מבחן המדפיים הגדול: רמקול QUAD L11

הפעם בחרתי בנציג נוסף מממלכת בריטניה הגדולה: הנסיך הקטן QUAD 11L.

7:00
  /  
25.04.2007
  
כתב - נמר לוי , עריכה וצילום - LiorC

מי אנחנו ?

QUAD היא חברת רמקולים אנגלית וותיקה, סידרת ה-L היא סידרת הכניסה לעולם הסטריאו של QUAD.
ה-L11 הוא רמקול מדפי בגודל קטן והוא פותח את הסידרה הנהדרת הזו.

איכות בניה

כמו שאמרתי בעבר על אחיו הגדול, עיצוב שמרני היא מילת המפתח כשמדובר במדפיים של QUAD, ה- QUAD 11L הינו רמקול מדפי בגודל קטן מלבני עשוי מעץ MDF בגימור שחור פיאנו, מאחוריו שני פורטים קטנים שממוקים אחד מתחת לשני, בחלקו
התחתון של הרמקול 4 טרמינלים מוזהבים (אפשרות ל- BI-WIRE) תיבת הרמקול מסיבית ואיכותית, בתחתית הרמקול ישנה תוספת גובה קטנה גם היא מעץ בצבע הרמקול אשר תפקידה אינו ידוע לי, אך אני סבור ובטוח שישנה סיבה מוצדקת להמצאו שם למרות שכמו שאמרתי על אחיו הגדול זה קצת פוגע בעיצוב . בקדמת הרמקול ישנה יחידת מיד בס 5 אינטש ומעליו הטויטר, קידמת הרמקול מכוסה בגריל שחור שעליו מתנוסס השם QUAD בצבע מוזהב.

נתונים טכנים

Type 2 Way
Bass driver 5
Mid driver N/A
Tweeter 1
Recommended Amplifier Power 30-150W
Nominal Impedance 6 Ohms(suitable for use with 8ohm min load amplifiers)
Sensitivity 86dB
Frequency Range(-6dB) 45Hz to 24kHz
HF Limit 43kHz
Crossover Frequency 2.2kHz
Size(h x w x d) 325 x 190 x 243mm

כרגיל מיקמתי את הרמקולים על הסטנד והיתיישבתי בנקודת ההאזנה שלי בצפיה גדולה,(אחיו הגדול הציב לו רף גבוה),
FRAGILE בגירסה של ISAAC HAYES שהוא הרצועה השלישית בתקליטור אך ההקדמה שלו היא מהרצועה הראשונה.
מתחיל לנגן במכות תוף הרגל ואני מיד מבחין שמדובר ברמקול בעל בס רזה למדי אך הדוק להפליא ומהיר ומפורט במיוחד, קולו של ISAAC HAYES נישמע חם ומדוייק ומגיע בול מהמרכז אך הנפח חסר קצת בתחום הנמוך.
בהמשך מצטרפת גיטרה חשמלית גיטרה בס וסינטיסייזר, היתרון של היחידה הקטנה הזו בה לידי ביטוי בתחום המיקרו דינמיקה ובהעברת ניואנסים קטנים (כמו למשל פריטה על מיתר הגיטרה) מאוד בולט, גיטרת הבס נישמעת אומנם קצת רזה אך בהחלט מפורטת והרמקול מאוזן מאוד.
הבמה לא פחות ממדהימה ואפשר בקלות למקם את הלהקה בחלל שבין הרמקולים, הטויטר ויחידת המיד בס מנגנים ביחד באופן אבסולוטי והסנטר חלומי.
זמרות הלוי נישמעות היטב ורמת הפירוט מצויינת אך כמו אחיו הגדול הרמקול הזה שומר על הגחלת והנימוס האנגלי מורגש כאן בזה שהרמקול אינו מציק באוזן, אינו תוקף אלה מנגן בחלל החדר ומגיע אלי בעדינות מענגת במיוחד, אך יש לציין שלהבדיל מאחיו הגדול הוא חד יותר בתחום הגבוה. למרות שהרמקול נתן תחושה שבתחום הבס הוא מתעייף יחד עם התפתחות הקטע אך צריך להתרכז בכדי להבחין בזאת. בשמיעה לא מרוכזת ממש קשה להבחין בזה.

קטע שני

אבישי כהן מתוך התקליט האחרון העונה לשם CONTINU רצועה מספר 4.
הפסנתר נישמע ברור וטיבעי והסנר המוכה במקל השערות נישמע מפורט ואוורירי במיוחד, יחידת המיד בס והטויטר מאוזנים להפליא והקונטרבס ברקע נישמע קצת רזה אך ברור והדוק, באמצע הדקה השניה ניכנס סולו הקונטרבס שנשמע טוב מאוד, ברור ומאוד קל להבין את הפראזות עם יחידת המיד בס מהירה מאוד ודינמית להפליא אך שוב חסר לי קצת משקל, רמת הפירוט מצויינת ומפתיעה, הרמקול נישמע טיבעי ויחסית ליחידה המינאטורית הוא ממלא את החלל ללא כל בעיה והחוויה מהנה במיוחד. יחידת המיד בס הקטנה מוכיחה לי שהיא לא יורדת נמוך אבל את מה שהיא מצליחה לעשות היא עושה פשוט מעולה.

