פנסוניק TX-42G10E פלזמה FULL HD מהדור החדש

הסדרה החדשה של פלזמות מבית פנסוניק עוררו מחדש את חובבי הפלזמה משנתם.ה-42G10E היא אחת הסנוניות הראשונות. עפר לאור מדווח.

7:00
  /  
01.10.2009
  
מאת: עפר לאור
הקדמה

הקדמה

 

כפי שאמר מארק טויין "השמועות על מותי, מעט מוגזמות". הפלזמה עדיין חיה ובועטת לאחר כמה שנים שבו היה רושם שמרבית החברות שמתמחות בתחום זה סוגרות את קוי הייצור שלהן. בשנה האחרונה ראינו קפיצה משמעותית במכירות הפלזמה, שכללו עליה של 30% במכירות (ועוד יותר ברווח הגולמי) בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת.

פנסוניק בעצם לוקחת על עצמה את חוד החנית בפיתוח טכנולוגית הפלזמה לאחר ההכרזה שבקרוב פיוניר תסגור רשמית את קוי היצור שלה ל-KURO, הפלזמה שהובילה טכנולוגית את התחום.

 

נתחיל בשמות המודלים החדשים של פנסוניק בשל הבלבול הרב. פעם זה היה פשוט, היה לנו את ה-PV8 ("הזול"), את ה- PV80 (שהיה ה-HD READY ה "יוקרתי" יותר) ואת ה-PY800 (המודל של FULL HD). הפעם הפתיעה פנסוניק עם מספר רב של סדרות שמבלבלות רבים מאיתנו, כולל אותי.

נתחיל מה-C10 שמגיע בגדלי 42 ו-50", אשר בעצם משדרג את ה-PV8. נמשיך ב-X10 אשר בעצם ממשיך להיות HD READY ומחליף את ה-PV80 בגדלי 42" וב-50". כאן זה מתחיל להיות מסובך. ה-S10 מגיע ב-42, 50" ו-54" והוא בעצם FULL HD, אך עם פאנלים שאינם NEO PDP (כלומר, זה מחליף את ה-PY800).

עכשיו זה מתחיל להיות מעניין עם סדרות G ו-V שהן בעצם כבר FULL HD עם הפאנלים החדשים. ה-G10 מגיע רק ב-42", ומצהיר על יחס ניגודיות של 40,000:1 (או 2,000,000:1  יחס ניגודיות ON/OFF) בניגוד ל- 30,000:1 ניגודיות בכל המסכים שקדמו לו. ה-V10 כבר עשוי מפיסת זכוכית אחת, קרי: אין BEZEL, ומגיע ב-50", 58" ו-65". ה-Z1 כבר בקטגוריה נפרדת ומגיע רק בגודל 54" בלבד.

כבר שהמכשיר הגיע הבנתי שמדובר בחיה שונה לחלוטין מההיצע הקודם של פנסוניק. העיצוב התעשייתי הכסוף מהדורות הקודמים התחלף והפך לעיצוב שחור, מבריק וסקסי. מצד אחד הוא בעצם BEZEL שחור, אך הדקות שלו והחלק התחתון לא משאיר מקום לספק שמדובר עדיין ב-VIERA, אך ברור לחלוטין שזה כבר משהו אחר.

מצידו הימני של המסך ניתן לשלוט בו דרך מספר קטן של כפתורים.


 

מצידו השמאלי ניתן לראות את פאנל החיבורים הצידי שכולל חיבור SDHC, אשר מאפשר ניגון תמונות מכל מצלמה, וסרטי HD אשר הגיעו ממצלמות AVCHD עם זיכרון SDHC. חיבור HDMI צידי, חיבור VGA למחשב, חיבור SVIDEO וקומפוזיט + חיבורי האודיו שלהם ובנוסף חיבור לאוזניות.

