הגודל הוא הקובע – סקירת CDP של חברת ברנדסן

רבים מאיתנו תוהים מהו הרכיב החשוב ביותר בסטאפ ?.רבים שואלים את השאלה מהו הרכיב שכדאי לרכוש קודם ?מהו הרכיב בעל ...

7:00
  /  
17.03.2007
  
הסקירה בוצעה ע"י Eyal_W ונערכה ע"י מרטין סבג.

סדרת השאלות שהבאתי לפניכם מהווה הקדמה ל"האני המאמין שלי" והוא שהמקור הוא רכיב מרכזי ואולי החשוב ביותר .
זהו הרכיב אשר הסיגנל במוצא שלו הוא הנמוך ביותר בין רכיבי הסטאפ (אם לא לוקחים בחשבון פטיפון) , זהו הרכיב שבעצם דוחף את הביטים לפרה , לאינטגרייטד ומשם הוא (הסגינל ) עובר דרך רכיבים אלקטרונים שונים , פילטרים וכו.

הפעם בחרתי לסקור CDP של חברת ברנדסן הגרמנית .

החברה והאיש

חברת ברנדסן הינה יצרנית ציוד אודיו high-end מעל ל 15 שנה.
הליין שלה כולל מוצרי הגברה, קדם מגברים , נגני CDP , ופונו סטייג' .
החברה בונה את המכשירים בעבודת יד מושקעת ואיכותית כאשר המוטו הוא "בניית מכשיר איכותי המעביר ומספק ללקוח מוסיקה באופן הטוב ביותר ובטבעיות".
Sven Berendsen, שהיה בילדותו נגן פסנתר ופיתח לעצמו אוזן מוסיקלית ואף ראוי לציין שבשלב מאוחר יותר הוא גם היה נגן גיטרה, הקים את החברה.
Sven האזין למוסיקה במערכת של הוריו, אך לא היה מרוצה ולכן החליט ללכת על פרויקט שיפור הרמקולים, איני יודע כיצד הלך לו ה DIY הזה (יתכן שכבר בשלב מוקדם האבא ביצע DIY על ישבנו  ), אך בסופו של דבר הוא הבין שעדיף לשפר ולבנות רכיבים אלקטרוניים ובכך להשיג תוצאה טובה יותר.
במהלך הכשרתו הבין ששינוי רכיבים אלקטרוניים יכול להעצים את החוויה ולשפר את התוצאה גם, אך כנראה הבין שהאתגר אינו פשוט כלל וכנראה העסק מורכב .
וכך, לאחר שבנה את האב הטיפוס הראשון והשווה אותו לציוד high-end אחרים וקיבל פידבקים טובים הבין כי הוא יכול לפתוח לעצמו חברה יצרנית וכך נוסדה לה חברת ברנדסן .

את המכשיר אני מכיר לא מעט זמן ואף יש לי ניסיון עם לא מעט שעות בהאזנה שלו בהרכבים שונים, כגון מערכת שלמה של חברת ברנדסן הכוללת קדם ומגבר כוח . כמו כן התנסיתי אף בשילוב של המכשיר בסטאפים שונים מבוססי מנורות .
בכל פעם היתה לי הרגשה שמדובר במכשיר ניפלא.
לקח לי לא מעט זמן, אך לכשמצאתי את הזמן הפנוי הראשון, החלטתי לבצע את הבדיקה על הסטאפ שלי שכולל:

מגבר סטראו משולב MYRYAD Z-140
נגן ROTEL RCD02
רמקולים LivingVoice Auditorium II
כבלים: VDH , AR ,JPS.

 

המכשיר הנבדק הינו CD-Player CDP I Special Edition

 

THD+Noise 1 kHz, 0 dB: <0.0019%
Linearity <10 Hz-20 kHz: +0.1 dBr, -1.1 dBr
Output voltage 1kHz, 0 dB: 3.8 V
Digital Output: S/P-Dif via BNC-socket
Display: LED-Display, red
Transformers: 2x30VA
Remote control function: Yes, all functions;
Handset included
D/A converter: Delta-Sigma-converter
Reconstruction filter: Purely passive
Output driver configuration: Single-ended class A
Output impedance: 56Ohm
Minimal load: >1 kOhm, <450 pF
Power consumption: 15W
Measurements: 445 x 330 x 105mm
Weight: 11 kg

מבנה המכשיר
מהרמת המכשיר ניתן היה להבין שמדובר במכשיר לא קל, מדובר ב-11 ק"ג. כן ,כן 11 ק"ג ולהזכירכם מדובר ב-CDP .
ע"מ להדגיש את נושא המשקל, אתן דוגמא של מספר מכשירים שע"פ רוב לא תמצאו חילוקי דעות בנושא איכות בניית המכשיר .
Esoteric SZ-1 – משקל של 8.5 ק"ג
Krell DVD Standard1 – משקל של 8.5 ק"ג

נכון שאין הדבר מעיד על תוצאות הסאונד אך לחלוטין זה מעיד על השקעה בשלדת המכשיר ובספק הכוח .

