סאבוופר SVS PB13-Ultra

האם הגודל קובע? יותר גדול יותר טוב? לא תמיד. רגע אחד, אנחנו מדברים פה על סאבוופרים! כבר הראינו שסאב בגודל ...

7:00
  /  
19.04.2009
  
מאת: איתי חזום
הקדמה 

הקדמה

אז מה היה לנו שם? סאב בתיבת Ported ממוצעת, סאב בתיבת Aperiodic קטנה וסאב בתיבה סגורה יחסית קטנה. אז מה הפעם? איך לא, סאב בתיבת Ported מאד גדולה 🙂

וופרים אשר מיועדים לעבוד בתוך תיבה, תמיד ידרשו מה שנקרא "נפח עבודה", אי אפשר סתם לזרוק את הוופר באיזה סוג תיבה שמתחשק לנו ובאיזה נפח שעולה על דעתנו, ישנם חוקים שצריך להקפיד עליהם. אפשר לתכנן וופר שיהיה יותר מתאים לסוג מסוים של תיבה, או למספר סוגים של תיבות, אבל רוב הוופרים בדר"כ יהיו מסוגלים להפיק תוצאות טובות גם בתיבה סגורה וגם בתיבת Ported (וגם אחרות).

מה אנחנו מקבלים בתמורה לכל הגודל הזה אתם שואלים? בתאוריה מקבלים יותר מהכל פחות או יותר (תלוי כמובן במספר דברים) – נצילות יותר גבוהה, יכולת לרדת לתדרים יותר נמוכים, עיוותים נמוכים יותר, פחות בעיות של Power Compression ואישה מאד לא מרוצה…

על היצרן

Ron Stimpson (ה S) ו Tom Vodhanel (ה V), הקימו אי שם בתחילת שנות האלפיים את SVS – בתחילה הכוונה היתה ל SV Subwoofers, אבל לאחר כניסתה של החברה לתחומים נוספים השם שונה באלגנטיות ל SV Sound.

הרעיון הצנוע היה לייצר סאבוופרים שירעידו את הבית, אבל יתנו תמורה טובה למחיר. שנים אחרי, כבר מדובר על אחת החברות היותר מוכרות בתחום הסאבוופרים. יתרה מכך, SVS כבר נחשבת לחברת אודיו לכל דבר עם מבחר מרשים של סאבים (בעיקר גדולים, אבל גם אחד קטן), שתי סדרות של רמקולים (עם שלישית בדרך) ופרוססור RC חדש לסאבים.

SVS היא חברת ID, כלומר Internet Direct, משמע הם מוכרים אך ורק דרך האינטרנט, ישירות לצרכן וללא מתווכים בדרך. היתרון? מקבלים אחלה מחיר. החיסרון? אי אפשר לראות/לשמוע/לגעת לפני שקונים. כל אחד וההעדפה שלו כמובן, אבל עושה רושם שהיום ב 2009 להיות חברת ID זה משהו "אופנתי".

על המוצר

ה Ultra היה תמיד השם שניתן לסדרה הבכירה של SVS וגם פה זה לא שונה. ה PB13 שאינו חדש, כבר עשה היסטוריה בשוק בכל הקשור ליחס "ערעור יסודות" ומחיר, ומתחרים בסגנון דומה הם כבר די נפוצים.

הנוסחה כרגיל מאד פשוטה – וופר מאסיבי, מגבר חזק, ותיבת Ported גדולה. כמובן שזה לא באמת כזה פשוט.