בפאנל האחורי ניתן לראות חיבור קומפוננט ואודיו, שני חיבורי HDMI. חידוש מרענן הוא שני חיבורי SCART, אשר אחד מהם יכול לקבל גם אות SVIDEO (שניהם מקבלים RGB). חיבור ה-RF נראה רגיל למדי, אך מתברר לאחר חיבור אנטנה וסריקת תחנות, שהוא גם תואם לחלוטין ל-DTT שמשודר בישראל. את כל השידורים קלטתי ללא כל קושי ובאיכות מצויינת, כאשר נראה שיש גם יכולת קליטה גם של לוח שידורים ומידע על התוכנית הנוכחית!

חשוב לשים לב שמדובר כאן במודל 42G10E מכיוון שיתכן שבעתיד ייובאו לארץ מודלים של M אשר עלולים להגיע ללא חיבורי ה-SCART או קליטת ה-DTT. אני אישית מאוד מקווה שימשיכו להביא את המודל הזה שהוא בעיני עדיף.

פאנל המסך עצמו הוא שחור הרבה יותר  מכפי שהיו המודלים הקודמים. מצד שני, הוא רפקלטיבי למדי ואינו בולע אור. פילטר הזכוכית עדיין במקומו, מה שאומר שניתן לראות מזוית החזר של מה שמוצג על המסך.

 


ניתן לראות אותי מצלם, המסך מבריק ולכן פחות מתאים לסלון בהיר במיוחד


חלון אחורי – חסר עדיין היכולת ספיגת אור שהיתה קיימת ב-KURO

 

מבחינת התפריטים – פנסוניק שיפרה מעט את מנגנון התפריטים המיושן אך הוא עדיין פשוט ובסיסי (קרי: לא גרפי או FLASHY) ביחס למודלים אחרים. האם זה באמת משהו חשוב לעתיד? לדעתי זה חלק מתפיסה כוללת וניתן לראות כבר סימנים בתפריט של VIERA TOOLS שפנסוניק מתכוננת לשנות זאת בעתיד.

 

SDTV

כאן יש לנו לא מעט בדיקות שאנחנו צריכים לערוך – ל-DTT ובחיבור לממיר יס ב-HDMI וב-SCART RGBcvS. במקרה של DTT, מדובר כאן במקלט יציב מאוד, פשוט מחברים לו משושה אקטיבית (אנטנה עם חיבור חשמל) ואתם מוכנים לקליטה. איכות התמונה מצויינת גם ביחס למסכים אחרים וגם ביחס למקלטים חיצוניים. אפשר בקלות לומר שזו אחת התמונות DTT המוצלחות שראיתי עד כה.

 

 

הערה: חשוב לציין שה-X10 שדומה בפרטים הטכניים (וגם במראה שלו) ל-G10 אינו כולל את המקלט DTT. חשוב לציין זאת. את ה-X10 בדקתי אך לא ברמה של ה-G10 ולכן כרגע לא מתוכננת עליו סקירה.

 

גם בתחום ה-SCART אפשר לומר שיש כאן קפיצת דרך מכיוון שמודלים קודמים של VIERA לא הגיעו ארצה עם חיבור זה. האיכות שראינו ב-DTT מקבלת כאן שדרוג קטן כשמדובר על ממיר של יס.

חיבור ה-SCART עובד כמו חלום, כולל העברה אוטומטית בין יחסי המסך השונים לפי סוג התוכן בממיר היס (כלומר, המסך מזהה תוכן 16:9 מול 4:3 ומשנה את יחס המסך בהתאם). עיבוד התמונה מצויין וכמעט ולא היה צריך לגעת בכלום בכדי להגיע לתוצאה מצויינת.

מבחינת תמיכה ביחסי מסך, המסך כולל מספר רב של אפשרויות, כאשר הפופולריות ב-SDTV יהיו WIDE ו-JUST. כמובן ש-JUST היא NLS, כלומר מתיחה בלתי לינארית, אשר מותחת את התמונה באופן בלתי אחיד לרוחב התמונה. יש שיפור בפונקציה זו ביחס לדורות הקודמים, בעיקר שיפור בחדות התמונה.

