מסך פלזמה LG 42PG60UR

חברת LG היא מהמוכרות והנפוצות מספקי המסכים בישראל.לאחרונה הגיעה ארצה סדרת מסכים חדשה וה-PG60 היא הפלזמה הראשונה שהאתר בוחן מסדרה ...

7:00
  /  
01.08.2008
  
כתב: עפר לאור
הקדמה 

מספר יצרני הפלזמה פוחת והולך, וכידוע LG (פירוש השם: LUCKY GOLDSTAR) היא אחת המובילות העולמיות בתחום. כאשר כולם כיוונו גבוה למסכים גדולים יותר ויותר, LG חידשה עם ה-32PC51 – מסך הפלזמה הקטן ביותר בעולם.

בעוד שה-32PC51 סבל מאילוצים כתוצאה מקוטן המסך, אין הדבר נכון לגבי מסכי 42". כידוע, פיקסלים בפלזמה עובדים טוב יותר כאשר הם גדולים (בדיוק ההיפך מ-LCD אשר מתפקד טוב יותר עם פיקסלים קטנים יותר), ולכן היה מעניין לראות איך LG מתקדמת ביחס למתחרים בתחום (קרי: פנסוניק, סמסונג ופיוניר). המסך הוא ברזולוציה של 1024 על 768 ביחס של 16:9 – כלומר הפיקסלים שלו מלבניים ולכן הוא אינו מתאים לשימוש עם מחשב סלוני – HTPC.

 המסך מגיע בארגז קומפקטי, סוף סוף חברה שחושבת על הסביבה וגם מקלה על שינוע המסך לחדר הבדיקות בעל המעבר הצר (לאחר כמה מסכים בגודל 57" ועד 65", אפשר להבין את הלחץ שלי כשמנסים להעביר מסך גדול דרך מסדרון קטן).

המסך מגיע עם מעמד ומוגן בכמה שכבות נגד טביעות אצבעות ושריטות. לא רק שהבסיס מוגן עם ניילון אלקטרוסטטי, אלא שבעצם כל המסך מקבל ציפוי של ניילון אלקטרוסטטי בדומה למה שאנחנו מכירים מנגני מדיה קטנים, אייפון ודומיהם. הניילון הזה נצמד בכזו שלמות טבעית שחשבתי שזה המסך עצמו… רק כאשר ראיתי את הקצוות של הניילון ופתק קטן באנגלית "REMOVE THIS" הבנתי שמדובר על ציפוי על המסך ולא המסך עצמו…

העיצוב של המסך מודרני וייחודי, ומהווה שידרוג משמעותי מהעיצובים הקודמים של החברה בתחום זה. המסך דק למדי, הציפוי הקדמי נראה בבירור והעיצוב הכולל משדר יוקרה. חצי סהר קטן בחלק התחתון של המסך נדלק בהתאם באדום או בירוק בהתאם למצב המסך, והרמקולים של המסך בעצם בלתי נראים לחלוטין! כלומר, המסך נראה לחלוטין כמו מוניטור, אך באופן פלאי בוקעים מחלקו התחתון קולות בעוד שבעצם אין שום פתח של רמקולים שיכולתי לזהות אותו.

בחירת נקודת חיבור החשמל של המסך מעט משונה ונמצאת במרכזו (מה שעלול להקשות על התקנתו) וגם חיבורי הוידאו האחוריים (שני חיבורי HDMI, חיבור RGB, שני סטים של קומפוננט + קומפוזיט, אודיו אנלוגי, RS232 וחיבור RF לאנטנה) נמצאים במקביל למסך ולכן אפשר להבין שהמסך מיועד לעמוד על שולחן בלבד. המעמד השחור כולל ציר אשר מאפשר הזזה קלה של המסך מצד לצד.

לצד הפאנל של החיבורים האחורי, מצד שמאל של המסך, נמצא פאנל שקל יותר לגשת אליו ובו חיבור SVIDEO בודד (בו עשיתי שימוש עבור הממיר של יס), חיבורי אודיו, קומפוזיט נוסף, חיבור HDMI למצלמת HD וחיבור USB (עוד על כך בהמשך).

בתחתית המסך נמצאים כפתורים אשר מאפשרים שימוש במסך כאשר השלט אינו בנמצא, אך המיקום שלהם מקשה את השימוש הרציף.

המסך עצמו אינו מצופה שכבה מטה אך הוא בולע אור בצורה לא רעה, ומזכיר מאוד את הציפויים של מסכי פנסוניק (אלה המבריקים).

