רמקולים: PMC FB1i

ה FB1 הינו הרמקול הראשון שחברת PMC הוציאה לשוק הביתי. העיצוב הצנוע אשר הסתיר דרייברים מצויינים ותכנון מבריק, צבר לו ...

7:00
  /  
24.03.2009
  
מאת: זיו רוזנפלד / Ziv Rozenfeld
הקדמה

קצת על היצרן

PMC הינה חברת רמקולים בריטית מובילה לשוק המקצועי והביתי. היא נוסדה לפני קרוב ל 20 שנה על ידי זוג חברים אוהבי מוזיקה, פיטר תומס ואדריאן לואדר. המוצר הראשון של החברה היה זוג רמקולים אקטיביים אשר זכה להצלחה בשל אימוצו על ידי BBC. חברת PMC מאמינה כי הרמקול צריך לשקף במדוייק את השמע אשר עובר דרכו, ללא צביעה או הבלטה של תדרים מסויימים על מנת לאפיין את הרמקולים. תכונה זו של שקיפות בסאונד הינה מוטו החברה ועזרה להם להשתלב בהצלחה באולפני הקלטות רבים של מוזיקאים ואולפני עריכת פסי קול של סרטים.

החברה בעלת שלל פתרונות לשוק הביתי והמקצועי, החל מדגם ה +DB1S אשר מהווה את הרמקול הקטן בעולם אשר עושה שימוש ב Transmission Line ועד לדגם ה Reference שלהם, ה BB5 XBD-A, אשר עושה שימוש בדיוק באותה טכנולוגיה.

זוג הרמקולים אשר הגיעו לבחינה הינם ה FB1i. אלו רמקולים רצפתיים בעלי חזות גבוהה וצרה אשר מזכירה מעט מבנה של רמקולים אחרים, אך כאמור בעלי שימוש ב TL ולוחית מתכת קטנה של PMC בתחתית. כיצד רמקולים נייטראלים נשמעים והאם הם באמת אוניברסלים לכfל אפליקציה כפי שהחברה מצהירה בגלוי בדף הבית שלה? זאת ועוד בביקורת שלפניכם.

מראה חיצוני 

ה FB1i בעלי חזות צרה למדי, רק 20 סנטימטרים מפרידים בין דופן תיבה ימין לשמאל. הטוויטר מיוצר במיוחד על ידי חברת SEAS הנורווגית אשר משווקת את הדרייברים ל PMC תחת הסדרה SONOLEX. הטוויטר הינו במבנה Soft Dome ובגודל של 27mm. המיד-בס הינו דרייבר מבית PMC בגודל 140mm. גובה הרמקולים 1M והפינות של הרמקולים חדות ולכן רגישות למכות. הרמקול יושב על מעין תבנית פלסטיק קשיחה אשר אליה מחוברים הספייקים. התבנית נראית יציבה למדי ומהווה יופי של פתרון יציבות לרמקול ללא פגיעה בתיבה עם הספייקים.

         

בצידו התחתון של התיבה נמצא את פורט ה TL. מי שלא יודע, התיבות של PMC משתמשות בבנייה אשר משלבות תיבות Transmission Line עבור ייצור באסים מדוייקים יותר. הם קוראים לפטנט אצלהם ATL (האות A מסמנת Advanced). במציאות, אם נבצע חיתוך צידי לתיבת הרמקול, אנחנו נגלה שהדרייבר לבאס נמצא בסוף של תעלה ארוכה מאוד (אשר נקראת Transmission Line), כאשר דפנותיה מכוסות עם חומר סופג אקוסטי מיוחד כאשר מבנהו וסוג החומר ממנו הוא עשוי, סופג רק את המיד-באס ומעלה. מה שנותר, תדרי הבאס הנמוכים ביותר, אלו יוצאים החוצה דרך הפורט בתחתית התיבה. קיימים מספר יתרונות למבנה זה, הראשון בינהם הינו הפקת תדרי באס נמוכים מאוד ויותר מכל תיבה אחרת בגודל דומה במבנה אטום או Ported. יתרונות נוספים הינם הפקה של תדרי מיד חפים מעיוותים בתדרים נמוכים יחסית, הגעה לווליום גבוה יותר עבור התיבה והתנהגות זהה בווליום נמוך לעומת גבוה, כלומר כל התדרים ישמעו בעוצמה זהה ללא תלות בעוצמת השמע, גם בווליום נמוך יחסית.

