SeymourAV Ice Block amplifiers 10001

לפנינו זוג מונובלוקים Class D של Seymour AV בהספק של 1000W למגבר. בדקנו וראינו כיצד הם מבטלים את כל הדעות ...


הקדמה

לפני יותר מ-10 שנים התקשר אלי חבר שעסק ביבוא ציוד היי אנד והודיע לי שיש לו מוצר חדש שיכול לעניין אותי. הוא סיפר לי שיש טכנולוגיה חדשה שעומדת לכבוש את עולם ההגברה-ותהווה תחליף לכל מגברי הכוח כפי שהכרנו עד היום. מדובר במגבר דיגיטלי, שאינו מתחמם ובנוי בטופולוגיה חדשה ומהפכנית. הגעתי לחנות שלו, ראיתי את המגבר הדיגיטלי שהיה של חברת טאקט אודיו-ולקחתיו הביתה לבדיקה על המערכת האישית שלי. לאחר שחיברתי אותו למערכת, החלתי בהאזנה. בתחילה סבור הייתי שחיברתי משהו לא נכון משום שהצליל נשמע לי מוזר, אנמי וחסר חיים. בדקתי את החיבורים ומצאתי שהכל כשורה. לאחר האזנה של מספר שעות, ארזתי את המגבר ולאחר כבוד החזרתיו לחברי כשאני מודיע לו שצליל זוועתי כזה מזמן לא שמעתי.

עברו הרבה שנים מאז ומגברים דיגיטליים החלו להופיע ולרכוש להם אוהדים רבים, הרבה חברות מכובדות החל מג´ף רולאנד וכלה בי אנד או, רוטל,טי אמפ ועוד רבים אחרים,מייצרים ומוכרים מגברים דיגיטליים. כשקיבלתי את המגברים חשבתי לעצמי "מעניין האם חלה התקדמות בנושא והמגברים ישמעו לי טוב יותר מהזוועה שחוויתי לפני למעלה מ-10 שנים".


על סוגי ההגברות השונים ניתן לקרוא במאמר הבא: הגברות, קלאסים (CLASS) ומה שבינהם….rnrn 

בשנים האחרונות, חלה התקדמות והתמסחרות רבה בנושא הגברה דיגיטלית ואנו מוצאים מגברים דיגיטליים מככבים בטורי הירחונים, מוטמעים בסאבים, ברמקולים מוגברים, במערכות לכלי רכב וכדומה. הטרנד וההייפ בנושא צוברים תאוצה ונראה שהטכנולוגיה הבשילה לכלל בגרות. לקחנו את המונו בלוקים של חברת Seymour AV, מדגם Ice Block 10001 לנסיעת מבחן ולהלן רשמינו.

Seymour AV הינה חברה אמריקאית המייצרת מגברים דיגיטליים, תוך הקפדה על איכות הרכיבים. ניתן להבחין בתשומת הלב בכל פרט: החל מגימור הנירוסטה המוברשת של המגברים (או בצבע שחור מבריק), דרך מחברי ה-WBT האיכותיים, רגליות Vibrapod Isolation Pads, כבל חשמל AR Pro II Ferrite Noise Trap power cord ועוד.

Ice Block 10001 הינם מגברים דיגיטליים בתצורת מונובלוק, כלומר שני ערוצי הסטריאו מופרדים, כך שכל ערוץ (ימין ושמאל) מופרדים טוטאלית ומספקים כוח לכל ערוץ בנפרד.

המגברים מבוססים על טופולוגית Class D בתצורת ICE Power של חברת Bang & Olufsen השוודית. הספקם עומד על 1000W לצד. לחברה קיימים דגמים נוספים קטנים יותר בהספק של 200W ו-500W. חברת  B&O מוכרת את הטכנולוגיה ליצרנים רבים המייצרים מגברים דיגיטליים דומים בטווח מחירים שונה כגון:

D-Sonic MAGNUM 250M – $1580 
 Wyred4Sound SX500 – $1798
Rotel RB-1091 – $3000
PS Audio GCA 500 – $3000
Bel Canto Ref 500 – $5000
Jeff Rowland Model 501 -$9400

המגברים שלנו מתומחרים במחיר של $1399 לבודד, כלומר $2798 לזוג – מקום טוב באמצע לעומת המתחרים.