תפריטים

חברת LG היא מהבודדות שמשקיעות ודואגות לתרגום עברי מלא לתפריטים של כל המסכים שלהם. מדובר בהשקעה לא קטנה וזה מאוד מרשים. עם זאת, הרגשתי יותר בנוח עם התפריטים באנגלית. כבר בהדלקה הראשונית ניתן מיד לראות את האפשרות לבחור בעברית.

התפריטים נרחבים יותר מאשר מודלים קודמים ו-LG חושפת בפנינו התקדמות משמעותית הן בתחום האפשרויות והן בתחום העיבוד והכיול הזמינים למשתמשים.

עם זאת התפריטים נראים מעט מיושנים ביחס לגרפיקה המרשימה שניתן לראות אצל חברות מתחרות בשנה האחרונה.

כל הכבוד ל-LG על הרעיון המבריק שבו המסך שואל אותי האם לכוון את המסך למצב IN STORE (כלומר, מצב בהיר יותר ופחות מכוייל) או מצב HOME, שבו רצוי לבחור כאשר נמצאים בבית.

עם זאת, גם במצב HOME, המסך הגזים במצב ה-COLOR שלו (הרבה יותר מדי צבע….) ו-SHARPNESS (חדות מוגזמת שניתן ורצוי לכבות בקלות). בשני הפרמטרים הללו מומלץ לשים 50…

משתמשים פשוטים יכולים להשתמש במצב AUTO בכמעט כל המצבים, ובעצם רק לדפדף בין מצבי העדפה פשוטים בסגנון VIVID, CINEMA ודומיהם. מצב USER פותח אפשרויות רבות אשר מאפשרות לא מעט שיפורים ביחס לאיכות התמונה הראשונה.

לשם בדיקה מול ממיר יס, עשיתי שימוש בערוץ YES IMPACT של יס (ערוץ 144, יס עד הבית). ה-CONTRAST לא שינה משמעותית את התנהגות המסך (אופייני בפלזמה) ולכן כיול צריך בעיקר להתמקד בתחום השחורים (כלומר טווח 0 ועד 30IRE).

שידורי טלויזיה

שידורי טלויזיה רגילים

לאחר כיול בסיסי התחלתי להביט במספר תוכניות SDTV. הממיר של יס, ADB 3100S, חובר בלית ברירה לחיבור SVIDEO הבודד, שכן למסך חסרות כניסות SCART. שימוש ב-TRANSCODER עלול לתת תוצאות טובות יותר, אך האמת היא שהמסך נתן תוצאות טובות למדי גם בלעדיו. דבר אחד שהפריע לי היה Y/C DELAY (הפרש זמנים קצר שגורם לצבעים להסתיים בסמיכות לגבולות במקום בדיוק במקום הנכון) אשר לדעתי יפתר עם שימוש ב-TRANSCODER.

את תופעות הכיווץ של שידורים דיגיטליים דוגמאת יס והוט קשה לחוש במסך זה ביחס למסכי LCD ולכן מי שסובל מתופעות אלה יהנה יותר ממסך מסוג זה. עם זאת, בשביל באמת להפחית את התופעות הורדתי כאמור את ה-SHARPNESS ל-50, והפעלתי את מנגנון XD להפחתת רעשים דיגיטליים (אחד המצבים הוא ADAPTIVE אשר מנסה לזהות עד כמה התמונה בעייתית ומגביר את מנגנון הטשטוש של תופעות הכיווץ בהתאם). מנגנון הפחתת הרעשים עבד לא רע וניתן לראותם בעיקר כאשר המצלמה נעה במהירות רבה.

לשמחתי, הסרט KILL BILL 1 הוצג בעת הבדיקה באחד מערוצי הסרטים של יס. הסרט איכותי למדי וכולל סצינות בהירות וכהות, מה גם שהוא באמת תענוג לחובבי הז´אנר, כלומר לחובבי טרנטינו, כמוני…

עם זאת, דבר אחד מאוד הטריד אותי בשלב המאבק בין הכלה לבין לוסי לו, מה קרה ליחס המסך הנכון?

