Full system BERENDSEN – חלק ב´

הברנדסן מבחינת המראה אינו מדהים, הוא אינו מוזהב וגם לא נוצץ, הוא גם לא קורץ לכל עובר ושב, אבל אייל ...

7:00
  /  
10.01.2008
  
כתב: אייל וינדלר, עורך: אלי חבוש

חברת ברנדסן הינה חברה גרמנית צנועה שבראשה עומד Sven Berendsen ושאת מכשיר ה CDP שלה סקרתי במהלך השנה.
Sven, בעברו היה יצרן OEM של ציודי אודיו שונים ובמסגרת היותו יצרן OEM ,פיתח Sven את ה CDP I המפורסם של חברת GAMUT. בשלב מסוים בחייו, החליט Sven ליצר מוצרים ומותג חדש, שם החברה כבר ניחשתם כקרוי על שם המשפחה שלו .

למיטב ידיעתי המכשירים מתבססים על אותו העיקרון ,אם כי במכשיר של חברת ברנדסן הוכנסו שיפורים רבים. המטרה של Sven Berendsen היתה לשפר בעיקר את הסאונד ומירב ההשקעה אכן הושקע ברכיבים ובתכנון הצליל.
אחד היתרונות הגדולים ביצור קו פרטי היה תג הנמוך ביחס GAMUT.

קו המוצרים של החברה כולל מגברי אינטגרייטד, פרה, מגברי כח, ופונו סטייג. תת קטגוריה של מוצרים הינה מוצרי ה SPECIAL EDITON. לא מן הנמנע ולאור אהבתי של מכשיר ה CDP לבחון FULL SYSTEM Berendsen.
הסטאפ כלל מגבר כוח 150 W ,קדם מגבר ו CDP , כולם מסדרת ה Special edition .

מבנה המכשירים

מגבר כוח -המכשיר בגוון שחור חלק , שתי נוריות בקרה בפאנל הקדמי וכפתור הפעלה ON|OFF אפור.
קדם מגבר – המכשיר בעל אותו הגוון, אך ביחס למגבר הכוח חסר משקל ובעל מימדים קטנים בהרבה משמעותית ממגבר הכוח.
הפאנל הקדמי כולל נורת בקרה ושלושה כפתורים בגוון אפור וכמובן כפתור הפעלהON|OFF.
שני בוררים ,האחד לבחירת המקור השני לבחירת מקור הקלטה וכפתור בקרת עוצמה ווליום .ניראה כי בהחלט לא הושקע מאמץ בעיצוב, העיצוב פשטני אולי פשטני מידי, מופנם ויש כאלו שיחשבו הפרה בגזרת רטרו. מבחינת חומרי הגלם החיצוניים ותחושת המגע במכשירים מרגישה כמו תפעול טנק מרכבה סימן 3 , מאסיבי משהו.
למי שתוהה , כן כן , אני מלטף את המכשירים זו חלק מהחוויה , וכן זה כנראה סובייקטיבי לגמרי.מכשירים כבדי משקל משרים תחושה של איכות. איני מייחס למשקל הפיזי של המכשיר משקל רב בבחירת המוצר , המדד העיקרי הוא כמובן הצליל. אני מודע לך שלרבים חשוב המראה והוא בהחלט חלק בקבלת ההחלטה ומהיכרותי במהלך השנים, נתקלתי בלא מעט אנשים שההחלטה שלהם בראש ובראשונה נבעה בשאלה האם יש למכשיר סקסאפיל והמראה היה בסיס ראשוני האם בכלל ציוד שווה בדיקה או לא.
אני חייב לציין שלא הצלחתי להבין את האנשים הללו , וכל מאמצי להסביר להם כי יש לבחון רק על פי מבחן האזנה לא העלו דבר וחצי דבר. אני לא מתיימר לנתח את ההחלטה שלהם ואני מקבל את הרצון והצורך שלהם במשהו סקסי על הסטנד.
אבל דבר אחד אני יכול לחוות עליו דעה ,זו טעות גדולה מאוד , ושכאלו הם מפספסים ציוד נפלא מוסיקלית.הברנדסן מבחינת המראה לפחות לטעמי אינו מדהים, הוא אינו מוזהב וגם לא נוצץ, הוא לא קורץ לכל עובר ושב ובחירת לבי בכתיבת המאמר ציינה שדווקא המראה זה חביב עליה ותאמינו לי אני ממש לא מבין אותה. ובכלל היא פשוט מתחילה להתעניין בתחום , דבר שמדאיג אותי עוד יותר , כנראה לא רחוק היום והיא תגיד לי שהערב המערכת שלה. הערת אגב נוספת שלא שכחה לציין באוזני "לא כל מה שנוצץ זהב " (היא פשוט מעצימה לי את מוזת הכתיבה ).

