SHOOTOUT 4 למקרני FULL HD

את ה-SHOOTOUT האחרון שלנו למקרנים ערכנו כבר לפני מספר חודשים ארוכים ולכן היה מעניין במיוחד לבחון שלושה מקרני FULL HD ...

7:00
  /  
15.02.2009
  
כתב: יניב דיין
הקדמה

הקדמה 

שנת 2009 החלה לה וכמו כל השנה, הגיע הזמן לביצוע ה Shootout השנתי של האתר. הפעם, מדובר במבחן מעניין במיוחד, כי כל המקרנים הם מקרני Mid Range ולכן המחירים שלהם הם סבירים בהחלט. שלושת המקרנים משתמשים בטכנולוגיה זהה ,(LCD) וכולם הם הדגם המתקדם ביותר של היצרן שלהם.

המשתתפים השנה הם המיצובישי HC7000, פנסוניק PT-AE3000U ואפסון EH-TW5000. השנה התאפיינה בשיפור קונטרסט ועיבוד תמונה משופר בכל המקרנים. כל המקרנים שבדקנו היו מוצלחים, חלקם התבלטו יותר, אבל בשורה התחתונה, כל אחד מהם יהווה תוספת מבורכת לקולנוע הביתי שלכם.

כמו תמיד לפני ביצוע ה Shootout ביצע עפר לאור כיול זהה לשלושת המקרנים. לצורך הכיול המקרן השתמשנו בציוד הבא:

  • ACCUPEL3000 Signal Generator
  • ספקטרופוטומטר של Gretag McBeth
  • Test Patterns מקודדים ב Mpeg2 שרצו מתוך TVIX 6500

המסך עליו ביצענו את Shootout הוא של חברת Da-Lite, מסך High Power בגודל 96 אינץ, בעל Gain של 2.3. מסכים כאלו נועדו לצפייה קרובה ככל שניתן לנקודת ההקרנה. מסך כזה מדגיש את יכולותיו של המקרן (אך במקרים מסוימים, יכול להבליט את חסרונותיו).

את הצפיה עשינו (הקבוצה כבר הפכה לקבוצה הקבועה…) קרוב ככל הניתן לזוית ההקרנה של המקור בכדי למנוע HOTSPOTTING בשל ה-GAIN של המסך.

הבדיקה נערכה בעיקר עם תכני בלוריי, שידורי YES HD ושידורי יס רגילים. כל הבדיקה נערכה ללא שימוש בצליל בכדי למנוע הסחת החוש העיקרי שעשינו בו שימוש – חוש הראיה.

בכל המקרנים כוילו הבהירות, הקונטרסט, הגאמה, וטמפרטורת הצבע (כראוי, מה שלקח לא מעט שעות) כאשר מצב הנורה נמצא אצל כולם ב Eco Mode.

נתחיל בסקירה של כל אחד מהמקרנים ובהמשך נעבור ל Shootout עצמו.

מיצובישי HC7000

מיצובישי HC7000

המקרן הוא ספינת הדגל של מיצובישי לסידרת היהלום (הכוללת את ה HC5500 וה- HC6000). מעניין היה לגלות שזהו המקרן החשוך מהשלושה שבדקנו. הדגש של היצרן היה על השחורים, אך הדבר ככל הנראה השפיע על כל התמונה והפך אותה לכהה.

 

 

 

ביצועי הקונטקסט של מקרן זה טובים מאוד והוא מגיע במארז עדכני ויפה. כמו כל המקרנים של מיצובישי מהדורות האחרונים הוא מגיע עם עיבוד תמונה HQV, מה שמאפשר לו לעבוד ללא כל בעיה גם עם מקורות פחות איכותיים, כולל שידורי הטלויזיה הרגילים בישראל.

