TRIGON – לוחם בגדולים

במהלך התקופה האחרונה התברכנו בבשורות רבות על נציגויות חדשות של מוצרי אודיו. ניראה כי שוק האודיו בארץ מקבל תאוצה. ריבוי ...

7:00
  /  
29.07.2007
  
כתב: אייל וינדלר (Eyal_W), ערך: מרטין סבג.

גילוי נאות: לא הכרתי את החברה או את מוצריה, דבר שעורר בי סקרנות רבה וזאת במיוחד כשאני מחשיב את עצמי, כאחד האוהדים הגדולים של מוצרים גרמניים ורוכש כבוד רב לתוצר שלהם, כמו MBL , Brendsen , AARON וכו'.

כל מי שהיה ברשותו, או פגש לרגע קט, מוצרי אודיו גרמניים יודע שמדובר באיכות בניה גבוהה מאוד.
מאחר TRIGON מגיע מארץ המרצדס , BMW , PORSCHE וכו', עליו לעמוד בסטנדרטי בניה גבוהים .

השאלה הנשאלת היא: האם TRIGON יוכלו להלחם אש-באש עם ענקי וותיקי האודיו הגרמניים היותר מוכרים (לי לפחות).

החברה והאיש

חברת טריגון הוקמה בשנת 1996 ע"י Rainer Reddemann ו-Ralf Kolmsee
שניהם עבדו בחברה אודיו מאוד ידועה יותר מ-16 שנים. Ralf היה איש העסקים ו-Rainer היה מתכנן ראשי .

באותה התקופה, Rainer תכנן קדם מגברים ומגברי משולבים, כאשר הגדול מבניהם היה בהספק של W 2000. הבעיה שהם נתקלו היתה שעלות החומרים במגברים הללו הייתה גדולה מידי, יותר מאשר היה בתכנון .

בניית מגברי HIGH END , ללא מגבלות תקציב, אינה בעיה קשה, אם יש את הידע והניסיון, כמובן. אולם, פיתוח מגברים בעליות סבירות ושייתן Fight לאותם מגברים שפותחו ללא מגבלות תקציב, קשה יותר וכנראה מספקת יותר .

על בסיס הניסיון הנ"ל הם החליטו לפתוח חברה, כאשר המוטו של החברה הוא – High End for really good prices .

הפיתוח הראשון היה פונו-סטייג' (קדם מגבר לפטיפון) MC/MM העונה לשם VANGUARD-1 (שבהמשך הוחלף ע"י VANGUARD II ). מדובר בקופסא קטנה בצבע שחור, שנחשבת למוצלחת עד היום .

ב-1998 הציגו את קדם-המגבר הראשון וחודש לאחר מכן הציגו את מגברי ה-MONO . בשנים שלאחר מכן החברה פיתחה מוצרים שונים כגון,נגני CD, מגברים משולבים וכו'. הפיתוחים כמובן תאמו את המוטו, מגברים המספקים תמורה לכסף וכמובן רכיבים בעלי תכונות מכאניות, אלקטרוניות, אסטטיות ובעלי אופי טונאלי במחיר סביר . על מנת לעמוד בהתחייבויות, נדרשים כישורים ומאמצים טכניים כמו למשל, בחירת כל רכיב ורכיב בקפידה .

חברת TRIGON לא מאמינה שניתן ממש להחליף LINE למכשירי HIGH-END כל שנה, כלומר, אם התיכנון היה טוב מלכתחילה, לא ייתכן שתוך שנה כל ה-DESIGN יהיה שונה ולכן היא מוציאה פשוט, עידכונים ושיפורים, ע"י שימוש ברכיבים טובים יותר, שיפור פה ושם, ובעצם עושה עידכון גירסא – MK1, MK2 וכו'.

לעיתים כדאי לבצע שנויים קלים במיבנה ע"י שימוש ברכיבים חדשים, כך שניתן לקבל מכשיר טוב יותר מבלי לשנות את התיכנון לחלוטין .

במהלך השנים חברת TRIGON קיבלה שבחים על מוצריה והפכה להיות חברה בעלת מוניטין בתחום.


מגבר האינטגרייטד Trigon Energy .

נתוני המכשיר :

Output power (RMS) : 2x 70Watt at 8 Ohm, 2x 100Watt at 4 Ohm
Frequency range : 1Hz – 250KHz (+ – 3dB
Distortion : < 0.02%
Channel separation : < 80 dB @1kHz
Signal-to-Noise ratio : < 96 dBA
Inputs : 6x Cinch + 1x XLR
Input Impedance : 47kOhm
Outputs : 1x Speaker , 1x Preamp or 1x ,Record 1x ,: head phone
Output Impedance : Line Cinch and XLR connectors @ 33 Ohm
Headphone : 1x , Impedance > 200 Ohm
Accessories : IR-Remote Control
Weight : 10 kg
Size (WxHxD) : 440 x 85 x 350 mm WxHxD
Warranty : 3 Years

 

מבנה המכשיר

המכשיר שבתמונות, אשר אותו סיקרתי, הינו בצבע שחור עם כתפורים אפורים, אך ניתן להזמין את המכשיר גם בצבע כסף. עוד לפני חיבורו לחשמל עברה בי התחושה של מראה מוכר …..מארק לווינסון – דבר שהעלה חיוך גדול מאוד על שפתי (אין זה סוד שאני אוהב מאוד את מוצרי החברה וכמו כן את המראה שלהם).