 

מצב ה-JUST החדש הוא נוח ויפה, אך דורש הסתגלות למי שלא רגיל לצפיה במצב זה. ניתן להבין זאת יותר טוב כאשר בתחתית המסך מתגלגלות כתוביות מהסוג של של TICKER, כאשר ניתן להבחין ב-JUST שהכתוביות כאילו קעורות במרחב ומגלגלות במהירות שונה כשהן מטיילות לאורך התמונה. באופן כזה המסך מתמלא בתוכן עם מינימום הפסד של מידע, אך עם שמירת מרכז התמונה כלינארי ולא מעוות.

כאשר אנחנו מחברים את ממירי ה-HDTV, איכות ה-SD פחות טובה. משמעות הדבר היא שהעיבוד בממירים הללו פחות טובה מהממירים של המסך עצמו (סימן דווקא טוב, למרבית האירוניה).

כל זה נעשה בשל עיבוד תמונה מצויין, אשר ככל הנראה שופר מהדור הקודם של מסכי פנסוניק.

בדומה ל-PY800, גם כאן יש לנו מנגנון IFC = INTELLIGENT FRAME CREATION (או 100HZ כפי שקוראים לו בשכונה). הבדל מהותי אחד בין גירסאת IFC זו לבין מה שאנחנו מכירים במודלים הקודמים ובמסכים אחרים הוא שהוא אמין מאוד. לא ראיתי גליצ´ים מטרידים בו וגם הוא מחליק את התמונה בלי להעיק או להציג בעין. התמונה נראית נעימה אך ללא תופעת הלוואי שהיא מרגישה כמו "אופרת סבון"…

מדידות ו-HDTV

מדידות

המדידה הברורה ביותר ששונה בין LCD לפלזמה היא ה-UNIFORMITY. מכיוון שהתחלנו לאחרונה להשוות פרמטר זה, היה מעניין במיוחד לבדוק אותו במסך זה. כצפוי, בעוד ש-LCD ממוצע ינוע בין 60% ל-80%, הפלזמה הגיעה ל-99%. כלומר, לא הצלחתי להגיע להבדלים ברורים בין מדידות בנקודות שונות במסך. זה סה"כ די הגיוני כי בניגוד ל-LCD, אין צורך "לשנע" או לפזר את האור, כך שאין בעיה להביא את אותה עוצמת אור לכל הנקודות במסך.

מבחינת ה-COLOR GAMUT. במצב שבו הצבע אינו "מנוהל" ו-XVYCC כבוי, הגעתי לכיסוי מוצלח מאוד של ה-COLOR GAMUT, אך עם נטיה להרחיב את הצבעים מעבר לתקן. באופן כללי זה עדיף מאשר חוסר, אבל הכי טוב זה בדיוק לקלוע למטרה…

 

לגבי יחס הניגודיות. ההצהרות של היצרן היו כמובן מוגזמות, מדדתי אבל כ-10,000:1 על הפאנל עצמו שזה הישג די מדהים. עם זאת, המסך עדיין לא כהה מספיק בכדי להגיע לרמות השחור של ה-KURO (שזה ה-REFERENCE שלי) בגירסא האחרונה שלו. מבחינת עומק השחורים המסך מגיע ואפילו עובר את ה-508/5080 של פיוניר, אך לא מגיע לשחורים של ה-5090.

אם ננסה להשוות מספרים אלה למסכים אחרים, אז המסך היחיד שמדדתי שמתקרב למדידות הללו הוא הסמסונג B7000 אשר מגיע אבסלוטית לשחורים קרובים מאוד ל-G10 (המדידות מעט קשות בעוצמות האור הנמוכות הללו) ואפילו לדעתי עובר אותו. מצד שני, השחורים הללו נשמרים גם כאשר יש אור על המסך, כך שבהשוואה על סצינות קשות, ה-G10 כנראה ינצח את כולם בשחורים פרט ל-5090 (אולי בדור הבא). בהמשך המאמר ניתן יהיה לראות כיצד סצינות אמיתיות יכולות להרוויח מיחס ניגודיות גבוה כל כך.