       

הגימור של הרמקולים ניתן לבחירה מתוך 4 גווני עץ מקובלים: דובדבן, אגוז, אלון ושחור. ניתן לבקש גם גימור בצבע עם שפריץ צבע שחור וכיתוב PMC מוטבע בצדדים, משהו דומה לכפי שקיים בחלק מרמקולי ה PA. נשמע לא משהו, אך לטעמי זהו גימור מקורי ויתרון במראה אשר לא קיים במותגים אחרים.

הטרמינלים הינם זוג כפול זהוב סטנדרטי ובעלי אפשרות לחיבור חיווט בצורת Bi-Amp. מעל הטרמינלים נמצא לוחית קטנה עם מספר הסידורי של הרמקולים.

נתונים טכניים

  • תחום תדרים 28Hz-25KHz
  • רגישות 90dB 1W @ 1m
  • ATL – 3m
  • עכבה 8Ohms
  • דרייברים:
    עבור High: טוויטר 27mm SONOLEX Soft Dome
    עבור Mid-Low: דרייבר 140mm PMC Doped
  • נקודת חיתוך בקרוס 2KHz
  • רוחב x גובה x עומק 200mm x 1000mm x 300mm – המידות ללא הבסיס.
  • משקל: 18.0kg

תצורה

גובה חלל ההאזנה (שם יפה יותר לסלון) עומד על 2.8m, הרמקולים מוקמו על צלע אחת של הסלון ברוחב 4m, המרחק מצלע זו עד לצלע הנגדית הינו 3.5m, צד נוסף של הסלון בעל חלון גדול אשר פונה למרפסת וצד שני פתוח למטבח ולמבוא של הדירה. חלל ההאזנה לא מטופל אקוסטית, אך בעל שטיח עבות אשר מכסה שטח של 2x2m בדיוק כנגד הרמקולים. את החלל חולקים גם ספת עור גדולה 3 + 2, ריהוט עץ כבד ומספר תמונות על הקיר. האקוסטיקה אמנם לא כמו של אולם ג´ז קטן ואפלולי אשר נשמע מצוין, אלא כזאת אשר משקפת במדויק את האקוסטיקה הקיימת בסלון ישראלי טיפוסי נפוץ.

ההאזנה הקריטית לרמקולים התקיימה ממרחק של 2m, כאשר הרמקולים הינו מעט ב Toe-in לפי המלצת היצרן. המרחק בין הרמקולים עמד על 1.6m. הגרילים הוסרו מהרמקולים והמרחק בין הרמקולים לקיר האחורי עמד על 0.5m.

ההגברה הינה זוג מונו בלוקים מתוצרת Seymour AV. חברה זו מייצרת מגברים דיגיטלים Class D מבוססי Bang & Olufsen ICEpower בשלושה הספקים שונים, 200W, 500W ו 1000W. זוג המונו בלוקים בהם נעשה שימוש הינם מדגם Ice Block 10001 ובעלי הספק של 1000W לבודד. היריעה קצרה מלהרחיב על המגברים ועליהם כבר יש ביקורת נפרדת. אוכל רק לומר כרגע כי השילוב בין מגבר כזה לרמקולי ה FB1i נעשה לא כדרך אגב, מכיוון שחברת PMC משתמשת בחלק גדול מהדגמים האקטיביים שלה במודולים מבוססי Class דומה מחברת Flying Mule ולכן הבחירה ב Seymour AV נכונה.


