חד וחלק – מעבד תמונה DVDO EDGE

חברת DVDO מוציאה מוצר חדש שלראשונה מביא עיבוד תמונה ברמה גבוהה לרמת מחיר של פחות מאלף דולר.איך ה "DVDO EDGE" ...

7:00
  /  
09.12.2008
  
כתב: עפר לאור
הקדמה

היסטוריה

לפני מספר שנים, כאשר מקרני CRT היו הדרך היחידה להתגבר על מחסום ה-34", גילו לצערם בעלי המקרנים שאם הם מרחיקים את המקרן מהמסך הם אכן מקבלים תמונה גדולה יותר, אך ניתן היה גם לראות בבירור את קוי הסריקה. הפיתרון היה פשוט : משכפלים את הקוים האופקיים ובכך ממלאים את הרווחים בין קוי הסריקה…

ככל שהתמונה גדלה, כך היה צורך למלא יותר קוים, וכך נוצר צורך ב- LINE DOUBLERS, ולאחריהם, LINE TRIPLERS ולבסוף LINE QUADRUPLERS. כפי שניתן להבין, כל מה שהמכשירים הללו עשו זה לשכפל את אותה שורה שוב ושוב ובכך אמנם גרמו לפסים להעלם אך הן כן גרמו למדרגות בגודל אייפל בין השורות האקטיביות של התוכן.

yves faroudja
Yvves Faroudja

בשלב הזה יווס פרודג´ה שכלל את מנגנון ה-3:2 PULLDOWN שלו אשר היה מסוגל לשחזר את הפריים המקורי של סרט על בסיס זיהוי CADENCE של מקור FILM. המעבדים שיצר פרודג´ה היו מזהים כשהמקור נוצר מסרט קולנוע (בניגוד לתכנים נוצרו במחשב או במצלמת וידאו) ועבור תכנים אלה, ניתן היה לשחזר את הפריים המקורי ובכך לשפר משמעותית את איכות התמונה במקרנים אלה.

שיפור נוסף נכנס כאשר נושא הוידאו טופל כראוי ומעבדים הוסיפו לקטלוג שלהם עוד מספר יכולות ובראשון היכולת לעשות SCALING (ובכך הקטגוריה הפכה מ-DEINTERLACERS ל-SCALERS) ולהעלים את ההבדלים בין שורות הסריקה עוד יותר.

לפרודג´ה היו מעט מאוד מתחרים אבל אחת החברות שהתחרו בו היתה חברה קטנה מסאן פרנסיסקו בשם DVDO. חברה זו פעלה בכדי לקדם את התחום בכך שיצרה מעבד חדש לוידאו (DEINTERLACER) ולראשונה קבעה לו מחיר מתחת ל-1000 דולר. קו המוצרים שנוצר נקרא iScan וכלל מספר מוצרים כגון iScan plus ו-iScan ultra אשר נמכרו במחירים זולים באופן דרמטי מכל דבר אחר בשוק.

הסיבה לתמחור היה שהמכשירים לא עמדו בפני עצמם אלא שימשו בעצם בתור פלטפורמות דוגמא למעבד הוידאו החדש של החברה – צ´יפ יעודי שנקרא DVDO 504 (הגירסא הרביעית של המעבד). זו היתה פריצת דרך וגם פרודג´ה הצליחו ליצור טכנולוגיה מקבילה, אך יקרה משמעותית.

מכיוון שהמעבדים היו רק אמצעי ולא המטרה הסופית, מחירם היה זול במיוחד, אך הם היו גם מוגבלים מאוד מבחינה פונקציונלית. לרובם לא היה שלט אלחוטי והם לא כללו יכולות SCALING.

התחום המתחמם של מסכים דקים ומקרנים עוררו את חברות הצ´יפ הגדולות ולכן גם פרודג´ה וגם DVDO נרכשו על ידי חברות שכאלה (פרודג´ה על ידי חברת GENESIS, וDVDO על ידי SILICON IMAGING שמפורסמים כיום בתור החברה שמייצרת את רוב הצ´יפים עבור HDMI).


אחד המעבדים הראשוני: iScan PLUS

עם רכישת החברה, SILICON IMAGING שינתה את שם הצ´יפ המרכזי של החברה ל-SIL504 והפסיקה בשיווק וייצור המעבדים החיצוניים. למען האמת, הם לא ממש קידמו את התחום והסתפקו בעיקר בשיווק הצ´יפ הנ"ל ולא הרבה יותר מזה.

