TrendsAudio TA10.1 – ה-T-Amp המשודרג…

הרבה נכתב ועוד יותר נאמר על המהפיכה שה-TAMP הביא בזמנו (מגבר-צעצוע ששינה את חוקי המשחק של ההי-פיי), אין ספק שבמחיר ...

7:00
  /  
23.12.2007
  
כתב: מרטין סבג

הקדמה

חברת TrendsAudio היא למעשה מחלקה בחברת ITOK MEDIA אשר הינה חברת אודיו-וידאו מהונג-קונג. TA הוקמה במטרה לפתח ולשווק מוצרים בתחום. המוצר הראשון שלה היה ה-TA10. ה-TA10, תוך שבועות בודדים נהיה אחד מפריטי האודיו החמים בשוק.

ה-TA10.1, כפי שניתן ללמוד מהשם, הוא שיפור של הגירסה הראשונה.

קבלי הכניסה והספק הוחלפו לגדולים וטובים יותר (בספק מקבלי 220uF ELNA אלקטרוליטיים לקבלים של SANYO WG של 1500uF, לדוגמא) והמון טכנולוגיות ייחודיות של החברה ייושמו במגבר כגון, תכנון המעגל, התאמת רכיבים, כיונון הסאונד ואפילו בהארקת וסיכוך המארז מהפרעות.

"אנחנו מאוד גאים ב-Trends TA10.1 החדש שלנו. הוא בעל באס מלא יותר, דינאמיקה משופרת, הפרדת ערוצים טובה יותר ובמה רחבה יותר", אומר ריקי ליאונג, מהנדס הפיתוח הבכיר בחברה.

"אנחנו מאמינים שמגברים אודיופיליים הם כבר לא "גדול יותר, כבד יותר, מתחמם יותר = נשמע טוב יותר", אומר דויד הו, מנהל השיווק של TA.

רבות דובר וסופר על נפלאותיה (או שלא) של טכנולוגית ה-CLASS-T.
CLASS-T הוא למעשה שם רשום של חברת Tripath שהוא למעשה שם שונה של PULSE WIDTH MODULATION של ספק הכח, מה שמכונה כ-CLASS-D. טכנולוגיה זו יעילה מאוד (כ-90%), זולה לייצור (רובה מתרכז בצ´יפ אחד) והיכולות הסונוריות שלה מעולות יחסית, מה שהופך אותה לפופולרית יותר ויותר באפליקציות כמו רכב, ניידים, ק"ב ויותר ויותר גם ב-HIGH-END AUDIO.

ה-TA10 המקורי יצא כחצי שנה אחרי שיצא ה-TAMP, מה שנתן להם כמה חודשים טובים "להתגלח" על הזקן של ה-TAMP המקורי ולשפרו עוד יותר.

האם הכצעקת?

מה בקופסא?

באריזה (הקטנה יש לאמר), תוכלו למצוא את המגבר, ספק כח, כבל חשמל, חוברת הפעלה ותעודת אחריות.

המגבר הינו קליל ביותר ונכנס בכף היד. משקלו כ-400 גרם בלבד. הוא כולל שליטה על הווליום מקדימה ו-LED כחול בוהק מלפנים.

 

 

מאחור ניתן למצוא את מתג ההפעלה, כניסת הספק (12VDC) , כניסות LINE IN בצורת RCA מוזהבות (לעומת כניסת מיני-פלאג ב-TAMP) ויציאות רמקולים איכותיות למדי, שלמרות שניתן להבריגם (בנוסף לתקיעת בננות), אין ממש מקום ל-SPADEים.

 

במבט פנימה ניתן לראות חלק מהשיפורים שנעשו אל מול ה-TAMP המקורי:
  • קירור טוב יותר לצ´יפ.
  • מסלולי אות קצרים יותר.
  • שיפור בהארקה ובמיסוך מהפרעות RFI.
  • שימוש ברכיבים טובים יותר.
  • שימוש ב-GAIN נמוך יותר לקבלת אחוז עיוותים נמוך יותר.

 

אחד השיפורים שהדהימו אותי, לפחות ברמת המחיר הזו, זו הגמישות שנתנו למשתמש (הלא הדיוט יש לאמר) כגון, שני פוטנציומטרים לקביעת ה-BIAS של כל ערוץ (שני הרכיבים הכחולים בחלק עליון של התמונה), ע"מ להגיע לנקודת עבודה אופטימלית וזהה בשני הערוצים.

השיפור השני, שמבחינתי היווה שיפור משמעותי בביצועים, היה היכולת להפוך את המגבר המשולב הזה (Integrated) למגבר-כח (Power-Amp) ע"י הזזה של שני ג´מפרים (ניתן לראותם לימין פוטנציומטר הווליום הראשי).

מכיון שהמקור שלי כולל שליטה על ווליום בדומיין הדיגיטלי (Wadia 302), בבדיקה שביצעתי, אכן, הפיכת המגבר הזה ל-Power, הוסיפה לניקיון הצליל ולהפרדה טובה יותר.

איך נשמע?

באלבום המצויין Christy Moore – At the Point LIVE אשר מוקלט , כפי ששמו מרמז, בהופעה חיה, האוירה, החלל של היכל ה-POINT בדבלין, מורגשים היטב (כן, יצא לי להיות שם מספר פעמים). רצועה מספר שניים, Natives, הוא שיר אשר גורם לי ל-Goose Bumps, הן בגלל השירה הנוגעת וכמובן המילים הקשות.

