מבחן המדפיים הגדול: רמקול B&W 602 S3

הרמקול הבא נעמד על הסטנד ומתכונן למבחן: והפעם B&W 602 S3

19:00
  /  
08.05.2007
  
כתב: נמר , עריכה וצילום - LiorC

מי אנחנו ?

B&W הינה יצרנית רמקולים אנגלית מפורסמת מאוד בעולם, הרמקולים שלהם הינם בין הרמקולים המשווקים ביותר ובסדרות הגבוהות נחשבים לנחשקים במיוחד בקרב חובבי הסטריאו, ליצרנית זו דגמים רבים שמחירם נע מאלפי שקלים בודדים ועד מאות אלפי שקלים לדגם הבכיר ביותר.

איכות בניה

ה- 602 הוא רמקול מדפי גדול מאוד, רחב וגבוה.

כאן באה ההפתעה הלא נעימה. הרמקול עשוי מחומר MDF דקיק ומשקלו מעיד על כך. חיבורי הקופסה ניראים לעין ואפילו צורמים לה. איכות הבניה לא מרשימה…

בצידו הקדמי של הרמקול תוספת כסופה בציפוי גומי בגימור חרוט ובחלקו האמצעי יושבת לה יחידת מיד בס קוולר זהובה בקוטר 7 אינטש. מעליה יחידת הטוויטר בקוטר 1 אינטש, מתחת ליחידת המיד בס יושב הפורט הקידמי כאשר הפלטה עליה נימצא מופרדת מחלקו העליון אך החיבור אינו איכותי ומתרחב מצד ימין לשמאל.חדי העין יבחינו בכך ואפילו יעדיפו להשאיר את הגריל.

בחלקו האחורי ניתן לראות את עובי עץ הרמקול והאמינו לי… הוא דק למדי, במרכז חלקו האחורי נימצאים הטרמינלים – 4 במספר ומוזהבים. (אפשרות ל- BI-WIRE). איכות הבניה רחוקה מלספק וקשה לי להתעלם ממנה. האם רמקול זה יעבור את המבחן? מיד נגלה.

נתונים טכנים

Description 2-way vented-box system
Dimensions Height: 490mm (19.3in)
Width: 236mm (9.3in)
Depth: 293mm (11.5in)
Net Weight 10.5kg / 23.1lb
Freq. Response 49Hz – 22kHz ± 3dB on reference axis
Freq. Range -6dB at 40Hz and 42kHz
Sensitivity 90dB spl (2.83V, 1m)
Normal Impedance 8 ohms (minimum 3.0 ohms)
Power Handling 25W – 120W into 8 ohms on unclipped programme
Drive Units Unit 1: 1x 25mm(1in) metal dome high-frequency
Unit 2: 1x 180mm (7in) woven Kevlar® cone bass/midrange
Unit 3:
Finish Cabinet: Black Ash or Sorrento (light oak) vinyl
Grille: Black Cloth
Dispersion Description: Within 2dB of response on reference axis
Horizontal: over 40° arc
Vertical: over 10° arc
Harmonic Distortion 2nd & 3rd harmonics <1% 60Hz – 20kHz (90dB spl, 1m)
Crossover Frequency 4kHz
Max. Recommended Cable Impedance 0.1 ohms

קטע ראשון מונח על מגש הקומפקט והוא כרגיל FRAGILE של ISAAC HAYES. מיד מרגישים כי יחידת המיד בס הגדולה יודעת לתת בס ומורגש שהרמקול דינמי מאוד. הבס אינו הדוק במיוחד ודי מרוח. ניסיתי למקם את הרמקול מחדש אך עדיין אינני מצליח לקבל הדיקות מספקת מיחידת המיד-בס.

קולו של ISAAC מצטרף, מרגישים שחסרה בשרניות במיד, הגיטרות מצטרפות גם הן והטויטר מנגן גבוה מידי לעומת יחידת המיד בס שמנגנת למטה מדי במורד הטונים. גיטרת הבס נישמעת היטב בנמוכים אך המיד הנמוך חסר, הרמקול אינו מאוזן והתיבה הדקיקה אינו עושה עימו חסד, הוא מרגיש בומי ולא מדוייק, קולות הרקע נישמעים באופן מספק בלבד ואינם מפורטים.

קטע שני

אבישי כהן מתוך התקליט האחרון העונה לשם CONTINU רצועה מספר 4.
הפסנתר נשמע מספק אך שוב המיד הנמוך אינו מספק במיוחד ומרגיש עצור, מקל השערות שמלטף את תוף הסנר נשמע גבוה ומגיע מהר מידי לעומת יחידת המיד בס שמאחרת, הבמה רחבה אך לא הצלחתי למקם את הלהקה בחלל הבמה.