יוזמי DVDO המקוריים יצאו מהחברה עם הזמן ופתחו חברה חדשה בשם ANCHOR BAY TECHNOLOGIES שלאחר זמן מה רכשה בעצם בחזרה את המותג DVDO. החברה התחילה ביצירת מעבדי תמונה זולים וקלים לשימוש. המודלים הראשונים היו iScan HD ולאחריהם באו גירסאת ה-HD+ וסדרת מוצרים בשל VP אשר כללה מודלים VP30 ו-VP50 PRO אשר נסקרו באתר.

כיום, חוזרת החברה לנסות ולשווק מחדש את אלגוריתמי עיבוד התמונה שלה בסיליקון עם השקת מעבד ABT2010. מעבד זה כולל בעצם את כל יכולות המעבדים של החברה והיה זקוק לפלטפורמה חדשה בכדי להדגים את יכולותיו. המעבד בסופו של יום מיועד להיכנס לנגני בלו-ריי, רסיברים, מסכים דקים ומקרנים.

כך נוצר ה-DVDO EDGE. בתור פלטפורמה שמדגימה טכנולוגיה מתקדמת מחירו ירד משמעותית והוא כיום נמכר במחיר של כ-799$ בארה"ב – פריצת דרך למעבדי וידאו למכשירים שלרוב עולים פי 6 ממחיר זה.

מעבדים

אז מה היה לנו שם?

 

התמחור החדש של המכשיר והמקומות אליו הוא יועד מאפשרים לו לראשונה להגיע לקהל יעד שונה ממעבדי וידאו אחרים. מרבית האנשים אינם יכולים להרשות לעצמם מעבד וידאו שעולה כפליים מהמסך שלהם… לכן, עד כה קהילת הוידאופילים המצומצמת היתה היעד של מעבדים מסוג זה. לראשונה המחיר של המכשיר יאפשר פריצה לאנשים שאינם בהכרח וידאופילים ולכן גם תפעול המכשיר חייב להיות שונה ממעבדי תמונה מתוחכמים ומסובכים.

בשלב הזה אתם בטח שואלים בשביל מה אני צריך מעבד תמונה, הרי המסך הדק או המקרן שלי עובד מצויין… במידה מסוימת זה יותר נכון היום מכפי שזה היה פעם. מעבד תמונה מתוכנן בכדי לתת שיפור משמעותי באיכות התמונה ביחס למה שהמסך עצמו יודע לתת.

המטרה, אם כן, היא להגיע לרמת האיכות הגבוהה של ה-VP50PRO, אך בעלות זולה משמעותית ובדרך שבה משתמשים פשוטים יוכלו להשתמש במכשיר באופן יעיל ונוח.

המכשיר כולל מספר יכולות:

  • DEINTERLACER מהדור האחרון (המתחרים הבולטים שלו הם VXP, QDEO ו-HQV)
  • SCALER חזק
  • PREP – אלגוריתם לזיהוי תוכן שכבר עובד ומפרק אותו לעיבוד חוזר
  • תיקון בעיות כיווץ ובעיקר MOSQUITO NOISE
  • תיקון יחסי מסך

עיצוב

העיצוב של ה-EDGE יחודי למדי. מרבית המכשירים מהקטגוריה הזו נראים כמו קופסא שחורה עם מחברים. לא בטוח שכל אחד יתחבר למכשיר, וחבר שלי העיר שזה נראה כמו טעות הקלדה של המתכנן… לדעתי דווקא צריך לעודד מכשירים עם עיצוב ייחודי שכזה…

העיצוב הקדמי נראה כמו האות U רק הפוך, הפרונט של המכשיר מוטה בזוית הראויה לשם EDGE… במרכז השיפוע, נמצא לו חיבור HDMI קדמי נשלף ומקלט אינפרה אדום שמזכיר פיטמה… בפינת הרגל הימנית ניתן לראות LED אשר מופעל רק כאשר צריכים אותו.

