ביקור לילי מס. 5: עופר שחורי והמיוזיק-הול 5.1

רועי כלב יוצא לסיור בלילה סוער לטובת הרפתקאה אודיופילית נוספת...

7:00
  /  
16.12.2007
  
כתב: רועי כלב (roeek), עורך: אלי חבוש

"שקע עמוק במזרח הים התיכון יגרום למזג אויר בלתי יציב באיזורנו. צפוי גשם כבד וברד, משבי רוח חזקים וסופות רעמים מצפון הארץ ועד צפון הנגב, חשש לשטפונות והצפות"… כך הזהיר החזאי וגרם לכל אדם נורמלי להישאר בביתו ולהתכסות בפוך, בלילה סוער וקר במיוחד.

 להמשך הדיון בפורומים לחצו כאן

 

 

הודעה פרטית מעופר שחורי, "מאסטרו אודיו", בזו הלשון: "אתה מוזמן להגיע אלי, אני מבטיח לך חוייה יפה"… וזו גררה מייד הודעה דחופה לידידי עופר צפריר: "יום חמישי, 21:00 גבעתיים, נפגשים בדרך השלום".. עופר צפריר חיש ביטל אירוע משפחתי, נשק לאשתו וילדיו, ויצא, כמוני ממש, בדהרה, אל תוך הלילה הסוער ואל העיר הגדולה, לא לפני שדחפתי מספר תקליטים ומצלמה לשקית וכוס קפה חם ביד, ועוד מסע בעקבות הצליל האנלוגי האבוד יצא לדרכו.

 

בדרך השלום ויתרנו על רכב אחד, והצטופפנו לנו ברכב אחד מפאת בעיית החנייה הידועה, החימום הופעל, רדיו כוון על גלג"צ, ובראשי התנגן שירו של אריק איינשטיין – "סע לאט"…

מספר סיבובים סביב ביתו של שחורי, ואכן אלת המזל שלחה לנו חנייה ונדירה צמודה ממש לביתו אשר במרכז גבעתיים, וחיש טיפסנו אל קומתו האחרונה של המבנה תוך גשם שוטף וענן מבזיק ברק מעל העיר, קיבל את פנינו כלבו הידידותי הנאמן של שחורי.

עופר שחורי אדם שקט, צנום, גבוה וממושקף, אירופאי משהו, שאינו מרבה במלים אך מראהו מזכיר מעט מרצה באוניברסיטה, והידע שלו בתחום, כצפוי, רב מאוד.

בדירה ציוד רב, תקליטיה עשירה מאוד הכוללת ג´אז מגוון (ובכלל זה הוצאות ראשונות יקרות ערך), מבחר נדיר של מוסיקה קלאסית ומוסיקת רוק

המים הורתחו ותה חם נמזג, השיחה החלה קולחת, איך לא, על מזג האויר שהלך והידרדר מרגע לרגע, ובכניסתנו לדירה, נזהרתי שלא לרמוס את כלבו הקט של עופר, ובצעדים מהירים לסלון, נתגלו 2 הסטים הבאים:

מגבר משולב מנורות עם גימור עץ של EDGAR, דגם 101, CD של EDGAR דגם CD1 בעיצוב דומה, ו-CD מנורות בעל תאורה כחלחלה ועיצוב מודרני עגלגל, אלומיניום מוברש FULYY BALANCED של RAYSONIC דגם 168.

הסט השני – אשר למענו הגענו עד הלום, כלל:

פטפון שחור בגימור פסנתר של MUSIC HALL הכולל זרוע של PROJECT, ראש MM של GOLDRING 1012GX,הכולל יהלום מסדרת "גייגר "II, בפטפון זה מובנה פלס-בועה המסמן באם הפטפון מיושר, והוא בעל יציאת RCA מוזהבת אחורית (ולא כבל יצוק), ו-"קלאפ" המונח בהברגה על התקליט.

