מסך סוני ברוויה SONY BRAVIA LCD 46X3500

מסך ה-LCD הראשון שראיתי שבאמת מתחרה בכבוד במסכי הפלזמה באותה תקופה היה ה-40X2000.זו היתה פריצת דרך משמעותית בתחום אשר רק ...

7:00
  /  
11.03.2008
  
כתב: עפר לאור

התלבטתי קשות האם לבחון את גירסאת המסך הקטנה יותר 40X3500 או הגירסא הגדולה יותר. אין ספק שמצד אחד, ה-40X3500 ימכר הרבה יותר, אך אם יש סיכוי למצוא בעיות במסך, ידעתי שיהיה לי קל יותר לזהות אותן במסך הגדול יותר. העובדה היא שבשנה האחרונה מסכי 45" ומעלה תופסים נתח שוק משמעותי והפכו למשא נפשם של אוהבי הקולנוע הביתי

שם המסך מבלבל. שתי יריבות גדולות בחרו באותו מספר מודל (אני חייב לציין שסוני היתה שם קודם)… גם לטושיבה יש כיום מודלים המסווגים כ- 46X3500 וחשוב לדעת של מי המסך ולא רק לציין את מספר המודל שלו כעת. חשוב לציין זאת כי מדובר במסכים שונים לחלוטין שאין בהם הרבה מן המשותף.

סוני ממשיכה לסלול את הדרך עם מסכים בעלי גודל מעט לא שגרתי. הפעם מדובר במסך 46" (לעומת 50" שהוא הגודל המקובל בשוק) כאשר האח הקטן שלה הוא מסך 40" (לעומת 42" המקובל יותר בשוק כיום). הפאנלים הם כולם FULL HD (היי דפינישן מלא הלא הוא 1080P) בעלי זמן תגובה של 8 מ"ש (ככל הנראה ה-40" בעל זמן תגובה קצר יותר של 6 מ"ש).

מבחינה חזותית מדובר במכשיר גדול פיזית, כך שמי שמתכנן לנצל את העובדה שמדובר במסך 46" יופתע לגלות שהגודל החיצוני של המסך כמעט זהה למסכי 50" של חברות אחרות. הסיבה לכך היא מסגרת עבה שכוללת רמקולים רחבים ומסגרת שקופה שמקיפה אותה.

המסגרת, והצורה החיצונית, בנוסף לעובדה שמדובר על מסגרת אלומיניום מוברשת (brushed aluminum) מקנה למסכים מראה שונה לחלוטין מהפסנתר השחור שכיום הפך לכה פופולרי. בכך מצטרפת סוני לחברות נכבדות אחרות כגון לווה ופיליפס ובעצם נותנת אישיות שונה למסך, ומקנה לו מראה שונה עיצובית. בעוד שפיליפס הלכו על קו עיצובי אירופאי, ולווה על הקו המינימליסטי, סוני הלכה על עתידנות.

כאמור, המסגרת החיצונית שקופה וסביבה מסגרת מתכת נוספת. חיבור לקיר עם זרוע תגרום למסך הזה להיראות כאילו הוא מרחף באויר וסביבו הילה… איכות הבניה מצויינת, זה מסך שבנוי היטב ורואים זאת מיד.

לשם כך סוני נעזרה בכמה רעיונות מענינים. כל הנורות ואפילו הלוגו של החברה מרחפים בעצם באיזור השקוף מתחת למסך. החיבורים אליהם מודפסים במגעים דקים מכדי שניתן יהיה לראות אותם בעין. את גלאי ה-IR, אשר היה יכול לקלקל את הקו העיצובי, מימשה סוני, בהברקה ייחודית, על ידי שילוב פריזמה שקופה במסגרת. הלוגו של סוני משוייף בעצם בתוך הזכוכית ואור קלוש שמאיר עליו גורם לו להאיר, כך שבפועל יש לנו את הלוגו של סוני מעוצב באור ומרחף באויר…

האפקט יפה ביותר. אין ספק שזה מסך שימגנט אליו את המבטים בחדר.

עם זאת, השילוב של כמה חומרים גורם למסך לעשות קולות נקישה קלים בעת ההדלקה והכיבוי. התופעה מתרחשת בדקה הראשונה לאחר הדלקה או כיבוי ואין סיבה לדאגה כתוצאה מכך.