חיבורים

ל-EDGE יש מספיק חיבורים בשביל לספק כמעט כל אחד…

  • חמישה חיבורי HDMI 1.3A אחוריים, כולל תמיכה בפורמטי האודיו החדשים
  • חיבור HDMI 1.3A קדמי, בעיקר בשביל מצלמות וידאו HD
  • שני סטים של חיבורי קומפוננט שגם מתפקדים כחיבורי RGBcvS ואחד מהם מתפקד כחיבור RGBHV
  • חיבור קומפוזיט אחד
  • חיבור SVIDEO אחד
  • חמישה חיבורי אודיו שונים (אופטי, קואקס ואנלוגי)
  • שתי יציאות HDMI – אחת לוידאו+אודיו ואחת לאודיו בלבד.
  • חיבור אופטי לרסיבר

בניגוד לעבר, שבו כל הציוד היה צריך להתחבר לרסיבר בכדי למתג את הוידאו והאודיו, ניתן להשתמש במכשיר כך שהאודיו מתחבר בחיבור אחד (אופטי או HDMI) לרסיבר וכל המיתוג של הוידאו והאודיו יתבצע ב-EDGE עצמו. אפשרות נוספת היא לחבר את האודיו לרסיבר ואת הוידאו ל-EDGE.

באיזו שיטה שלא תבחרו, חיווט של המערכת הוא פשוט ביותר ולקח לי פחות מחצי שעה לחווט את כל המערכת מחדש בכדי לכלול את המעבד. בשום שלב לא נתקלתי בבעיות כלשהן – האודיו (כולל DTS HD MASTER, TRUE HD ודומיהם) עבר חלק ביותר ופשטות התהליך הדהימה אותי.

הגדרות ראשוניות

המכשיר מתחיל ממסך שהוא WIZARD. מכיוון שלמכשיר אין תצוגה, כאשר הוא מזהה מסך חדש הוא מפעיל את המנגנון מחדש ומשתמש בטכנולוגית EDID בכדי לפתוח עם תמונה שאפשר להציג. המכשיר מוגבל ברזולוציות שהן מחוץ לכ-10 רזולוציות תקניות, כך שהמכשיר אידאלי בעיקר מול מסכים שיש להם תמיכה ב-NATIVE RESOLUTION ובעיקר עם מסכי FULL HD.

מסכים אלה גם לרוב יהיו אלה שירוויחו הכי הרבה ממעבד טוב, מכיוון שייצרניהם לרוב מנסים לחסוך בעלות האלקטרוניקה ולרוב משתמשים במעבדי התמונה בסיסיים לכל היותר. תעשיית המקרנים היא הראשונה שבה ניתן לראות השקעה של ממש במעבדים טובים יותר והתחרות בנושא הזה היא עזה למדי.

בשלב הראשון ניתן לבחור את הפרמרטים הבסיסיים כגון שם המסך, סוגו, איך האודיו מחובר וכו´.

 

 

אם משנים את הפרמטרים, המסך שואל אותך אם אתה רואה תמונה…

 

 התפריטים נוחים וברורים לשימוש, כך שכל אחד יכול להגדיר את המכשיר.

גם השלט הופך את כל התהליך לנוח. השלט יפה, נוח ואינטואיטיבי. הוא גם אוניברסלי ויודע לשלוט על נגני DVD, בלוריי, מסכים ואף רסיברים. אין לו פקודות מורכבות (MACRO).

אודיו

המכשיר מאפשר הגדרות רבות של אודיו, כולל יכולת לתקן בעיות אודיו שלא ניתנות בדרכים אחרות (כגון הקדמת האודיו ביחס לוידאו, דבר שבאופן טבעי אינו אפשרי). תחילה יש צורך להגדיר את יציאת האודיו מהמכשיר.

בכל כניסה ניתן לנתב את האודיו מהכניסות השונות

 ואפשר להתאים את תזמון הקול במידה ואין תאימות:

עיבוד תמונה

עיבוד תמונה 

איכות התמונה נקבעת על ידי פרמטרים רבים, אך מכיוון שאני רגיל כבר למעבדי תמונה, המטרה הראשונה שלי היתה לבחון כיצד המכשיר משתווה לעיבוד התמונה המובנה במסך שלי. המסך שלי הוא LX5090H, ברזולוצית FULL HD ונחשב כיום לאחד מהמוצלחים שנוצרו. אחד מחסרונותיו, עם זאת, הוא שעיבוד התמונה שלו בעייתי כמו מרבית מסכי FULL HD בשוק כיום.

