מבחן המדפיים הגדול: רמקול Triangle Titus

הרמקול העשירי שניכנס לחדר המבחנים הוא ה- Triangle בגירסת ה- Titus  

7:00
  /  
16.05.2007
  
כתב: נמר לוי, עריכה וצילום - LiorC

מי אנחנו ?

Triangle הינה יצרנית רמקולים צרפתית, מי שמכיר את היצרנית הזו אולי יודע שהרמקולים שלה מצטיינים בצליל פתוח, בהיר ומפורט במיוחד – מה שמאפיין את הרמקולים לאורך כל הסדרות, את היחידות היא מייצרת בעצמה תחת שמה.
האם כל הרזומה המפואר ישאיר את הרמקולים שלהם על המפה? מיד נגלה.

איכות בניה

ה- Titus הוא רמקול מדפי בינוני קטן במבנה מלבני מאורך ועשוי MDF, מלפנים הגריל מורחק מגוף הרמקול וניראה תלוי באוויר, עליו מתנוסס סמל החברה וצבע זהב, הגריל חושף מאחוריו יחידת מיד בס בקוטר 5 ורבע אינטש וטויטר חצי שופרי בצבע לבן פנינה יפיפה, מתחת ליחידת המיד בס ממוקם הפורט בקוטר יחסית גדול, מאחורי הרמקול אני מגלה את הטרמינלים – 4 במספר מצופים זהב (אפשרות ל- BI-WIRE).
הרמקול בנוי מצויין והוקדשה תשומת לב לפרטים, קל מאוד להתאהב במראהו.

נתונים טכנים

Sensitivity 90dB
Bandwidth (+-3dB) 60Hz-20kHz
Permissible Power 60Watt
Repetitive Peak Power 120Watt
Impedence 4-8Ohms
Bass Reflex 2 way6.5 Kg

הנחתי את הרמקול בעדינות על המעמד והשיר הראשון FRAGILE של ISAAC HAYES כבר מוכן בקומפקט.
מהצליל הראשון אפשר להבין שמדובר ביחידה קטנה מאוד, מכות תוף הרגל מפורטות באופן כזה שקצת קשה לתאר ואין אדם שיוכל להתכחש לעובדה שמדובר בתוף רגל אמיתי, אבל מה לעשות?
היחידה הקטנה אינה מסוגלת לתת בס עמוק, אבל מצד שני, אינני זוכר שאי פעם שמעתי תוף רגל כל כך אמיתי מרמקול, ISAAC מצטרף וכאן אני מגלה הפתעה… למרות היחידה הפצפונית המיד בשרני ובעל נוכחות, הטויטר והמיד מנגנים ביחד כמו שעון, רמת הפרטים לא פחות מראויה להערצה, כשהגיטרה הצטרפה ניתן היה לשמוע את פריטות מיתרי הגיטרה בהפרדה מוחלטת, גיטרת הבס מצטרפת והרמקול ניחן בדינמיות משביעת רצון אם כי אינו מרגש אותי במיוחד למרות שהוא ממלא את החלל ולמרות שהוא מפורט, חסר לו בשר ונמוכים וקצת קשה לי להשלים עם זה.

קטע שני

אבישי כהן מתוך התקליט האחרון העונה לשם CONTINU רצועה מספר 4.
הפסנתר פותח את היצירה וכמו שציינתי קודם, הרמקול הזה ממחיש הכל ומוציא החוצה ללא בושה, מקל השערות על תוף הסנר נישמע אמיתי ורמת הפירוט אדירה, הקונטרבס מנגן פראזות שטרם ידעתי על קיומן, הרמקול נעלם בחדר כאילו לא קיים והמוסיקה מגיעה אלי מכל הקיר הקידמי, בסולו הקונטרבס הצלחתי להבחין בעוד מספר פריטות שלא שמעתי קודם, הרמקול שמר על דינמיות מוחלטת (אומנם רזה מאוד) הטויטר הבהיר אינו מעייף (לעומת הטיטוס הישן אותו הכרתי טוב), הרמקול מנגן את היצירה הזו פשוט מושלם בתחום הטויטר, המיד, הבס ולא נמוך… אבל מי שמעוניין שהקונטרבס "יורגש אצלו בלב" לא בטוח יקבל את זה מהרמקול הזה. (קצת קריר).

