מסך סמסונג – LA32R71BA – במה זכיתי ?

ביום ה´, 14.2, ארמגדון, חנות הפרימיום לסטריאו וקולנוע ביתי, בשילוב סמליין - יבואנית סמסונג בישראל, ערכו אירוע השקה של סדרות ...

7:00
  /  
23.03.2008
  
כתב וצילם: אבי ורון

חזק בשטח

את סמסונג ממש לא צריך להציג במחוזותינו, מותג זה רכש לעצמו בארץ שם של מוצר עם תמורה גבוהה לכסף, וגם בחו"ל ניתן לראות שהיצרן הזה מצליח לקחת נתח גדול (אם לא הגדול ביותר) מהשוק. מסך ספציפי זה הינו מסדרת ניאו בורדו (בורדו החדשה), המהווה את רמת הכניסה למסכי ה-LCD של סמסונג.

בסדרה זו ניתן למצוא מסכים בגדלים "19, "26, "32 (שנבחן כאן), ו-"40. לא ניתן להשליך ישירות בין תוצאות מבחן זה לדגמים המקבילים הואיל ומדובר בנתוני יצרן שונים. מעניין לציין את מסך ה-"19 החמוד, המתהדר בפאנל עם רזולוציה גבוהה וייחודית של 1400X900 פיקסלים, ונתון ניגודיות גבוה יותר מאחיו לסדרה.

נתוני היצרן מצהירים עבור ה-LA32R71BA על:

  • רזולוציה 1366X768
  • ניגודיות דינאמית: 1:5000
  • בהירות 500cd/m2
  • מהירות תגובה 8ms
  • משקל 15 ק"ג (כולל הבסיס)
  • רוחב 80 ס"מ, עומק 8 ס"מ ורוחב 55 ס"מ (הבסיס יוסיף עוד 5 ס"מ גובה)

תשומת לב לפרטים

הוצאתי בזהירות רבה את המסך מהקרטון, זוהר מארמגדון הזהיר אותי שגימור ה-Piano Black רגיש מאוד לשריטות ואפילו רצוי שאמנע מניקוי האבק שיצטבר עליו.

העיצוב שנגלה לעיני היה מאוד נעים לעין, מסגרת בעיצוב נקי ובתחתיתה פתח צר, ממנו בוקעים צלילי הרמקולים, המזכיר כונס במטוס קרב, צבוע בגוון כחלחל-סגלגל המדגיש את העיצוב העתידני משהו.



כבר מהרגע הראשון הייתה לי תחושה שמדובר במוצר שהושקעה בו מחשבה.
פתחתי את מכסה תא הסוללות בשלט כדי להכניס שתי סוללות AAA, ובמקום לחשוש להניח את המכסה בצד ולאבדו, הוא נשאר תלוי על פיסת גומי שקופה וגמישה, מרשים ! בוודאי למוצר המוצב ברמת כניסה.


הוצאתי את הבסיס האליפטי (25 ס"מ עומק ו-50 ס"מ רוחב), שנראה איכותי לא פחות מהמסך, והושבתי עליו בקלילות את המסך, שישב בצורה די יציבה גם ללא סגירת הברגים, וכך נחסך ממני הסיכון בשריטת הבסיס ושחיקת הברגים. הבסיס מאפשר צידוד של 20 מעלות לימין או לשמאל.

המסך חובר לחשמל, ובכפתור ההפעלה הגדול מקדימה הואר led בצבע אדום, המודיע על מצב stand-by. מאוד שמחתי כאשר הפעלתי את המסך שה-led כבה, ולא מוחלף באור כחלחל, כנהוג במסך הפלזמה של סמסונג ה-Q91, שאישית, מפריע לי בצפייה.

למעשה אין דרך להבחין שהמסך דולק כאשר האות המתקבל הוא מסך שחור, מעבר לאור הרקע הטבעי של פאנל ה-LCD.
המסך מאפשר בחירת כניסות פעילות בלבד, כלומר תצוגת no signal במסך אפשרית רק אם ינותק המקור כאשר הכניסה אליו הוא מחובר נבחרה אחרונה.

הצילו זליגה

כן, הדבר הראשון שמשך את תשומת ליבי היו ארבע הפינות של המסך שהוארו באות בהיר יותר בצורה מופגנת. עמדתי לצלם, אבל אז נשמעה הקריאה לארוחת הערב, כאשר חזרתי לא היה זכר לסימני הזליגה…

האם מדובר בתופעה של אי-אחידות בתאורה האחורית שנמוגה מספר דקות לאחר ההדלקה ?