במדידות הגאמה ניתן לראות שה-42G10E מגיע לרמת גאמה 2.08 כאשר הוא מכוון ל-2.0 בפרמטרים (מומלץ להשתמש בגאמה של 2.0 במסך  פשוט כי 2.2 יוצא מעט קיצוני מדי). העיוות הקטן בחלק של90% קשור למאמץ הרב שהמסך משקיע בגאמה דינמית (ככל הנראה המדידה צריכה להתבצע במכשיר עם חלון IRE מעט קטן יותר, אך זה לא מתאפשר לאור הציוד שיש לנו לבדיקות). במסכי ה-VIERA הקודמים לא ניתן היה לכוון את עוצמת ה-GAMMA, והמסך לרוב היה נותן רק אופציה ל-SCURVE בלבד, כך שמדובר בקפיצה משמעותית ביחס למודלים הקודמים.

 

בתחום טמפרטורת הצבע, המסך כולל לראשונה בסדרה VIERA הביתית את היכולת לכייל את המסך במלואו. המסך עצמו מגיע מכויל למדי כשהוא במצב CINEMA אבל עדיין לא מספיק מדוייק. להלן התיקון שהכנסתי בכדי להגיע לאופטימום:

 

במצב זה קיבלתי את התוצאות הבאות במדידות טמפ´ הצבע:

 

 

ניתן לראות שאפשר להגיע לכיול די מדוייק כאן, אבל עם כמה חסרונות קלים: מנגנון הכיול חסר מספרים (כך שקשה לשמור את הנתונים או להעביר בין אנשים) וכן חסר יכולת לשנות פרמטרים של הירוק ביחס לכחול ולאדום (למרות שזה די מקובל בתעשיה).

להלן החתימה הספקטרלית של המסך אשר דומה למיקס בין ה-5090 לבין ה-50PY800…

 

 

בבדיקה עד כמה המסך שחור, הגברתי מאוד את רגישות המצלמה בכדי שניתן יהיה לראות את עוצמת "החושך" גם כשיש תוכן על גבי המסך.

 

HDTV

נתחיל ונאמר שבתחום ה-HDTV המסך הזה עושה עבודה יוצאת מהכלל. מדובר על תפקוד מצויין בכל הגיזרות. המסך מציג את YES HD באופן מצויין, אך בבדיקותי התמקדתי דווקא בבלוריי ובתכני HD קשים יותר.

פתחתי בקטע המאתגר ביותר שאני מכיר בתחום ה-MIXED SCENES, סצינת הפתיחה של הסרט האחרון של STAR WARS. בפתח החלק השלישי של הסרט ניתן לראות סצינות לחימה קשות במיוחד על רקע של חלל שחור. השילוב הוא של תנועה סופר מהירה, רקע שחור ופיצוצים צבעונים בהירים הופכים את הסצינה הזו למכת המוות של מסכי ה-LCD. הם צריכים ללא הרף לעבור בין מצבים שונים והתוצאה היא לרוב חלל אפרפר ופיצוצים עמומים. לרוב אני נמנע מבדיקות מהסוג הזה פשוט כי מרבית המסכים פשוט אינם מסוגלים להעביר את הסצינה באופן שמזכיר אפילו באופן קלוש את איך שזה נראה בקולנוע.


החלל כל כך שחור שקשה להבחין בין קצה התמונה וסוף המסך

ה-42G10E מצליח להגיע כמעט למחוזות שעד כה היו שמורים למסך בודד: ה-KURO דור שני. היעד? להגיע למצב שבו קשה להבחין בין קצה המסך למסגרת ולחלק החיצוני אשר נמצא בחושך מוחלט. ניתן בכ"ז לזהות את הגבולות, המסך לא מגיע לנקודת השחור האבסלוטית כפי שנעשה ב-5090, אבל הוא מגיע קרוב למדי לשם.