שימוש ב-QUICK MENU וב-MENU לא הניב תוצאות מספקות. המסך פשוט לא כולל אפשרות STRETCH חכמה כלשהי (כלומר NLS – NON LINEAR STRETCH אשר מאפשר הצגת תוכן 4:3 על גבי מסך רחב עם איבוד מינימלי של מידע וללא פסים). פלזמה, כידוע, רגישה בתחום זה, ולכן חשוב שבעתיים ליישם מצב שכזה. המצב הנורמלי של LG – מצב SPECTACLE פשוט לא נמצא ולא ברור לאן נעלם. המסך מאפשר לי מעבר בין אפשרויות זום שונות ומשונות, מצב WIDE, מצב ORIGINAL ומצב 4:3 אשר שניהם כוללים פסים שחורים ואשר או מעוותים את התמונה, או מחסירים ממנה מידע כלשהו, או פשוט חושפים אותה לצריבה מיותרת. מוזר ומעניין.

הפיתרון שלי היה שימוש במצבי ה-ZOOM אשר ניתן להעלות ולהוריד אותם, אך הם מהווים פשרה מרגיזה שכן ממש ניתן לחוש שחסר המון מידע מצידי התמונה וגם נושא התרגום הופך לבעייתי ודורש העלאת התמונה בכדי שהתרגום יכנס במלואו לתמונה.

 

בחירת הכניסות נעשית על ידי כפתור INPUT אשר גורם לתפריט הבא להיות מוצג:

מדידות

מדידות ובדיקות

בשלב זה המשכתי לבדיקות איכות הוידאו והכיול. המסך הראה יכולות עיבוד מרשימות, וגם תמיכה בפורמטים רבים בכניסות ה-HDMI שלו. עם זאת, לא הצלחתי לקבל תמיכה ב-SDTV דרך HDMI ולכן משתמשי הממיר YES HD יאלצו לבטל אפשרות AUTO מהבחירות שלהם. המסך עושה עבודה טובה בעיבוד התמונה שלו (אפשר תמיד טוב יותר, אך ביחס למסך מסוג זה, הוא בהחלט ממלא את ציפיותי).

עיבוד כמו זיהוי FILM MODE עבר כשורה, אך למסך לא היה עיבוד JAGGIES וכו´. עם זאת, הוא מתפקד טוב למדי עם מקורות SDTV. הצבעים בתכני SDTV נראו לי צבועים בגוונים מעט משונים (גווני העור של אנשים היו כתומים מדי), אך כיול בכלל וכיול של עוצמת הצבע הפחיתה את התופעה.

גרף ה-CIE של המסך מראה עודף בכמעט כל הצבעים (חוץ מהכחול שמהווה נקודת חולשה בכל המסכים) ובאופן מפתיע גם באדומים, מה שתורם לתמונה המעט OVERSATURATED בתחום גווני העור.

אפשרויות הכיול של מסך זה חזקות ממודלים קודמים, וניתן לשלוט בפרמטרים רבים של XD (מנגנון העיבוד), כגון מצב ה-GAMMA, ורמת הקונטרסט הדינמי (מצויין!). שני פרמטרים אלה משפיעים באופן משמעותי על התמונה.

כאשר מכבים את הקונטרסט הדינמי, בעצם מקבלים גאמה נקי ויפה:

כאן ניתן לראות GAMMA כמעט מושלם של 2.15 במצב MEDIUM. מצב HIGH נמדד ב-2.35 הגבוה, אך באופן מסתורי גם גרם ליציבות הכיול עצמו להשתפר קמעה…

למסך אין אפשרות כיול טמפ´ צבע מעבר לשינוי RGB בסיסי (כיול אמיתי דורש אפשרות שליטה בכל צבע בלפחות שתי נקודות שונות). עם זאת, הגעתי לטעות כיול של כ-10% תוך שימוש בפרמטרים הבאים: R-1, B-13, G+1. המספרים מעט מוזרים, אך לא ניתן להשתפר משמעותית מעבר לכך בשל החוסר בשליטה מדוייקת יותר.

ניתן לראות שלמרות ההפחתה המשמעותית בכחולים שעשיתי בכיול – עיקר הבעיות כיול של המסך נובעות מעקומה לא מדוייקת של כחולים…

הקונטרסט הדינמי של XD עובד לא רע ולכן כדאי לעשות בו שימוש, אך לא כדאי להפריז בו מכיוון שהוא נוטה להגביר את הקונטרסט מעט יותר מדי ובכך גורם להפסדי פרטים בשחורים בסצינות רבות.