הפטפון מונח על מדף או משטח כבד ו-"חכם" של חברת "סיילנט ראנינג אודיו" – SRA. מדובר במשטח בעל גימור חיצוני המזכיר שיש אך הוא מכיל בתוכו מערכת של תאים ונוזלים המגיבים באופן "חכם" ואקטיבי, לכל תזוזה ומשככים אותה, זהו משטח המיוצר לפי הזמנה ולפי מידה, אשר לדברי עופר, משנה את תמונת הסאונד באופן ניכר.

ההגברה כללה מגבר פרה של חברת VAC, מנורתי כמובן, בעל כפתורים מוזהבים גדולים, וכן 2 מונובלוקים של VAC מדגם שאינו מיוצר עוד (MUSIC BLOCK 70), ואלו היוו את החלק היקר ביותר בסט-אפ.

הגברת הפונו היתה של BELLARI, דגם VP129, מגבר פונו מצויין ולא יקר (פחות מ-400$), בעל יציאת אוזניות, וכפתורי שליטה על GAIN על יציאת האוזניות ויציאת ה-LINE, בצבע אדום והוא שפורפרתי ומנורה אחת ניצבת בגאון במרכזו. זהו מגבר פונו המותאם מאוד לראשי MM אך לא רק.

כבלי הרמקולים והאינטרקונקטס משובחים של חברת ANALYSIS PLUS, שקע חשמל ומפצל חשמל של חברת SINE, וראק של חברת ROOM TUNE.

החלק המשלים סט-אפ זה היו כמובן זוג הרמקולים הנהדרים והמיוחדים מאוד של חברת DUEVEL, דגם BELLA LUNA, בעלי גימור שחור מבריק, נצילות גבוהה של 91 דיבי, אימפידנס של 6 OHM, ובעלי משקל של 32 ק"ג לערך.

היחוד ברמקולים אלו, אשר דובר עליהם לא פעם כאן באתר, הוא אופן פיזור הצליל, כאשר יחידת המיד והגבוהים "משדרת" לכיוון התקרה, ומערכת של "צינורות" ופתחים תחתיים "יורה" את הצלילים מטה ולכיוונים נוספים ויחידת הוופר נמצאת בקרקעית הרמקול, והוא כולו בעל עיצוב יוצא דופן, כך גם הצליל שלו.

תקליט ישן של ג´ון קולטריין ניגן ברקע, והסאונד היה חם, עגול ומוסיקלי מאוד. הבאים בתור, THE EAGLES , מלון קליפורניה, בהדפסת 180 גרם, המשיכו קו זה של חמימות ומוסיקליות יוצאת דופן. הבאס עמוק, הסאונד מפורט אך לא אנאליטי, הגבוהים והמיד משתלבים באופן מושלם, והבמה שיוצר הרמקול , בגלל אופן פיזור סאונד שונה, נראית גבוהה ורחוקה. הרמקול הרי "יורה" את המיד והגבוהים כלפי התקרה, וזו מחזירה אותו מטה, הרצפה מחזירה אותו מעלה, ונוצר אפקט מיוחד של במה רחבה מאוד וגבוהה מאוד. הבאס, למרות האוריינטציה התחתית שלו, יוצר מעין זרימה בכיוון הפוך, מהרצפה כלפי התקרה, וככל שזה יישמע מוזר, הצליל באופן כללי, בעל גוון מדוייק, נעים ומאוזן מאוד מאוד!

ביקשתי מעופר שיקרב אלי מעט את הרמקולים, כיוון שחשתי אי נוחות בבמה מרוחקת, ואכן הבמה התקרבה ונוספו פרטים נוספים בצליל, כך ששום פרט לא נעלם מצד אחד, ולא הודגש באופן מיותר מצד שני.