איזה פקק. ידעתי שלא הייתי צריך להיכנס לאיילון בשעות הבוקר

סצינות הלחימה בחלל היו תלת מימדיות, חדות ומדוייקות. כאמור, ה-INTERMEDIATE FRAMES לא הפריעו או הפכו את הסצינה להיפר ראליסטית אלא שימרו את האיכויות הקולנועיות והפחיתו משמעותית את ההיבהוז של הסרט (JUDDER).

המשכתי עם SIN CITY אשר נראה כאן מעולה. קשה להבליט עד כמה ניתן היה לראות את צבע הדם שהיה אדום מאוד כהה בסצינה. המצלמה שלי לא מצליחה להעביר את התמונה הזו מספיק טוב.

יוסי הבין לפתע שאלמלא היה הולך לרכוש סיגריות בפיצוציה, לא היה מאחר את המועד


הצרה הגדולה ב-HDTV מתגלה – אסור להצטלם יותר עם קצוות מפוצלים

ועברנו לקלסיקה בהתהוותה, האלמנט החמישי נראה מצויין כתמיד:


…גם האופטומטריסט התקשה לקרוא את מה שהיה כתוב על הלוח

 
כרגיל, רוני נמנע מלהצביע בכדי שהתלמידים לא יבינו שהוא התלמיד החכם בכיתה

השחורים והפירוט המעולים בפניהם המצולקות של מדעני האלמנט החמישי מדהימים אותי בכל פעם מחדש. חשוב לציין שההבדלים בגווני העור בתמונות למעלה הן תוצאות של קשיים במצלמה ולא בעיה במסך.

מדי השומרים היו מלאי פרטים (אם המסך שלכם מכוייל יתכן ותראו חלק מהם). גם במהלך המרדף במנהרה, הפירוט היה מושלם.

בסוף המרדף, המכוניות בעיר המודרנית היו חלקות, ללא גליצ´ים, כך שמנגנון ה-IFC עובד כאן טוב יותר מכפי שהכרנו בעבר.

עברתי לנרניה. גם כאן, הלבן היה בוהק אך לא מסנוור, בעוד שפרטי הלבן והשחור השתלבו נהדר. בסצינות מסוג זה לרוב קשה לשחזר את פרטי השיער של הילד במקביל לפרטים במעיל הפרווה הלבן של המלכה.

גם בסצינת המערה, ניתן היה לראות את כל הפרטים ובמקביל גוון העור על פני הילדים נשמר אמין (בצילום זה נראה מעט חיוור).

 בסרט CARS ניסיתי לזהות בעיות בתנועה בגלל הכיווץ האגרסיבי.

המסך הצליח לשחזר את הסרט באופן אמין לחלוטין. ראיתי את החוסר בקצב הנתונים אך כמובן שזה לא הפריע לצפיה עד כדי כך שלא יכולתי לצפות בזה. במרבית המקרים, כאשר יש לנו מסך עם 100/120HZ, הוא מתקשה מאוד להציג את הדקות הראשונות בסרט באופן אמין, בעיקר בגלל שה-ARTIFACTS לרוב נמרחים בנסיון לשפר את התמונה.

לקינוח, קטע חשוך למדי ולא אופייני בסרט SPEED RACER. שימו לב לעדינות הפרטים.

את כל הבדיקות כמובן שעשיתי במצב NATIVE RATE אשר ניתן להשיג אותו על ידי כיבוי פונקציית OVERSCAN. 