לאחר שהמסך נח כיממה, הדלקתי שנית, הפעם הייתי מוכן עם המצלמה ואות וידאו שחור …

אכן, מקץ מספר שניות שנדרשות למסך לעבור למצב פעולה ולזהות את אות בכניסה, ניתן היה להבחין הפעם רק בפינות העליונות שהיו בהירות בצורה חריגה.

אחרי חצי שעה הנטייה לבהירות יתר בפינות דהתה לרמה שאינה מושכת תשומת לב ומקץ שעה גם לא ניתן היה לצלם חריגה כלשהי, האחידות הייתה למעשה טובה מאוד.

רק להבהיר, אין מדובר כאן בזליגה אמיתית, הנובעת בד"כ מאיכות הרכבה מפוקפקת של הפאנל.

הסיבה נובעת, ככל הנראה, מאי-אחידות בלובן הנורות האחוריות – אי אחידות שמסתדרת מקץ זמן מה. בכל מקרה, יצרנים רבים מציינים במפורש לגבי מסכי LCD כי יש להמתין לפחות 30 דקות עד שתאורת המסך תתייצב לצפייה ביקורתית.

בדיקה גם של פיזור האור כאשר המסך מקבל אות אפור (IRE 40) לא מצאה כחל וסרק באחידות האור.

כ

מלפני, מאחורי ומצדדי

לחצן הפעלה בחזית וגלאי האינפרא אדום עבור השלט אם כן בחזית, כפתורי השליטה על המכשיר נמצאים בצד ימין.

הכניסות מחולקות לקבוצה העיקרית, מאחור, הכוללת כניסת קומפוזיט, שתי כניסות קומפוננט, שתי כניסות HDMI, כאשר כניסת HDMI 2 יכולה לעבוד כ-DVI עם כניסות אודיו המוקדשות לה, כניסת (PC (RGBHV הכוללת גם כניסת אודיו עצמאית עם פלאג מיני (כבמחשב), כניסת אנטנה RF, וגם יציאת אודיו סטריאופונית לחיבור מגבר למסך.
אחרון חביב תקע טכנאי/שירות.

בצד המסך השמאלי ניתן למצוא כניסת קומפוזיט נוספת וכניסת SVideo ומאפשרות חיבור ציוד נוסף ללא צורך בהסרת המסך ממתקן התלייה האופציונלי. מתחתן נמצא גם חיבור לאוזניות.

למסך אין כניסות SCART, כך שחיבור יותר איכותי מחיבור קומפוזיט של ממיר הכבלים אפשרי באחת משתי דרכים:

  1. חיבור כבל SCART ל-SVideo המחובר בצד המכשיר
  2. חיבור בקומפוננט (המרת SCART לקומפוננט ע"י טרנסקודר) – עלות של כ-400 ש"ח נוספים.

אז האם יש צורך להשקיע באחד החיבורים הללו, או שדי בחיבור קומפוזיט ?

ובכן, המסך נוטה לרכות טבעית בטיפול בתכני SD, חיבור הקומפוזיט עוד ידגיש את הרכות הזו ופרטים מסוימים כמו ברק בעיניים של השחקנים די אובד בתהליך, מצד שני, תוצרים מלאכותיים הנובעים מדחיסה (יתר) של תכני הכבלים/לוויין יטושטשו גם הם.

בבדיקת ABX (השוואה עיוורת) לאחר כיול מאוד קפדני של כל הכניסות ברמת בהירות, ניגודיות וצבע, ההבדלים בין התמונה שהתקבלה בחיבור ה-Svideo לעומת הקומפוננט היו זניחים.

אז מה יטה את הכף ? התשובה טמונה אולי ב-PIP !

מסך זה תומך PIP בחיבור HDMI, PC או קומפוננט בלבד מול כניסות הקומפוזיט וה-TV,
ה-SVideo אינו נתמך בשום צורה.

רוצים לראות PIP כאשר אחד המסכים מציג שידורי כבלים/לוויין והשני DVD או נגן HD / מחשב … רק בחיבור קומפוננט (או קומפוזיט).

אם תרצו לראות ערוצים אנלוגיים מול הדיגיטאליים, רק מול קומפוננט !