במערכת שלי יש מספר מעבדים כיום ולמטרת הבדיקה חובר ה-EDGE לאחר כבוד למפצל SCART אקטיבי אשר איפשר לי לבדוק במקביל את איכות התמונה בחיבור SCART למסך, אל מול שני מעבדים שונים – ה-LUMAGEN HDP PRO וה-DVDO EDGE.

תחילה בחנתי את איכות עיבוד התמונה של המסך עצמו. המסך הסתדר יפה עם תוכן שהיה ממקור קולנועי (FILM) אך ברגע שעברתי לתוכנית שבה המקור היה וידאו, תזוזות מהירות גרמו למסך לתופעות כגון "מדרגות" ואפקט המסרק. שינויים בתפריטים (כגון הגברת FIELD NR) הפחיתו את אפקטי המסרק, אך עדיין תכנים מסויימים היו בעייתיים.

לעומת זאת, ב-LUMAGEN HDP PRO, אשר עושה שימוש במעבד SIL504, התופעות היו דומות – גם כאן היו בעיות של פסים בסגנון מסרק (COMBING) שמקורן בנסיון לסחוט יותר רזולוציה מהתמונה.

אותה גברת (המשך אותה תוכנית) ב-EDGE הניב תמונה נטולת DEINTERLACING ARTIFACTS.

SCALING

בתחום זה ה-EDGE הוכיח את עצמו טוב יותר מהמסך עצמו אך לא היה טוב כמו מעבדים אחרים (HDP PRO, RADIANCE). המטרה של SCALING היא להביא מקור וידאו ברזולוציה (מספר הפיקסלים לרוחב ולאורך התמונה) נמוכה לרזולוציה גבוהה יותר של המסך.

אלגוריתמים רבים קיימים בתחום הזה, אך ההבדלים בינהם יכולים להיות משמעותיים. ההבדלים מתגברים כאשר מדובר על יחס גבוה יותר בין רזולוציית המקור לרזולוציית היעד.


דוגמא לבדיקת עיבוד JAGGIES

האלגוריתמים הפשוטים ביותר פשוט מותחים עם פונקציה פשוטה שמערבת את הפיקסלים סביב הפיקסל המדובר. אך פיתרון כזה שטוב בתמונה של פוטושופ פשוט גורמת לטשטוש בתמונה ככל שהיחס בין הרזולוציות גדל. בשביל לשמר את החדות של התמונה המקורית דרוש אלגוריתם חכם הרבה יותר שמזהה גבולות של אובייקטים ומסוגל לחדד אותם לפי הצורך.

באומדן זה, כאמור, ה-EDGE מצליח טוב יותר מהמסך עצמו, התמונה חלקה ונעימה יותר לצפיה, אך החדות מופרעת על ידי תופעות לוואי של SCALING שניתן כיום כבר להתגבר עליהן – טשטוש וחוסר פרטים במקומות מסויימים וגבולות שמובלטים על ידי הילה בהירה סביבם (RINGING).

התופעות קלות למדי ורק וידאופילים אדוקים יחושו בהם. עם זאת, הם בוודאי יבלטו במקרן על גבי מסך 100" ולדעתי כדאי ש-ABT ישפרו נושא זה בגירסאות הבאות של ה-FIRMWARE של המכשיר או במכשירים חדשים יותר שלבטח יגיעו אחרי מודל זה.

תופעה מוזרה שזיהיתי במכשיר היה שכאשר הוידאו הועבר אליו מיס מקס דרך TRANSCODER הוא התקשה להעביר IRE גבוהים וגרם ל-WHITE CLIPPING. תופעה זו לא קרתה כאשר המכשיר חובר ישירות לממיר יס מקס דרך כבל SCART ל-RGBcvS.

עיבוד תמונה מתקדם

 

בתחום העיבוד המתקדם יש ל-EDGE לא מעט יכולות יפות, אך נתחיל מהמעניינת מכולן – הורדת תופעת MOSQUITO NOISE שקיים במקור מכווץ. תופעה זו מורגשת מאוד במסכי LCD סביב לוגו או תרגומים – ומופיעים כהפרעות ורעש קל סביב אותם אובייקטים, מה שמזכיר נחיל קטן של יתושים ומכאן מגיע השם של התופעה.