חיבורים

סוני לא קימצה בחיבורים, ובפועל יש לנו יותר חיבורים מכפי שנזדקק להם. הפאנל האחורי כולל כמה פינות נסתרות, הכוללות כניסת RF, כניסת CI (לכרטיס חכם שאין לו שימוש בישראל). שתי כניסות אלה מאפשרות לנו לקבל ערוצים אנלוגיים ודיגיטליים (בשיטת DVBT). עם זאת, מרבית הסיכויים שכאשר יחלו, בהמשך השנה שידורי ה-DVBT בארץ, יהיה צורך במקלט חיצוני שכן המסכים שנמכרים כיום בישראל אינם כוללים יכולות פיענוח של H264 אשר ככל הנראה יהיה התקן בישראל לשידורי DVBT.

בתחום הכניסות הדיגיטליות ניתן לראות שתי כניסות HDMI, כאשר השלישית נמצאת בצד המכשיר – הברקה נוחה ביותר למי שזקוק לחיבור ארעי, כגון למצלמת HD.

ליד חיבורי ה-HDMI, ניתן לראות כניסה למחשב (VGA), שתי כניסות קומפוננט, ושתי כניסות SCART. בנוסף, יש כניסות אודיו (כולל לכניסת HDMI במידה והמקור הוא DVI דווקא!) וכן יציאות אודיו לרסיבר במידה והמסך משמש למיתוג מקורות האודיו במערכת.

בצידו האחד של המסך, ניתן למצוא את כניסת HDMI השלישית, כאשר מתחתיה נראה כניסת USB (שמאפשרת דפדוף בתמונות) וכניסות קומפוזיט ו-SVIDEO.

מצידו השני, כפתורי גישה לפונקציות השונות במידה והשלט אינו בנמצא.

השלט ומערכת התפריטים

במבט ראשון לא אהבתי את השלט של המסך הזה. הוא נראה לי ארוך ומגושם. אך לאחר מספר ימי שימוש הערכתי אותו אחרת לחלוטין. מדובר במלאכת מחשבת של תכנון ועיצוב. השלט לא יעזוב את ידכם וניתן לזכור ולחוש בקלות רבה את מיקום כל הפונקציות החשובות (אולי פרט לכפתורי עוצמת הצליל אשר מוקמו טיפה רחוק מהאגודל שלי).

עם זאת, חסרות פונקציות יעודיות, כגון כפתור נפרד להדלקה וכיבוי המסך, ומה שיותר חשוב, כפתור נפרד לכל אחת מהכניסות השונות של המסך. לשם מעבר בין הכניסות ניתן לבחור דרך התפריטים, או לדפדף דרך כפתור TOGGLE.

השלט נפתח בחציו בכדי לשלוט על מכשירים נוספים של סוני (בעיקר נגני Blu-ray). לא יכולתי לבדוק יכולת זו, אבל מעניין לגלות אם פונקציה זו תעבוד על ה-PS3…

מערכת התפריטים נוחה למדי, אך דורשת טיפה מאמץ בכדי לעבור את השלב הראשון (התפריט הראשי). מה שבעצם היה חסר לי זה גישה ישירה לכניסות הספיציפיות. עם זאת יש כפתור עם קיצורי דרך לפעולות שימושיות, אך בכ"ז הייתי שמח לראות עוד כפתורים יעודיים בשלט שיקצרו את הדרך וכן יעזרו לבעלי שלטים חכמים.

התפריטים עצמם, כאמור, נוחים ופשוטים. הם מאורגנים באופן ברור ומובן מעליו. קשה למצוא פריט שהיית חושב שמקומו אחר (היחיד שמצאתי שהוא כזה הוא תפריט ה-100HZ שחבוי לו באחד מתת התפריטים המתקדמים יותר).

הפאנל

הפאנלים של סוני מיוצרים במפעל משותף שלה ושל סמסונג, ועל כן יש הרבה מן המשותף בין המודלים של סוני למודלים של סמסונג בכל הנוגע לאופי ואיכות התמונה. עם זאת, העיבוד של סוני שונה ובפועל חלק גדול מהמערכות דומות, אך שונות בין שני סוגי המסכים ואין להתבלבל בין השניים.

בצפיה במסך הרגשתי שזמן התגובה ארוך בפאנל זה (לצערי אין לי דרך לבדוק זאת אובייקטיבית) ממסכים אחרים שראינו בעבר. התופעה מתבטאת בעיקר בתכנים שממהרים לרוץ על המסך כאשר מצב ה-100HZ (עוד עליו בהמשך) כבוי. כאשר המנגנון הנ"ל מופעל, המצב משתפר, אך עדיין ניתן לראות שובל שכזה בעת תנועות חדות של המצלמה בעיקר בתכני SD, כגון שידורי יס.