עוברים לכורסא

אחרי שחיברנו את כל הציוד למסך (כבלים, נגן DVD, מזרימדיה ומחשב) אפשר לשבת. את השליטה על המסך נבצע בעזרת השלט.

השלט מאוד ארוך, 24 ס"מ, והעובדה שלחצן בחירת הכניסות נמצאת בחלקו העליון, התפריטים ועצמת הקול קצת במרכז, ולחצני השליטה על מצבי התמונה וה-PIP ממש בתחתיתו, ממש דורשים אקרובטיקה של אצבעות ולמרות חזותו הנאה ועיצובו שאינו משעמם, מבחן השימושיות אתגר אותו.

בחושך, למרות שנעשה מאמץ ראוי לציון בהוספת לחצן הזוהר בחושך (הצהוב עם ציור נורה) המדליק תאורה אחורית ואפילו סימני ברייל שאפשר למשש בחשיכה (רגע ? עיוורים צופים במסכי LCD מופתע), התוצאה רחוקה מלעזור.

התאורה האחורית היא רק עבור לחצני הערוצים של המסך ושל בקרת העצמה.

לעומת זאת, התפריטים מאוד ברורים ומעוצבים בגרפיקה תלת-מימדית וחצי שקופה.

צלילים מכונס האוויר

מבחינת צליל, מסך זה עושה שימוש בגרסה אחרת של עיבוד צליל לבית מעבדות SRS, ה-SRS TruSurround XT.
עיבוד זה אמור לתת תחושה של צליל היקפי משכנע משני רמקולים בלבד.

איכות השמע סבירה, חסרו לי מאוד באסים אך מצד שני נשמע כי התדרים הגבוהים מפורטים יותר מקודמיו שנבחנו עד כה.
אפקט הסראונד אכן אופף יותר את הצופה ממצבים אחרים, אבל לא הייתה לי תחושה של במה אחורית.

הכנה ארוכה

הפעם משימת הכיול לא הייתה קלה, מסך זה לא זו בלבד ששמר נתוני כיול נפרדים לכל כניסה, אלא גם בכל מצב תמונה נשמרים הפרמטרים של הבהירות, ניגודיות וצבע בנפרד, ולכן יש לחזור על פעולת הכיול 8 פעמים (4 כניסות/מקורות כפול 2 מצבים: רגיל וקולנוע).

נורת מטל הלייד

עקרון פעולתה הוא זרם חשמלי באדי פחם או באדי מטל הלייד, הומצאה ביד סר המפרי דייבי בשנת 1801. מחייבת שימוש בנטל, שהוא אביזר חשמלי, המווסת את הזרם הנכנס לנורה. הניצולת החשמלית שלה 80-120 לומן לוואט. אורך חיים הנו 5000-8000 שעות. וגוון צבע לבן – כחלחל. שימושים בנורה זו היא תאורה חיצונית בעיקר, במקומות בהם נדרשת העברת צבעים טובה כמו אצטדיונים, ושטחי מסחר.

הרשיתי לעצמי לא לכייל את המצב הדינמי, שדי ברור שנועד להדגמה בחנויות שטופות תאורת מטאל הלייד.

 

 

 

 

 

אז מכבים אורות ו… מה זה האור שיוצא מחלקו העליון של המסך ?!

מבעד לחריצים ניתן להבחין בחמש נקודות אור, שמקורן בגוף המכסה את התאורה האחורית.
כנראה זה הרעיון של סמסונג לאפשר זרימת אוויר לקירור המסך או משהו בסגנון … כנראה יש בעיה לסמסונג עם אורות כחלחלים … אם זה לא מתג ההפעלה שבוהק, הם יביאו לכם אור בהפוכה קריצה.
אמנם לא קיבלתם חינם את האמבלייט של פיליפס, אבל יתכן שתבחינו באור קלוש מעל המסך אם תצמידו אותו לקיר.

כיול ברירות המחדל של היצרן מתאימות למצב בו מופעל עיבוד התמונה של סמסונג, ה-DNIe. טרם שנעבור לצפייה נינוחה בתכנים, אספר קצת על אפשרויות הצפייה במסך, נתמקד בשני המצבים (הרגיל והמיועד לסרטים).