נתונים טכניים

 

Power amplifier STA 150 and Special Edition STA 150 (SE)
Inputs: 1 line pair RCA
Outputs: 1 speaker pair
Power output (5 Hz – 20 kHz, 8 Ohm): 150 W
per channel
Power output (5 Hz – 20 kHz, 4 Ohm): 240 W
per channel
Output current: 40 A (150 SE: > 40 A)
Linearity (5 – 20kHz, 22 W, 8 Ohm):
+0.02 dB, -0.08 dB
THD+N (1 kHz, 100W, 8 Ohm):
< 0.1% (150 SE: 0.006%)
THD+N (20 kHz,100W, 8 Ohm):
< 0.3% (150 SE: 0.009%)
S/N-Ratio [ref. to 50mW, 8 Ohm]: > 78 dBInput impedance: 47 kOhm (150 SE: 2.7 kOhm)
Gain: 29 dB (150 SE: 24.5 dB)
Input sensitivity [ref. to 1W, 8 Ohm]:
100mV (150 SE: 166mV)
Mode: Class AB (150 SE: Class AB, inverting)
Transformer: Toroidal 750VA
Filter capacitance: 60,000 µF
(150 SE: 100,000 µF)
Weight: 46 lbs./21 Kg (150 SE: 55 lbs./25Kg)
Size: 17.5" x 15.4" x 6.1"/445x390x155mmPreamplifier PRE 1 Special Edition Inputs: 5 line RCA
Outputs: 2 tape, 2 main RCA
Record selector switch: Yes
Remote-control function for volume: Yes
Bandwidth (-3 dB): 1.5 Hz – 200 kHz
Slew rate: 25 V/µs
Linearity (5 Hz – 20 kHz): +0.02 dB, -0.02dB
THD+N (5 Hz – 20 kHz): 0.0015%S/N-Ratio (ref. to 1V,): > 105 dB
Input impedance: 10 k Ohm
Output impedance: 56 Ohm
Input sensitivity (ref. to 1V): 200mV
Transformer: Toroidal 30VA
Filter capacitance: 18,800 µF
Weight: 16.5 lbs. / 7,5 Kg
Size: 17.5" x 10.2" x 2.6" / 445x260x65 mm

מבחן האזנה

Hayley Westenra – Pure זמרת נפלאה. את התקליט הראשון היא הפיקה בגיל מוקדם 14 כמדומני. הקטע הראשון פותח בקולה הצלול וברקע מנגנת לה מוסיקת רקע . " קול מן השמיים ". אין ספק שקולה דומיננטי, אני לא מצליח לזהות את המילים (לא בטוח שיש כאלה ) גם כשאני שומע אופרה וזה קורה לעיתים רחוקות.
הצליל בוקע מהמערכת בניקיון מופתי, ניתן להאזין לכל הניואנסים בקולה ובנגינת הרקע באופן ברור. התוצאה מבחינה טונאלית מאוזנת תחום המיד ותחום התדרים הגבוה נשמעו צלולים כמו להביט בנהר הזורם ולראות את ההשתקפות פניך.השיר השני הינו בשפה האנגלית, הקטע נפתח בנגינת רקע לצלילי גיטרה אקוסטית. הצליל מתכתי משהו אך להערכתי זה הסאונד של הגיטרה כתוצאה ממפרט רך, בהמשך הקטע מצטרפים כינורות רקע בהרמוניה מלאה לקולה ומלווים אותה לאורך כל השיר.
התקליט פשוט מדהים לאחר האזנה של מאות פעמים הוא מצליח לרגש אותי והסאונד שמופק מהברנדסן עשיר ומלא. לרגעים הכישרון שלה מזכיר את הפיוטים של דוד דאור.
כמתכונים ל "קול מהשמיים " Hayley Westenra הינה הדוגמה החיה.שיר שלוש מזכיר לי את סלין דיאון וערב קריסמיס (זה אפילו אקטואליה ), ללא ספק לא מדובר על מוסיקה כבדה, לא בדינאמיקה אין סופית, אך אין ספק שקל לזהות על סט אפ את איכותו ע"פ התקליט הזה (כדאי להכיר אותו לפני כן ).כמובן שלא יכולתי להפסיק את ההאזנה. בקטע הרביעי שוב מביאה Hayley Westenra את הקול מהשמיים ומפייטת לה כאילו היא מלאך לבן מעופף בשמים כחולים. הכינור נישמע נקי וברור, כל הבית מלא בצלילים מופלאים, אני מקווה שאף שכן לא יקפוץ לשאול כמה עולה כרטיס להופעה.