המגבר התמודד ללא קושי במשימה הזו, עם מיקרו דינמיקה ומספיק כח לתת את האנרגיות המתפרצות בקטעים בהם קריסטי, מעלה את עוצמת השירה שלו.


באלבום,Isaac Freeman – Beautiful Stars, אלבום גוספל משובח, פותח איזאק, עם סיפור אישי וקולו העמוק, נשמע קריספי ומפורט, כשברקע מנגן לו האורגן.
קטע זה הוא קטע בעייתי במערכות מסויימות, בו נדרש פירוט רב במיד התחתון, כאן לא היתה שום בעיה והמגבר נתן את אותו פירוט ללא ה"קושי" שמתקבל ממגברים דיגיטליים מסויימים.

 

 


Hayley Westenra באלבומה Pure, היא בסה"כ בת 14, אך קולה המדהים לא משקף זאת.

להיילי קול גבוה, אשר במערכות מסויימות עלול להישמע "צווחני" או צורם. בהרבה מגברים דיגיטליים או טרנזיסטוריים, קולה יישמע מעט נוקשה ו"דיגיטלי", אך כאן, להבדיל מה-TAMP למשל, קולה נשמע רך ונעים יותר ללא אותו ניקיון "קליני" של מגבר דיגיטלי.

ללא ספק היתרונות של הדיגיטלי ללא החסרונות שלו.


רציתי להקשות עוד יותר על המגבר ולצורך זה, אין יותר טוב מקטע הדואט בין גיטרת הבס של Wade Matthews לתופים של Timm Biery ברצועה – Bass & Drum Intro באלבום Nils Lofgren Band Live .
זהו קטע אשר מוציא את ה"מיץ" ממערכות. המצילות נוגעות בקצה אחד של הסקאלה, בעוד גיטרת הבאס יורדת נמוך מאוד, לקצה השני של הסקאלה, כאשר ה-Over Tones אי שם, באמצע.
פה בא לידי ביטוי, השוני הגדול ביותר בין ה-TA10.1 לבן דודו, ה-TAMP – הבאס היה הדוק ועמוק אך פחות סטרילי ועם הרבה יותר נפח.
יש שיגידו שהוא יותר "מרוח" אולי, אך אני בהחלט אהבתי את הנפח הזה, מה שנותן לדעתי, הרבה יותר ריאליסטיות לבאס ולא אותה הדיקות קלינית וסטרילית שאיפיינה את ה-TAMP, דיוק על גבול חוסר הנשמה.

שאר המערכת

חדי העין יבחינו ב-TA10.1 מונח לו על גבי נגן ה-CDP.
שאר המערכת כללה:
  • נגן CD (כולל שליטה על ווליום) – Wadia 302
  • רמקולים – Kharma CRM3.2FE
  • כבלי אינטרקונקט – Van Den Hul D102 MkIII
  • כבלי רמקולים – Van Den Hul MC CS 122

נתונים טכנים

  • T-Amp IC – Tripath TA2024
  • Output Power – 2X15W @ 4 Ohm
  • 2X10W @ 8 Ohm
  • Signal-to-Noise Ration (SNR) – 98db
  • Dynamic Range – 98db
  • THD+Noise – 0.03% @ 9W 4 Ohm
    0.1% @ 11W 4 Ohm
    0.1% @ 6W 8 Ohm
    10% @ 15W 4 Ohm
    10% @ 10W 8 Ohm
  • Power Efficiency – 81% @ 15W 4 Ohm
    90% @ 10W 8 Ohm
  • Power Supply – DC 12V-13.2V (max.)
  • Dimensions – (W)76mm x (H)46mm x (D)114mm (case only)/150mm(incl. sockets & knob).
  • Weight – 500g

סיכום

ה-TA10.1 מבחינתי, מהווה שיפור עצום ל-T-Amp שכבר היה להיט בפני עצמו.

אותו ניקיון בצליל, עם רקע שחור וכהה. אותו פירוט אינסופי עם במה רחבה ואימאג´ינג חד ומדוייק. שליטה מדוייקת ברמקול ובבאס* , אך ללא ה-Hurshness והעודף סטריליות של ה-T-Amp אלא עם באס חם ועשיר יותר וכל זאת ללא החסרונות העיקריים של ה-T-Amp המקורי, שהתבטאו בעיקר באריזה זולה ובעייתית.

TrendsAudio לקחו מוצר מעולה והפכו אותו למצויין. רמת הגימור והבניה מעולה, שימוש ברכיבים איכותיים, ספק כח שקט ואיכותי הכלול בחבילה, יכולות כיוון ומודיפיקציה בידי משתמש הקצה – מה עוד אפשר לבקש בכ-130$ ?

ציונים

בניה – 8 (קצת צפוף מאחור לחיבור בצורה נוחה)
סאונד – 9
תמורה לכסף – 9.5

סה"כ – 9.5

מי אמר ש-High End חייב להיות יקר?

הבדיקה נעשה באדיבות היצרן – TrendsAudio מהונג-קונג.

 

* ממש כמו ה-T-Amp, המגבר הזה הוא דיי חלש, וכל הבדיקה נעשה על רמקולים שהן מאוד קלים לדחיפה (עכבה שלא יורדת מה-7.5 אוהם), לכן, יש להתאים למגבר הזה רמקולים שקלים לדחיפה (עכבה יציבה) ולא רק נצילים.

רמקולים שיהוו עומס קשה על המגבר, יגררו רמות עיוות גבוהות מאוד, מה שייגרום לסאונד להישמע רע מאוד.

 

להמשך דיון בנושא הביקורת לחץ כאן. 


7:00
  /  
23.12.2007
  
כתב: מרטין סבג

1