 

האם מדובר באהבה ממראה ראשון ???? נבוך

מהרמת המכשיר ניתן היה להבין שמדובר במכשיר לא קל, למרות שמדובר בסה"כ ב-10 ק"ג, התחושה שלי היתה שזה יותר. האחראי העיקרי למשקל הרב הוא הספק וזאת כנראה בגלל תצורה של DUAL MONO.

מבט בגב המכשיר חושף:

  • כניסת XLR אחת.
  • 6 כניסות LINE LEVEL (בחיבורי RCA).
  • יציאות הרמקולים
  • יציאות PRE OUT
  • מפסק ON/OFF הממוקם בקרבת חריץ הזנת החשמל .

המכשיר חובר לחשמל ולחיצה על כפתור ההדלקה, בפאנל המרכזי , גרמה לנורת הבקרה בצידו הימני של המכשיר, להתעורר לחיים ולהתחיל את בדיקת מעגלים. די הפליא אותי לראות את הצג והנורות בצבע אדום ולא, כפי שרוב המכשירים מגיעים בימנו,בצבע כחול זוהר.

השלט עשוי מתכת בגימור התזת חול, ניראה כי השלט תוכנן להפעיל סטאפ שלם של החברה (די מזכיר את השלט של חברה דנסן GIZMO). בפאנל הקדמי נדלק הצג אשר הציג את הערוץ ,עוצמת הווליום ושאר פרטים שונים.

 

הווליום במכשיר הינו ווליום דיגיטאלי ומבוקר באמצעות ממיר A , המימוש הטכני משלב בין שני העולמות. טריגון טוענת שהמימוש הנ"ל מספק עליונות טכנית, וכמובן, סונורית על-פני שימוש בפוטנציומטר.

אני בהחלט יכול להעיד כי לפחות הבקרה על גובה הווליום ממומשת נהדר ומאפשרת גמישות רבה של עוצמת הקול, בשונה ממכשירים אחרים, מבוססי בקרת קול דיגיטאלית שלא עשתה עימם חסד. כדוגמא לבעייתיות אפשרית, נסו לדמיין שבכל פעם שאתם רוצים להגביר או להנמיך הרגישות הינה 2DB .תכונה זו חשובה מאין כמוה, המגבר הנ"ל קיבל הרבה מאוד נקודת זכות בגלל תכונה זו. אני יכול רק לקוות שאחרים יממשו באותו האופן או בדרך דומה. גם השליטה על עוצמת הקול מהשלט הייתה טובה מאוד.

בין התכונות הנוספות של המכשיר, שלא מרבים למצוא במכשירים אחרים הינם:

  • השליטה על התצוגה (Adjusting Display brightness ).

מתכנני מגברים טוענים כי רכיבי התצוגה במוצרים השונים מכניסים "זיהום" (רעש) למערכת וצורכים משאבים מהספק לחינם (למרות שמדובר על צריכות אפסיות). לאחרונה נתקלתי במכשירי CDP ובהגברה שמאפשרת אפילו כיבוי מוחלט של התצוגה.

ב-TRIGON המימוש מוצלח מאוד, מכניסים את המכשיר "לתצוגה במצב כבוי" והפנאל נכבה. כל נגיעה בשלט או באחד מכפתורי המכשיר תדליק את הצג לזמן קצר ותכבה אותו מייד בסוף הפעולה.

  • רגישות סף הכניסה (Unity Gain , Input level adjustment ) תכונה המאפשר לבצע שינויי ב Gain של הכניסה .

בקרת ווליום (Adjusting initial volume level) – ניתן לבצע הגדרה שלכל ערוץ יש רמת ווליום בסיסית שאליה מתאפס המגבר בכל פעם, כך שלדוגמא, ניתן להגדיר שווליום של כניסת ה-CD תהיה כברירת מחדל על "10" וכניסת אחרת תהיה "20". זהו פיצ'ר יעיל מאוד, במיוחד בשירשור של מגבר כזה לרסיבר של ק"ב למשל.

בתהליך בדיקת המכשיר בוצעו שינויים להגדרות עד למצב שבו לא ראיתי את המצב בו נימצא המכשיר (DISPLAY ) ודרגות הכניסה מגודרות . לרגע נבהלתי כי לא זכרתי מהם כל השינויים שבוצעו במכשיר, לאחר בדיקה ב-MANUAL של המכשיר ראיתי שניתן לבצע RESET ולהחזיר את המכשיר לברירת המחדל כפי שמגיע מהיצרן.

לסיכום אהבתי מאוד את מראה המכשיר, את איכות הבניה והתפעול.

האזנה

הדיסק הראשון / Intermission Stratovarius

להקת מטאל ספיד מפינלנד הקרה .