הגברה: Seymour AV Ice Block 10001

כבלי הרמקולים היו מתוצרת HiDiamond האיטלקית ומהדגם הבכיר ביותר, ה "Diamond Power + 1". כבל זה בעל 12 מוליכי נחושת ראשים כאשר כל אחד מהם מכיל 48 גידים של 0.22mm. חשוב גם לומר כי כבל זה זכה בפרס בתערוכת Milan 2003 Audio & Video Show.


חיווט רמקולים: HiDiamond Diamond Power + 1

כבלי האיטרקונקט היו מאותו יצרן על מנת לשמור על סינרגיה ומדגם "Diamond Reference Black Gold".  כבל זה מהווה את הכבל העליון והבכיר ביותר של חברת HiDiamond בכבלי אינטרקונקט ושילובו ביחד עם ה "Diamond Power + 1" מהווה שילוב מושלם. חשוב לומר כי יצרן הכבלים, בחור נחמד העונה לשם Salvatore Filippelli, טוען בגלוי כי הכבלים שלו הינם שקופים לחלוטין ולא מוסיפים מאומה לסיגנל העובר בהן וזאת על מנת לשקף במדוייק את ההקלטה – שילוב מצוין לרמקולים של PMC כבר אמרנו?

כל המקורות עבור הבחינה של הרמקולים חוברו בצורה דיגיטלית לפרה, אשר היה רסיבר מדגם RX-V863 של Yamaha.

תהליך הביקורת ארך פרק זמן של שלושה שבועות בהם נעשה שימוש ברמקולים בצורה יומיומית, החל משימוש בהם עבור צפייה רגילה בטלויזיה, צפייה בסדרות הקבועות דרך שימוש בהם עבור קולנוע ביתי באמצעות כותרי Blu-ray עם פסקול Lossless ועד להאזנה קריטית לכותרי DVD-Audio או Audio CD.

מדידות 

מדידות

אמנם הסביבה האידיאלית לביצוע מדידות הינה בחדר ייעודי לכך, אך המדידות המופקות מתצורה כזאת לא ישקפו את הביצועים בסלון הביתי הנפוץ, לפיכך המדידות התקיימו בסלון ביתי טיפוסי (נכון זה היה תירוץ טוב?).
המדידות הבאות הינן מדידות של היענות התדרים (Frequency Response). מדידות אלו יתנו מושג על איכות הקול של הרמקולים הנבדקים, האם הם בעלי נטייה לא סימטית לכיוון הגבוהים, הנמוכים או כל צירוף באמצע. באמצעות השמעת Test Tones בכל טווח התדרים המקובל של 20Hz ועד ל 20KHz ומדידת עוצמת הקול היחסית בכל נקודה, נוכל לקבל לידינו ממצא אובייקטיבי לגבי אופן הביצועים של הרמקול הנבדקים. מכיוון שכל צלילי הבדיקה מוזנים לרמקול באמפליטודה עיקבית, כל סטייה מהגרף המצופה, מהווה סטייה מהתפקוד המצופה של הרמקול ולכן הינו בבחינת תגובה שלילית מבחינת תוצאה רצויה. גרף מדידות מושלם יראה כקו ישר לאורך ציר התדר ובגובה שווה מבחינת העוצמה.

חומרה
המדידות נעשו בעזרת מיקרופון מדידות מדגם Behringer ECM8000 אשר הונח על מעמד רצפתי. מיקרופון זה מציג תחום הענות רחב ולינארי, בעל מירקם קליטה היקפי Omnidirectional ואידיאלי עבור מדידות רמקולים. המיקרופון התחבר על ידי מחבר XLR לכרטיס קול חיצוני עבור מתח פאנטום. הכרטיס קול מתוצרת M-AUDIO – Fast Track Pro. כרטיס הקול חובר באמצעות כבל אופטי לרסיבר Yamaha RX-V863 עבור השמעת סיגנל המדידות. ההגברה לרמקולים הייתה כאמור זוג מונובלוקים דיגיטלים של Seymour AV, מדגם Ice Block 10001 בעלי עוצמה של 1000w לכל מגבר.


