם ניתן היה לתכנת את המסך לעבוד במצב PICTURE FRAME MODE.

מבחינת ביצועים, לא הצלחתי לסחוט ביצועים חזקים מדי מהמסך, הוא הצליח לפענח לא רע גם קבצים כבדים, אך לקראת 30Mbps  הוא התחיל להחנק והתוכן גמגם לו. מבחינת איכות תמונה, ה-46SV685 לא נפל ממזרימדיות נפוצות בשוק.

אודיו

 

ה-46SV685 מייחד את עצמו בתחום האודיו בכמה תכונות. תחילה, העובי של המסך מאפשר שימוש ב-4 אלמנטים שונים וירידה לתדרים נמוכים במיוחד. הבמה שהמסך מפיק בהחלט מרשימה ביחס לרמקולים מובנים, והאודיו נשמע בבירור וללא עיוותים גם בווליום גבוה.

המסך תומך ב-DOLBY VOLUME אשר עבד מצויין. קפיצה לפרסומות בערוץ 2, לאחר שמיעת החדשות לא קפץ לווליום מפחיד כנהוג, הודות למנגנון שמזהה מעבר כזה ומונע ממנו מלהרעיד את השכונה.

אבל הפונקציה המעניינת יותר היא התכונה של AUDESSEY שאחראית על איכות הצליל. המנגנון הזה אמור, באופן שקוף למשתמש, לבצע מיני תיקון חדר. יש זיהוי של החלל והתאמה בסיסית מאוד של התדרים בכדי למנוע עמעום או הדהוד.

חדר הבדיקות שלי רחוק מלהיות אידאלי מבחינה אקוסטית. זה חדר די גדול (כ-15מ"ר) עם מספר פתחים לחדר ארונות, מחסן ושירותים וקירות מגבס. בחדר כזה יש בהכרח עמעום של צליל ובעיות אקוסטיות. קשה לי לשפוט כיצד המנגנון עצמו עובד מלבד לומר שהמסך בהחלט נשמע היטב הן בסצינות מוזיקליות והן בדיבורים (חדשות וכו´). הקול חד וברור.

מן הסתם מי שיש לו מסך מסוג זה, הייתי ממליץ לו בכל זאת להשתמש במערכת אודיו ייעודית (ברור שהוא יכול להרשות לעצמו כזו), אבל אם רוצים לראות חדשות בלי להדליק את המערכת, אפשר לעשות את זה עם המסך ללא כל חשש מצליל צורם.

השלט

שלט הוא נקודה כואבת, שכן מאוד נדיר שחברות משקיעות בשלט רבע מהמחשבה שהם משקיעות בכמעט כל פיצ´ר או יכולת אחרת במסכים הללו. גם כאן ניכר ההפרש במאמץ בין השלט לבין מה שהמסך מסוגל להוציא. המסך הוא פרימיום ללא כל ספק, אך אם תציגו את השלט למישהו ותעשו לו מבחן שינסה לזהות לאיזה סוג מסך השלט הזה שייך – בין המסך הנמוך ביותר בסדרה או הגבוהה ביותר, סביר להניח שיבחר בנמוכה.

השלט פלסטי, פשוט ולא מושקע. הוא מינימליסטי עד כדי כך שהיה לי קשה למצוא את כפתור ה-MENU, זה שאני ככל הנראה מפעיל אותו יותר מכל כפתור אחר בשלטים תוך כדי הבדיקות… השלט עצמו לא מואר וכשהחדר היה חשוך נאלצתי להשתמש לא פעם בסלולרי שלי בכדי למצוא כפתור כזה או אחר…

מצד שני, אחרי יומיים אפשר להשתמש בו גם אם במקרה אתם צריכים לעצום את העיניים לשבוע שבועיים… היתרון הבולט כאן הוא שבשל המינימליזם והקטנות של השלט, ניתן להגיע לכל פונקציה בקלות רבה וללא צורך בזיכרון פנומנלי או שימוש בשתי הידיים. אפשר להבין שאני לא ממעריציו של מתכנן השלטים הזה, אבל אני בהחלט מבין את הפילוסופיה שעמדה מאחורי הפשטות של השלט.

סיכום

מדובר בהחלט במסך פרמיום שעומד בקו המוביל של מסכי ה-LCD בישראל. הוא ממש לא זול, אבל בהחלט מקבלים לא מעט בשביל הכסף. הוא מושך את העיניים גם מכיוון שהוא מעוצב, אך התמונה שלו בהירה, חדה ויש לו סט של פונקציות שיצרניות אחרות בהחלט יכולות לקנא.

היתרונות הבולטים ביותר של המסך הוא העיצוב שלו והזכוכית הקדמית, ניגודיות מצויינת, קליטה מעולה של DTT ויכולות עיבוד תמונה מצויינות.

השלט הרגיש לי פחות מדי מתוחכם ביחס למסך מסוג כזה. חסר היה לי יכולות להזרים תוכן מהאינטרנט (יוטיוב, פליקר, ושירותים דומים) והמגבלות הרגילות של הזרמת המדיה (תרגום, יותר תמיכה בפורמטים וחוסר גמגום).

ציונים

  • איכות בנייה: 9
  • עיצוב: 9
  • HDTV איכות תמונה: 9.5
  • SDTV איכות תמונה: 9 
  • שלט: 8
  • יכולות כיול: 9.5
  • יחסי מסך: 8.5 (חסר SUPER LIVE במצב 1080i עבור ממיר YES HD) 
  • ממשק: 8.5
  • פונקציות נוספות: 9.5 (תמיכה ב-DLNA, חיבור USB, כרטיס זיכרון)

תמיכה בפורמטים:

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – YES HD: כן
  • רזולוציות: 720P, 1080i, 1080P
  • קצבים: 50HZ, 60HZ, 24FPS 
  • תמיכה ב-HDMI 1.3: כן
  • תמיכה ב- 24FPS: כן
  • תמיכה ב- WIDE GAMUT: כן
  • ANTI JUDDER: ציון 8.0
  • קצב עדכון מסך: 200HZ
  • CEC: כן 
  • XVYCC: כן

סדרת ה V685 קיימת בשני גדלים:
46SV685 – מחיר מומלץ לצרכן: 18900 ש"ח.
55SV685 – מחיר מומלץ לצרכן: 25900 ש"ח.

תודה לחברת ניופאן על השאלת המסך לצורך הבדיקה

להמשך הדיון על ה-46SV685 בפורומים לחצו כאן


7:00
  /  
26.11.2009
  
מאת: עפר לאור

1