מבחן המדפיים הגדול: רמקול Cabasse Antigua

הרמקול ה-14 והאחרון (לעת עתה) שניכנס למבחן הוא ה- cabasse מסדרת ה- MT העונה לשם ANTIGUA.  

7:00
  /  
18.06.2007
  
כתב: נמר לוי

מי אנחנו ?

rnrnrnrn

cabasse הינה יצרנית רמקולים צרפתית ידועה מאודrnבעולם באיכותה ובעיצובים המיוחדים שלה , את הסדרות הגבוהות של cabasse אנוrnנזהה בזכות צורתם השניה במחלוקת {הכדור , או החייזרים} :

 

אך אין ספק שהיא מיוחדת ומיחדתrnאת היצרנית הזו מאחרות.

את היחידות החברה מייצרת בעצמה תחת שמה. cabasse מקבלתrnביקורות מהללות ברחבי העולם גם בדרגות הכניסה וגם בסדרות היוקרה , האם צדקוrnהמבקרים? מיד נדע.

rnrn

 

rnrnrnrn

איכות בניה

rnrn

ה- ANTIGUArnהוא רמקול מדפיrnבגודל בינוני, בעיצוב ישן נושן ומיוחד במינו העשוי מעץ חום אפור לא עבה במיוחדrnאך כבד מאוד , מלפנים הגריל בצבע לבן אפרפר ובחלקו העליון נגיסה שחושפת את שםrnהחברה בצבע כסוף , הסרתי את הגריל וגיליתי שללא הגריל הוא הרבה פחות מרשים. הגרילrnהחשוף מגלה לנו יחידת מיד-בס בקוטר 7 אינטש וטויטר, ובחלקו התחתון נימצא הפורט הקטןrnיחסית. בחלקו האחורי נימצא הטרמינל {SINGELWIRE} ומשהו שקצתrnחסר הוא איזה שהוא תזכור כתוב לדגם בתוך הסידרה , במילים אחרות … אם תשכח את שםrnהדגם ? לא תמצא אותו כתוב על הרמקול.

rnrnrnrn

נתונים טכנים
rnrn

Position – bookshelf/stand

rnrn

Ways – 2

rnrn

Drivers complement – 1 xrntweeter 1 x 17 cm (7") 17TD15

rnSensitivity 1W/1m – 89,5 dB

rnrn

Cross-over points – 3,000rnHz

rnrn

Frequency Response – 69-20,000 Hz

rnrn

Nominal impedance – 8rnohms

rnrn

Minimum impedance – 4,3rnohms

rnrn

Power handling – 75 W

rnrnrnrn

Peak power – 550 W

rnrnrnrn

קטע ראשון

הקטע הראשון במבחן ניכנס לקומפקט ואין שום שינוי , FRAGILE של ISAAC HAYES מוכן ומזומן , מהבס הראשון מורגש שמדובר ביחידה לא הדוקה במיוחדrnאך הבס מספיק משכנע ועמוק , קל מאוד להבין שמדובר בתוף רגל אמיתי , קולו של ISAAC נישמעrnחד מאוד ויחידת המיד בס יורה אותו החוצה באופן משכנע. הסנטר אימאג' חד אך אוסיף כי הואrnחד כתער ואם תניע את הראש תרגיש שהוא נעלם, הגיטרה החשמלית מצטרפת לחגיגה ורמתrnהפירוט טובה מאוד והטויטר מרגיש בטוח בתחום המיקרו דינמיקה והוא מעביר את תחושתrnהמיתרים היטב, גיטרת הבס מצטרפת ויחידת המיד בס מגלה יכולת דינמית מצויינת ,rnהרמקול מאוזן מאוד אם כי הטויטר מרגיש בקטע הזה לא מספיק מלא אך מהיר ודינמי באופןrnמשכנע , קולות הרקע נישמעים ברור ואפשר למקם את הלהקה בחלל החדר .

rnrnrnrn

קטע שני

rnrn

אבישי כהן מתוך התקליט האחרון העונה לשם CONTINU רצועהrnמספר 4 .

rnrn

הפסנתר נישמע אמיתי וטבעי ומצליח למלא את החלל בצליל לא ממכר , מקלותrnהשערות על תוף הסנר נישמעים מפורטים במיוחד , הרמקול מוציא החוצה את הצליליםrnבנעימות רבה ובעדינות , הקונטרבס מצטרף והרמקול מקבל אותו בברכה. הפרדת הצליליםrnטובה והבמה ברורה, אם כי חובה לשבת במרכז , משהו קצת חסר לי בתחום הגבוה וזה קצתrnמציק לי , אני מחכה בסבלנות ונהנה עד סולו הקונטרבס וכאן מתגלה חולשתו , הבס העמוקrnמעגל פינות , הקונטרבס נישמע קצת מרוח , ובתחום הנמוך הוא פשוט לא קיים , הרמקולrnהזה אינו יורד מספיק נמוך בכדי לתת את התחושה של בס אמיתי אלה קצת ליד , יחידתrnהמיד לעומת זאת מצויינת ודינמית להפליא.