המסך טוען ליס ניגודיות גבוה של כ-30,000:1. עם הדלקת המסך ברור שהמספר הזה "אינו מדוייק". במצב זה צריך להיות הפרש מאוד קטן בחדר חשוך בין המסגרת לבין המסך עצמו כאשר הוא מקבל אות שחור לחלוטין, אך הגוון האפור לא השאיר ספק שמדובר ביחס ניגודיות נמוך מהמוצהר. עם זאת, חשוב לציין שלאחר כמה וכמה שעות של שימוש, האפורים שככו קמעה, אך עדיין מדדתי על המסך כ-4500:1 יחס ניגודיות, רחוק למדי מהצהרות החברה.

עיקר הסיבה להפרש הגבוה בין ההצהרות והמדידות הוא ככל הנראה השוואה בין מצב חשוך (כשהפאנל כמעט אינו מקבל חשמל) אל מול ה-PEAK. את הראשון לא ניתן למדוד באופן ראלי ולכן חברות רבות מחשבות אותו באופן מלאכותי. ה-PEAK מהווה את עוצמת האור החזקה ביותר שפאנל מסוגל לתת בשניה לפני שהוא מתפוצץ לאלפי חתיכות במעבדה…

ישנם מסכים שמקריבים את אורך החיים של המסך בכדי לתת תמונה בוהקת יותר, אך אין בכך כל צורך. המסך נותן כמעט 270cd/m2 – מספיק בשביל לספק כל אחד בבית (אלא אם כן המסך נמצא מחוץ לבית ובשמש…). ברור שהמסך מסוגל לתת עוצמת אור חזקה בהרבה, אך הגבלת עוצמת האור, דבר שנעשה כיום על ידי כמעט כל יצרני המסכים, שומר על אורך חיים ארוך ומונע צריבה וצבירת תמונה (IMAGE RETENTION).

למסך פילטר זכוכית/אויר פנימי, הדומה לזה של פנסוניק, ואשר ניתן לזהות אותו בשל תופעת הלוואי שלו – כפילות תמונה כאשר מביטים בו מזוית חדה. פילטר זה איכותי יותר, אך מייקר את המסך ופוגם בזויתיות שלו, אך בשקלול הסופי הוא בחירה נכונה עבור מסך מסוג זה.

המסך מצהיר על תדר עבודה פנימי של 150HZ. לא ברור מדוע זה צריך לעניין אותנו, בסופו של דבר, אין בכך לומר דבר על איכות התמונה של המסך, פרט לעבודה שהוא לא מהבהב בדיוק באותה מידה שכל מסכי הפלזמה האחרים אינם מהבהבים.

לאחר בדיקות של מספר רב של מסכים לאחרונה, הופתעתי שלמסך יש FILL RATIO יחסית נמוך, כלומר ניתן ממרחק קצר לזהות מרווחים ברורים בין הפיקסלים. במרבית המסכים יש מאמץ להגדיל את הפיקסלים ככל הניתן ולכן הופתעתי שב-LG לא עשו כך.


לחץ בכדי לראות את ההפרדה בין הפיקסלים


החתימה הספקטרלית של המסך

HDTV

תפקוד ב-HDTV

מרבית החסרונות של המסך נעלמים כאשר מדברים על HDTV. כאן אין כל בעיה שקשורה ליחסי מסך והמסך מסוגל לקבל כל פורמט, כולל 1080P. את הבדיקות פצחתי תוך שימוש בממיר YES MAX. איכות התמונה היתה מצויינת, אך הכיול אשר מתאים לממיר הרגיל אינו תופס וכאן דרוש BRIGHTNESS מעט נמוך יותר.

המסך מאפשר שימוש במצב HIGH (כלומר 16-235) או LOW (כלומר 0-255). כאשר נעשה שימוש במחשב חשוב להקפיד לשים על מצב LOW, אך בכל אפשרות אחרת מצב HIGH הוא חשוב. רק במצב LOW הצלחתי להגיע ל-BTB, כך שיתכן מאוד שהמסך מגביל את מצב HIGH וחוסם BLACKER THAN BLACK (כלומר, שחורים הכהים יותר מכפי שהתקן מתיר). לא היו לי בעיות עם WTW (לבן מעל גבול הלבן המירבי המותר בתקן).

איכות התמונה היתה מצויינת, עם זאת גווני העור לא היו מדוייקים. כיבוי של מנגנון ה-XD לתיקון הצבעים שיפר את המצב וכדאי לבחון את העדפתכם למנגנון זה. אני אישית מעדיף לשמור אותו כבוי.

