מגבר ונגן ABRAHMSEN

מגבר חברת ABRAHAMSEN הינו המגבר הראשון המשווק באופן מסחרי הממומש בתוצאות המחקר שביצעו ד"ר OTALA ומר Lohstro ובכך הופך את ...

7:00
  /  
13.11.2007
  
כתב: אייל ווינדלר, עורך: אלי חבוש

חברת ORAC קיבלה נציגות חדשה של מוצרי אודיו מהארץ הקרה,נורבגיה, שעונה לשם ABRAHAMSEN http://www.vseries.no/

בעבר סקרתי מוצר שמיובא ע"י חברת אורק שם המוצר הינו TRIGON.
לוני (היבואן ) ניפגש איתי באישון לילה במנהרות דיזינגוף סנטר בקומה 3- ,לא לפני שרכשנו מספר לא מבוטל של דיסקים והעברנו סחורה מרכב לרכב, הרבה קופסאות עץ מרשימות ועוד שתי קופסאות גדולות.

קופסאות העץ מכילות אביזרים בצבעים שונים. כל קופסה הכילה כבל. הכבלים הם של חברת AUDIONOVA הפולנית . הקופסאות הגדולות יותר הכילו מגבר אינטגרייטד של החברה העונה לדגם V2.0 שהינו מגבר בעל הספק של 70W ב-8 אוהם ו -140Wב-4 אוהם ונגן CDP V1.0.

נתוני האינטגרייטד ABRAHAMSEN V2.0:

2×70 watt in 8 ohm
2 x140 watt in 4 ohm
Frequency response:0-70.000 Hz +/-3 dB Signal/noise: >100 dB
THD: 0,005 %
3 Line inputs (RCA)
1 Balanced (XLR) input
Tape output (RCA)
Ring core – transformer
Remote control
LCD-display
Protection circuit
Digital volume control
Width 430mm
Height 105mm
Depth 321mm
Weight 16 kg

נתוני נגן ה CDP ABRAHAMSEN V1.0

Plays CD/CD-R/RW
Frequency response:10-20.000 Hz +/-1 dB
Signal/noise: >100 dB
THD: 0,002 %
24-Bit/192 kHz D/A Converter
24-Bit/192 kHz Upsampler
1 Pair output XLR (balanced)
1 Pair output RCA (singel)
1 digital output (coaksial)
Ring core -transformer
LCD-display
Digital volume control
Remote control
Width 430mm
Height 105mm
Depth 321mm
Weight 7.5 kg

האריזה הכילה גם MANUAL קטן

בעמוד הראשון מצוין ה-SLA (הסכם שירות של האחריות) ומכיל מדבקה הכוללת אינפורמציה על דגם המכשיר, גרסה, מספר סידורי וסיסמה. באמצעות הסיסמה תוכלו להיכנס לאתר של חברת ABRAHAMSEN ולבצע רישום של המכשיר.
בדף מספר 2 ראיתי דבר שמאוד מצא חן בעיניי – QUALITY INSPECTION ובתוכן הדף ישנה הקדמה קלה מה המשמעות. תחילה החברה מודה לרוכשי המוצר ולאחר מכן הם מסבירים כי מוצר זה עמד בכל הסטנדרטים ע"מ לקבל ביצועים מקסימאליים.

בתחתית העמוד מופיעות שלוש חתימות בעט (לא הדפסה):

חתימה אחת המאשרת electric performance
חתימה שנייה Listening
וחתימה שלישית Final Inspection.

הנגן מכיל הגנה על ה-TRANSPORT. את המימוש החברה יישמה באמצעות מיקום בורג פרפר בתחתית המכשיר , כך שאם צריך לשנע את הציוד יש לנעול את הפרפר ובכך לקבע את ה TRANSPORT. ע"מ להאזין יש להוציא את הפרפר לגמרי.

מגבר האינטגרייטד

מיקמתי את המכשירים וחיברתי אותם , הדלקתי את המתח בסדר הנכון – ראשית הדלקה של המקור ולאחר מכן הדלקה של המגבר.