המגברים הגיעו לביתי ארוזים באריזה סטנדרטית. כשהוצאתי אותם מהארגזים, התגלו לי מגברים בעלי פרופיל נמוך, די קטנים במידתם. חזיתם מעוגלת, עם סמל החברה בחזיתם. מאחור, כניסות XLR לעבודה בסיגנל מאוזן וכניסות סטנדרטיות בתצורת RCA עם מחברי WBT איכותיים. בצד קיים מתג מסוג Toggle Switch להעברה בין מצב עבודה ב-XLR או RCA וכניסת חשמל עם תקע "קומקום". בחלקו העליון של כל מגבר בחיבור בין המכסה לדפנות, מושתל פרספקס המאיר בצבע כחול חללי כשהמגברים עובדים. כמו כל מגבר דיגיטלי, גם המגברים הללו מתחממים רק קלות בהפעלה וניתן להכניסם לארונית סגורה ללא כל חשש.

האזנה

מאחר והמגברים הגיעו אלי כשהם כבר מורצים, החלתי את השמיעה מיד עם חיבורם לסטאפ שלי. ניסיתי את המגברים עם מספר קדם מגברים הן טרנזיסטוריים והן מנורתיים. מסקנתי הינה שקדם מגבר מבוסס מנורות עדיף, מאחר והוא מעדן מעט את החדות של המגברים.

החלתי את השמיעה עם מספר דיסקים שעימם אני בודק בדרך כלל רכיבי סטריאו שונים. מסקנתי הראשונה הייתה "למגברים הללו יש כוח בלתי נדלה" הם מסוגלים להזיז את הקשים ברמקולים ללא כל היסוס או מאמץ. הרמקולים שלי Martin Logan Sequel II קשים מאד לדחיפה (89db/2.83volts/meter ויורדים עד לעכבה של 2Ohms). הדבר לא עשה כל רושם על המגברים והם דחפו את הרמקולים כאילו מדובר ברמקול מוניטורי, מרשים ביותר! בל נשכח שמדובר במגברים המספקים 1000W לצד ולא אמורה להיות להם כל בעיה לדחוף רמקולים עד לקצה. דפינציית הבאס והקונטרול על הרובד התחתון ממש מרשימים. במיד ובהיי הניקיון, החדות והשקיפות מהממים, נשמע כאילו הרמקול נעלם. רמקולים אלקטרוסטטים ידועים במיד ובהיי המפורטים שלהם-והמגבר אכן נתן להם לנגן בניקיון ושקיפות חדים כתער.

הדיסק הראשון ששמעתי היה II Sessions The Oxnard של Mike Garson Reference Recordings RR-53. הקטע השני בדיסק נקרא All Blues, אימפרוביזציה נהדרת לקטע האלמותי של Miles Davis. נגינת הפסנתר וסולו הסקסופון נשמעו פשוט נהדר. בקטע מסויים הסקסופון נשמע מעט צעקני. החלפת קדם המגבר לקדם מנורתי, תיקנו מיד את הצרימה והמוסיקה קלחה לה בשטף, רגועה, עוטפת, מדוייקת עם פרזנטציה רחבה ובמה עמוקה.

המשכתי עם דיסק נוסף הנקרא Big Sweet n´ Blue עם הרביעייה של Norris Turney, הקלטה מדהימה באיכותה. גם כאן המוסיקה קלחה בטבעיות, בחן, תוך מתן הרגשה שאתה נמצא שם.המצילות בקטע Here´s That Rainy Day נשמעו טבעיות, עמוקות ויחד עם זאת חדות כתער. בקטע מסויים, נגן הסקסופון מפנה את הסקסופון הצידה תוך כדי נגינה, הפניה נשמעה בבירור-וכך גם החזרה אל מול המיקרופון, פשוט נפלא.