תכונות המקרן:

  • מערכת הקרנה: 3 פאנלים מסוג Inorganic LCD ברזולציה טבעית של 1920X1080.
  • נורה של 160W
  • עוצמת תאורה: 1000 אנסי לומנס
  • קונטרסט: 72,000:1

חיבורים:

  •  2 כניסות HDMI בתקן 1.3
  • כניסת קומפוננט
  • כניסת VGA למחשב
  • כניסת s-video
  • כניסת קומפוזיט

עדשה: זום x1.6 ממונעת, הכוללת פוקוס חשמלי ואפשרות הזזה אופקית ואנכית (הכל דרך שלט). מאפשרת הקרנת תמונה בגודל 100 אינץ ממרחק 3.1 מטר ועד מרחק 5 מטר.

חיי נורה: 2000 שעות במצב רגיל, 5000 שעות במצב חיסכון

מבנה המקרן

המקרן כולו מגיע במארז איכותי מאוד בצבע שחור פיאנו. בחזית המקרן בצד ימין נמצאת העדשה שכמו שכבר הוזכר, כולה ממונעת. בצד שמאל בתחתית נמצא גלאי האינפרא לשלט הרחוק.

 

 

 

בצד ימין של המקרן, נמצא גריל כניסת האוויר לקירור המקרן (שם כמובן גם נמצא הפילטר), ואילו מצד שמאל של המקרן, נמצא גריל זהה דרכו יוצא באוויר החם

 

 

 

בחלקו האחורי של המקרן נמצא פאנל החיבורים, 2 נוריות חיווי למצב המקרן וחיישן אינפרא נוסף לשלט. למקרן כנף נחמדה להסתרה של כל הכבלים.

 

 

 

בחלקו העליון האחורי של המקרן נמצא פאנל בקרה באמצעותו ניתן לשלוט בכל תכונות המקרן ללא צורך בשלט, יש כמובן לחיצי קיצור לשליטה על עדשת המקרן.

 

 

 

השלט

שלט מואר, מוצלח מאוד מכיוון שכללו בו לא מעט לחצנים לגישה ישירה לתכונות חשובות כמו בהירות , קונטרסט, גמא. יש לחצן ישיר לכל אחת מכניסות הוידיאו, שלושה לחצני זיכרון לכיולים שונים של המקרן ועוד.

 

 

תפריטים וכיול

לצערי מיצובישי לא השכילה גם בדור הנוכחי של המקרנים לשפר את נושא התפריטים והם זהים לחלוטין לדורות הקודמים. הם אמנם מפורטים מאוד וניתן לכייל בעזרתם ממש כל דבר שאפשר לחשוב עליו,  אבל הם אינם נוחים או אטרקטיביים במיוחד. במיוחד אם נשווה אותם למקרנים האחרים שעשינו בהם שימוש בעת הבדיקה, שבהם ממשק המשתמש נוח בהרבה וכולל פונקציות נוספות שמקלות על הכיול במיוחד למשתמש הלא מקצועי.

המקרן Out of the box, הגיע ממש לא מכויל עם נטיית צבעים חזקה לתחום האדום. זהו המקרן הכהה ביותר בין השלושה ולכן ההמלצה שלנו היא להשתמש בו בחדר יעודי, שניתן להחשיכו לחלוטין.

טווח הצבעים במדידות ה-CIE שלנו די דומה בין שלושת המקרנים וללא שינוי מהותי בינהם.

כפי שניתן לראות בגרף הספקטרלי, הבעיה היא שתדרי הפיק של צבעי היסוד הירוקים והכחולים לא בדיוק במקומם הנכון (FREQUENCY OFFSET).

גרף הגאמה של ה-HC7000 מושלם ועומד על 2.13, שזה בהחלט מצויין למקרן שכזה. בגלל שמדובר במקרן כהה גם גאמה מעט נמוכה יותר היתה יכולה לשפוך מעט יותר אור על התמונה.

לאחר כיול, יציבות טמפרטורת הצבע של המסך סבירה בהחלט אך לא מבריקה ויכולה היתה כמובן להיות טובה הרבה יותר.

פנסוניק PT-AE3000

פנסוניק PT-AE3000

דור שלישי למקרני ה 1080P של פנסוניק. מקרן משופע בתכונות שלא היו מביישות מקרנים העולים כפול ממנו. המקרן משופע בכניסת, מציג שיפורים רבים בתחום הקונטקסט ועיבוד התמונה (כולל Frame Interpolation) בהשוואה לקודמו. ה AE2000, מגיע במארז "תעשייתי" בצבע אפור כהה, הזהה לדור הקודם (AE2000).