קשה היה להאמין תחילה, כי פטפון בסיסי יחסית (5.1 הנו פטפון הממוצב דרגה אחת בלבד מעל הפטפון הבסיסי ביותר של "MUSIC HALL"), ראש מגנטי אשר עלותו הרבה פחות מ-1000 ₪, ומגבר פונו הממוצב כמגבר לא יקר, הייתי אף טוען ENTRY LEVEL, מסוגלים ליצור כזו חוויה מוסיקלית!

בבואי לסקור פטפון, הכולל ראש, זרוע ומגבר פונו ברמות מחיר של 10-15K $, אני מצפה לשמוע משהו יוצא דופן או איכותי ביותר, אך כאן מדובר בסט הכולל פטפון, זרוע, ראש ומגבר פונו ברמת מחיר של הרבה פחות מ-2500$! לא חשתי כאן בחוסר איזון כלל! ההגברה מעט יקרה, המקור מעט זול אך לא היה זה לרועץ!

יתכן גם ואכן, כפי שגורס עופר, יחידת ה-SRA עושה אכן "קסמים", זה אולי הסבר נוסף לתופעה.

המשכנו עם לד זפלין, ואיך לא – "מדרגות לגן עדן", ושוב הופתעתי מהדינמיות הכללית של המערכת, הצליל החם והמלטף שהיא יצרה בעבורינו, מיד-באס-טרבל מאוזנים, עגולים ונעימים, רמת פירוט גבוהה, בהירות מצויינת, עומק רב ובמה רחבה, תחושה של "צליל גדול".

זמן רב לא שמעתי באס כלכך נעים ומלטף, ועברנו לשמוע כמובן את "DARK SIDE OF THE MOON", בהדפסה אנגלית סטנדרטית ,אך שקטה, משנות ה-80 (?).

הסאונד כרגיל יוצא מגדר הרגיל, נעים, דינמי, חם ומצטיין במוסיקליות רבה מאוד ושוב אומר לכם, כי עוול הוא לשמוע את היצירה הזו בדיסק. זו יצירה הנשמעת טוב יותר ו-"נכון" יותר בתקליט, נקודה!

כלבו של עופר התיישב ליידי, ומרוב התעמקות והתענגות בצלילים, לא הקשבתי לשיחה שהתנהלה בינתיים בין עופר שחורי ועופר צפריר, ואז נזכרתי שהתה שלי התקרר.

קינחנו בסשן של ג´אז, שנקרא, אם אינני טועה: ""JAZZ AT THE PAWNSHOP, שהוקלט LIVE וללא עריכות כלשהן, בפאב בשבדיה. הוא מתחיל במשחק של מקצבים ופסנתר כשברקע נשמעים היטב קולות אנשים בפאב, ויין נמזג לכוסות, ומקבל תפנית נעימה במיוחד כשכלי הנשיפה מצטרפים ל-"חגיגה", אלבום נעים מאין כמוהו, אשר בלילה קר וסוער, פשוט מחמם את הלב.

אם אסכם במשפט אחד את הביקור: בתקציב לא גדול, יכול אדם לרכוש לו ולהנות מחבילה איכותית ומפתיעה של פטפון, זרוע, ראש ומגבר פונו, המייצרים סאונד נקי, מוסיקלי מאוד, נעים, עגול, חמים ומאוזן, אשר יגרמו לבעליו אושר גדול מאין כמוהו בהאזנה למוסיקה על גבי וויניל!

השעה הפכה מאוחרת, רצינו לשמוע עוד ועוד אך הרעב והעייפות תקפו אותנו, עופר צפריר ואני נפרדנו בחום מעופר שחורי, בהבטחה למפגשים נוספים בעתיד, ושמנו פעמינו ליפו לסעוד את ליבנו במאפה לוהט של "אבועלפיה", תוך כדי גשם שוטף הניתך ארצה, ורוח קרה צולפת בנו, אשר נשבה מהים והנמל העתיק.

הסיור נערך באדיבות עופר שחורי "מאסטרו אודיו"


7:00
  /  
16.12.2007
  
כתב: רועי כלב (roeek), עורך: אלי חבוש

1