מצב רגיל (normal), המומלץ ע"י היצרן לתכנים כלליים, מאפשר שליטה על ה-DNIe שהוא שם המעבד של סמסונג הכולל בתוכו עיבודים שונים של טיפול דינמי בגאמה, גוונים, ניגודיות ועוד שלל אפשרויות שנעשות מתוחכמות יותר ויותר ככל שעולים לכיוון הסדרה היוקרתית ביותר.

במצב DNIe כבוי, יחב הקונטרסט הסטטי (ANSI) שנמדד הוא 1:650, נמוך למדי, אך כאשר מכניסים את ה-DNIe לפעולה, הניגודיות הסטטית מזנקת ל-1:900, שהוא נתון סביר ל-LCD (כזכור ב-NEC מדדנו 1:1250).

הניגודיות הדינמית מכפילה פי 4 (!) את הסטטית. יחס 1:4 בין הניגודיות הסטטית לדינמית הוא מעט בעייתי, היחס המקובל הוא כ-3, כלומר המנגנון הדינמי מגביר את התאורה האחורית ביחס 1:3. אם הסצנה כולה חשוכה, התאורה האחורית תעומעם, אם היא בהירה התאורה תוגבר, הבעיה נמצאת בסצנות המעורבות, בהן נמצא שטחים כהים מאוד על רקע בוהק. אלגוריתם מנסה למצוא את הפשרה, ובסצנות כאלו בדיוק, ראיתי אבדן ברור של פרטים כהים כאשר המסך מואר ברובו, וחמור מזאת עיוות בצבעים …

למשל, בסצנת החוף משודדי הקאריביים 3, פרטי כובעו של האסייתי, נעלמים בבוהק השמש.

שתי התמונות צולמו אחרי כיול מדויק וצילום כאשר כל הפרמטרים של החשיפה, הרגישות, ואיזון הצבע נעולים,
הדבר היחיד שעלול למנוע מכם לראות את ההבדל הוא מצב כיול מסך המחשב שלכם.

DNIe כבוי

DNIe פעיל

עד כמה אנשים יבחינו באבדן של סדר גודל של כ-5% מרמות הוידאו הכהות, לא ממש ברור, יש אולי שיעדיפו זאת כי הדבר מעניק אשליה של שחורים עמוקים יותר, למרות שבשני המקרים עצמת ההארה של השחור זהה לחלוטין.

זה הזמן לציין כי במצב רגיל השחור של המסך בסצנות בהירות, אפור למדי ונמצא באזור ה- 1cd/m2,
עם יחס קונטרסט הסטטי של 1:900, מקבלים לבן בוהק ברמה שלא נמדדה עוד במחוזותינו עבור LCD: כמעט 900cd/m2, זה כמעט כפליים מהצהרת היצרן ובכלל מהמקובל במסכי 500cd/m2) LCD).
למרות שתופעה זו די אופיינית לסמסונג, המספר מאוד גבוה והייתי מייחס זאת לנורה שאולי העובדה שהיא חדשה לגמרי מאפשרת סינוור ברמה כזו.

הבעיה האמיתית עבורי ב-DNIe בגרסתו במסך זה, היא עיבוד הצבע שפשוט הורג את הטבעיות של גווני הפנים ויוצר תמונות המזכירות במקרים קיצוניים תמונות פסטל ולא צילומים.

הנה תמונות תקריב מאותה סצנה בסרט שמציגות את התופעה:

DNIe כבוי

DNIe פעיל

כפי שניתן לראות בתמונה השנייה, הפנים מקבלים צללית לא טבעית כאשר ה-DNIe מותח את עקומת הצבע ומקצין את הגוונים. סמסונג הכירו בבעיה ובמעבדים העדכניים ביותר שלהם הם מצאו פתרון, וקראו לו: Silhouette Editor.
התיקון מבוסס על שיקלול צבעים והפקת גוונים יותר מדויקים ע"י דגימה של יותר מהפריים בודד. במסך זה חסרון תכונה זו מורגש מאוד.

אז מה עושים ? הבה נראה מה טומן בחובו מצב סרט (movie).

מצב זה, מבטל שני דברים: את עיבוד ה-DNIe, שלא ממש אהבתי, וגם את מנגנון הניגודיות הדינמי.

יחס הניגודית הסטטי נשאר ברמה הגבוהה של 1:900, אך המסך נשאר תקוע ברמת התאורה הגבוהה שלו, כלומר השחורים בהירים מדי.