קטע שלישי

Cello Concerto – ELGAR + Jacqueline Du Pre – OP.85 זהו קטע קלאסי אחד המורכבים והתובעניים שאני מכיר, הצ'לו נישמע מצויין ובשרני,בדיוק כמו שהרגשתי עם אחיו הגדול אפשר להרגיש את קשת השערות מתהלכות בין המיתרים בדיוק ויחידת המיד בס מעבירה את התחושה הזו בקלות רבה, בהמשך מצטרפים נגני צ'לו נוספים והרמקול נישאר מאוזן ומפורט ומצליח להפריד אותם אחד מהשני וליצור בפני תמונה יפה מאוד של מיקום הנגנים, כאשר היצירה התחילה להיתפתח גיליתי חולשה ברורה מצד יחידת המיד בס, הרמקול נחנק וניכנע ליצירה, הבס איבד מהדנמיות שלו לחלוטין והרמקול הפך מאנגלי מנומס לילד צרחני, כמובן שזהו קטע שהפיל הרבה לפניו ואני משער שגם הרבה אחריו אך אין ספק שתזמורות גדולות אינן מטיבות עימו . בסך הכל לפי מה שאני שומע הוא יצליח ללא כל בעיה להעביר חוויה בילתי נישכחת במוסיקה קלאסית קלילה.

קטע רביעי

miss sin- lady's light
יחידת המיד בס הקטנטנה אינה מסוגלת להפיק את הבס הראוי בכדי להעביר תחושה אנרגטית וממש לא הרגשתי שבא לי לרקוד והתנועה שמצאתי את עצמי עושה היא להוריד ווליום לפני שהרמקול יחנק לגמרי, זהו להיט מועדונים שכולל בתוכו גם ווקל וגם צלילים מודרנים, טוב … אין ספק שזה לא בשבילו הוא נכנע מהר ולא באשמתו,, הרמקול הזה לא אוהב את המוסיקה הזו כלל וכלל ועדיף אפילו להימנע ממנה כאשר הרמקול הזה מעורב בהאזנה.

יתרונות

אורירי ומהיר מאוד, רמת פירוט מצויינת ניטרליות והפרדת צלילים טובה מאוד, הטויטר ויחידת המיד בס מאוזנים באופן בלתי רגיל, איכות בניה טובה מאוד.

חסרונות

נכנע בקטעים תובעניים, עיצוב, אינו מתאים לכל סיגנונות המוסיקה, יחידת המיד בס רזה מידי, חלש מאוד בתחום הנמוך.

סיכום

ה-QUAD 11L הוא רמקול קטן ומצויין לחובבי המוסיקה הקאמרית והג'אז העדין, הוא יודע לרגש ולהעביר את ההופעה בהרכב קטן לסלון ללא כל בעיה, הוא מדוייק יותר והרבה יותר ממה שחשבתי ואפקט הסנטר שקיבלתי ממנו היה פשוט מדהים, למרות המימדים הצנועים (מאוד) הוא מצליח למלא בצלילים נהדרים את החלל ללא כל בעיה אך נלחץ מהר מידי ממוסיקה תובענית במקצת.

ציונים

במה – 9 (במה עמוקה ורחבה, קל מאוד למקם את הלהקה, סנטר מדהים)
דינמיות – 7 (בקטעים תובעניים הרמקול מאבד את עצמו לחלוטין, אך במוסיקה קלה הוא דינמי ומהיר מאוד)
פירוט – 9 (שומעים פרטים בטונות)
איזון – 8.5 (מאוד מאוזן, הטויטר ויחידת המיד בס מתאימים כמו כפפה ליד)
גבוהים – 9 (טויטר מפורט מהיר ונעים לאוזן)
מיד – 8 (אינו בשרני במיוחד אך מפורט צלול וחמים)
בס – 7 (הדוק ורזה, לא יורד נמוך אך את מה שהוא מצליח לעשות הוא עושה מצויין, נלחץ בקטעים תובעניים)
תמורה למחיר – 8.5

מחיר: 3,050 ש"ח

הבדיקה בוצעה באדיבות SG

לדיון על הרמקולים בפורום לחץ כאן

למידע על תנאי הבדיקה לחץ כאן


7:00
  /  
25.4.2007
  
כתב - נמר לוי , עריכה וצילום - LiorC

1