                                       

התיבה
גדולה (באזור ה 150 ליטר נפח פנימי), בתצורת Ported כאמור וכוללת שלושה פורטים בקוטר 3.5 אינץ´. הקטע שעושה את ההבדל הקטן הוא שהסאב מצורף עם שלושה פלאגים מספוג, אשר מאפשרים לשנות את תדר הכיוון של הפורטים וע"י כך (בשיתוף עם בורר במגבר) לקבל ארבעה עקומות תדרים שונות! התדרים הנבחרים הם 20hz (ללא פלאגים), 15hz (פלאג אחד), 10hz (שני פלאגים), ומצב Sealed (שלושה פלאגים). ברגע שמשנים את הכיוון של הפורט, צריך לשנות את המצב שמוגדר בבורר מיוחד במגבר, אשר לפי הבחירה שלנו יודע איפה להפעיל את פילטר ה Highpass אשר חותך את התדרים שמתחת לתדר של הפורט (על מנת לשמור על הוופר מנזק פיזי), מלבד כמובן מצב ה Sealed אשר אינו ממש זקוק לזה.

יש כאן מספר יתרונות – אם רוצים מקסימום ביצועים מעל ל 20hz, משאירים את כל הפורטים פתוחים, אם רוצים יותר "בשר" מתחת ל 20hz סוגרים פורט אחד או שניים, ואם מחפשים את "הסאונד" הזה של תיבה סגורה, סוגרים את כל הפורטים.

הדרייבר
בתחילה, SVS השתמשו בדרייברים תוצרת TC Sounds (שמאז פשטו את הרגל ואולי הולכים לחזור השנה שוב), אבל כיום כל הדרייברים שלהם מתוכננים אצלם, כלומר לא מדובר על דרייברים מהמדף אשר ניתן לרכוש מיצרני ה OEM (או באתרי DIY). סה"כ וופר די ייחודי, בקוטר של 13.5 אינץ´ (כמו ה JL Fathom) עם Motor מאסיבי, Basket (הכלוב שמחזיק את הכל) שעוד לא יצא לי לראות, ספיידרים בקוטר 9 אינץ´, וממברנה שעשויה מתרכובת בשם (תכינו את עצמכם) Polymethacrylimide ונראית אלגנטית למדי.

                                                       

המגבר
טופולוגית Class D (כבר דבר די נפוץ בתחום), כאשר פה הלכו על מודל 750 וואט מסוג BASH שטוען לשיפורים כאלו ואחרים שמקרבים את ביצועי המגברים ל Cass AB. מה שיותר מעניין זה התוספות מסביב – בסדר, אז אין RC אוטומטי (דאגו למוצר נפרד בשביל זה), אבל כן יש Band אחד של EQ פרמטרי ידני (הנחתה בלבד), שלושה מצבי EQ לבחירה בהתאם לגודל החדר (על מנת להפחית את האפקט של Room Gain) או טעמינו האישי, כניסות ויציאות מאוזנות מסוג XLR (נוסף על RCA), ובורר פאזה (לא מתג).

אגב, SVS מציעים את כל הסדרות שלהם גם בגרסת צילינדר (אותו צילינדר הקרטון שמשמש ליציקת עמודי בטון). אלו יתפסו הרבה פחות נדל"ן ברצפה, אבל יתנשאו לגובה רב יותר ואינם מגיעים עם מבחר גימורים, אלא רק עם כיסוי בד שחור (מאד מתאים לחדרי הקרנה). במקרה של ה PB13-Ultra, גרסת הצילינדר נקראת PC13 ומגיעה בנפח מעט קטן יותר, ולכן לגרסת התיבה יהיה יתרון (קטן למדי) בעוצמות קיצוניות.

נתונים טכניים

  • סוג תיבה: Ported (עם שלושה תדרי כיוון לבחירה) + מצב Sealed.
  • תחום תדרים: 18-150Hz פלוס מינוס 3dB במצב 20hz.
  • מגבר פנימי: 750 וואט RMS מסוג Bash.
  • דרייבר: 13.5 אינץ´.
  • קרוסאובר: 40-120Hz (ניתן לכיוון או ביטול).
  • Room Correction: Band אחד של EQ פרמטרי ידני (הנחתה בלבד) + בורר Room compensation.
  • גימור: שחור מט, או שחור מבריק/עץ בתוספת תשלום.
  • מידות: רוחב 520 מ"מ, גובה 560 מ"מ, עומק 686 מ"מ.
  • משקל: 70.5 ק"ג.
  • מחיר מומלץ לצרכן: 1600-1700$ תלוי גימור (לא כולל משלוח ומיסים).
  • אחריות: 3 שנים.