התופעה קיימת במקור – כלומר, הכיווץ המוגבר של ערוצי הטלויזיה בישראל דרך המדיה הדיגיטלית (יס או הוט) גורמת לתופעה זו והיא מתגברת במסכי LCD שמתקשים להתמודד עם התיקון שמגיע לפיקסלים הללו בגלל שיטת השידור הדיגיטלית. כלומר, מדובר בשילוב מרגיז של פשרה טכנולוגית על ידי הגופים המשדרים לפשרה מרגיזה בשיפור המצב על ידי יצרני המסכים.

עוד מידע על סוגי הכיווץ והבעיות שניתן לפתור בדרך זו במאמר הזה

זו אינה התופעה היחידה שמופיעה לנו במקורות דיגיטליים, אך בהחלט עומדת בראש הבעיות המרגיזות ביותר ואלה שגורמות לנו לחוש שמדובר בשידור דיגיטלי גרוע.

ה-EDGE מתמודד עם MOSQUITO NOISE באופן טוב למדי, ומצליח כאן טוב יותר מהמסך עצמו, אך השיפור יהיה דרמטי יותר ככל שהמסך רגיש לתופעות הללו יותר (בעיקר במסכי LCD). בהשוואה למוצרי ALGOLOTH שהם מעבדי תמונה אשר עוסקים אך ורק בעיבוד מסוג זה, ה-EDGE הגיע לכ-60% מהביצועים של ה-MOSQUITO, לא רע בהתחשב שהוא עולה הרבה פחות מחצי מהמכשיר השני, מה גם שהמעבדים הללו כבר אינם בנמצא…

עם זאת, התופעה השניה בחשיבותה בעיבוד בעיות כיווץ יתר – BLOCK NOISE אינו מטופל כאן כלל וחבל.

כחלק מהאלגוריתם הזה המכשיר מספק לנו יכולות לשפר את חדות התמונה בעזרת DETAIL ENHANCEMENT ו-EDGE ENHANCEMENT. כאן מדובר על שני אלגוריתמים דומים אך שמיועדים להבליט נתונים שונים בתמונה. DE משפר בעצם את הפרטים בתוך אובייקטים (לצורך העניין, פנים יראו מצולקים יותר), בעוד ש EE מיועד להבליט את דמותו של הגיבור כנגד הרקע. EE יגרום להילה בהירה סביב אובייקטים בעוד ש-DE עלול לגרום לפרטים בתוך האובייקטים לקבל הילה שכזו.

למרבית הפרמטרים הללו יש גם מספר שלילי ובכך הם מצליחים גם להעלים תופעות כאלה אם הן נמצאות במקור. מרבית סרטי ה-DVD, למשל, כוללים אלגוריתם EE מיותר שרק מפריע והאפשרות להוריד אותו יכולה להפוך סרט חד באופן מלאכותי לטבעי יותר.

במחקרים שנערכו, מרבית האנשים אוהבים EE ו-DE, ומרגישים שהם נותנים חדות טובה יותר ומאמינים שהם רואים פרטים טוב יותר בעזרתם.

חשוב לציין ש-DE בעיקר, יכול לשמש לעזר למי שמשתמש ב-MOSQUITO NOISE במצב גבוה וזקוק לפיתרון בשל אובדן הפרטים שנוצר בשל שימוש זה.

ASPECT RATIO

נושא יחסי המסך טופל יפה מאוד בסדרות המוצרים של DVDO, אך מוצר זה מפשט מאוד את המנגנון ובעצם מצמצם אותו למצב 16:9 רגיל, מצב 4:3 עם פסים, מצב 4:3 LB (עם זום) ומצב PANORAMA שזמין רק דרך התפריט או דרך קודים DISCRETE שאפשר ללמד שלט חכם. מצב פנורמה זה טוב משמעותית מזה שהיה קיים בסדרות VP והוא משופר ביחס ליצרני מסכים רבים (כמו LG או פנסוניק), אך הוא עדיין לא מושלם.

אפשרויות מתקדמות

למעבד אין יכולות רבות שיש במעבדים דומים, אך עם כל גירסאת בטא (אני כבר בודק את המכשיר כבר כחצי שנה) המצב השתפר ויותר אופציות הוכנסו למעבד. באופן אירוני, אני חושש שזה לאו בהכרח דבר טוב, בעיקר כי זה עלול לפגוע בהכנסות החברה ממעבדים יקרים יותר וכן מאבד טיפה את הפוקוס המקורי: להוציא מוצר שכל אחד יוכל להשתמש ללא בעיה.