 

 

 

 

תכונות המקרן:

  • מערכת הקרנה: 3 פאנלים מסוג LCD ברזולציה טבעית של 1920X1080.
  • נורת UHM בחוזק של 165W.
  • עוצמת תאורה: 1600 אנסי לומנס
  • קונטרסט: 60,000:1

חיבורים:

  •  3 כניסות HDMI בתקן 1.3
  •  2 כניסות קומפוננט
  •  כניסת VGA למחשב
  •  כניסת s-video
  •  כניסת קומפוזיט

עדשה: זום/פוקוס x2.0 חשמלית. תזוזת העדשה בציר האופקי והאנכי נעשית ידנית. מאפשרת הקרנת תמונה בגודל 100 אינץ ממרחק 3 מטר ועד מרחק 6 מטר.

חיי נורה: 2000 שעות במצב רגיל, 3000 שעות במצב חיסכון.

מבנה המקרן

המקרן מגיע במארז מלבני, בעל עיצוב תעשייתי בצבע אפור כהה בגימור מחוספס. בניגוד למגמה בשוק של השקעה חזקה יותר באלמנט העיצובי, פנסוניק בחרה שלא להשקיע בנושא זה וחבל. בחזית המקרן ובמרכז נמצאת העדשה ובשני צידה חריצי האוורור של המקרן. מצד ימין של העדשה נמצא חיישן האינפרא לשלט הרחוק.

בחלקו העליון של המקרן נמצאות שתי חוגות שקועות לכיוון אופקי ואנכי של עדשת המקרן ושלושה נוריות חיווי למצב המקרן והנורה.

בצידו הימני של המקרן נמצא פאנל ההפעלה המכיל את כל הלחצנים הדרושים להפעלה וכיול המקרן ללא צורך בשלט.

בצידו האחורי של המקרן נמצא פאנל החיבורים, זהה לדור הקודם, ומכיל מספר גדול מאוד של כניסות, יותר מכל המקרנים שבדקנו.

 

 

השלט

להבדיל מהדור הקודם בו סיפקה פנסוניק עם המקרן שלט אוניברסאלי, בחרה החברה הפעם לספק שלט מואר, בסיסי ביותר שלטעמי חסר פונקציות, כמו גישה ישירה לכניסות הוידיאו, בהירות קונטרסט ועוד . ניתן כמובן לגשת לכל התפריטים הדרושים, אבל זה כרוך במספר לחיצות (לפעמים רב)

תפריטים וכיול

תפריטי הכיול במקרני פנסוניק הם הטובים ביותר שניתן לבקש. המקרן משופע בתפריטים נוחים מאוד ומפורטים. הם כוללים מספר פונקציות העוזרות מאוד לכייל את המקרן, גם אם אין בנמצא ציוד מקצועי. נזכיר כאן את ה- Waveform שעוזר לכייל את הבהירות והקונטרסט.

יכולת לכייל פרופיל צבע ע"י  הקפאת תמונה וסימון בעזרת סמן את הצבע הרצוי, ולאחר מכן שינוי הפרמטרים השונים של אותו צבע.

ולבסוף את ה Split Screen – הקפאת תמונה, פיצולה לשתיים, כך שבחצי הראשון אתה רואה את התמונה לפני כיול, ובחצי השני את התמונה המכוילת..

הבסיס לכיול  היה Cinema 2. המקרן היה יחסית מכוייל Out of the box עם נטיית צבעים קלה לכיוון הירוק. אחרי כיול קיבלנו גמא של 1.98

הגאמה מעט נמוך אך די אידאלי למקרן הספציפי.

בעזרת תפריטי הכיול ניתן להגיע לכיול מושלם במקרן וטיפ´ צבע יציבה כמו סרגל!