מיקרופון ה Behringer ECM8000 בפעולה

תוכנה
נעשה שימוש ב Generator של Room EQ Wizard. ב Generator הורץ Measurement Sweep מ 20Hz ועד ל  20KHz באורך של 1MB. המדידה עצמה נעשתה באמצעות TrueRTA, אשר מהווה Real Time Audio Spectrum Analyzer וממנו נלקחו גרפי המדידות.


מדידה מנקודת האזנה   

בחינה של המדידות מנקודת ההאזנה מגלות מספר דברים מעניינים, התדרים הנמוכים, בין 20Hz ל 30Hz בעלי משקל כמעט זהה לשאר התדרים בהמשך הסולם. הדבר מעט מוזר מכיוון שהיינו מצפים לעוצמה הרבה יותר נמוכה בתדרים נמוכים אלו, אך מכיוון שהמדידה בוצעה מנקודת ההאזנה, ייתכן ואקוסטיקת החדר הגבירה תדרים אלו. בהמשך הסולם נגלה Roll-Off קטן והגיוני ב 40Hz אשר מתגבר לקראת 100Hz. שאר הסולם יציב למדי עם עליות קטנות לאורך המדידה, אך סביר להניח כי הדבר נובע בשל אקוסטיקת חלל ההאזנה. הדבר האחרון שנוכל לראות הינו Roll-Off תלול לאחר 10KHz ועם עצירה קלה ב 15KHz ואז המשך ירידה. עובדה זו יכולה להסביר כיצד הרמקולים הללו לעולם לא ישמעו בהירים מידי.

על מנת לבטל עד כמה שניתן את השפעות אקוסטיקת החדר הכוללת את ההחזרים השונים אשר משפיעים רבות על תוצאות המדידה, אנחנו נחזור על הבדיקה ממרחק של 1M.


מדידה ממרחק 1M   

כאן המדידה כבר מעט הגיונית יותר, התדרים הנמוכים מ 20Hz ועד ל 100Hz שומרים על יציבות ללא הירידה הקלה שהבחנו במדידה קודמת ב 40Hz ועוצמת הפקת תדרים אלו נמוכה ב 15dB לערך משאר התדרים בסולם. המשך הסולם מגלה עלייה אשר מתחילה ב 80Hz ועד לשיא שלה ב 200Hz. מתדר זה ועד ל 10KHz נעלה אותן עליות וירידות קטנות אשר מסתיימות ב Roll-Off חד בתדר 10KHz.

על מנת לבטל עד כמה שניתן את השפעות החדר על מדידת הרמקולים בסביבה ביתית, נבצע מדידת טוויטר ממרחק 20mm.  


מדידת הטוויטר

בחינת מדידה זו בתדרים הנמוכים פחות חשובה, מכיוון שהם לא נקלטים במדויק ממרחק זה לרמקול. מה יותר חשוב זה לראות כיצד הרמקול מתנהג בתדרים מעט גבוהים יותר. בתדר של 200Hz כבר נראה כי הרמקול שומר על תחום ליניארי קבוע למדי עד ל 1700Hz. מתדר זה מתקיימת עלייה מתונה עד ל 10KHz ואז ה Roll-Off המוכר.