קטע שלישי

Cello Concerto – ELGAR + Jacqueline Du Pre – OP.85 זהו קטע קלאסי אחד המורכבים והתובעניים שאני מכיר, וכאן קצת חששתי לשלומו של התינוק הקטן הזה. בהתחלת היצירה כמצופה אין לי מילים, הרמקול הזה פשוט מעביר הכל… הצ'לו נישמע מפורט אוורירי ומדוייק להפליא, אפשר ממש למקם את הסולנית בצד ימין של הבמה, כששאר הצ'לואים והכינורות מצטרפים אני אפילו מצליח לספור את הנגנים, הרמקול הזה מהיר באופן בילתי רגיל ומתגלה כמוכשר במיוחד בתחום המיקרו דינמיקה.
כאשר היצירה מתפתחת הגעתי למסקנה חד משמעית… רמקול קטן פשוט לא לוקח את היצירה הזו, הוא איבד את הכח אבל מה שיפה כאן זה שהוא עשה זאת באופן מדוייק, הטויטר ויחידת המיד בס איבדו את עצמם בדיוק באותו הרגע.
כאשר היצירה נירגעה חזר הטיטוס למסלול והשמיע צלילים ניפלאים.

קטע רביעי

miss sin- lady's light מגיעה מהמועדון ישר לביתי ומתחילה במסיבה, אבל נתקלה בבעיה קשה!! הרמקול מסרב לשתף איתה פעולה ומחרים את הסיגנון על הסף.
היחידה הקטנה הזו אומנם דינמית, והרמקול ממש לא נחנק וכח לא חסר לו… הבעיה טמונה במימדי היחידה הקטנה ובזה שבס נמוך הוא לא יודע להוציא, לכן הרמקול נישמע "קטנטן" במוסיקה אלקטרונית.

יתרונות

במה, פירוט, דינמיות, טויטר, מיד, מהירות, מיקרו דינמיקה, דיוק.

חסרונות

בס נמוך, עדיין טיפה בהיר, מוסיקה אלקטרונית.

סיכום

מעולם לא יחסתי חשיבות ל- Titus ותמיד ראיתי אותו כרמקול אחורי במערכת קולנוע ביתית קטנה, באמצע המבחן מצאתי את עצמי מתקשר לליאור (העורך) ושאלתי אותו מאיפה מגיעים כל הפרטים האלה? חברים! הקטנצ'יק הזה משמיע הכל (ראו הוזהרתם) הוא חושף כל פרט ופרט ובמהירות אדירה.
הוא מדוייק ומאוזן במיוחד ונישמע מצויין, הטויטר הפתיע אותי לטובה, ה- Titus הקודם אותו אני מכיר מקרוב הוא רמקול לא פחות מפורט אבל צרחני, הרמקול החדש כמעט הפך את עורו והפך את הצרחניות לאווריריות רעננה ולא מעייפת.
אבל מה לעשות? לא הכל ורוד כאן… מפני שהפירוט הזה והדיוק והמהירות הזו באים על חשבון הבס שהוא חסר לי מאוד והוא מבחינתי חלק מהריגוש המושלם.
אם היה לרמקול הזה בס דומיננטי יותר ועם יותר נוכחות הוא היה נספר בין הרמקולים הטובים שאני מכיר למחירו.

ציונים

במה – 9 (ענקית רחבה ומפתיעה)
דינמיות – 8.5 (קשה להאמין שיחידה כל כך קטנה מסוגלת לעשות את מה שהיא עושה)
פירוט – 10 (אני חושב שאין צליל שנימצא על הדיסק שלא תשמעו אותו דרכו)
איזון – 9 (יחידת המיד בס והטויטר יושבים ביחד כמו אחים תאומים)
גבוהים – 8.5 (מפורטים מהירים אך טיפה בהירים)
מיד – 9 (מהיר, מדוייק, מפורט, בשרני באופן מפתיע לגודלו)
בס – 6 (מי שמחפש להרעיד את הבית שישכח מזה)
תמורה למחיר – 8.5 (מי ששומע ג'אז וקלסי קליל יכול להוסיף לעצמו עוד 0.5 נקודות)

מחיר: 3,990 ש"ח

הבדיקה בוצעה באדיבות אודיו פידליטי

לדיון על הרמקולים בפורום לחץ כאן

למידע על תנאי הבדיקה לחץ כאן


7:00
  /  
16.5.2007
  
כתב: נמר לוי, עריכה וצילום - LiorC

1