אפסון EH-TW5000

אפסון EH-TW5000

אפסון השנה הוציאה לשוק מגוון רחב מאוד של מקרני קולנוע בייתי. ה EH-TW5000 הוא ספינת הדגל של אפסון (בארה"ב ספינת הדגל היא ה- Home Cinema 7500UB). כלומר, די דומה ל-6500UB, רק עם אפשרות לעדשה אנמורפית (הוא גם מגיע עם 3 שנות אחריות כולל מנורה – 3000 שעות או 3 שנים, מה שבא קודם). 

 

המקרן מבוסס על פאנלי D7  של אפסון בטכנולוגית Deep Black. בעזרת טכנולוגיה זו הצליחה אפסון למנוע בריחה של אור תועה דרך פאנלי ה-LCD וכך שופר יחס הניגודיות במקרן הזה ל-1:75,000. שיפור נוסף בדור זה הוא שימוש בפילטר צבע משופר שהביא לשיפור הגאמוט והדיוק של הצבעים במקרן. גם מנגנון ה-Dynamic Iris שופר, הוא מהיר יותר וגם ניתן לכיוון ע"י המשתמש. המקרן מגיע עם עיבוד תמונה של HQV (כמו המיצובישי), אבל בנוסף כולל את תכונת ה Frame Interpolation.  לבסוף, המקרן הוא  ISF Certified ומגיע Out of the box כמעט מכויל.

במקרן זה ניתן לחבר עדשה אנומרפית לצפייה בתכנים ביחס של 2.35:1. עיבוד התמונה של המקרן תומך בכך ומכיל מצב במיוחד לזה.

תכונות המקרן:

  • מערכת הקרנה: 3 פאנלים מסוג  LCDבטכנולוגית Deep Black, ברזולציה טבעית של 1920X1080.
  • נורה מסוג E-TORL בעוצמה של 200W
  • עוצמת תאורה: 1600 אנסי לומנס
  • קונטרסט: 75,000:1

חיבורים:

  •  2 כניסות HDMI בתקן 1.3
  •  כניסת קומפוננט
  •  כניסת VGA למחשב
  •  כניסת s-video
  •  כניסת קומפוזיט

עדשה: זום/פוקוס ידנית, הכוללת יכולת תזוזה בציר האופקי והאנכי (גם כן באופן ידני). מאפשרת הקרנת תמונה בגודל 100 אינץ ממרחק 3 מטר ועד מרחק 6.5 מטר.

חיי נורה: 4000 שעות

מבנה המקרן

המקרן מגיע באריזה מלבנית מעוגלת בקצוות, צבעו שחור בגימור קצת פלסטיקי שלא משדר יוקרה (כמו המיצובישי לדוגמא).

בחזיתו של המקרן מצד ימין נמצאת העדשה שכמו שנאמר כאן, תפעול הזום והפוקוס כאן הוא ידני. מצד ימין לעדשה (בתחתית) נמצא אחד מחיישני האינפרא לשלט. משמאלה של העדשה נמצאים פתחי שחרור האוויר החם.

 

 

 

בחלקו העליון של המקרן נמצאות חוגות הזזת העדשה (LENS SHIFT) בכיוונים האופקי והאנכי, שתי נוריות חיווי למצב המקרן, לחיץ ההפעלה ולחיץ בחירת מקור. דלת הנורה גם היא נמצאת בחלקו העליון של המקרן, מה שאומר שלא צריך להוריד את המקרן מהתיקרה ע"מ להחליף נורה) ובנוסף בקצה נמצא חיישן אינפרא נוסף לשלט. לשמחתי כל המקרנים בדור הנוכחי כוללים שני חיישני אינפרא, דבר שמאוד עוזר לכל סוג של התקנה שתבחרו לעשות.

 

 

מצידו הימני נמצא את פאנל השליטה, המאפשר גישה לכל הפעולות ללא צורך בשלט. הפאנל הוא בסיסי ביותר וכולל לחיץ 4 כיווני שמרכזו לחיץ אישור, לחיץ תפריט ולחיץ ביטול.