עם זאת, אין לי טענות על יכולות אלה שכן הן עובדות בדיוק כרצוי. המכשיר כולל תבניות בדיקה (TEST PATTERNS) ברמה זהה של סדרת iScan ו-VP, אך הגישה אליהן מעט סבוכה והדלקה וכיבוי שלהן מרגיז ודורש כניסה דרך מספר תפריטים. סביר מאוד להניח שהנושא הזה יטופל בעתיד.

אפשרות חכמה נוספת (שהיתה צריכה תמיד להיות מופעלת) היא אפשרות הצמדת קצב הוידאו הנכנס לזה היוצא (GENLOCK). בשם 1:1 FRAME RATE. מצב זהבעצם אומר שמקור ב-50HZ יועבר למסך ב-50HZ ומקור אחר ב-60HZ יועבר אליו בקצב זה בדיוק. זו שיטה מעולה, אך לא ברור מדוע צריך היה לבחור במצב מיוחד לשם כך ומדוע לא מספיק פשוט לבחור 1080P (במקום 1080P50 או 1080P60) בכדי לגרום לזה לפעול.

אפשרות יפה נוספת היא אפשרות PReP אשר בעצם מקבל מקור שכבר עובד בצורה כלשהי (למשל DVD שמוציא PROGRESSIVE). במצב זה ה-EDGE מזהה תקלות בעיבוד התמונה של הנגן ומתקנם לבד! מצב זה עובד רק ב-1080P (עבור מקור שהיה 1080i), ומקורות 480P ו-576P. במצבים אחרים הוא מצליח לזהות מקור שהיה FILM ולתקן להם את ה-3:2 PULLDOWN. התוצר הוא תמונה חלקה וברורה יותר ותנועה זורמת יותר.

סיכום

מדובר בהחלט במוצר מהפכני בכמעט בכל פרמטר, הוא זול משמעותית מכל מתחריו, הוא מסוגל לקבל כמעט כל מקור וידאו ואודיו ולהעביר אותו הלאה. אפילו כמכשיר שמצליח לפצל את האודיו והוידאו לחיבורי HDMI שונים הוא נחשב לזול במיוחד.

גם שיטת השיווק שלו, דרך אתרים כגון BUY.COM, AMAZON, ו-TIGER DIRECT מראים שהחברה מתכוונת לשווק את המכשיר באופן אגרסיבי ולא רק לוידאופילים וחובבי צעצועי וידאו.

התחושה שלי היא שה-ABT2010 שעליו מבוסס ה-EDGE יגיע להרבה מאוד מקרנים, רסיברים ונגני בלוריי בשנתיים הקרובות. אני רק מקווה שהגירסאות הבאות יטפלו בשיפור אלגוריתם ה-SCALING שכמעט ולא שונה מאז נפתחה מחדש חברת ANCHOR BAY TECHNOLOGIES. אני גם מקווה שישופר מצב ה-ASPECT RATIO, ושמנגנוני עיבוד נוספים, כגון BAR יוכנסו לחבילה.

המכשיר מיועד לבעלי מסכים 50" ומעלה שרוצים לשפר את איכות התמונה שלהם. השיפור המהותי ביותר הוא במקורות בעייתיים ולכן מקורות כמו של יס והוט ירוויחו יותר מאשר מקורות שמראש הם איכותיים כגון YES HD/HOT HD או בלוריי. בעלי מסכים גדולים, ובעיקר ברזולוציית FULL HD, בהחלט יהנו מהשיפור שהמכשיר יכניס לתמונה. חשוב לכייל את המסך לפי ה-TEST PATTERNS שהוא מייצר ורק אז להתחיל לשחק בפרמטרים. בנוסף, מאוד חשוב לוודא NATIVE RATE ושהמכשיר מוציא את אותה רזולוציה שהמסך יודע לקבל.

היבואן בישראל: טופ אודיו

המחיר המומלץ לצרכן בישראל: 4990 ש"ח

לחצו כאן להמשך הדיון בנושא זה בפורום עיבוד תמונה.


7:00
  /  
9.12.2008
  
כתב: עפר לאור

1