מבחן המדפיים הגדול: רמקול B&W MC1

קטן מאוד אך עם בס גדול, מפתיע בתחומים מסויימים אך פחות מרשים באחרים, זהו ה-B&W MC1


מי אנחנו ?

B&W הינה יצרנית רמקולים אנגלית נחשבת מאוד בעולם, הרמקולים שלהם הם אולי הרמקולים המשווקים ביותר ובסדרות הגבוהות נחשבים לנחשקים מאוד בקרב חובבי הסטריאו, ליצרנית זו דגמים רבים שמחירם נע מאלפי שקלים בודדים ועד מאות אלפי שקלים לדגם הבכיר ביותר.

איכות בניה

ה- MC1 הוא רמקול מדפי קטנטן (אולי הקטן ביותר שאני מכיר) עשוי מחומר MDF כבד ומסיבי מאוד בצבע חום כהה – מחמיא מאוד.
בחלקו הקדמי של הרמקול נימצא הגריל הממוגנט אל הרמקול. כשהוסר התגלו לפני שתי יחידות: המיד-בס בקוטר 5 ורבע אינטש עשויה קוולר בצבע זהוב ומעליה טוויטר בתוך מעטה אלומיניום, בחלקו האחורי מצאתי תוספת פלסטיק אשר מתמזגת עם העץ ובה 4 טרמינלים (אפשרות ל- BI-WIRE), מעליה נמצא הפורט הגדול יחסית לגודל התיבה.
איכות הבניה טובה מאוד, הרמקול מרשים לגודלו ותשומת הלב לפרטים הקטנים מורגשת מאוד.

נתונים טכנים

Description 2-way vented-box system Dimensions Height: 280mm (11 in)
Width: 165mm (6.5 in)
Depth: 276mm (10.9 in) including grille and terminals
Net Weight 6.7kg (14.7 lb)
Freq. Response 55Hz – 22kHz ±3dB on reference axis
Freq. Range -6dB at 45Hz and 50kHz
Sensitivity 84dB spl (2.83V, 1m)
Normal Impedance 8 ohms (minimum 5.1 ohms)
Power Handling 30W – 100W into 8 ohms on unclipped programme
Drive Units Unit 1: 1x 25mm (1 in) aluminium dome high-frequency
Unit 2: 1x 130mm (5 in) woven Kevlar® cone bass / midrange
Finish Cabinet: Real wood veneers
Wenge
Maple
Rosenut
Grille: Black or Dark grey cloth

קטע ראשון ניכנס לקומפקט וכרגיל כמו בפעמים הקודמות FRAGILE של ISAAC HAYES.
מיד עם מכת התוף רגל הראשונה אני מרגיש שמדובר ברמקול חם ועמוק מאוד יחסית ליחידה הפיצפונית והדינמיות חוגגת, הרמקול יחסית מאוזן.
קולו של ISAAC מצטרף וכאן חולשה קטנה אך לא מטרידה במיוחד: הרמקול אינו יורה קדימה בתחום המיד, מרגיש עצור ולא מצליח למלא את החדר, הגיטרה חשמלית נשמעת קטנה אך מפורטת ורמת המיקרו דינמיקה טובה אך לא מצויינת.
מה שקצת הפתיע אותי הוא שהיחידה הקטנה הזו אינה מהירה במיוחד והדגש על הבס מורגש וקצת מכסה על המיד.
הרמקול נעלם בשניות וזו השלכה של המיד שאינו יורה עלייך ונשאר קצת מאחור.
אוסיף שזהו אחד הרמקולים הקשים להנעה שניתקלתי בהם, הבמה רחבה אך אינה עמוקה במיוחד. קולות הרקע נישמעים מאחור, רמת הפירוט טובה מאוד והדינמיות של הרמקול הזה מפתיעה.

קטע שני

אבישי כהן מתוך התקליט האחרון העונה לשם CONTINU רצועה מספר 4.
הפסנתר מרגיש אמיתי וטיבעי אך קצת כהה ויבש, מקלות השערות על תוף הסנר מפורטות אך הטוויטר מרגיש טיפה חלש ואינו מהיר במיוחד, הקונטרבס נישמע קצת בולט מבעד לשאר הכלים מה שמעיד על דגש בתחום הבס בכדי לכסות על תחום המיד הלא מזהירשל הרמקול.
אפשר למקם את הלהקה בחדר אך יש להתרכז בכדי לעשות זאת באופן ברור, בסולו הקונטרבס מורגש כי הבס משתלט על הכל, היחידה מתברברת לחלוטין ומאוד קשה לשמוע את הסולו בשלמותו, הרמקול מרגיש מאוד מפוצה על ידי הבס ויחידת המיד-בס משאירה את המיד והמיד הגבוה קצת מאחור.