בחלקו האחורי של המקרן נמצא פאנל החיבורים (סטנדרטי לחלוטין, ולא עשיר כמו הפנסוניק) ופתח כניסת אוויר לקירור המקרן. המקרן (להבדיל ממקבילו האמריקאי, ששם זה בתשלום) מגיע עם כיסוי כבלים שמסתיר אותם לגמרי.

 

 

 

השלט

באפסון בחרו בשלט שהוא בין השלט של המיצובישי לבין זה של הפנסוניק. השלט הוא מואר, מכיל לחיצים ישירים לכל כניסות הוידיאו במקרן, ומספר לחצני קיצור למצבי תמונה וכיולים שונים של המקרן.

 

 

תפריטים וכיול

התפריטים של האפסון מאוד נוחים, מאורגנים בהיגיון, כך שקל למצוא את תפריט הכיול הרצוי. ישנם מספר עזרים בתפריט לכיול כמו גרף הגמא, יכולת להקפיא תמונה ואז לכייל את הגמא ולבסוף Test Patterns. התפריטים כאן מוצלחים מהמיצ´ובישי, אבל פחות טובים מהפנסוניק.

מעניין שהחתימה הספקטרלית כאן מאוד שונה משני המקרנים האחרים, ככל הנראה כתוצאה מההבדלים בעיצוב האופטי של המקרן. 

המקרן Out of the box הגיע כמעט מכויל (כיאה למקרן שהוא ISF Certified)

הגאמה מעט גבוהה, אך כפי שנגלה בהמשך המאמר, זה מוצדק במקרן בהיר כמו זה.

ניתן עם זאת לראות שגם לאחר כיול מצב הכיול טעון שיפור ויש מעט חוסרים בירוקים לעומת הכחולים והאדומים וכמו כן יש גם חוסר יציבות בצבעים לאורך טווח עוצמת האור.

ההשוואה

ההשוואה 

אחרי שבלבלנו לכם את המוח עם נתונים יבשים וכיולים הגיע הזמן לתוצאות ה Shootout עצמו.

לסרט הראשון לקחנו את הסרט Cars, עותק שסובל מ Bit starvation רציני, וזאת כדי לבדוק איך מעבדי התמונה השונים של המקרנים השונים מתמודדים עם זה.

 


מיצובישי 7000

אפסון 5000

פנסוניק 3000

 

המיצובישי הראה תמונה עשירה, מאוד מפורטת, והתמודד בצורה מרשימה בכל הסצנות הקשות. כמעט ולא ראינו ארטיפקטים. הפנסוניק, לא אכזב בפירוט התמונה ובצבעים, אבל עיבוד התמונה שלו לא הצליחה לעמוד בעומס בסצנות הבעייתיות.

האפסון שמכיל עיבוד תמונה דומה למיצובישי (HQV), אבל כולל גם יכולות של Frame Interpolation, נתן תמונה מרשימה ביותר, צבעים ופירוט מרשימים, וכמצופה התמודד בצורה זהה למיצובישי בבעיית Bit Starvation.

עברנו לסצנת הבריחה של לילו בסרט האלמנט החמישי גרסאת בלוריי REMASTERED. בסצנה זו רצינו לבדוק שני דברים, האחד את הקונטרסט והשני את ה Frame Interpolation בשני המקרנים שתומכים בכך.

המיצובישי שנתן תמונה חדה ומפורטת אך אכזב  בגווני העור של לילו והמדען. בסצינת המנהרה היו חסרים המון פרטים על הקירות (מסיבה שתוסבר בהמשך). הפרוט על מדיהם של השומרים גם הוא היה חסר בפרטים (למרות המשחק בגמא, לא הצלחנו לפתור את הבעיה).

 


מיצובישי 7000
אפסון 5000
 
פנסוניק 3000

 

היה מעניין לזהות פרט חדש (אשר זוהה לראשונה במיצובישי, אך במעבר זהיר בין המקרנים הוא נראה בכולם) וזה שערה דקיקה ועדינה אשר היתה דבוקה לכפתור האדום בסצינת יצירת לילו. לאחר אין ספור צפיות של כל האנשים, פרט זה חמק מעיננו עד אשר ראינו את הסצינה על גבי מקרן FHD ב-SHOOTOUT הנוכחי.