ביצועים

ביצועים בסטריאו

אופרת ה L´Orfeo המפורסמת מאת קלאודיו מונטברדי הינה בחינת סטריאו מצויינת ל FB1i. למי שלא מכיר, אופרה זו הינה יצירה דרמתית מוזיקלית באורך של חמש מערכות אשר מגוללת את סיפור התאהבותו של אורפיאו באורידיצ´ה עד לסוף הטרגי. ה FB1i ידעו להצטרף לאופרה כנציבים בלתי נראים ולא הפריעו במאומה לסיפור האהבה המרגש בין אורפיאו לאורידיצ´ה. בסצנת ההיכרות בינהם, ה FB1i כבר הצטרף ועמד בשקט, לא הוסיף שום רעש רקע ופשוט התפעל מזוג האוהבים. כאשר אורידיצ´ה נהרגה בדרך טרגית, ה FB1i ידע להציג במדוייק את סערת הרגשות אשר אפפה את אורפיאו כאשר הוא מתמודד עם המוות ומסרב להשלים עם המציאות. במערכה בה אורפיאו יורד לשאול ומנסה לשכנע את האלים להחזיר לחייו את אורידיצ´ה אהובתו, ה FB1i הציגו בנאמנות את החשש אשר קינן בליבו וצירפו אותנו בלי להרגיש בכלל לעימות שלו מול האלים עד שהסכימו להחזיר לחיים את אהובתו.

כפי שכבר הבנתם, ה FB1i היוו רמקולים מצויינים ליצירת האופרה המרגשת הזאת, לא משנה אם זהו אקט שקט בו אלים לוקחים חלק או אקט הסיום של האופרה בה נשות העיר הורגות את אורפיאו ומשסעות את גופו, ה FB1i ידעו לקחת אותנו אחורה בזמן ולהעניק לנו אוזן קשובה ממבט ראשון על המתרחש.

ה FB1i הכי הרשימו אותי ביכולת השליטה שלהם בחלל ההאזנה, הם נתנו הופעה כמו אנסמבל אשר התאמן לאורך כל השנה לקראת ההופעה האחרונה בחייו. קחו בידיכם הקלטה טובה של קוורטט ג´ז, כמו Never No Lament: The Blanton-Webster Band, הזינו אותה דרך ה FB1i והתכוננו לחוויה אינטימית ומלטפת. ה FB1i הציבו במדוייק את הטנור, פסנטר, סקסופון ואת הקונטרה באס בין ומאחורי הרמקולים, חיים ונושמים. השמע אשר בוקע מהרמקולים מאשר לנו כי ההקלטה ייתכן ובוצעה לפני עשרות רבות של שנים, אך ה FB1i ידעו להפיח חיים בהקלטה מעלת אבק זו ולהפוך את סלון מגורי למרתף ג´ז אפלולי ושוקק חיים.

אם נעבור לאלבומים מעט חדשים יותר, אחד המסקרנים והמוזיקלים שיצאו בשנים האחרונות הינו B´Day של Beyoncé  אשר יצא לאור בספטמבר 2006. אלבום סולו זה מהווה שילוב מושלם של מוזיקת פופ קליטה, דואטים עדכניים עם Shakira או Jay-Z ועד לקטעי שירה ווקאלים אשר מבוצעים על ידי Beyoncé בלבד.

ה FB1i טיפל בBeyoncé כאילו היא הייתה תחת המרות של ד"ר ג´קיל ומר הייד. כאשר היה צורך, ד"ר ג´קיל נכנס ודרבן את הרמקולים להוציא כל מה שיש להם ולא להעיז לגמגם בקטעים העמוסים ביותר. כאשר היצירה נרגעה מעט בקטעי המעבר, ד"ר ג´קיל פינה את מקומו על הסיפון למר הייד והוא ניווט את הרמקולים בשקט וברוגע בסצנות השקטות עד לסוף היצירה.

זוג ה FB1i ידעו לנצל טוב מאוד ושתו לרוויה כל אחד מאלפי וואטי ההגברה אשר סיפרו להם זוג המונובלוקים של Seymour AV. בטראקים שקטים ווקאלים כגון Kitty Kat או Resentment, ה FB1i ליוו את Beyoncé יד ביד לאורך כל הטראק. בטראקים מעט עמוסים יותר, ה FB1i ידעו לקחת יפה מאוד את הוואטים הנחוצים להם ולהפיק במלוא הכח את הדרוש על מנת לספק חוויה מלאה מטראקים כמו Amor Gitano, בהם אלקסנדרו פרננדז הצטרף לBeyoncé לשירה.