מבט מאחור

  • Power: מתג הפעלה/כיבויי.
  • Auto: מתג הפעלה אוטומטית בעת קבלת סיגנל או מופעל תמיד.
  • Inputs/Outputs: כניסות ויציאות סטריאו מסוג RCA או XLR.
  • Rca/Xlr highpass: מתג שמפעיל או עוקף את הפילטר highpass של היציאות.
  • Crossover: מתג הפעלה/כיבויי + בורר תדרים.
  • Gain: בורר ווליום.
  • Phase: בורר פאזה (0-180 מעלות).
  • Subsonic Filter: בורר מצב פילטר highpass בהתאם לתדר הכיוון של הפורטים.
  • Parametric EQ: בורר תדר + בורר עוצמת הנחתה + בורר Q (רוחב תדר).
  • Room Comp: בורר שמפחית את העוצמה של התדרים הנמוכים ביותר בהתאם לגודל החדר.
  • שקע חשמל: בעל שני פינים.

איכות בניה

ה PB13-Ultra מגיעה בארגז קרטון גדול למדי (צריך תא מטען גדול או שליח) וארוז יפה. אי אפשר סתם לשלוף את הסאב מהאריזה, יש צורך לפתוח את התחתית, להפוך ולהרים את הארגז עצמו (לא, אל תנסו לשלוף סאב במשקל 70.5 קילו ובגודל הזה בעצמכם).

התיבה עצמה עשויה מ MDF בעובי 2.5 ס"מ וכוללת צלעות חיזוק פנימיות. הגרסה שאנחנו קיבלנו הגיעה עם גימור שחור "מחוספס", זהו גימור עמיד למדי ככה שהוא לא נשרט בקלות ומתאים לחדרים שלא רוצים שהסאב יחזיר את האור מהמסך. ניתן בתוספת תשלום לקבל גימור שחור מבריק "פסנתר", Oak ו Rosenut שיותר מתאימים לחדרי מגורים. הצביעה מאד נקייה כולל בקצוות שאגב, מעוגלים.

הדרייבר והמגבר מורכבים בצורה שטוחה ואינם בולטים מחוץ לתיבה, המגבר אינו כולל צלעות קירור (אין ממש צורך), המתגים/בוררים במגבר מרגישים "טוב", והדרייבר בנוי בצורה יפה ללא חלקים רופפים או רעשים מכאניים. בזמן עבודה לא נתגלו רעשי דליפת אוויר מהתיבה והמגבר היה בקושי חם למגע.

הפורטים מותקנים בחזית התיבה, מסוג Flared (מעוגלים כלפי חוץ ופנים), מעט בולטים כלפי חוץ, וכוללים גימור שחור מט. הפלאגים שמיועדים לסגור את הפורטים מגיעים בשקיות משלהם, בעלי מרקם קשיח וגימור אפור. הכנסה והוצאה של הפלאגים הינה יותר קשה מקלה וזה דבר טוב שמונע מצב של בריחת אויר מהפורטים שבחרנו לסגור.

התיבה יושבת על רגליות גומי נמוכות אשר מועילות במידה ובחרנו למקם על מרצפות או פרקט. הגרסה שאנחנו קיבלנו כוללת גריל מתכת מאסיבי וקשיח, אשר מקומר כלפי חוץ, בעל גימור שחור מט ונצמד לתיבה בעזרת מגנטים אשר אינם נראים לעין. סביר להניח שלא חשוב איזו מכה חוטף הגריל, הדרייבר יהיה בסדר. מי שמעוניין יכול גם לקבל גריל בד סטנדרטי בגימור שחור.

בסה"כ מדובר על מוצר שבהחלט עונה על הציפיות בכל הקשור לאיכות בנייה וגימור ברמת המחיר הזו.