עם זאת, הפאנל כולל יחס ניגודיות סטטי מצויין של 2000:1 (הממוצע כיום עומד על כ-1200:1 במסכים מסוג זה). במדידות שערכתי הגעתי ליחס ניגודיות ON/OFF גבוה במיוחד : 13,000:1. אמנם מספר זה נמוך מכפי שסוני מצהירה (18000:1) אך הוא מרשים ביותר. המסך אינו בהיר במיוחד, ולמרות שהוא טוען ל-550 ניטים המירב שמדדתי עליו בפועל היה בסביבות 150. כלומר, הוא פחות בוהק ומזכיר פלזמה טובה בנתונים שלו.

גם הציפוי של המסך מבריק ואינו מט, טרנד שהתחילה לראשונה חברת סמסונג (השותפה של סוני במפעל פאנלים LCD) עם קו המוצרים של טוליפ. עם זאת, הציפוי מזכיר יותר את ה-KURO בכך שהוא בולע אור ואינו סתם מבריק בשביל להבריק. בכך הציפוי משפר את איכות השחורים המתקבלים.

מבחינת זוית צפיה, המסך תומך בזוית רחבה בהרבה מהמתחרה הישיר שלו (הפיליפס 9632, שהוא זוויתי הרבה יותר). אין בעיה גם לצפות במסך בזוית קיצונית למדי.

בחושך מוחלט ניתן היה להבחין במעט בעיית UNIFORMITY בפינה השמאלית העליונה של המסך. הדבר ניתן לזיהוי כאשר צופים במסך שחור לחלוטין על רקע חושך מוחלט. ככל הנראה מדובר בזליגת אור מאחד ממחזיקי פילטרי פיזור האור (DIFFUSION). התופעה הצטמצמה לאחר זמן מה, אך היא בעיקר ניתנת לזיהוי כשהמסך מוחשך לחלוטין.

יחס הניגודיות הגבוה בשילוב עם עוצמת אור פחות חזקה משמעותה שהשחורים במסך כהים במיוחד. למידות שחורים כאלה הגעתי רק במקרים מועטים במיוחד, כך שבהחלט יש כאן הישג מצד סוני.

צבעי היסוד של המסך קרובים למדי ליעד שלנו, אך להפתעתי פחות מדוייקת מה-40W2000. החוסר העיקרי היה בכחולים, אך במצב WIDE GAMUT שבו הירוקים צריכים להיות הרבה יותר עמוקים, גם כאן ה-W2000 עוברת את היורש שלה בדיוק.

בתחום הגאמה, המסך מספק 2.1 מדוייק להפליא, אך טיפה נמוך מכפי שהיינו רוצים לראותו. עם זאת, בהמשך ראינו שבמצב 2.1 יש חוסר בפרטי השחור ובמקרים מסויימים יש צורך להוריד את עוצמת הגאמה (המספרים של סוני הפוכים מהמדידות הרגילות כך שבמצב HIGH, הגאמה המתקבלת היא 1.93 ובמצב MEDIUM נקבל 2.03).


מצב GAMMA = OFF (זהה למצב LOW)


מצב GAMMA = HIGH

הכיול של המסך פשוט קליל. בשביל לכייל צריך לבטל את מצב התמונה VIVID המסנוור (אשר מתאים יותר לחדרי תצוגה מאשר לבתיהם של אנשים) ולהעביר למצב CUSTOM. במצב זה ניתן להגיע לכיול מדוייק עם אחוז טעות מירבי של 4% במצב WARM2. כלומר, במסך זה אין כל צורך בכיול טמפ´ צבע מעבר לבחירה במצב זה…

לאחר כיול אפשר להגיע לאחוז טעות של כ-2% ומטה, שזה מצויין!

החתימה הספקטרלית של מסך ה-LCD:

חתימה זו בעצם אופיינית למסכי סוני וסמסונג וכמעט זהה לחתימה של ה-40W2000 (מלבד תחום הכחולים).

סוגי וידאו איכות תמונה

המסך תומך בכל סוגי הוידאו שהכנסתי לו. לא רק שהוא מזהה 24FPS, אלא שגם כאשר הוא מקבל מקורות וידאו לא תקניים, הוא מסוגל להציג אותם ואפילו לאפשר להציג אותם ב-NATIVE RATE (אם כי לא על כל המסך). כך לדוגמא הצלחתי להציג תמונת 1024X768 במצב PIXEL BY PIXEL במרכז המסך!