אחד הסרטים הבעייתיים יותר ב-HD הוא גירסא של הסרט CARS אשר מורעב לקצב נתונים גבוה יותר, ובשל התנועה התזזיתית המהירה שלו, פשוט מלא בתופעות לוואי לכיווץ הקשה שעבר. סרט זה פשוט בלתי ניתן לצפיה במסכים אשר מדגישים תופעות כיווץ ולכן מהווה אמצעי בדיקה מצויין לבחינת איכות הפאנל.

התוצאות היו מצויינות. המסך הצליח להעביר את התחושה האמיתית בסרט בלי לתת לתופעות הכיווץ המרגיזות להפריע לי. התמונה היתה חלקה ונהדרת (ככל הנראה הודות למנגנון XD).

בסרט נרניה, בחנתי את התפקוד בגוונים הכהים. במרבית מסכי LCD לרוב לא ניתן יהיה להבחין בגווני השיער של הילד בסצינת השלג. בעוד שהגוון האמיתי הוא חום כהה, אך מלא פרטים, מסכים בעלי קונטרסט דינמי לרוב יציגו סצינה זו כאשר לראש הילד יש בעצם חור שחור נטול כל פרטים ובעל טקסטורה פחמית לחלוטין…

כאן ניתן היה להבחין בכל גווני השיער של הילד גם בתנאי התאורה הבוהקים ביותר.

גם בסצינת המערה, שבה מסכים רבים מתקשים לגרום לנו להבין שהילדים עטופים במעילי פרווה חומים, ניתן להבחין בקלות בפרווה הנ"ל:

במעבר חד לבלוריי, הלכתי ל-HOLY GRAIL הפרטי שלי, הלא הוא האלמנט החמישי…

פרטי המדים הכהים של השוטרים בסצינת הבריחה היו ברורים ומלאי פרטים, גם תופעות הלוואי המלוות לעיתים את הבריחה במסדרון עברה כשורה. פניו של המדען שהחיה את לילו מלאי פרטים בדיוק במידה הדרושה (אם כי, חשוב לציין שעם SHARPNESS גבוה מדי, הוא עלול להיראות זרחני משהו בשל חטטי פניו).

 

לבסוף, סצינת הסיום של טרילוגית STAR WARS מציגה את הולדתו באש של דארת´ וויידר – סצינה מעולה שמשלבת את שריון שחור מבריק ואורות לבנים. השילוב מחייב קונטרסט עמוק בכדי לשכנע אותנו בתלת המימד שלו.


לפני…


ואחרי…. מצא את ההבדלים

צריבה

צריבה וצבירה

מחלה ברורה אחת של מסך ה-32" של LG היה הנטיה שלו לצריבה. נטיה זו, מן הסתם, מתבטאת בצבירת תמונה (IMAGE RETENTION) גם אחרי זמן יחסית קצר. התופעה נרגעת עם הזמן, ולכן מסכי פלזמה LG דורשים הרצה של כ-100 שעות.  ההמלצה שלי היא להשתמש במצב WHITE WASH עם CONTRAST מקסימלי לאורך זמן רב ככל האפשר בשעו ת הראשונות בכדי להפחית את הסכנה בצריבה ולשפר את אחידות המסך.

מסך זה צובר תמונה באופן הרבה פחות קיצוני מאחיו הקטן אך גם כאן ראיתי צבירת תמונה לאחר זמן מה. חשוב לציין שמסך זה לא עבר הרצה מפעת קוצר זמן.

תמונה זו צולמה לאחר משחקים רבים בתפריטים, וניתן לראות שרידים שלהם שנשארו על גבי המסך. הצילום בוצע בחשיפה ארוכה במיוחד (כ-8 שניות) על מנת להדגיש את התופעה (בפועל זה כמובן הרבה פחות קיצוני):

המסך מימש בעצם את כל אפשרויות ההגנה כנגד צריבה, החל מ-תזוזה של המסך בכמה פיקסלים בכל כמה דקות (מנגנון זה מורגש, בעוד שמנגנונים דומים של חברות אחרות כבר מזיזות בתת פיקסלים ובכך גורמות לאפקט להיות בלתי מורגש), וכן פס לבן לשטיפת המסך, WHITE WASH שממלא את המסך בצבע לבן והפיכת תמונה אשר מאפשר העלמת לוגו על ידי הרצה ממושכת.