נסכם:

  1. מצב צפייה רגיל עם DNIe = יחס ניגודיות ססטי ודינמי גבוה, אובדן פרטים בסצנות מעורבות, צבעים פסטלים
  2. מצב צפייה רגיל ללא DNIe = יחס ניגודיות ססטי ודינמי נמוך
  3. מצב צפייה סרט (אין DNIe) = יחס ניגודיות ססטי גבוה, ביטול מנגנון הניגודיות הדינמי, שחורים בהירים מדי.

אז איזה צפרדע נבלע כדי להמשיך סוף סוף בצפייה ?

אפשרות #1 לא באה בחשבון מבחינתי (וזו ברירת המחדל של המסך הזה).
אפשרות #2 לא מרגשת כלל והסצנות נראות חלביות עם לבן דהוי
אפשרות #3 אינה רעה, אבל מדוע המסך תקוע דווקא במצב התאורה הגבוה ?

ניגודיות דינמית פעילה

ניגודיות דינמית כבוייה (השחור בהיר פי 4)

הפתרון: משקפי שמש ! הם מקטינים את עצמת התאורה בפקטור של 10 ויותר וכך המשכתי לצפות במסך.

טוב, זה לא רציני, התשובה היותר סבירה נמצאה רק אחרי שיטוט לעומק התפריטים.

תחת תפריט Setup מסתתר לו מצב חסכון באנרגיה (Energy Saving), ברירת המחדל היא off, כלומר הנורה האחורית פעולת במלוא עצמתה (כאשר מצב הניגודיות הדינמית כבוי).
המצבים שניתן לבחור בהם: Low, Med, High. כאשר Med מוריד את עצמת הנורה פי 2, ואילו High פי 4.
כלומר במצב High נקבל רמת השחורים הטובה ביותר שראינו במצב הדינמי.

אבל, מה קורה פה, המסך הפסיק להגיב לשלט ? רק לחיצות מאוד ממושכות מצליחות לעבור.
חשבתי שמדובר בסוללות חלשות בשלט, אבל חזרה למצב Energy Saving כבוי או נמוך יותר, פותרת את הבעיה.

הסיבה טמונה בשיטה שבה הנורה האחורית מעומעמת במצב Energy Saving, שכנראה שונה מעמעום נורה תחת תפריט Back Light החסר במסך זה. הנורה מעומעמת ע"י שיטת מיתוג הגורמת לה להבהב (לא נראה בעין, אך כן שיגע את הסנסור של מדידת האור). הגלאי במסך הקולט את האור מהמסך גם יוצא משימוש והיה די בהסתרת האור הבוקע מהמסך ע"י חציצתו בידי לבין הגלאי כדי לאשר שזה אכן הגורם. יש שיפור אם החדר מואר מאוד, אבל כל הרעיון היה להתאים את המסך לסביבה חשוכה. פגם תכנוני, חבל.

עניין של פרופורציות

אחרי כל כך הרבה עבודה התרווחתי שוב על הכורסא ועברתי לצפות בכבלים.

קראתי ביקורות רבות, בעיקר על הפלזמה Q91 של סמסונג שמצבי מתיחת התמונה מ-4:3 ל-16:9 פחות מוצלחת במסך זה לעומת המתחרים.

ובכן, אמנם רק 4 מצבים (16:9, 4:3, Zoom, ו-Zoom Wide), כאשר 16:9 היא מתיחה רגילה ומזעזעת, ואילו Zoom Wide היא עדיין מתיחה באותו יחס רק בפקטור גדול יותר, כדי ליצור overscan לסרטי 1:2.35 שיכסו את כל המסך.
אבל מצב Zoom מגדיל ביחס גבוה יותר במימד האנכי, וכך הדמויות של הרקדנים לא משמינות ללא פרופורציה.

יותר מזה, חדי העין יבחינו כי יש אפשרות לכוון את רמת המתיחה האנכית, ואת מיקום המסך כולו (כדי לחשוף כתוביות).

הנה בחרתי להוריד את הלוגו של הערוץ כדי שכולו יראה ומתחתי את התמונה ככל האפשר לגובה, כדי להאריך את השמלה.

לסיכום, ניתן לומר שכל אחד ימצא פה את יחס התמונה המתאים לטעמו, ולא ברור לי מדוע בכל פעם שראיתי את ה-Q91 בחנויות התמונה נראתה פחוסה. אינני מצפה לכיול מסכים בחנויות, אבל אם יש מצב מתיחה גמיש, מדוע להציג את ערוץ 10 בצורה שפוגעת במכירות !?