המסך מאפשר הורדת 1% או 2% CROPPING כאשר מדובר במקור בעל רעש כלשהו (כפי שהיה בתקופה הראשונה בממירי YES HD היי דפינישן) או פסים שחורים בקצוות התמונה. כאשר אנחנו במצב PIXEL BY PIXEL מנגנון המתיחה של התמונה מנוטרל והתמונה מושלמת – פיקסל מוצג בדיוק כפי שהוא נמצא על גבי הדיסק Blu-ray שבמקור.

את כניסת ה-SCART חיברתי לממיר 3100S של יס. כאשר המסך זיהה תוכן 16:9 הוא העביר בזריזות את יחס המסך בהתאם, וכאשר המקור היה 4:3 ניתן היה לבחור בין מצב חכם (שהוא מתיחה לא לינארית של המסך) לבין מצב 4:3 רגיל עם פסים בצדדים. המצב החכם עובד באופן מעולה, ולכן אין ממש צורך במצב 4:3 עם פסים צדדים…

ממרחק של 2 מ´ ומטה התמונה מיס לא היתה מלבבת. התופעות המוכרות של LCD מצליחות להביס גם את מסך זה ולשם הנאה מהמסך עבור טלויזיה רגילה צריך לתפוס מרחק. עבורי המרחק האידאלי היה למעלה מ-3 מ´. בשביל ערוצים מכווצים במיוחד (כגון ערוץ אגו על כל שלוחותיו) היה צריך אפילו להתרחק עוד יותר.

פרמטרים שונים בתמונה בהחלט הצליחו לשפר את המצב, אך מגוון האפשרויות מקשה על הבחירה. תחילה, מומלץ לכייל את המסך על בסיס מצב CUSTOM או CINEMA. מצב VIVID הוא בוהק ואינו נעים לצפיה (אם כי הוא טוב להרשים אנשים שבאים לבקר…). שימוש ב-SHARPNESS נמוך (30 ומטה), NOISE REDUCTION ו-MPEG NOISE REDUCTION מצליח לשפר את התמונה ולהעלים תופעות רבות שקיימות במקור. ניתן לקזז חלק מההשפעות של התופעות הללו ושגורמים לתמונה רכה על ידי שימוש ב-EDGE ו-DETAIL ENHANCEMENT, אך רצוי לגעת בהם בעדינות בכדי למנוע עודף תופעות לוואי (ARTIFACTS).

אגב, שימוש במעבד חיצוני, כפי שעשיתיף, שיפר משמעותית את איכות התמונה. לצורך הבדיקה השתמשתי בשני מעבדים שונים (VP50Pro של Anchor Bay Technologiesוגם במעבד RadianceXD של חברת Lumagen).

זמן התגובה של התאורה האחורית (לא של המסך) הוא זריז למדי וניתן לחוש בו כאשר עוברים מסצינה בהירה לכהה. עם זאת, הוא אינו נוטה לבלבול כמו בחברות אחרות ומצליח בסוף היום לספק את הסחורה.

צפיה ב-HDTV היא חוייה מהנה ביותר במסך הזה. התמיכה שלו בכל סוגי הוידאו מאפשר צפיה מהנה ללא צורך בכיוונים מיותרים ותאימות פורמטים. איכות התמונה של YES HD השאיר אותי נפעם. שידורי הכדורגל אמנם מעט מטושטשים בעת התזוזה (ככל הנראה הדבר נעשה בנקודת השידור בכדי למנוע בעיות DEINTERLACING קשות בעת תזוזת המצלמה), אך כאשר מפעילים את זיהוי ה-MOVIE MODE, ואת יכולות ה-100HZ, התמונה הופכת חיה מתמיד.

צפיה בסרט קנדהר הראו נופים אמינים ואמיתיים, בתצלום התקריב על פני הילד הרגשתי שאני ממש שם מולו.

גם ג´ון רמבו, במשחק הדמים הראשון שלו (כאשר סליי היה רזה וכאשר לסרט היה גם הגיון ועלילה). רמבו נע דרך היער, הצמחים סביבו נראים אמיתיים ואנחנו שם ביחד איתו.