אפשרויות מתקדמות

USB

אחת היכולות הייחודיות למסך זה הוא תמיכה ב-DIVX על ידי שימוש בכניסת USB. לפי הפרסום, רק צריך להכניס DISK ON KEY והכל עובד, מוזיקה, סרטים ותמונות. ניסיון זריז לכך נכשל חרוצות וכך גיליתי שכניסה זו מוגבלת בגודל הזיכרון המותר. DISK ON KEY שהיה ברשותי בגודל 1G סירב בתוקף לעבוד, אך אחד אחר בגודל של כ-128M עבד כשורה. בהתחשב בכך שפרק ממוצע של סדרה עומד על כ-350M, הדבר עלול להוות בעייה (אם כי לא בדקתי DISK ON KEY בגודל חצי גיגה). גם פירמוט חוזר שלו בפורמט FAT32, FAT עם אופציות שונות לא שינו את רוע הגזירה, הוא פשוט לא אהב דיסקים גדולים…

הוידאו רץ כראוי, עם תפריטים מרהיבים, אך איכות הוידאו היתה ירידה דרמטית ממה שהורגלתי רק דקה לפני כן דרך חיבור ה-HDMI ומקור איכותי. כפתורי השליטה בוידאו, הנמצאים בתחתית השלט נמצאו מספקים אך הרגישו מעט כמו מכשיר וידאו ישן (וכך גם האיכות של סרט ה-DIVX שניסיתי…).

לא הצלחתי לגרום לתרגום העברי להופיע כשורה, מה שהפתיע אותי כי זכור לי בפירוש ש-ח.י. דיברו כבר מזמן על נושא התרגום כאל פתור (עוד כשה-TIME MACHINE הראשון יצא). יתכן שעשיתי משהו לא בסדר, אך קובץ ה-SRT שניסיתי הוצג בג´יבריש גם כאשר שפת התפריטים שונתה לעברית וגם כאשר ניסיתי להמיר את הקבצים ל-UNICODE ול UTF8.

 גם השליטה ביחסי המסך במקרה הזה בעייתי בדיוק כמו בתכני 4:3 רגילים. גם כאן לא צלחתי במשימתי להיפטר בפסים בצידי המסך…

 מוזיקה עבדה כשורה, אך לא ראיתי אפשרות להעלים את המסך בעת הפעלת המוזיקה (שהרי הדבר חושף את המסך שוב לצריבה).

גם תמונות עבדו ללא בעיות:

השלט 

הרבה אין לי מה לספר על השלט שכן הוא פשוט, לא נוח במיוחד ואינו מתאים לשידרוג העיצובי שעבר המסך עצמו. חסרות פונקציות כגון כפתורים נפרדים לכל כניסה דיגיטלית, שליטה ביחס המסך (הדבר נעשה באופן מאוד לא נוח דרך תפריט QUICK MENU) וכיבוי/הדלקה.


השלט ביחס לעט הנובע שלי…

סיכום

סיכום

המסך מרגיש כמו קפיצה משמעותית באיכות הבניה, עיצוב ואיכות התמונה של מסכי LG ביחס למסכים שבחנתי בעבר. אין ספק ש-LG עשו מאמץ כנה להגיע לתוצאות טובות יותר ואכן הצליחו במשימתם.

החיסרון המשמעותי ביותר במסך הוא המחסור בפיתרון סביר למתיחה של תוכן 4:3 לכדי מסך רחב.

ציונים

  • איכות בנייה 9
  • עיצוב 8.5
  • HDTV איכות תמונה: 8.5
  • SDTV איכות תמונה: 8 
  • שלט: 7
  • יכולות כיול: 8 (לא ניתן לכייל ברמה נדרשת)
  • יחסי מסך: 7 (חוסר של מצב NLS כלשהו)
  • פונקציות נוספות: 9 (תמיכה ב-USB וב-DIVX, וכן HDMI צידי)

תמיכה בפורמטים:

  • חיבוריות HTPC: לא רלוונטי
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – YES HD: כן
  • רזולוציות: 720P, 1080i, 1080P
  • קצבים: 50HZ, 60HZ
  • תמיכה ב-HDMI 1.3: לא
  • תמיכה ב- 24FPS: לא
  • תמיכה ב- WIDE GAMUT: לא
  • ANTI JUDDER: לא
  • CEC: ככל הנראה SIMPLINK היא גירסאת LG לכך
  • XVYCC: לא

מחיר מומלץ לצרכן:  8,500 ש"ח (כולל מע"מ)

המסך נבדק באדיבות היבואנית: ח.י

לתגובות בנושא המאמר נא לחצו כאן


7:00
  /  
1.8.2008
  
כתב: עפר לאור

1