בקטע הקונטרבס אני מבחין ביחידת מידבס דינמית במיוחד וכוחנית אך בומית ולא מאוזנת, הרמקול מעביר את כל מה שהוא יודע בהתאם למגבלותיו באופן סביר, שוב התיבה הדקיקה מצטרפת לחגיגה ומנגנת יחד עם הרמקול, רמת הפירוט מיחידת הטוויטר טובה מאוד אך מרגישה צרחנית ולא קשורה ליחידת המיד בס.

קטע שלישי

Cello Concerto – ELGAR + Jacqueline Du Pre – OP.85 זהו קטע קלאסי אחד המורכבים והתובעניים שאני מכיר, כאן ידעתי בפירוש שהקטע הזה לא ישפיע על הרמקול מבחינה דינמית אך לצערי הרמקול לא העביר לי את החוויה במלואה.

הצ'לו הבודד נישמע רק מלמעלה ומלמטה, אין אמצע מספק… הטוויטר המפורט שוב אינו משתלב עם יחידת המיד-בס. כאשר הצטרפו עוד כמה צ'לואים וכינורות (לפני העליה) הרמקול הראה את חולשתו בתחום המיקרו דינמיקה, הבס נישאר איטי והטוויטר מהיר – הכל יוצר רמקול שאינו מאוזן.

בקטע העליה הרמקול אינו משנה את עורו ונישאר דינמי לחלוטין – אינו מפחד כלל וכלל מקטעים תובעניים אך עדיין אינו עושה זאת באופן משכנע, את הלהקה לא הצלחתי למקם בחלל החדר למרות הבמה הרחבה. רמת הפירוט מהטויטר טובה מאוד אך שוב אינה קשורה ליחידת המיד בס מתחתיה והרמקול מרגיש קופסתי ואפילו קמתי להרגיש את בקצות אצבעותי והתיבה רוקדת ריקוד לירי יחד עם המוסיקה (מושפע מ"נולד לרקוד").

קטע רביעי

miss sin- lady's light הוא המבחן האולטימטיבי לרמקולים בומים, קופסתיים. העניין הוא שרמקול כזה גדול עם יחידה בריאה ועוצמתית וטויטר קצת צרחני אמור להעביר את תחושת המסיבתיות באופן משכנע מאוד. הרמקול הגדול הזה יודע לתת בס טוב כשמדובר במוסיקה אלקטרונית, הבס מרעיד את החלל ללא בעיה כלל, יחידת הטויטר המהירה עושה את העבודה למרות שהיא קדימה יותר, ואפשר לכבות את האור, לפזר עשן, תאורה ציבעונית, בירות וכמה חברים רעשניים והרמקול הזה ירקיד אתכם עד אור הבוקר ו/או עד שהשכנים יזמינו את המשטרה.

יתרונות

מוסיקה אלקטרונית, מותג, מרשים מאוד עם הגריל, טויטר, כח אדיר ודינמיות.

חסרונות

איזון, איכות בניה והרכבה, יחידת מיד בס איטית מהטויטר, מיד.

סיכום

האמת היא שציפיתי ליותר מיצרנית שכזו: הרמקול הזה מרגיש כאילו בנו אותו בכדי לסתום חור בקו המוצרים שלה. הגימור לא מספק ואף צורם לעין. היחידה הגדולה והכוחנית גורמת לתיבה לנגן ביחד עם הרמקול ללא הרף, בגלל העכבה הלא יציבה הרמקול הזה די קשה להנעה.

הרמקול מרגיש בומי אך מצויין במוסיקה אלקטרונית. למי שמעוניין להתחיל לשמוע מוסיקה מרמקול בעל מיצוב נחשב זהו רמקול מצויין. יותר מכל, תורם לו הסמל שמתנוסס בקדמתו, ולאו דווקא הצליל שבוקע ממנו. אני מעריך שההמונים יהנו ממנו, אבל אניני טעם יעדיפו אולי מודלים אחרים של החברה.

ציונים

במה – 6.5 (רחבה אך לא ברורה כלל)
דינמיות – 7 (מאוד דינמי בתחום הגבוה והנמוך מאוד, אך אין אמצע)
פירוט – 6.5 (טויטר מפורט ומהיר, יחידת מיד בס מפורטת רק בתחום הנמוך).
איזון – 6 (הטויטר מנגן גבוה, המיד בס נמוך מידי, אין בשרניות במיד)
גבוהים – 8 (מהירים ומפורטים מאוד, קצת צרחניים)
מיד – 6 (במיד הגבוה הוא עושה את העבודה אך שזה מגיע לבשרניות במיד הנמוך הוא נופל).
בס – 7.5 (אינו הדוק במיוחד, קצת מרוח אך עוצמתי ודינמי מאוד).
תמורה למחיר – 7

מחיר: 3,890 ש"ח

הבדיקה בוצעה באדיבות טופ אודיו

לדיון על הרמקולים בפורום לחץ כאן

למידע על תנאי הבדיקה לחץ כאן


19:00
  /  
8.5.2007
  
כתב: נמר , עריכה וצילום - LiorC

1