חם בקוריאה – חשיפת הקו החדש של LG

אמש התכנסנו כולנו (וכשאני אומר כולנו, זה היה כמעט כל התעשיה) בגן אורנים שבגני התערוכה בתל אביב, לראות את ליאור ...

7:00
  /  
13.11.2007
  
כתב: עופר לאור, צילום: מרטין סבג, עורך: אלי חבוש

 

מסך 32" פלזמה ברזולוציה 852 על 480

חשבנו שויתרנו על מסכי EDTV, אבל לא כך. המטרה של LG היא להביא מסך דק וזול (פחות מ-4500 ש"ח) אשר מיועד בעיקר לחדרי שינה. המוטו: your first choice for your second TV .

הפתרונות הקיימים כיום הם מסכי LCD בד"כ באיכות מזעזעת למדי אשר יוצבו בחדרי השינה. למרבה האירוניה, דווקא חדרים אלה חשוכים במיוחד וגם מקבלים מקורות באיכות פחות טובה מאלה שבסלון. כל זה גורם לכך שכל מחשבה מצד חובבי וידאו לשים מסך דק בחדר השינה גורם לעויתות בלתי רצוניות…

מסך זה אינו ייחודי, הוא פשוט מסך פלזמה עם יחס ניגודיות של פחות מ-2000:1. אבל גם ביחס ניגודיות כזה (סטטי!) מסך כזה בקלות מביס כל מסך LCD 32" שראיתי עד כה. הדבר מעניין במיוחד לאור העובדה שמסכים בגודל זה הם המסכים הדקים הנמכרים ביותר בישראל וכנראה גם בעולם… עד כה רק פנסוניק הציעה מסכי פלזמה קטנים מ-42" (מסך 37" אשר פחות מצליח בישראל).

המודל הוא 32PC51 וחברת LG היא היחידה שמייצרת פלזמה בגודל שכזה. לא להתפתות לרכוש לחדר שינה מסכים ברזולוציות גבוהות יותר, אין בכך שום צורך אלא אם כן מדובר במסך הראשי בביתכם. אני צופה להצלחה גדולה למודל זה.

חברת LG במקום הראשון במכירות LCD

חשיפה מעניינת היא העליה בתוך 10 חודשים ממקום שני למקום ראשון במכירת טלויזיות LCD של LG. נתח השוק של LG בשוק זה בישראל עומד כעת, לדברי החברה (מחקר GFK המפורסם) על 22% מהשוק הישראלי.

האחראי על השוק הישראלי מטעם החברה מקוריאה עלה לבמה והחמיא למר סרודי (יוסי סרודי, מנכ"ל ח.י) על העליה התלולה במכירות, לפי הגרפים בעיקר על חשבונם של מותגי טושיבה וסמסונג.

הפנתר השחור

שתי תצוגות בתצורת PANTHER (שחור מבריק) הוצגו – בגדלי 42" ו-47". יחס הניגודיות של מסך ה-42" היה באופן בולט חזק יותר מאחיו הגדול יותר. שני המסכים הגיעו ברזולוצית FULL HD והיה מעניין לבחון אותם במעבדה בכדי לראות את ההבדלים בינם לבין המתחרים.

מכונת הזמן

בפרזנטציה חביבה של ליאור מנור הדגים הבחור מיומנות מדהימה תוך שימוש ב-TIME MACHINE בכדי לדבר עם עצמו תוך כדי שהוא מדבר עם עוד דמות שלישית (גם היא שלו…). כישרון המשחק של הבחור בשילוב עם יכולות הקפאת הזמן של המסך בהחלט היו משעשעים.

עד כמה שהבנתי למסכים עדיין אין יכולת להעביר ערוצים בממיר (הם ללא IR BLASTER), כך שיכולות ההקלטה עדיין דורשים מהמשתמשים להזמין ידנית ערוצים בדרכים הרגילות. דור שני של TIME MACHINE מוסיף למשוואה חיבור USB. הודגמה יכולת חיבור USB ל-DISK ON KEY אשר כלל פרק מסדרת "נמלטים" ("מי ראה את פרק 7?") עם תרגום מובנה, שמיעת מוזיקה מ-MP3 וכו´.

הפתעה מעניינת היא שניתן לחבר דרך חיבור ה-USB גם מחשב אשר מאפשר הורדת תכנים הישר מהמחשב לדיסק שבתוך המסך… לא רק זה, אלא שניתן גם להעביר מהמסך בחזרה למחשב תכנים שהוקלטו מהלויין או מהכבלים (מפתיע שמותירים להם לעשות זאת).

המסכים שבהם הוטמעה טכנולוגיה זו היו די סטנדרטיים – רזולוצית HD READY ביחס ניגודיות 10,000:1 ומהירות תגובה של 5 מ"ש. הסיבה שאני זוכר זאת היא בגלל שליאור מנור השביע את הקהל לזכור הכל מכיוון שהזוכה יהיה זה שיענה בהצלחה על שאלות הטרוייה שבסוף. השאלות לבסוף היו פשוטות במיוחד (בעיקר בגלל רמזים עבים ביותר מצידו של ליאור…) כך שלבסוף ההצלחה נקבעה בעיקר על מהירות הלחיצה על כפתור ה-SEND של המחייג הזריז שהצליח לזכות במסך 32".

הגודל כן קובע

החברה הציגה גם מסך LCD בגודל 71" שכלל הדגמה של דגים שוחים באקווריום. ההדגמה היתה בעיקר הדגמת יכולת, שכן עלויות מסכים שכאלה הופכות אותם לפחות ראליים לרכישה.

האירוע היה מעניין וכמות האנשים שהגיעו היתה מפתיעה במיוחד – ככל הנראה מספר הנציגים ונקודות ההפצה של ח.י. היא מהגדולות בישראל ועל כן הקפיצה המשמעותית הזו במכירותיה של החברה.

לתמונות נוספות מאירוע ההשקה, לחץ כאן.

לתגובות והמשך דיון בנושא המאמר לחץ כאן


7:00
  /  
13.11.2007
  
כתב: עופר לאור, צילום: מרטין סבג, עורך: אלי חבוש

1