ד"ר OTALA ומר Lohstro סיימו בשנת 72 מחקר בו הם בחנו מה גורם למגברים טרנזיסטורים לאופי סאונד "טרנזיסטורי". תוצאות המחקר והחדשנות מומשו במגבר 25W.
המגבר מחברת ABRAHAMSEN הינו המגבר הראשון שמופץ באופן מסחרי הממומש עם הטכנולוגיה שגילו המלומדים היקרים ובכך הופך את המגבר לטענת החברה למוסיקלי יותר ודינאמי מאוד. חברת ABRAHAMSEN המשיכה לבצע מחקרים ובדיקות ע"מ להגיע לתוצאות אופטימליות. לטענתם כמובן.

המגבר מגיע עם שלט מסיבי עשוי מתכת בצבע שחור מט והוא שולט על ההגברה והנגן ה-CDP.

המראה מזכיר לי משהו…
המכשירים בגימור שחור PIANO עם כיתוב באותיות גדולות של שם החברה בצבע זהב – ABRAHAMSEN , שני הבוררים מוזהבים, אף הם, וצג קטן יחסית המואר בצבע כחול. על הפאנל הקידמי של המכשירים מונחת זכוכית המקנה את מראה ה-PIANO. הכפתורים הללו ממשים את כל הפונקציות הרגילות של בחירת ערוץ, בקרת עוצמה, הדלקה וכיבוי המכשיר.

הגימור נקי.

פתאום נפל לי האסימון – המוצרים מזכירים את מוצרי חברת אלקטרוקומפאנייאט!
ולא לחינם, ER ABRAHAMSEN היה ממקימי ומבעלי חברת ELECTROCOMPANIET עד לרגע שהחברה נמכרה לתאגיד הייטק.

שני המכשירים בעלי אותם המידות רוחב גובה ועומק ויראו מרשים יותר אם ימוקמו על סטנד שחור במקביל אחד ליד השני. המכשירים מכילים מתגי הפעלה וכיבוי מלא בגב המכשירים.

תיפעול המכשירים

המגבר – הכפתור השמאלי הינו כפתור ה-SELECTION וניתן באמצעות סיבוב ימינה ושמאלה לברור בין הכניסות. הכפתור הימני הינו כפתור האחראי על הווליום. המכשיר מצוייד בבורר ווליום דיגיטאלי.

באחד המאמרים האחרונים ציינתי את חשיבות האפשרות ברגישות כפתור הווליום במכשירים מבוססי ווליום דיגיטאלי. במגבר הנ"ל נגיעה לא רגישה תעלה את הווליום בשני DB, די קשה כך להגיע לווליום הרצוי, או שזה גבוה מידי או שזה נמוך מידי.

הכפתור מאסיבי למדי וכשניסיתי להזיזו ביתר עדינות, הוא אכן העלה או הוריד את עוצמת הקול ב-DB אחד. האמת היא שצריך להתרגל לרגישות הזו.

במכשיר ה CD – הכפתור הימני אחראי על פתיחת הטרנספורט וסגירתו, לחיצה קצרה מבצעת PLAY או STOP. הכפתור הימני מאפשר להעביר את הרצועות קדימה ואחורה.
קיימות פונקציות נוספות במכשיר כגון, כיוון עוצמת ה-GAIN של המכשיר ועוד פונקציות שקשורות ב-HOME THEATER שלא בדקתי.

האזנה

רשימת ההאזנה כללה :

Chick Corea – Eye of the beholder
URIAH Heep Eqator
ON! -electric outlet
– Pat Metheny Trio Live
One Quiet Night- Pat Metheny

הדיסק הראשון Chick Corea – Eye of the beholder:
הקטע הראשון הוא קטע המכיל מגוון רחב של כלים, המבצעים את הפתיחה של אחת היצירות המדהימות לטעמי, הדיסק הזה ובכלל סידרת האלקטרית אהובה עלי מאוד.
זהו דיסק רפרנס ולכן תוכלו לראות אותי כותב עליו כמעט בכל מאמר.
אני חייב לציין שדי התאכזבתי מהתוצאה, הסאונד היה קר ויבש, ללא חיים.
סירבתי להאמין שזו התוצאה המתקבלת .
החיבור בין המגבר ל-CDP היה אומנם באמצעות כבל אינטרקונקט RCA ולא XLR, כפי שהחברה ממליצה, וזאת משום שהמכשירים הינם FULL BALANCED הכבל הוא מסדרת Reference Starlight לבית AUDIONOVA.
החלטתי לבדוק כבל נמוך יותר מאותו בית ייצור – Reference ARURA. הכנסתי שוב את הדיסק ו…
הפעם הסאונד שהתקבל היה הרבה יותר פתוח , אוורירי , ריצפת הרעש ירדה פלאים והכלים נפלטו מהרמקול באופן מסודר ונקי. כל כלי בפני עצמו.