מדידות

מדידות

על מנת לראות בעיניים מה הסאב עושה עם ובלי התכונות השונות והכיוונים השונים לפורטים, אנחנו נשתמש באותה שיטת מדידות מהמבחנים הקודמים, נעשה שימוש ב Room EQ Wizard – זוהי תוכנת מדידות אקוסטיות חינמית אשר מאפשרת לבצע כל מיני סוגים של מדידות ואף סימולציה של אקולייזרים נפוצים על מנת להקל בכיוונם. התוכנה תשמש אותנו לביצוע מדידת עקומת ההיענות של הסאב מתדר 200hz ועד 10hz.

המיקרופון שישמש אותנו הוא מתוצרת IBF Akustik מגרמניה. כולל קובץ כיול (בו משווים את המיקרופון הזה למיקרופון רפרנס שטוח ל 10hz), ומגיע עם פרה תואם שמספק לו מתח עבודה. הפרה מתחבר לכניסת ה Line in במחשב.

מציבים את המיקרופון איפה שרוצים (בדר"כ נקודת ההאזנה), מזינים לסאבוופר Sweep של גל סינוס מהתדרים הנ"ל והתוכנה רושמת את הגרף. מדידות כאלו כוללות את כל ההשפעות של החדר ולכן ביצעתי גם מדידות ממרחק 1 ס"מ על מנת לתת גרף שפחות מושפע.

הכל התבצע בחדר במידות : 4.5 מטר אורך, 3 מטר רוחב, 2.7 מטר גובה. הגרפים אינם כוללים את קרוסאובר ה Lowpass של הרסיבר אשר חותך את התדרים הגבוהים.

במדידות ממרחק 1 ס"מ בוצעו שתי מדידות – אחת לדרייבר ואחת לפורט, זאת מכיוון שעל מנת לקלוט את העקומה של שניהם, יש צורך להרחיק את המיקרופון וזה מכניס את השפעות החדר. מיד לאחר מכן הוספתי גרפים שמאחדים את שתי המדידות לעקומה אחת, אבל זה עדיין לא נחשב למדידה אמינה יחסית לעקומה שהתקבלה במדידת Ground Plane במגרש פתוח. במדידות ממרחק 1 ס"מ שמראות את השפעת הקרוסאובר וה EQ, נעשה שימוש במצב Sealed כי זה מאפשר מדידה קרובה יותר אמינה (מכיוון שהפורטים סגורים).


עקומת היענות בנקודת האזנה ממרחק 2.5 מטר.

מצב 20Hz (קו אדום): נקודת הפלוס/מינוס 3dB הנמוכה נמצאת ב 14.7hz.
מצב 15Hz (קו כחול): נקודת הפלוס/מינוס 3dB הנמוכה נמצאת ב 12.9hz.
מצב 10Hz (קו צהוב): נקודת הפלוס/מינוס 3dB הנמוכה נמצאת ב 10.3hz.
מצב Sealed (קו ירוק): נקודת הפלוס/מינוס 3dB הנמוכה נמצאת ב 10.6hz.

באופן לא מפתיע, ככל שתדר הכיוון של הפורטים יותר נמוך, הסאב יורד יותר נמוך. הגבעות מתחת ל 20Hz הן כתוצאה מה Room Gain של החדר הספציפי. מה שאחרי 100Hz הוא כתוצאה מהשפעת החדר וגם בגלל שאין במדידה שימוש בקרוסאובר. בסה"כ נראה יחסית מאוזן.


עקומת היענות בנקודת האזנה ממרחק 2.5 מטר.

15Hz :Room Comp מכובה (קו אדום), lrg (קו כחול), med (קו צהוב), sml (קו ירוק).
מצב Room Comp הוא בעצם EQ הדרגתי שמוריד את העוצמה בתדרים הנמוכים ביותר על מנת לפצות על Room Gain מוגזם מדי. כפי שרואים, הטריק עובד היטב, כאשר לחדר הספציפי מצב sml (כלומר חדר קטן) הוא הכי שטוח. צריך לזכור שמספיק סגירה של הדלת או החלון וכל זה יכול להשתנות ואז אולי מצב אחר יתאים יותר. 