במעבר חד ל-NARNIA, בקטעים הקשים של הסרט, כגון בסצינת המערה, הורגש חוסר בשחורים. המסך נטה להכהות את התאורה האחורית ופרטי השחור נעלמו להם. למרות שאנחנו יודעים שהילדים לובשים מעילי פרווה, לא ניתן היה להבחין בזאת בסצינת המערה. במסכי LCD אחרים התמונה הרבה פחות פאנצ´ית בקטע הזה, אך לעיתים ניתן להבחין במעיל, אך לעיתים על חשבון גווני עור לא אמינים על פני הילדים.

עם זאת בקטעים המוארים התמונה היתה נעימה ומלאה. בסצינת ההיכרות עם מלכת הקרח כל פרטי השלג ומעיל הפרווה הלבן של המלכה הוצגו בתלת מימד, אך הדבר גרם לאיבוד פרטים בגווני השיער של הילד. זה מסוג הפשרות שקיימות במרבית מסכי ה-LCD בשל הקונטרסט הדינמי.

במצב VIVID, צרב ממש השלג את עיני, מי שאוהב תמונה בוהקת וחזקה יאהב מצב זה, אם כי המרחק בינו לבין תמונה "נכונה" הוא מרחק שנות אור. לעומת זאת, מצב CINEMA קרוב בהרבה ליעד המבוקש.

100HZ – מאה הרץ

אחד היתרונות המשמעותיים של הדור האחרון של המסכים הוא תוספת התמיכה ב-100HZ. כמובן שלא מדובר ב-100HZ הישן והטוב כפי שהכרנו אותו במסכי CRT. את ההסבר המלא ניתן לקרוא במאמר "התפתחויות אחרונות במסכי LCD"

למסך הסוני יש בעצם 3 מצבים:

1. ניתן לכוון את המסך כך שלא יתמוך כלל באפשרות זו, כלומר מצב MOTION ENHANCEMENT OFF

2. במצב STANDARD, עבור מקור 50HZ, המסך בעצם יעשה DEINTERLACING ויתן לנו השלמה של תמונה אחת עבור כל תמונה שהוא מייצר. כך שבעצם אנחנו מקבלים 50HZ עדיין, אבל הוא כולל תיקוני תנועה. עבור מקור NTSC, המסך יפענח 24FPS או 30HZ ויכפיל את מספר הפריימים (כלומר יעבוד ב-48HZ או 60HZ בהתאם לתוכן).

3. במצב HIGH, עבור כניסת 50HZ, המסך ישלים ל-100HZ, כך שעבור כל תמונה שהוא מקבל (25 פעמים בשניה), צריך יהיה לייצר 3 תמונות ביניים. עבור מקור 60HZ, פיענוח של המקור ל-24FPS או 30HZ, יניב לנו תמיד 120HZ, אך צריך להשלים 3 תמונות או 4 תמונות בין שני פריימים עוקבים.

תמונות הביניים שנוצרות הן בעצם זיהוי של כיוון התזוזה בכל פיקסל. דבר זה כבר מזה שנים כחלק מתקן MPEG2 (וכיום H264 ו-MPEG4). זיהוי התנועה של פיקסלים הוא חלק קריטי משיטת הכיווץ הזה. עבור קטע שבו כדור עף לאורך המסך, בעצם המסך מזהה את מיקום הכדור בפריים א, מזהה את מיקום הכדור בפריים ב´, וצריך לייצר בין תמונה לארבע תמונות של הכדור בתהליך המעוף שלו בין נקודה א´ לנקודה ב´.

כפי שאפשר לנחש, כאשר המרחק קצר, הפעולה קלה למדי. כאשר המרחק בין נקודה א´ ל-ב´ הוא ארוך, אז לא תמיד הפעולה תעבור כשורה. האלגוריתם של סוני פועל לא רע, והוא דומה למדי לאלגוריתם שראינו כבר במסכי לווה וסמסונג (אך שונה לחלוטין מהאלגוריתמים במסכי פיליפס!).

עיקר תופעות הלוואי שרואים במסך הם בתזוזות מהירות. השטח מאחורי אובייקטים הופך מטושטש כאילו הם מוקפים באויר חם. העניין הוא שמרבית האנשים ששוחחתי איתם לא שמו לב לתופעה ואני הרי ידוע כמזהה תופעות מדופלם, כך שאם יש לכם חשש קל מתופעה זו (אין כל סיכוי לתפוס דבר כזה במצלמה), אני מציע שתציצו כמה דקות במסך בכדי לוודא שזה לא יפריע לכם.