הקטע הראשון מכיל אוסף של צלילים מכלי הקשה שונים, פעמונים, משולש , וכו´.
הצלילים בקעו באווריריות מופלאה , פשוט נקי.
לאחר מספר רגעים DAVE WECKL (המתופף) מצטרף, הבייס דראם נישמע פאנצי וגדול. צ´יק קוראה מצטרף לחגיגה (קלידים ) ואריק מרייינטאל סקסופון. הסקסופון נישמע מאוד ברור וריאליסטי. ברקע מנגן פטיטוצי על הבאס.

הבאס נישמע מאוד גדול ומהודק, מבחינה טונאלית ההרכב יושב טוב ולא ניתן להרגיש בהדגשה של טווח צלילים כזה או אחר, הצליל מאוזן מאוד.

גמבאלה מצטרף לחגיגה עם גיטרה אקוסטית שנישמעת מאוד צלול כאילו כל ההרכב נמצא בביתי.

מבחינת במת הצליל ניתן למקם את הנגנים בבירור במרחב אם כי אני חייב לציין שמבחינת הגודל התוצאה היה אינטימית יותר. טיפה קטן, (לא שונה מהסטאפ הפרטי שלי).
אולי זה המקום לספר שמעט מאוד מכשירים ששמעתי הביאו איתם גודל של במה בקיסריה ולא בהיכל תרבות קטן. אין זה אומר שהתוצאה המתקבלת אינה טובה ואינה מהנה.

קטע 3 כבר מתנגן לו, צ´יק קוראה פותח הקטע בנגינת סולו על פסנתר ואינו פוסח על אף מקש. הצליל עמוק, בקטעים בהם הבאס מורגש הוא מהודק ופשוט נעים. הקטע הינו קטע של דקות ספורות ומיד פטיטוצי מפגיז על גיטרה באס 7 מיתרים בפאנק מאופק.
אני אוהב את הצליל, יש מוסיקה בחדר, יש דינאמיקה, יש פאנציות, בקיצור חוויה.

הדיסק השני היה בהשראת ההופעה של להקת URIAH HEEP.
בחרתי בדיסק פחות מוכר של הלהקה , שם הדיסק Equator.
הרצועות הראשונות קצביות, רוק בכל הודו. המערכת נשמעת מאוזנת, ומעבירה תחושה של רצון לעמוד ולדמיין שאתה מחזיק גיטרה ביד ומנגן במקום מר מיק היקר.

הקטע השלישי הוא שיר מדהים שקט Lost one love. נפתח בנגינת סינתיסייזר ע"י ג´ון סינקלייר. הצלילים נקיים וקריסטאלים, פיטר פותח את פיו מצטרף לסינקלייר בהנאה מיק כרגע בהמתנה. ברקע נשמעים צלילי הבייס דראם הרגוע הממתין להפצצה. מיק מעביר בקלילות את אצבעותיו וניכנס לקטע סולו מלא רגש, הגיטרה נשמעת כל כך אמיתית, האיזון הטונאלי…המערכת פשוט תגרום לבעליה אושר.

 

 

 

 

השלב הבא – cutting edge

דיסק FUSION של ON! -electric outlet הרכב חדש ומדהים, דיסק בכורה.
המערכת שוב מפגינה איזון טונאלי ודינאמיות, הכלים מסודרים כמו חיילים בבמה. החיסרון בסגנון המוסיקה הזה שהוא מאוד תובעני ולרוב המערכות מאוד קשה להתמודד עם כזה סוג של חומר.
כאן דווקא הרגשתי בחיסרון , ניראה שמר ABRAHAMSEN הביא איתו את האיפוק שקיים בציוד של חברתו הקודמת. לטעמי מוצרי אלקטרוקומפאנייאט השונים, שעמם נפגשתי היו מאופקים מידי, לא מסוגלים להעביר ולקחת את המאזין למעלה. אני סבור שסגנונות מוסיקה כגון ווקאל אלקטרו מועברים נפלא.
אף פעם לא הבנתי איך במדינה שה-Metal שולט, המערכות מאופקות, אולי זה חלק מהתרבות. אך אין זה המקרה, כאן אני צריך מפציץ אמריקאי ענק. והסטאפ הזה לא הביא איתו. הוא ניגן מבחינת הבמה, איזון טונאלי הכול יושב במקום. הדינמיקה קיימת אך לטעמי הם לא נתנו לזה להתפרץ ולקחת את המאזין לגבולות העליונים.