עקומת היענות מול הוופר ממרחק 1 ס"מ.

20Hz (קו אדום), 15Hz (קו כחול), 10Hz (קו צהוב), Sealed (קו ירוק).
ניתן לראות, כמעט בבירור לפי השקעים, את האזורים שבהם הפורט משתלב, כאשר למצב Sealed אין שקע.  


עקומת היענות מול הפורט ממרחק 1 ס"מ.

20Hz (קו אדום), 15Hz (קו כחול), 10Hz (קו צהוב) .
לפי הגרף הזה, תדר הכיוון ב 20Hz הוא בערך 15Hz, 19.6Hz זה 16.3Hz, ו 10Hz זה 11.6Hz.  


עקומת היענות ממוצעת מול הוופר והפורט ממרחק 1 ס"מ.

20Hz (קו אדום), 15Hz (קו כחול), 10Hz (קו צהוב), Sealed (קו ירוק).
הבליטות מתחת ל 20Hz, והעלייה אחרי 60Hz במצב Sealed, הן כתוצאה משיטת המדידה הקרובה ואינן מתרחשות במרחק האזנה.


עקומת היענות בנקודת האזנה ממרחק 2.5 מטר.

20Hz :Subsonic Filter מכובה (קו כחול),Subsonic Filter על 20hz (קו אדום).
גרף אשר מראה את השפעת ה Subsonic Filter על כיוון 20Hz. ביטול הפילטר למטרת המדידה (עם הקפדה על עוצמה נמוכה) זה דבר אחד, אבל ביום יום רצוי מאד להשתמש בפילטר ששומר על הדרייבר מנזק פיזי.


עקומת היענות מול הוופר ממרחק 1 ס"מ.

קרוס מכובה (קו אדום), על מקסימום (120hz) (קו כחול), על מינימום (40hz) (קו צהוב).
גרף אשר מראה את השפעת הקרוסאובר במצב Sealed.  


עקומת היענות מול הוופר ממרחק 1 ס"מ.

ללא EQ (קו אדום) / EQ על מקסימום ו Q גבוה (קו כחול) / EQ על מקסימום ו Q נמוך (קו צהוב).
גרף אשר מראה את עוצמת ואופן ההנחתה שמבצע ה EQ הפרמטרי בתדר 80hz. ניתן לראות שב 80hz התדר שמונחת בפועל הוא 79hz – קרוב מספיק 🙂

לסיכום, המדידות מראות שהסאב עומד בהגדרות היצרן ויורד בכיף מתחת ל 20Hz בחדר ממוצע. מי שמחפש הפקה של תדרים סאב סוניים יקבל את זה פה, אבל צריך לזכור שיש גבול לעוצמת ההאזנה שאפשר לקבל בתדרים המאד נמוכים.

מכיוון שמדובר פה על סאב שסביר להניח יהיה תמיד במצב Ported (וגם תוכנן ככזה), מבחני ההאזנה לא יתקיימו במצב Sealed. התדר הנבחר הוא 15Hz כמקום טוב באמצע.

מוסיקה

ישנם כאלו שיגדירו מוסיקה כמבחן האולטימטיבי לביצועי סאבוופר. אם הוא טוב בסטריאו הוא יהיה טוב גם בסרטים לא? אז זהו שאין כזה דבר. סאב לא יכול להיות מתוכנן ככה שישמע יותר טוב במוסיקה מאשר סרטים (גם רמקולים לדעתי האישית), או שהוא מתוכנן נכון או שהוא לא (כמובן שיש טוב וטוב יותר).