ה FB1i לא גמגמו לשנייה בסצנות העמוסות ביותר בכותרים בהם בחנתי ולא הוסיפו שום רעש רקע ברגעים השקטים ביותר בנעימה. השילוב כאן של ההגברה העדינה והמדוייקת של Seymour AV ביחד עם הדיוק והנייטראליות של PMC, היוו זיווג משמים.

אתם בטוח מזדהים עם הסיטואציה בה אתם מאזינים לזוג רמקולים חדשים ותוך זמן קצר מגלים כי הם מאוד "בהירים" – ואז אתם משליכים זאת לכיוון "מפורטים למדי". רמקולים אחרים להם האזנתם, נשמעים "חמים" – וזאת בשל תוספת מיד-באס אשר הוענקה להם על מנת להשמע כך, רוב ההתרשמויות הללו גם מתקבלות לאחר האזנה של 20 שניות ולרוב הן לא משתנות גם לאחר האזנה ממושכת יותר. המקרים הללו של הבלטת תדרים מסויימים נובעים מכיוון שיצרני הרמקולים לרוב מייצרים את מרכולתם בצורה כזאת שתרשים מאוד בהאזנה פרילימינרית. ה FB1i אינם כך, הם לא מבליטים שום תדר על חשבון אחרים ונשמעים נייטראלים למדי. בהאזנה ממושכת הם לא עייפו לרגע כמו רמקולים אחרים ותמיד נשמעו טבעי ונאמנים למקור, במיוחד במוזיקה דו-ערוצית.

חשוב לומר כי ה FB1i דורשים מיקום מדוייק מאוד על מנת להפיק מהם את המקסימום. סטייה קלה מהמיקום המדוייק והבמה נעלמת, אלא לא רמקולים למוזיקת רקע, ה Sweet Spot כאן קטן ואינטימי. זוהי לא מגבלה גדולה מידי, מכיוון שאת רוב מושבי ההאזנה הקריטית שלנו אנחנו בכל אופן מבצעים לבד, לפיכך הצבתנו ב Sweet Spot הינה מעשה קל לקיום.

ביצועים ברב ערוצי

יכולות ה FB1i כרמקולים ראשים עבור קולנוע ביתי נבחנו עם כותר Blu-ray בעל פסקול Lossless. הפסקול בפורמט Dolby TrueHD כאמור וחף מכל בעיות של כיווץ אשר לרוב קיימות בפורמטים נחותים יותר כמו Dolby Digital  או DTS.

הסרט שנבחר למשימה כבדת המשקל הינו 300. למי שלא מכיר, העלילה מגוללת את סיפורם האמיץ והאמיתי של 300 לוחמים ספרטנים בראשות המלך ליאונידס,  אשר עמדו בגבורה מול כיבוש מאיים מצד צורר פרסי בעל צבא של מיליוני לוחמים. אם אי פעם תהיתם כיצד ההרגשה להיות במרכז קרב בן 2500 שנה אשר מתנהל בין צבא כובש בגודל מיליוני חיילים מול צבא פטריוטי אשר נלחם רק עבור הגנת המולדת שלו – זהו הסרט המתאים עבורכם.