 

 

 

הפנסוניק נתן תמונה טבעית יותר בכל הנוגע לגווני עור, אבל גם הוא היה חסר בפרטים הן במערה והן במדים של השומרים. סצנת המבט אל העיר בה נראים כל המכוניות המעופפות הייתה מרשימה מאוד, והפעלת ה Frame Interpolation "החליקה" את התמונה בצורה מרשימה ביותר.

האפסון, שלדעת רבים נתן את התמונה עם הגוונים הכי עשירים (בפירוט, המקרנים היו זהים), אכזב גם הוא בסצנות הקשות ופרטים רבים במערה ובמדים לא נראו.

נשאלת השאלה מדוע כל שלושת המקרנים כשלו בסצנות החשוכות? התשובה לכך היא פשוטה. בדור הנוכחי הקונטרסט הוגדל בין היתר ע"י שיפורים בצמצם הדינאמי. מכיוון שכרגע הוא נסגר יותר (וזה אכן משפר משמעותית סצנות אחרות), בסצנות הכוללות אלמנטים של אור וחושך ובמיוחד כאלה שיש להם פרטים עשירים מאוד בשחורים, אנחנו מאבדים פרטים בתמונה לטובת שחור עמוק יותר.

האפסון בסצנת העיר, נתן תמונה תלת ממדית מדהימה שגרמה לכמה קריאות וואו. החלקת התמונה ע"י ה Frame Interpolation הייתה לדעתי ועוד כמה מנוכחים מרשימה מאוד, אבל היו גם דעות אחרות ב Shootout שמאבדים את ההרגשה הקולנועית ומקבלים במקומה הרגשה של וידאו מלאכותי. עיקר השאלה היא האם ההעדפה היא תמונה שנעה חלק יותר (ראליסטית יותר) או מדוייקת יותר ביחס למקור ("תחושה קולנועית").

 


 מיצובישי 7000
 
אפסון 5000


פנסוניק 3000

חשוב לנו לציין לכל אוהבי אפקט ה- Frame Interpolation שמצבי הביניים לא אפקטיביים כל כך. כלומר, זה לא שהמקרן מוסיף פחות פריימים והתנועה "פחות חלקה" אלא שזה משפיע יותר על ההחלטה האם להפעיל את המנגנון כאשר מרחק התנועה של גוף או של המצלמה רחב יותר. כלומר, אם המצלמה או הגוף נעים מהר יותר, המנגנון צריך להחליט האם להחליק את התמונה או האם לוותר. כאשר עשינו שימוש במצבי ביניים, ההחלטה גרמה לכך שתנועות מהירות שהאיטו גמגמו תחילה ואז הוכנסו הפריימים באמצע, מה שגרם לנו לחוש את פעולת המנגנון באופן ברור יותר. לכן, ההמלצה שלנו היא או להפעיל את התכונה במצב מקסימאלי או לא להפעילה בכלל.

עברנו לסרט נארניה לסצנת הבריחה של הילדים למערה. כידוע זו סצנה שאנחנו מאוד אוהבים לבדוק בגלל תנאי האור והחושך שבה. כל המקרנים כשלו כאן. לא נראו פרטים בקירות המערה וגם מעילי הילדים נראו חשוכים וללא פרטים. משחק עדין בגמא, לא שיפר את העניין.

חשוב לי לציין שצופה ממוצע לא יבחין בפרטים החסרים. אנחנו פשוט יודעים מה לחפש, ודברים אלה אינם פוגעים בחווית הצפייה.

עברנו לסצנות השלג. זו בדיקה מצוינת, בגלל תנאי הקונטרסט הקיצוניים כל כך. שיער הילד אל מול הפירוט שבשלג ובמעיל הפרווה הלבן של המלכה.

המיצובישי ייצר תמונה חיוורת, צבע שלג לא טבעי ואפרפר וחוסר בתלת ממדיות.

לעומתו, הפנסוניק נתן תמונה טובה, טבעית ועשירה יותר.