כרגיל אני הולך לתת לסאב לטעום מהקטעים האלו אשר חושפים את היכולות שלו בהתאם, ולכן ישר קפצתי ל Now I know של Renholder (מפסקול הסרט Underworld) שבשביל קטע של דקה קצרה, מדובר על משהו שיכול להפיל תמונות מהקירות… PB13-Ultra לא הפיל אצלי את התמונות (הן תלויות כמו שצריך), אבל בהחלט גרם להם לרעוד ולעשות רעשים מעצבנים.

זמרת מוסיקת העולם Enya היא ללא ספק האהובה עלי בז´אנר הזה (למרות שהיא טוענת שהיא לא עושה מוסיקת עולם), ואי שם בשנת 1988 יצא האלבום המוצלח Watermark עם הטרק The Longships שבתחילה נשמע רגוע, עד שהקצב נכנס… ונכנס חזק (ב 30-35hz) ברמה כזו שלא דגדגה יותר מדי ל PB13-Ultra. כרגיל התמונות עשו רעשים מעצבנים.

Sutro heights זה סתם טרק של איזה הרכב בשם Jaywalkers שלקוח מאוסף של מוסיקת לאונג´ (אחד ממאה שיוצאים כל חודש), שבמקרה כולל קצב מצוין לא ממש "לאונג´י" שמתנדנד עם קיק באס בין 35hz ל 25hz. עסיסי למדי ובהחלט מצריך סאב טוב. ה PB13-Ultra לא אכזב.

                               

אפשר להגיד שאמן האלקטרוניקה Cristian padararu קצת נסחף בטרק Sacrifice theme, שיוצא מתוך הנחה שלכל אחד זרוק בחדר משהו בסגנון ה PB13-Ultra. בהחלט מצרך בהתחשב בעובדה שהקטע יורד כל הזמן מ 60hz עד ל 10hz מהדהדים. וה PB13-Ultra? אל תיסחפו יותר מדי עם הווליום ותהיו מאד מרוצים.

ומה עם קצת אוגב? באוסף MESSIAEN Organ Works שבו מנגן Olivier Latry יש הרבה מאד קטעים, אבל רק חלקם עושים צדק עם ה PB13-Ultra. בו נגיד שפה זו בהחלט הזדמנות לדעת איך נשמע פדאל של 16Hz בחדר שלכם. רמז – נשמע טוב למדי.

אלבומים אחרים שהאזנתי להם כמו Progress and Perfection של Yello או Love Deluxe של Sade כבר הביאו אותי למסקנה מעט מצחיקה – הסאב הזה קצת מיותר לסטריאו. אם מישהו מתכוון להאזין למוסיקה בעוצמות ממש גבוהות, אז מדובר על אחלה דבר. אם המוסיקה לה אתם מאזינים מורכבת בעיקר מקטעים כמו הנ"ל, זה גם אחלה דבר, אבל שאר האנשים יכולים בכיף ללכת על סאב קטן יותר.

סרטים

ישנם כאלו שיגדירו סרטים כמבחן האולטימטיבי לביצועי סאבוופר. אם הוא טוב בסרט הוא יהיה טוב גם בסטריאו לא? אז זהו שאין כזה דבר. סאב לא יכול להיות מתוכנן ככה שישמע יותר טוב בסרטים מאשר מוסיקה (גם רמקולים לדעתי האישית), או שהוא מתוכנן נכון או שהוא לא (כמובן שיש טוב וטוב יותר).

לא רק שמוסיקה לרוב תהיה פחות תובענית בנמוכים מאשר סרטים, אלא גם עוצמת ההאזנה בדר"כ תהיה נמוכה יותר, ולכן פה צריכים להתגלות כל היתרונות של תיבת Ported גדולה אשר מתוכננת כהלכה (שזה בתאוריה מה שיש לנו פה).

אני לא מבזבז זמן וישר קופת לסצנת הפתיחה של Master & Commander (נראה לי שאני כבר מדקלם את הקטע הזה בע"פ…) – הקרב בין האקרון לסופרייז נחשב בעיני לדמו לכל דבר, החל מ "Down! All hands down" וטראח כמה פגזים עפים לתוך החדר שלנו, ועד ל "On the up roll… Fire!" וכל האויר מתקמפרס. ה PB13-Ultra זה מסוג העזרים שזקוקים להם בקטעים כאלו.

