
חברת NAVNGO, אשר הוקמה בסוף שנת 2004 והציגה את תוכנת הניווט הראשונה שלה כבר ביוני 2005 התקדמה בקצב מהיר עד כה וידעה להציג ללקוחותיה שינויים ושדרוגים רבים במהלך השנים. דודי ורניק, נשיא חברת NAVNGO, עדיין אוהב לספר את סיפור הקמתה של החברה שהיה "כמעט במקרה" כדברו ואת רכישת חברת תוכנת המשחקים בתלת מימד – PdaMill ההונגרית.
עוד סיפר לנו מר ורניק, כי החברה מתחילה לייצר מפות בעצמה וששטח ישראל כולו כמעט ממופה במאה אחוז, דבר שאין ספק שיעמיד את החברה במעמד שונה מעט אם זה אכן יקרה כשהיא לא תצטרך עוד את שירותי מפה למשל מה שמסתמן כבר בשיתוף הפעולה החדש עם קבוצת דפי זהב.

השקת גרסה 8 של תוכנת IGO מציגה ממשק משתמש שונה לגמרי מגרסאות קודמות ואת מצבי התלת מימד המלאים ולמרות שכבר ראינו את התוכנה עבר לפני למעלה משנה, עדיין הופתענו לראות שינויים רבים ונוספים. לדברי דודי כל בית ובניין במדינת ישראל ממופים ומקבלים נפח אמיתי על גבי המפה, זאת למעט מספר מבנים המוגדרים כסודיים על ידי מדינת ישראל. כל זאת נכנס בגודל של כ-150MB בלבד. לשם השוואה, תוכנת אירופה (מערב ומזרח) כולל מפות תלת מימד, נכנסים ב- 1.5GB בלבד כשלדברי החברה זאת הודות לטכנולוגיית הכיווץ המיוחדת שפיתחה החברה.
תוכנת IGO בגרסתה החדשה כבר הושקה זה מכבר במדינות שונות ברחבי העולם ולצערנו רק עתה הושקה התוכנה בישראל. למרות זאת ניתן לציין כי ישראל היא המדינה היחידה בעולם הממופה בתלת מימד באופן מלא לחלוטין.
שיתוף הפעולה בין חברת NAVNGO וקבוצת דפי זהב אמורה לדברי שתי החברות לקדם את כל נושא נקודות העניין. עדיין לא ברור מה השפעת שיתוף הפעולה ביחס למצב הקודם וכיצד זה יתרום בסופו של דבר למשתמש הסופי, אך כפי שנאמר לנו על ידי מנכ"ל קבוצת דפי זהב ניר למפרט, נקודות העניין יהיו רבות וטובות יותר ובהן בתי מרקחת, תחנות דלק, בתי קפה, מסעדות ועוד. דפי זהב תציג את נקודות העניין מתוך מאגר בתי העסק שלה. גם בדפי זהב רואים את שיתוף הפעולה כעניין טבעי לחלוטין בהמשך לפרישת דפי זהב במדיות השונות כגון הסלולר, האינטרנט וכו´, הרי זה מתבקש שנקודות העניין בתוכנות הניווט יהיו נקודות של דפי זהב.

את תוכנת הניווט החדשה ניתן יהיה לרכוש כבר בימים הקרובים. לשאלתנו לגבי מחיר התוכנה ומדיניות שדרוגים, נענינו על ידי מר ורניק כי השאיפה של החברה היא לא לייקר את מחיר התוכנה וזאת למרות העבודה הרבה והשדרוג המשמעותי שנעשה בה, כך שלדעתו, אם המחיר ישאר כמו שהוא ללא ייקור, הרי שריאלית הלקוח הסופי יקבל יותר באותו הכסף.
לגבי מדיניות שדרוגים, לצערנו ככל הנראה זה לא יהיה בחינם, אך לדברי החברה העלות שתסתכם בכ-300 ש"ח הינה עלות סמלית בלבד שתכסה הוצאות ולא יותר.
לא ידוע כרגע האם אפשרות הניווט התלת מימדי ייתפש כגימיק בלבד או משהו שהוא Nice to have וזאת רק ימים יגידו. מה שבטוח הוא שנראה שחברת NAVNGO מצליחה להפתיע אותנו בכל פעם מחדש בכל נושא ההתחדשות, החדשנות והצעידה קדימה עם הטכנולוגיה כשהפעם לפחות היא הקדימה את כולם.
את האירוע עזבנו עם מערכת ניווט והגרסה החדשה של התוכנה ומיד התחלנו לנווט. סקירה מלאה בקרוב.
וידאו: דודי ורניק מציג ומסביר על מערכת הניווט:
חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל באמצעותם.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.