אישית, אהבתי מאוד את מצב הביניים (STANDARD) אשר בעצם נותן לנו את רוב היתרונות של 100HZ ללא תופעות לוואי כלשהן. היתרון הנוסף במצב זה הוא שהוא משמר את התמונה הוידאופילית, בעוד שמסכי 100HZ רבים גורמים לאי נוחות בוידאופילים אשר מעדיפים תמונה הדומה יותר למקור הקולנועי, במקום משהו שמנסה לשפר אותה.

במצב STANDARD, התמונה אינה קופצנית ואינה מזכירה צילום טלויזיה במעגל סגור (CCTV) – תופעה שמוזכרת על ידי וידאופילים בעת צפיה בתכני 100HZ/120HZ. התמונה היא טבעית, אך התנועה פחות חלקה מכפי שהיא יכולה להיות ב-HIGH. רק מסך אחד אחר שראיתי עד כה כולל אפשרות זו, וזה ה-PEONY של סמסונג.

בסצינת הבריחה של לילו באלמנט החמישי התנועה החלקה (במיוחד בגירסאת Blu-ray remastered) משפרת את הסצינה באופן משמעותי. הכיול המושלם בשילוב עם הגירסא האיכותית מאפשר לנו לראות כל נים וכלי דם מתחת לעורה הדק של לילו טרם הבריחה, ואת מדי השוטרים השחורים על כל פרטיהם. עם זאת, בבריחה דרך המנהרה היה חוסר בפירוט בגוונים השחורים של המנהרה.

בתחום יחסי המסך – אין הרבה מה לחדש, בעצם מדובר על גירסא זהה למה שקיים כבר ב-40W2000. עם הצלחה באמת לא כדאי להתעסק – לא הרגשתי כל חוסר בתחום הזה.

סיכום

המסך הוא בהחלט ממשיך ראוי לסדרת ה-2000 המוצלחת, אם כי בהחלט רואים שנעשו כמה פשרות טכנולוגיות שאנחנו מניחים שיתוקנו במודלים הבאים. יש צורך בשיפור במנגנון עיבוד התמונה (בעיקר עבור מקורות SDTV כגון ממירי יס) וגם בנטיה של המסך להעלים פרטים בשחור.

ב-HDTV, ובמיוחד למקורות איכותיים כמו הממירים של יס או נגני Blu-ray (במיוחד ה-PS3), השילוב כאן יהיה מוצלח מאוד.

למסך יכולות נוספות כגון הצגת תמונות מחיבור USB (ניווט פשוט למדי) ורואים מחשבה לפרטים כגון מהירות התגובה במשחקים (למסך יש GAME MODE שמוריד מזמן עיבוד התמונה בכדי לתת לשחקנים עוד מספר אלפיות השניה זמן תגובה משופר). גיימרים יאהבו אופציה זו, וכבר נשאלנו בעבר לגבי מסכים מומלצים לנושא זה, והמסך הזה בהחלט נושא את הדגל. אין ספק שסוני מכירה את נפש לקוחותיה ברי ה-PS3…

בהתאם לטרנד שכובש מסכים רבים בגודל הזה, גם למסך זה יש חיבור USB אשר מאפשר צפיה בתמונות. אופציה זו מעט פשוטה במסך, אך היא עובדת לא רע. המסך תומך אך ורק בקבצי JPG, ולצערי אין תמיכה בהשמעת קבצי אודיו דרך חיבור זה.

המסך מתאים גם לשידורים רגילים, אך דורש כיול מיוחד בכדי שהתמונה תהיה טובה דיה, מה שדורש מרחק צפיה משמעותי עבור תכני טלויזיה רגילים.

ציונים

עיצוב: 9.5
איכות בניה: 9.5
נוחות שימוש: 8.5
תפריטים: 8.5
איכות תמונה ב-SDTV (שידורי טלויזיה רגילים):8
איכות תמונה ב-HDTV (יס HD ומקורות אחרים): 9
עיבוד תמונה: 8 (בעיקר נושא DEINTERLACING)
עיבוד תמונה 100 הרץ: 9
יכולות כיול: 10
שלט: 9 (חסרות פקודות DISCRETE)
חיבורים: 10

המסך נבדק באדיבות היבואנית ישפאר

מחיר מומלץ לצרכן: 29,900 ש"ח

לדיון בפורומים לחצו כאן


7:00
  /  
11.3.2008
  
כתב: עפר לאור

1