קטע חמש ואני כולי עור ברווז, הפתיחה פשוט מדהימה ומציפה אותי ברגשות. אומנם הדף סופג הכול, אך לא תמיד קיימת דרך להביע את התחושה. חליל הצד מגיע כמו מטוס לגיחות כלות חבל שלא היה לו תפקיד יותר דומיננטי ואולי בעצם זה היופי פשוט כך.
בהמשך התקליט קיימים קטעים אנרגטיים ואפילו שילוב של סימפוניה ומקהלה. כאן המערכת הפגינה את עוצמתה, שליטה מוחלטת על הרמקולים, נפח במה ענקי ומרחב ענק. מה שמאוד מייחד את מוצרי החברה זה המוסיקליות המופגת ממוצריה , בהשוואה למוצרים יקרים יותר היא מצליחה לעשות זאת טוב מהם, הדינאמיקה מצוינת והפרטים נשפכים מהרמקול.המשכנו עם SADE – Diamond Life למי שאינו מכיר היא זמרת נפלאה שמבצעת R&B לא אגרסיבי מדי, היא מאוד נעימה לאוזן ולהבדיל מהתקליט של Hayley Westenra, שם יש הרבה יותר דינאמיקה, תופים, באס, כאן הרגשתי טיפה שהבאס הדוק אבל רוצה להתפרץ לא באופן כזה שלא ניתן להאזין או שקיימת האפלה על שאר התדרים פשוט הפרזנטציה שונה.
קשה לי להגיד שמדובר בחוסר איזון טונאלי בייחוד לאור השעות הרבות שיש לי עם המכשיר אז אולי כאן זה דווקא עניין של טעם, אני מניח שחלק מהאנשים היה מצליח להתחבר לתוצאה.
התחושה הזו לוותה אותי לאורך כל התקליט אך לרגעים קטנים בלבד ומחשבה נוספת שעלתה בראשי בזמן האזנה שפשוט עודף כוח רוצה להתפרץ מהמפלצת הגרמנית .
יש לי ניסיון עם האלקטרוניקה הזו על מספר סטים ודבר אחד לפחות ברור , הסטאפ דינאמי מאוד ויכול להניע כל רמקול גם אלו שקשים ביותר . הוא שולט כמו עריץ ערקי על נתיניו.בשעות הבוקר המוקדמות של שבת האזנתי ל PAT METHENY והיה נפלא , כל חברי הלהקה BIG BAND ממוקמים במרחב רמת פירוט גבוהה מאוד צליל נקי וצלול. כך בעצם העברתי את שעות הבוקר בהאזנה כשבחוץ קר וגשום.
וכמובן איך אפשר ללא רוק ורוק כבד ו FUSION.

רשימת ההאזנה כללה:

Whitesnake / Love Hunter
Stratovarius / Elements 1
Windham Hill Guitar Sampler
Windham Hill Piano Sampler
Chick Corea/Origin/Lpo / Corea Concerto
Deep Purple / Come Taste The Band
ו
עוד ..

בכל אחד מהסגנונות היה תחושה של פרץ אנרגיה תחושה שמהערכת משתפת אותך בכל טון ובכל תו. קשה מאוד להישאר אדיש כשמאזינים לסטאפ. המערכת מביאה פרזנטציה ותוצאה טובים מאוד. מבחינת התמורה הכספית זהו סטאפ הי אנד אמיתי בעלות לא גבוהה.

סיכום

זהו בהחלט אחד הסטאפים הטובים ביותר שהאזנתי להם, הרכיבים עבדו וניהלו את הרמקולים שלי בסינרגיה מוחלטת. גם בקטעים עמוסים המערכת הצליחה להגיע לרזולוציה של צלילים וניקיון מדהימים. המערכת משתפת אותך בכל שלב בשונה ממערכות שפשוט מנגנות מוסיקה.

נתונים וחלל האזנה

הסלון בצורה מלבנית 4.30\3.90 מטר כ 17 מטר רבוע .
נקודת האזנה ממוקמת במרכז החדר, בחלק הארוך יותר.
החדר אינו חלל סגור אלא חלק מהקומה הראשונה כך שחלל האזנה גדול בהרבה.
גובה תיקרה 3 מטר.

רכיבי מערכת

רמקולים LivingVoice Auditorium II.
כבלים DiMarzio.

ציונים

בניה – 7 (מעדיף נוצצים סטייל MBL )
סאונד – 8.5
קלות תפעול – 9

עלות:
מגבר כוח : 18000 ש"ח
קדם מגבר : 10800

הבדיקה בוצעה באדיבותAVA 

לתגובות למאמר זה 


7:00
  /  
10.1.2008
  
כתב: אייל וינדלר, עורך: אלי חבוש

1