מספיק ! אולי כבר נצפה במשהו

טוב, נתחיל עם הכבלים.

התמונה רכה למדי ולא סובלת מפיקסלציה מוגזמת, אך היא גם מטושטשת יותר לעומת המסך האחרון שנבחן,
ה-NEC HDB4. זה בשילוב ה-color banding שזועק במסך הזה כאשר ה-DNIe מופעל, מכריח אותי להישאר במצב של ניגודיות סטטית, שם התמונה לא מרגשת, המסך בקושי שורד את המבחן הזה.

צפיתי גם במספר ערוצי ספורט, המריחות הקלות תואמות את הציפיות למסך עם זמן תגובה של 8msec.

בתכני DVD, היה שיפור ויש כבר פירוט, אבל שוב, עקב אכילס של המסך הוא ניגודיות דינמית שלפחות לעיני באה במחיר כבד של צבעים מעוותים.

נעבור לתכני HD, פה דווקא יש לסמסונג הפתעה חיובית עבורנו, מצב זום בשם Just Scan.

מטרת המצב הזה לבטל את ה-overscan האנכי לחלוטין, כלומר סרט יראה מעט פחוס יותר במישור האנכי, מאשר במצב הרגיל של 16:9. למה זה טוב ?
הרעיון הוא לצמצם את ההשפעה של ה-upscale ככל הניתן, ולמרות שלא מדובר ב-NR יש שיפור מה בחדות, בעיקר שבודקים זאת עם pattern הבוחן רזולוציה אנכית. בחיים האמיתיים היה מאוד קשה להבחין בהבדלים בסרט נע, אבל בהחלט שווה לנסות.
תחושתי, אחרי כל כך הרבה מאמץ להגיע לתמונה טובה, היא של החמצה.
סמסונג בהחלט הביאו מכשיר איכותי עם הרבה מחשבה ורצון טוב להטיב עם המשתמש והצופה, החל משלט עם תאורה פנימית, אך כזו שמאירה בקושי 5 כפתורים, דרך עיצוב נאה והנדסת אנוש שנפגמת מסיבוכיות יתר במציאת מצב תמונה אופטימלי, וכלה בעיבוד תמונה עם מעבד מתקדם (DNIe), שלטעמי יוצר בעיות גדולות מהערך המוסף לאיכות התמונה.
יחד עם זאת, צריך לזכור שמדובר ברמת הכניסה לסדרת מסכי ה-LCD של סמסונג, וביחס להיצע של מסכים אחרים במיצוב הזה, מדובר ברמה לא רעה בכלל.
אשרי הזוכה בהגרלה !!

לא נותר אלא לכמת …

סיכום

ציונים:

איכות תמונה:
SDTV: 6
HDTV 8
איכות בניה: 8.5
עיצוב: 8.5
שלט: 7.5

יתרונות:

  • רמת גימור טובה ועיצוב נאה
  • בהירות גבוהה מאוד (מתאים לסביבה מוארת היטב)
  • תמיכה מלאה ב-NR בכניסת VGA
  • אפשרות כיול בלתי תלוי לכל כניסה ולכל מצב תמונה בנפרד
  • כיוון ידני מדויק לגובה ומיקום התמונה לשידורי 4:3
  • 3 שנות אחריות מלאה של היבואן (סמליין מקבוצת מיניליין).

חסרונות:

  • עיבוד וידאו DNIe גורם ל- color banding, ללא DNIe יש צמצום משמעותי בניגודיות הססטית והדינמית.
  • צפייה במצב Movie האיכותי יותר, מבטלת את מנגנון הניגודיות הדינמית
  • סאונד אנמי במקצת
  • פער גדול מדי בין איכות התמונה ב-SD לעומת HD

מחיר בחנויות: כ-4000 ₪

המסך והכבלים האיכותיים במבחן באדיבות החנות: ארמגדון.

מקורות: הוט אנלוגי, SD ו-HD, DVD, מזרימדיה TVIX4100.

לדיון על הביקורת בפורום לחצו כאן

לביקורות קודמות של מסכים בגודל "37/"32:

Toshiba 32A3000E
LG 32PC51
NEC NLT-32HDB4


7:00
  /  
23.3.2008
  
כתב וצילם: אבי ורון

1