משם עברתי לסקציה האלקטרונית ושמעתי את הדיסק Midnights Children של Saafi Brothers. המוסיקה בדיסק זה נבנית נדבך אחר נדבך, מתפתחת באיטיות, רפטטיבית ועמוקה. גם כאן לא הראו המגברים כל בעיה והמוסיקה זרמה לה עמוקה, מסתורית ומאד מדוייקת. אכן, המגברים סיפקו את הסחורה – ובגדול. אתם בודאי שואלים את עצמכם מה עם הקולות הנשיים? ובכן, Patricia Barber בדיסק Cafe Blue נשמעה אמיתית, ניתן היה לשמוע את הרעד הקל בקולה בשיר A Taste Of Honey. הפרזנטציה היתה מחשמלת, ניתן לחשוב שהגברת נמצאת בחדר ושרה במיוחד עבורי. הדינאמיקה-והמיקרודינמיקה הובעו בצורה הטובה ביותר, ממש כיף. המשכתי עוד עם הג´אז ל- Tsuyoshi Yamamoto Trio בדיסק Midnight Sun XRCD Venus Japan. נגינתו הוירטואוזית על הפסנתר ממש כישפה אותי. הפסנתר נשמע מדוייק ואמיתי, מהירות הפריטה והפרזנטציה נתנו תחושה של פסנתר גדול ואמיתי. 

מכאן עברתי לדיסק רוק שאני מאד אוהב, Dire Straits בדיסק Sultans of Swing: The Very Best of Dire Straits Records. פתחתי בקטע Money for Nothing והמשכתי בקטע Private Investigations. לכל אורך הדיסק, הדינמיות, הפריטה על הגיטרה והתיפוף נשמעו מעולה. למגברים לא הפריע שסובבתי את כפתור הווליום לשעה 2 והרגשתי שיש למגברים יכולת להוסיף ולעלות בווליום, אולם מפאת השעה המאוחרת (שכנים) הסתפקתי בווליום שהיה מספיק גבוה כדי להרעיד את הבית.

                                  


ציוד הבדיקה

  • רמקולים : Martin Logan Sequel II
  • מגבר: Bryston 4B NRB                           
  • קדם מגבר: Audio Research LS 16 MK II
  • טרנספורט: California Audio Labs Delta
  • ממיר: California Audio Labs Alpha
  • פטפון: Pro-Ject RPM 1                            
  • פונוסטייג´: Pro-Ject Tube Box
  • בקר מהירות: SE Pro-Ject Speed Box
  • כבלים: MIT Output Terminator MH-750, Transparent Cable Music Link, Van Den Hul  AES/EBU 110Ohms.
  • מנורות: קדם מגבר: Sovtek 6H30-EB, ממיר: Sylvania 5751 Black Plate, פונוסטייג´: Mullard 12AX7 /ECC 83.

סיכום

להודות על האמת, היו לי חששות כבדים ביחס לצליל של המגברים הדיגיטליים עקב האכזבה שנחלתי בעבר הרחוק עם מגבר דיגיטלי. חששותיי נמוגו מיד עם שמיעת הדיסק הראשון בסטאפ שלי. המגברים הללו הוכיחו את עצמם לטובה תוך הפגנת כוח מסיבית, דיוק, שקיפות, פרזנטציה ובמה רחבה. אין אח ורע ליכולתם לשלוט בבאס בצורה אולטימטיבית. בשידוך עם קדם מגבר טרנזיסטורי, החדות הייתה (לטעמי) מוגזמת והייתי חייב לרסנה עם קדם מגבר מנורתי, שפתר את הבעיה בצורה האלגנטית ביותר. המוסיקה הפכה ליותר נינוחה, פחות תוקפנית, מלטפת ונעימה – ויחד עם זאת חדה ומדוייקת תוך הפגנת שקיפות מדהימה.

המגברים נותרו קרירים למגע לאורך כל הדרך, גם כששמעתי בווליום גבוה לאורך זמן. נהניתי מאד מהמגברים ובהחלט היתה זו הפתעה לטובה. מי שזקוק למגברים אלגנטיים, לא מסיביים עם יכולת דחיפה אין סופית, בנויים לתלפיות עם רכיבים מהשורה הראשונה, בעלי צליל מדוייק, בהיר וחד – כדאי לו לבדוק את ה-  Ice Block 10001.
אני נהנתי מאד בחברתם.

להמשך דיון בנושא המגברים Seymour AV Ice Block 10001, לחץ כאן.

המותג SeymourAV הינו Internet Direct ומוצריו ניתנים לרכישה דרך חנות אתר היצרן.

Special thanks to Chris from SeymourAV who supplied us with the sample units we used for this review.


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל באמצעותם.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

7:00
  /  
22.10.2009
  
מאת: משה רובינו

1