המשכתי עם מכשיר הבלוריי של פיוניר. כאשר אנחנו מחברים אותו, אפשר להשתמש ביכולות ה-VIERA LINK.כידוע לכל מכשיר יש כמה יכולות בסיסיות שאפשר לשלוט עליהם דרך HDMI CEC (ערוץ השליטה בין מכשירים). כאשר למסך מחובר נגן או מקליט של פנסוניק, היכולות של VIERA LINK הופכות לחזקות הרבה יותר. כאשר מחובר מכשיר עם תקן אחר, אנחנו מקבלים סט בסיסי יותר של יכולות שליטה. במקרה של נגן הבלוריי של פיוניר, אנחנו בעצם יכולים לעשות PAUSE, PLAY, STOP ו-TRICKPLAY (הרצה מהירה קדימה ואחורה). זה נוח כי לא צריך להחליף שלט גם אם אין לנו שלט חכם.


ניצנים של ממשק משתמש גרפי חדש?

SDHC ויכולות אחרות

אחת היכולות המתקדמות היא תמיכה בפורמט SDHC אשר קיימת לא רק ב-42G10 אלא גם במודלים בסיסיים יותר כגון ה-42X10. מדובר על תמיכה בכרטיס SD אבל במהירות גבוהה ועם יכולות מתקדמות כגון תמיכה ב-AVCHD.

כרטיסי זיכרון כאלה מגיעים בד"כ ממצלמה דיגיטלית, סטילס או סרטים. כשמדובר על מצלמה דיגיטלית, פשוט שולפים את כרטיס הזיכרון, מכניסים למסך ומיד ניתן לראות תמונות.

ממשק התמונות פשוט ונוח, אין הרבה שונה בו ממסכים מקבילים של חברות אחרות.


הצבעים מעט משובשים בגלל זמן חשיפה לא מתאים במצלמה

עם AVCHD לא ממש היתה לי הצלחה. לצערי אין לי מצלמה עם כרטיסי זיכרון AVCHD ולכן ניסיתי להפוך סרט בלוריי תקני לכזה שיהיה תואם ל-AVCHD, אך ללא הצלחה.

ככל הנראה שהפורמט שניסיתי להכניס לא ממש היה תואם. משמעות הדבר היא שלא ניתן לראות סרטים מכרטיס זיכרון. לא סיפור כזה גדול כי ממילא שימוש כזה בכרטיס זיכרון אינו נוח במיוחד. שימוש בדיסק חיצוני דרך USB שמיש הרבה יותר, אך ללא כניסה כזו אין הרבה מה לעשות כאן.

מה חסר לי באיזור הזה? תמיכה ב-MP3, קבצי DIVX או כניסת רשת עם VIERA CAST. מכיון שכל היכולות הללו הן החלטה אסטרטיגית של פנסוניק להתמקד בשוק האמריקאי, נותר לנו רק לקנא בדוד סאם וילדיו שנהנים מחיבור לרשת.

השלט

למרות כל ההשקעה בעיצוב, השלט של המסך נותר עם עיצוב מיושן יחסית. יש שיפור בעיצוב שלו ובנוחות ביחס לדורות הקודמים אך לא מדובר במהפכה. הייתי מצפה לשלט שיראה יותר תואם למסך ולתפיסת העולם החדשה של פנסוניק (לא סתם קוראים לזה NEO PDP).

השלט בסופו של דבר מותאם למי שיראה הרבה DTT, המעבר לערוצים הללו הוא נוח וקל. גם מעבר בין כניסות חיצוניות שונות נעשה בנוחות, דרך כפתור ה-AV, אך עדיין לא ברור לי מדוע אין דרך לעבור ישירות לחיבורי ה-HDMI שהם בסה"כ הדבר שמרבית האנשים כיום ירצו להשתמש בהם.

כפתור ה-POWER עובד כפי שמודלים ישנים יותר של פנסוניק עבדו – לחיצה ארוכה תדליק או תכבה את המסך. לרוע המזל השלט החדש של יס בנוי על כך שלחיצות של כפתורים הם קצרים ולכן עלולה להווצר בעיה להשתמש בשלט השחור המבריק של יס אלא אם כן יס יערכו בו שינוי. דבר אחד שעובד די יעיל זה לחיצה על כפתור 1 בכדי לעבור לטלויזיה. דרך מקרו ניתן להדליק את המסך בכניסת HDMI על ידי לחיצה על 1 ואז לחיצה על AV (אך זה סוג של MACRO שלא ניתן בשלט בסיסי לבצע אותו).