הסרט בעל מספר סצנות בלתי נשכחות בהם המצלמה נעה בקינטיות תזזתית בין הלוחמים הפרסים לספרטנים, כאשר הפסקול עמוס בצורה אגרסיבית למדי במתכתיות של רבבות חרבות אשר מכות אחת בשנייה עם רזולוציה גבוהה בפרטים וגורמות לנו לתחושה כי אנחנו במרכז הקרב. רעש הפגיעה בין החרבות הפרסיות באלו של הלוחמים הספרטנים נשמע משכנע לחלוטין. גם כאשר אחד מהלוחמים הספרטנים היה נפצע, צליל החרב הפרסית אשר מפלחת את בשר הלוחם היה כל כך ריאליסטי, שהתכווצתי בכורסה בכל פעם שזה קרה. עבור קולנוע ביתי, אין כמו שימוש בסאב טוב, לא משנה עד כמה אתם חושבים שהרמקולים שלכם יורדים נמוך או בעלי דרייברים גדולים, עבור חווית באסים אמיתית, סאב הינו חובה. במקרה של ה FB1i הדבר איננו משתנה. למרות המימוש של TL ארוך יחסית, הדבר עדיין לא מספק עבור חווית קולנוע ביתי מלאה ומשכנעת. אין לראות זאת כפגם של ה FB1i, מכיוון שעוד לא נולדו הרמקולים בעלי יכולת הפקת באסים משכנעת (במיוחד עבורי) – והדרישות שלי לגבי יכולת הפקת תדרים נמוכים הינה קפדנית למדי.

לסיום פרק זה אני לא אוכל לומר כל ה FB1i מאכזבים עבור קולנוע ביתי, הם ידעו לשחזר בנאמנות את קרבות החרבות העמוסים בעשרות אם לא מאות כלים, את שאון הלוחמים בקרוב, את צבא הפילים האימתניים ועד לרזולוציה העדינה בסאונד כאשר החרב מפלחת את בשר האדם – כל זאת ועוד הם עשו נפלא, אך חשוב לזכור כי החוויה לא תוכל להיות מלאה ללא סאב תואם וזוג רמקולי סראונד עבור צליל היקפי.


ה FB1i עם קצת עזרה בקולנוע ביתי מ JL Audio Fathom f113

סיכום

סיכום

ה PMC FB1i הינם רמקולים רצפתיים משובחים ומהנים בכל סוג מוזיקה אשר ניזונו. הם ידעו להציג במדוייק את הרזולוציה העדינה ביותר אשר קיימת ביצירות מוזיקליות ולא פחדו משום מקונצרטים או אופרות עמוסות בכלים. ה FB1i אינם רמקולים אשר ירשימו אותכם בשניות הראשונות בו תאזינו להם אלא זוג אשר יוכלו ללוות אותכם בנאמנות לאורך זמן, בכל סגנון מוזיקה אשר חביב עליכם.

כפי שהוזכר מוקדם יותר, ה FB1i אינם נוקטים עמדה ולא מתערבים ביצירה המוזיקלית, אלא משמיעים אותה בדיוק כפי שהיא. שילוב ה ATL עוזר לנו רבות בהגעה לטווח דינאמי מלא גם כאשר עוצמת השמע נמוכה יחסית ומהווה לטעמי את אחד היתרונות החזקים ביותר של הרמקולים, רוב הזמן הרי איננו יכולים להאזין בעוצמת השמע בה אנחנו מעוניינים וכמו שאנחנו יודעים, הרבה מהרמקולים זקוקים לעוצמת שמע מסויימת על מנת להיפתח ולהשמיע את כל הניואנסים הקיימים ולהפיק בנאמנות את תדרי המיד-בס הקיימים ביצירות המוזיקליות.

כפי שהבנתם אם שרדתם עד כה, ה FB1i אינם סתם עוד זוג רמקולים בריטיים, הם מיוחדים ובהחלט ראויים למעט זמן מלוח הזמנים הצפוף שלכם טרם רכישת זוג רמקולים חדשים.

מחיר הרמקולים: 19900 ש"ח.

להמשך דיון בנושא הביקורת לחץ כאן.

תודה ליבואן smartec על השאלת הרמקולים לביקורת.


7:00
  /  
24.3.2009
  
מאת: זיו רוזנפלד / Ziv Rozenfeld

1