רוב תקליטי הלהקה כבדים אפילו בשבילי, אך הדיסק המדובר הוא דיסק נפלא באיכות טובה מאוד (בכלל איכות ההקלטות של הלהקה הזו מדהימות ). עדיין החומר לא פשוט ופרזנטציה שהתקבלה נעימה מאוד.

ניתן היה לחוש בטונאליות המאוזנת מאוד של המכשיר ושילובו עם שאר רכיבי המערכת .

התוצאה היתה נעימה לאורך כל הקטעים ולא יכולתי להפסיק להאזין .

 

 

 


הדיסק השני Deep Purple / Rapture Of The Deep

אחת הלהקות הרוק כבד הגדולות ביותר בכל הזמנים .

במהלך השנים הוחלפו נגני הלהקה ובדיסק הנוכחי :

Ian Gillan, Steve Morse, Roger Glover, Ian Paice, Don Airey, Jon Lord

גם כאן התוצאה היתה נעימה , Steve Morse ,שאת תקליטי הסולו שלו איני מחבב, מבצע עבודה נהדרת והמגבר התמודד בקלות עם האתגר , התוצאה הייתה הפגנת דינאמיות , עומק , פשוט כיף להאזין.

 

 

 

 


הדיסק השלישי CAB2

נגנים: Bunny Brunel ,Dennis Chambers ,Tony MacAlpine

תקליט FUSION מדהים שמבוצע באמצעות נגנים מוכשרים בעלי יכולות טכניות פנומנאליות .

ניתן להרגיש שהקטעים תוכננו בקפידה וכל נגנן מקבל את הביטוי .

רצועה מספר 7 בדיסק פותחת במקצב תופים כאשר Bunny Brunel מנגן על הבאס כאילו אין מחר .

 

 

הקטע מדהים ביופיו , גם כאן התוצאה הייתה מדהימה , המגבר שלט ברמקולים באופן מוחלט כעריץ על נתינו .
Tony MacAlpine מגיעה במהלך הקטע והוא ניכנס באופן מרשים להרמוניה המושלמת בין המתופף לבאסיסט.

 


הדיסק Chick Corea Akoustic Band
הפעם בחרתי ברצועה במספר 9 הקטע עונה לשם SPAIN שהפך להיות סטנדרט אצלי.

צליל הפסנתר ראלי, ניתן לחוש שהלהקה מנגנת בסלוני.

הקונטרה של פטיטוצי נשמעה ברורה. המגבר שלט בעריצות על הרמקולים.

 

 

 

 

 


במהלך הבדיקה האזנתי שעות ארוכות ברציפות למכשיר ואפילו ויתרתי על בילוי משפחתי.
בכל הסגנונות שהוכנסו למכשיר המכשיר עמד בגבורה במשימה . הבמה היתה טובה , ניתן היה לחוש בהפרדת הכלים על פני המרחב , הדינאמיות המתפרצת ותחושת הראיליזם .

 

 

הסטאפ – שאר המערכת כללה:

נגן ROTEL RCD02
נגן MHZS CD-88
נגן ESOUND
רמקולים LivingVoice Auditorium II
כבלים: VDH , AR ,JPS.

מאחר והסקירה הינה סקירה של המגבר לא ארחיב על התוצאות שהתקבלו מכל אחד מהשילובים. הרעיון שבשילוב של מספר מקורות הוא לנסות לבודד את המקור כגורם משפיע (אתם כבר יודעים מה אני חושב על פילוסופית ה"מקור תחילה").
אני אציין שהמגבר עבד יפה מאוד עם כל המקורות.

ברצוני לציין במיוחד את הנגן MHZS CD-88e, זהו נגן היבריידי, שילוב של טרנזיסטור ושפורפרות, אשר הפתיע אותי במיוחד, הן באיכות החומרים ממנו הוא בנוי והן בסאונד שהתקבל והשילוב שלו עם ה-TRIGON.
אני יכול לספר כי חתימת הסאונד של הנגן דומה לזו של הרוטל שברשותי והסאונד אווררי ומפורט מאוד.

 


סיכום

שילוב של בניה איכותית, מימושים טכניים מדהימים, סאונד פנטסטי, יכולת שליטה וטונאליות הופכת, ללא ספק, את המכשיר הנ"ל לאחד המגברים הטובים שביקרו אצלי במערכת. האם המגבר הנ"ל יכול באמת להילחם בגדולים? התשובה שלי לשאלה הזו, לאחר ימים של האזנה והנאה, הינה בהחלט.

אני מאוד סקרן לגבי התוצאה של המגבר הנ"ל אם הבן זוג שלו מאותו בית הייצור העונה לשם Recall.

בניה – 8
שלט – 8
סאונד – 8
קלות תפעול – 8

עלות: 14,000 ש"ח

הבדיקה בוצעה באדיבות ORAC

להמשך דיון על הכתבה לחץ כאן


7:00
  /  
29.7.2007
  
כתב: אייל וינדלר (Eyal_W), ערך: מרטין סבג.

1