תחתית השלט מיועדת לשליטה במכשירים כמו PVR, מקליטים למינהם ומכשירי DVD ובלוריי תואמי HDMI-CEC ובעיקר כאלה שמדברים VIERA LINK.

סיכום

מדובר בקפיצה ממשית באיכות התמונה ביחס לדור הקודם של מסכי פנסוניק. פאנלים NEO PDP מגיעים קרוב ל-PIONEER KURO אך עדיין יש להם מעט דרך לעבור בכדי להגיע ליעד הנחוץ. ככל הנראה הדרך הזו כלל לא קשורה לפאנל עצמו אלא לציפויים חיצוניים של המסך ולאלקטרוניקה שבתוכו – דברים שכנראה יפתרו בדור הבא של מסכים (כבר ראינו גירסאת קונטרסט מוגברת עוד יותר בהדגמות יכולת של פנסוניק).

פנסוניק הלכו די רחוק עם העיצוב החדש, וממשיכים קו שהתחילו עם הדור הקודם של המסכים (דגם ה-V הוא זה שבעצם מדגים לאן העיצוב של פנסוניק הולך ולדעתי זו הברקה עיצובית). לדעתי הם עוד צריכים ללכת עוד יותר רחוק מהשמרנות שאפינה את העיצובים הגבריים של הדורות הקודמים. מבחינת יכולות טכניות, הייתי רוצה לראות יכולות אינטרקטיביות (כגון VIERA CAST) וחיבורי USB.

אם נסתכל על המסך עצמו, מדובר במסך מכובד ביותר ובהחלט כזה שעומד בקו הראשון של מסכים באיכויות הגבוהות ביותר. נותר רק להמתין בסבלנות בחודשים הקרובים להגעת שני האחים הגדולים של המסך הזה – V שיהיה בעצם הגירסא היוקרתית יותר של המסך, גם בעיצוב וגם ביכולות הטכניות שלו, ו-Z שהוא כנראה מסך החלום שידם של רובינו לא תוכל להשיג.

הערה חשובה: המסך שהועבר אלי לבדיקה היה דגם G10E האירופאי. לאחר הבדיקה התברר שפנסוניק מקצה לישראל רק מודלים ללא ה-E אשר נטולים יכולות DTT ואינם כוללים כניסות SCART.

לאור הלחץ הכבד של הקהל, הוחזרו הציונים של המסכים לאלתר:

ציונים

  • איכות בנייה 9
  • עיצוב 8.5
  • HDTV איכות תמונה: 9.5
  • SDTV איכות תמונה: 9 
  • שלט: 7.5
  • יכולות כיול: 9
  • יחסי מסך: 9
  • פונקציות נוספות: 9.5 (תמיכה ב-כרטיס SDHC, כניסות רבות במיוחד)

תמיכה בפורמטים:

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – YES HD: כן
  • רזולוציות: 720P, 1080i, 1080P
  • קצבים: 50HZ, 60HZ, 24FPS 
  • תמיכה ב-HDMI 1.3: כן
  • תמיכה ב- 24FPS: כן
  • תמיכה ב- WIDE GAMUT: כן
  • ANTI JUDDER: ציון 9 (שיפור ביצועים משמעותי!) 
  • CEC: כן (הגירסא של פנסוניק VIERA LINK מרחיבה את התקן למוצרי פנסוניק)
  • XVYCC: כן

המחיר המומלץ לצרכן:  10,990 ש"ח

המסך נבדק באדיבות היבואנית: יורוקום

להמשך הדיון בנושא בפורום בנושא הביקורת: פנסוניק TX-42G10E פלזמה FULL HD מהדור החדש, לחץ כאן.


7:00
  /  
1.10.2009
  
מאת: עפר לאור

1