rnrnrnrn

 

קטע שלישי

rnrn

CELLO CONCERTO – ELGAR + JACQUELIN DO PRE – OP.85 זהוrnקטע קלאסי,וכפי שכבר כתבתי לא פעם, אחד המורכבים והתובעניים שאני מכיר , הרמקול הזה יודע את העבודה שמדוברrnבלהרשים בתחום המיד , הצ'לו נישמע מלא ומפורט מאוד , הטויטר שהרגיש קצת חסר קודםrnלכן, מרגיש כאן מאוד מלא ועם זאת אורירי , כשהקטע מתפתח הרמקול פתח במה מרשימה ,rnעמוקה ורחבה ועם טיפה ריכוז התזמורת ממוקמת בחלל מולי , אני מתענג על התוצאה ומחכהrnלעליה , הנה היא הגיעה ויחד איתה הגיעהrnחולשתו … הבס אינו מצליח לגרום לי סיפוק , התחום הנמוך מרגיש קטן לעומת המידrnהבריא והטויטר שכאן הצליח לתת תוצאה טובה מאוד , אבל למרות שהוא אינו יורד נמוך,rnהרמקול נישאר דינמי לאורך כל העליה ואני מוכרח לציין שהוא בין היחידים שהצליחוrnלעשות זאת .

קטע רביעי

miss sin- lady's light ניכנסת לתמונהrn, המיד נישמע מלא וממלא את החלל בלי בעיה , אני מחכה לכניסה האמיתית והמפתיעה שלrnהבס עם כל הצלילים ות'אמת? קצת בחשש , קטע כזה זקוק ליחידת בס עמוקה ואחת כזו שתרדrnמספיק נמוך בכדי שנבחין בתחושה ה"מסיבתית" , לא היתבדתי … חסר עוד כמה הרצים למטהrnוזה ברור ומורגש , הרמקול אומנם דינמי ואינו מפחד אך אם היו לו כמה הרצים נמוךrnיותר הוא היה מרגיש הרבה יותר טוב בתחום המוסיקה הזה

rnrnrnrn

יתרונות

עיצוב מיוחד , מיד , איזון , טויטרrnנעים לאוזן , מיתוג , אינו רגיש למיקומים.

rnrnrnrn

חסרונות

בס , טויטר סלחני. rnrn

סיכום

rnrn

ה- ANTIGUA הוא רמקול מיוחד מאוד שהצליח להנעים את זמני ולהיות האחרוןrnהחביב , אין ספק שזהו רמקול מושקע ואיכותי , מה שהטריד אותי זה דווקה התחום הנמוךrnשלו ואני אוסיף שקבאס עשו רמקול כל כך טוב ולא חשבו לתת לו כמה הרצים למטה????rnלמה? לא חבל? למי שמחפש את הבס בבטן אני מציע לשלב לו סאב-וופר {אין מנוס} ואםrnיצליח להתאים בניהם הוא יקבל רמקול חלומי עם יחידת מיד שקשה מאוד להיתחרות בה ,rnיחידת הטויטר טובה מאוד, אומנם סלחנית אך לא מאבדת פרטים אלא מספקת באופן ברורrnומספק לחלוטין.

rnrn

בגדול, אני מאוד אהבתי את הרמקול והיתרון המוחץ שלו הוא שהוא אינו רגישrnלמיקומים , קרוב לקיר או רחוק ממנו הוא מנגן מצויין.

rnrnקבאס על המפה ובזה אין לי ספק !rnrn

ציונים

rnrn

במה – 8 {בתנאי שאתה יושב באמצע}

rnrn

דינמיות – 8.5 {דינמי מאוד מחזיק כל סוג מוסיקה}

rnrn

פירוט – 7.5 {אם היה יורד נמוך יותר היה מקבל 8.5 , הטויטר קצת סלחני}

rnrn

איזון – 8 {מאוזן מאוד והפרדת הצלילים טובה אך הטויטר קצת קצת קצת אחורה}

rnrn

גבוהים – 7 { הטויטר קצת קצת קצתrnאחורה}

rnrn

מיד – 9.5 {מיד בריא אנרגטי ומפורט מאוד}

rnrn

בס – 6.5 {חובה לשלב סאב … אני יודע שזה קשה}

rnrn

תמורה למחיר – 7.5

rnrnrnrn

 

מחיר: 4,300 ש"ח

הבדיקה בוצעה באדיבות אחוזת הסטריאו

לדיון על הרמקולים בפורום לחץ כאן

למידע על תנאי הבדיקה לחץ כאן


7:00
  /  
18.6.2007
  
כתב: נמר לוי

1