קטע שלישי

Cello Concerto – ELGAR + Jacqueline Du Pre – OP.85 זהו קטע קלאסי אחד המורכבים והתובעניים שאני מכיר לכן הוא מהווה איום על הקטנצ'יק הזה ומאוד מעניין אותי אם הוא יצליח לשמור על דינמיות מספקת.
הקטע מתחיל והצ'לו נישמע ברור אך לא חד מספיק, הגעתי למסקנה שכל עוד מדובר בכלי אחד המיד עושה את העבודה אך כאשר מלחיצים אותו בכלים הוא "מתעצבן" ומבקש עזרה מהבס, זה מה שקרה כאן: צ'לו לבד נישמע נהדר, צ'לו + חבר נשמע בסדר עם הרבה בס.
הקטע מתפתח והמיד הולך אחורה, הטוויטר האיטי אינו מצליח להעביר את האווירה של תזמורת ומערבב את הכלים ביחד, הפרדת הצלילים אינה מספקת במיוחד אך לזכותו יאמר שקשה מאוד לעמוד מול הקטע הזה.
בקטע העליה הרמקול מתברבר ואינו מסוגל לעמוד בכל התזמורת, מה שיפה כאן זו הבחירה של הרמקול להוריד כלים שלא כל כך "בא לו עליהם". בקטעים תובעניים הוא מאבד את הדינמיקה ואת הפירוט.
בגלל הסיבה הזו היה מאוד קשה למקם את הלהקה בחלל החדר אך עדיין אגן עליו ואגיד שהוא מאוד קשה להנעה, ויכול להיות שה-60 וואט של ה"אודיולאב" מקשים עליו במיוחד.

קטע רביעי

miss sin- lady's light.
טוב… מה אני יכול כבר לצפות מרמקול פיצי עם יחידה של 5 ורבע אינטש?
כן כן חבר'ה תצפו תצפו כי הוא ממש לא פראייר בתחום האלקטרוני, הפיצפון הזה הוא אחד הרמקולים הכי מפתיעים שניתקלתי בהם בתחום הזה !
אם הייתם שואלים אותי אם הוא יצליח, הייתי עונה שהוא יתעלף במכת הבס הראשונה, אך כאן לא רק שהוא לא התעלף אלא הפגין אומץ ובריאות ונחישות שטרם שמעתי מיחידה כזו קטנה, הבס עמוק מאוד ודינמי במיוחד, הטוויטר והמיד שלא יורים לפנים משפרים את האווירה עוד יותר ופעם ראשונה שאני מסתכל על תיבה קטנה ולא מאמין שזה יוצא ממנה.
התלהבתי והופתעתי לראות שגם קטנים כאלה מסוגלים להשמע טוב כל כך במוסיקת מועדונים.

יתרונות

איכות בניה, בס עמוק ומרשים, נעים לאוזן, קטן ו"פרקטי", מיתוג, יחסית לגודלו מאוד דינמי.

חסרונות

מיד, טוויטר איטי וחלש, קשה מאוד להנעה, מתקשה בקטעים תובעניים, לא מאוזן במיוחד.

סיכום

זה אחד הסיכומים הקשים ביותר שנאלצתי להתמודד איתם. מדוע ?
הרמקול הזה מפתיע לטובה לגודלו: הוא דינמי, בעל בס עמוק ומרשים במיוחד, לדאבוני חסר לו פירוט ואיזון, הדגש על הבס השפיע לרעה על המיד והוא מרגיש עצור וקצת נוטה לאחור, הטוויטר נשמע חלשלוש ואיטי והרמקול לא הצליח למלא את חלל הסלון באופן משכנע.
אבל… וזה אבל גדול.
אם תראו איך הוא ניראה לא תאמינו שהוא יצליח לעשות חצי ממה שהוא עשה כאן, והסיבה שאני מתקשה כאן נעוצה בדיוק בעובדה זו שמספקת גורם הפתעה.
מומלץ להקשיב לו ולו בשביל להאמין כמה בס ואיזה עומק ניתן להוציא מתיבה ויחידה כל כך קטנה.
חשוב לציין שהוא היה קטן עבור הסלון שלי. לחדר? הוא מצויין!

ציונים

במה – 7 (רחבה אך לא עמוקה כלל, לא ממלא את החלל אצלי)
דינמיות – 8 (יחסית לגודלו הוא דינמי מאוד ואפילו מפתיע).
פירוט – 6 (אינו מפורט במיוחד בתחום המיד והגבוהים, הבס מפורט)
איזון – 6 (יחידת הטוויטר מאחור יחד עם המיד והבס קדימה)
גבוהים – 6 (חלשים ולא מהירים)
מיד – 6 (מאחור ועצור מידי)
בס – 7 (דומיננטי, עמוק מאוד, דינמי ויחסית הדוק)
תמורה למחיר – 7 (בהתייחס לחדר ולא לסלון)

מחיר: 5,690 ש"ח

הבדיקה בוצעה באדיבות טופ אודיו

לדיון על הרמקולים בפורום לחץ כאן

למידע על תנאי הבדיקה לחץ כאן


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל באמצעותם.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

7:00
  /  
20.04.2007
  
כתב- נמר לוי, עריכה וצילום - LiorC

1