                                          

דמיינו לכם שאתם בצוללת מקרטעת, בלב ים, כשהגרמנים מעליכם מפילים פצצות אחת אחרי השנייה כאילו זה פשוט לא נגמר. סצנת ה Depth Charge בסרט U571 היא בדיוק זה, רק שבלי סאב עוצמתי אין מה לטרוח. יש PB13-Ultra ? אז תכינו את עצמכם! (ותבקשו סליחה מהשכנים).

Irene זה לא בחורה (במקרה הזה), אלא הקוד לתחילת המבצע בסרט Black hawk down – החיילים מקבלים את האות לעלות אל המסוקים ואלו מהדהדים בצורה כזו שה PB13-Ultra הזיז אוויר כאילו מרגישים את הרוח של הרוטורים. אוקי נסחפתי קצת, אבל זה עדיין מהנה למדי. אגב, Side Effect מעניין של סצנת Irene זה שתדר הכי נמוך בקטע (7hz!), אינו נשמע או מורגש כמובן, אבל בהחלט מזיז את הממברנה של הוופר בקצב שלו.

אין ספק שסאב בקליבר הזה עושה יותר היגיון בסרטים. ישנו פשוט החשק הזה לשמוע ולהרגיש את האפקטים כמו בחיים האמיתיים, ולכך יש צורך בסאב מאסיבי כמו ה PB13-Ultra. שלא תחשבו לרגע אחד שזה סאב ללא גבולות (אין דבר כזה), כי ברגע הקטן הזה שתיסחפו יותר מדי עם הווליום, האולטרה יחרחר כמו כל רמקול דינאמי שמבקשים ממנו יותר מדי. ההבדל הוא שפה מדובר כמובן על גבול מאד גבוה.

סיכום

אקיצר – חברה מוכרת או לא, Internet Direct או לא, גדול מדי או לא, מדובר פה על הסאבוופר המסחרי הכי מוצלח שיצא לי להאזין לו. כן אני בטוח שישנם כאלו שטובים באותה מידה ואפילו יותר, אבל היום, עכשיו, ברגע זה, בשנייה זו אני נותן את ה Thumbs Up ל PB13-Ultra.

צריך לזכור שכשרוכשים סאב מחברה מוכרת ורבת מוניטין, לא בהכרח מקבלים ביצועים בתמורה למחיר. חברות גדולות לא מוכרות ישירות ליצרן, אלא משתמשות בסוחרים ויבואנים (ואלו צריכים את הנתח שלהם), משקיעות המון בפרסום, בתערוכות, בקטלוגים מפוארים וצריכות לפרנס צוות עובדים גדול יותר. כל זה מקפיץ את המחיר בעשרות אחוזים. אם אני בתור צרכן יכול למצוא מוצר יותר טוב באותו המחיר או פחות, למה לא?

ה PB13-Ultra (והמוצרים של SVS בכלל) אינו לכל אחד, אי אפשר להאזין למוצר לפני הרכישה, במקרה של תקלה מדובר על טרטור לא קטן, לא מקבלים שם מותג מפורסם וחוטפים צעקות מהאישה. אם כל אלו אינם מפריעים לכם, אין לי מניע לא להמליץ בחום על ה PB13-Ultra.

ציונים
בציונים משוקללים כל הגורמים כולל גודל וסוג הסאב, נתונים טכניים, מדידות והתמורה למחיר.

  • עומק – 9.5
  • מוסיקה – 9.5
  • סרטים – 9.5
  • איכות בניה – 9
  • תכונות – 9

לדף המוצר באתר היצרן לחץ כאן.

להמשך דיון בנושא הביקורת לחץ כאן.


7:00
  /  
19.4.2009
  
מאת: איתי חזום

1