כלים אקוסטיים

והפעם שני דיסקים. הראשון הופעה חיה בכיכובו של פט מתיני TRIO LIVE.

נגינתו של פט על הגיטרה נשמעה ריאליסטית, הקצב במקום, הבאס האקוסטי נישמע הדוק, המתופף מנהל את הקצב. המצילות אינן חריפות, לא צורב, לא כואב פשוט נעים להאזין להרכב.

 

 

 

 

 

הדיסק הנוסף שבחרתי הינו תקליט סולו של מתיני One Quiet Night הוא והגיטרה אקוסטית סולו.
תקליט לשעת לילה מאוחרת , רצוי חורפית. צלילי המיתרים וצלילי הפריטה נשמעים ריאליסטיים כאילו מתיני בכבודו בעצמו בסלון. הקטעים זורמים להם וניתן לחוש בידו של מתיני עוברת על הגריף וחריקת המיתרים בדימינישטים מורכבים.
בתקליט הזה מתיני מבצע באמצעות גיטרה אחת וטייק אחד גם את נגינת הרקע ונגינת הסולו.

אין ספק שזה סיגנון שמאוד מתאים להרכב ה ABRAHAMSEN.

ציינתי שהצגים קטנים, קטנים מידי, הרקע כחול בוהק, די קשה לשבת במרחק של 4 מטר ולראות באיזה רצועה אתה נימצא או באיזה מצב בורר המצבים במגבר. לעניות דעתי זהו חיסרון לא קטן.

סיכום

בסה"כ מדובר בהחלט בסטאפ מהנה. האזנה של שעות לא עייפה אותי, מבחינה טונאלית המכשירים מתאימים אחד לשני, כמובן עם הכבל המתאים. טווח התדרים הגבוהה נישמע צלול ולא חריף, טווח התדרים הנמוך – באס, נשמע ברור והדוק. המערכת מפגינה דינאמיות כמעט בכל סגנון שהכנסתי לטרנספורט.
מאוד נהניתי להיות בחברתה.

אני חייב לסיים באמרה כללית: אנחנו האודיופילים מחפשים כל פסיק, כל תו, משווים, לא ישנים בלילות, מבצעים התאמות אין סופיות ומקווים להגיע לתוצאה האולטימטיבית ולפעמים אנחנו שוכחים שבסה"כ הכל מדובר בלהאזין למוסיקה, המערכת לא מייצרת דולרים, ולא אחראית על בטחון המשפחה. בסך הכל תפקידה לגרום לנו הנאה.

אז אם את רוצים לרכוש מבלי להשתגע בבחינות אין סופית, פשוט לרכוש רכיבים שיעשו מוסיקה ויהיו All rounder מבלי לעמוד על קוצו של יוד.
אז תכניסו את הסטאפ של חברת ABRAHAMSEN לרשימת ה"חייב לבדוק " ואל תשכחו לציין שאתם מבקשים את ה Reference ARURA כאינטרקונקט.

ציונים

בניה – 7.5 (רגישות הבוררים, כפתורים בולטים מדי )
שלט – 7 (עיצוב דומה מאוד לשלט של ה DENSEN, לא קיים כפתור של פתיחה וסגירה של הטרנספורט)
סאונד – 7.5 (קיימים מגבלות של גודל , ולעיתים המערכת נשמעת מאופקת מידי)
קלות תפעול – 8 (הכפתורים במכשיר בעלי רגישות יתר)

הציוד ניבדק עם רמקולים LIVING VOICE AUDITORIUM II.
כבל רמקול VDH.
כבלי מתח , ואינטרקוננקט AUDIONOVA.

מחירים (נכון למועד כתיבת מאמר זה)

מגבר – 8500 ₪
נגן – 8500 ₪
כבל חשמל – 1380 ₪
סטארלייט – 2800 ש"ח
AURORA אדום – 1500 ש"ח

להמשך דיון בנושא הביקורת לחץ כאן.


7:00
  /  
13.11.2007
  
כתב: אייל ווינדלר, עורך: אלי חבוש

1