לבסוף, האפסון נגן תמונה קונטרסטית, פאנצ´ית ועשירה ביותר, בייחוד בפירוט הרב במעיל הפרווה אשר השאירה חלק מאיתנו המומים. השלג היה טבעי, תמונת הנוף של ארמון המלכה הייתה פשוט תלת ממדית – הרגשנו שאנחנו שם.

סצנות הקרבות היו מצוינות לבדיקת ה Frame Interpolation. הפנסוניק והאפסון לטעמי עשו עבודה מצוינת, ואישית אני ומחצית והנוכחים אוהבים את מה שזה עושה לסרט, אך המחצית השנייה של הנוכחים ב Shootout הייתה מוותרת ומנטרלת את מצב זה.

אחת הקטעים בסרט שהדהימו את כל הנוכחים היא והבהירה עד כמה אפסון שיפרה השנה את שחזור הצבעים, היא שליפת החרב ע"י הילד. עושר הצבעים היה כל כך ריאליסטי וזה הרגיש ממש כמו DLP או LCOS.

למי שלא ברורה לו הנקודה הזו, אזי צבע כסף וזהב מאוד קשה לשחזר בעזרת 3 צבעי היסוד, כי בעוד צבעים אחרים, אין לנו ממש רפרנס איך זה היה במציאות ולכן אנחנו לא יודעים "מה נכון" הרי כסף וזהב זה דבר שאו שהוא "מבריק" או לא……באפסון זה היה פשוט מדהים.

מכאן עברנו לסרט Wall-E לסצנה בה Wall-E מנסה לחזור לחללית בעזרת מטף כיבוי האש. הסצנה היא חשוכה כולה (בחלל). המקרנים כולם עשו עבודה מצויינת. ניתן היה לראות באמת שיפור בשחורים אצל כולם בהשוואה לשנה הקודמת. המיצובישי בלט מאוד בירידה לשחור (ממש מדהים), והאפסון בלט בתמונה מאוד קולנועית וקונטרסטית.

סיכום

סיכום

בדומה למסקנות שלנו מהמפגש הקודם, גילינו שכל אחד ואחד מהמקרנים הוא איכותי ושההבדלים הם לא של שמים וארץ. בהחלט מדובר בשלושה מקרנים מצוינים.

המיצובישי נוח מאוד להתקנה (כל מכלול העדשה והזזתה ממונע חשמלית) – אין ספק שזה מאוד נחמד, אבל ממש לא הכרחי מכיוון שאת המקרן רובינו מתקינים רק פעם אחת, נותן תמונה טובה, עושה עבודה מצוינת ב SD בזכות עיבוד ה HQV שלו, הוא היה הטוב ביותר בירידה לשחורים, אבל פחות טוב בלבנים. הוא מעט חשוך ולכן אנחנו לא ממליצים להתקינו בחדר שאינו מוחשך לגמרי או בחדר גדול מידי.

הפנסוניק הצטיין בנוחות הכיול, בתמונה עשירה וטבעית, מצב ה Frame Interpolation שלו מרשים. הוא מקרן בהיר ולכן יעשה עבודה מעולה בכל סלון ישראלי שרק הוחשך.

המנצח של ה Shootout הוא ללא ספק האפסון. המקרן נתן את התמונה הכי טבעית, קולנועית ופאנצ´ית משני המקרנים האחרים. אין ספק שטכנולוגית ה Deep Black השתפרה מהשנה הקודמת, ובקצב הזה אפסון מצמצמת פערים מול ה LCOS.

כאמור, זהו אינו ניצחון בנוק אוט, ורק במידה והשלושה יתומחרו בצורה זהה הייתי אומר בלב שלם, ללכת עליו

תודה מיוחדת לאפסון ישראל על השאלת ה-TW5000 לצורך הבדיקה

תודה מיוחדת לעולם הדיגיטלי על השאלת המיצובישי 7000 לצורך הבדיקה

תודה מיוחדת לאבי מרקדו (taotao7) על השאלת הפנסוניק 3000 לצורך הבדיקה 

להמשך הדיון בנושא זה בפורום לחצו כאן


7:00
  /  
15.2.2009
  
כתב: יניב דיין

1