המכשיר מגיע עם מתג ON|OFF בגב המכשיר, כניסה אנאלוגיות וכניסה דיגיטלית (יכול לשמש כ-DAC) .
סט כפתורים בפאנל הקידמי בצבע כסף.
שלט מעוצב עשוי פלסטיק (הייתי מצפה לשלט בדיוק כפי שהוא כיום אך מחומרים בעלי יותר משקל , הפלסטיק משרה חוויה "זולה" משהו).

עם הדלקת המכשיר, עולה הצג בצבע אדום, בשונה מהטרנד היום, אשר לרוב הוא כחול זוהר.
המכשיר בעל חזות חלקה המקנה תחושה של ביטחון.

לחיצה על כפתור ה-TRAY ופתיחת הדלת מעידה על אלגנטיות משהו , הפקודה נשלחה הדלת נפתחת ו……..

האזנה

רשימת האזנה כללה :

CHICK COREA – EYE OF THE BEHOLDER
BAHAR – LIVE UNDER THE SKY
ALEN CARON – CALL ME AL!
MILE DAVIS -AMANDLA
DIRE STRAITS – SULTANS OF SWING בגרסת ה HDCD.

 

הדיסק הראשון CHICK COREA – EYE OF THE BEHOLDER:
הקטע הראשון הינו קטע המכיל מגוון רחב של כלים המבצעים את הפתיחה של אחת היצירות המדהימות לטעמי , הדיסק הזה ובכלל סידרת האלקטרית אהובה עלי מאוד.
התמונה שהתקבלה פערה את פי , ואוו איזה נפח , מאיפה זה בא ?!
החזרתי את הקטע אחורה, ע"מ לראות אולי אני הוזה , לא!, באמת מדובר במשהו שלא קיים בסטאפ שלי , גודל , גודל , גודל של פרזנטציה.
הבמה שנפתחה, מיקום הנגנים, פשוט לא להאמין .
אין כל ספק שמדובר במכשיר מיוחד.
המשכתי להאזין לאלבום , רציתי להתרשם מפרמטרים נוספים כגון דינאמיות שבלעדיה לא יהיה לי מה לעשות עם 500 דיסקי Fusion..
CHICK COREA – נכנס בקטע 5 עם פסנתר ומבצע פתיחה, לאחר מכן נכנס קטע שנישמע כמו חליל צד מסונטז (אני מניח שבאמת מדובר בסינטי ). DAVE WECKL החליט לקפוץ אלי לסלון, ה-Base Drum נישמע גדול, בעל נפח ועומק. פשוט תענוג.
בשלב הזה הפסקתי לכתוב והאזנתי עד לסוף האלבום.

אני חייב לציין כי באמת מדובר בחוויה מרגשת .

רמת הפירוט אינה שונה, או לפחות כך הרגשתי בין הברנדסן לבין ה- ROTEL RCD02 שלי, אך באותה הנשימה אני יכול להגיד כי לקבל את רמת הפירוט הזו עם הדינאמיות המתבקשת, בנפח כזה, עדיין לא יצא לי לשמוע בסטאפ שלי.
ה- CD הזה עושה את מה שהרוטל מציע רק הרבה יותר גדול – אהבתי!

במהלך השנה החולפת ביקרו אצלי מספר יבואנים, עם CDP שונים, אך עדיין לא יצא לי לשמוע מתחרה ממש מתאים לרוטל.
הסינרגיה, בין רכיבי המערכת שלי לרוטל, תמיד הפתיעה אותי ותאמינו לי גם כמה יבואנים שמאוד הופתעו למול הציוד שהביאו שעלה יותר מהרוטל בכמה סידרי גודל.
חלק מה-CDP שביקרו בביתי בשנה החולפת, הביאו עימם תכונה "חדשה" או "נוספת", אך תמיד על חשבון משהו אחר, כגון בשרניות על חשבון הפירוט וכו' …. רובם נפלו למול הדינאמיות והפירוט של הרוטל הצנוע שלי.

הדיסק השני MILE DAVIS -AMANDLA
מערכת שצריכה להעביר חווית כלי נשיפה יכולה להיות ממש בצרות , הצליל נידרש להיות נקי , לא צורמני. גם כאן הברנדסן התגלה כאריה.
סיפק את הדינאמיות הנדרשת ,הצליל הנקי, רמת פרוט אדירה וגודל …. (אה, כבר כתבתי את זה !)
הרבה גודל, הרבה נפח.

ALEN CARON – CALL ME AL!

אלן, יוצא להקת UZEB, אחד הבסיסטים המעניינים ביותר עם יכולת נגינה מדהימה על באס.
הבסיסט הזה יודע לייצר את הקצב ולגרום לכל שאר הנגנים לרוץ אחריו.
הבאס נישמע נקי בעל הפאנצ'יות הנדרשת, שוב ה-CDP הזה מראה את היכולת שלו בתחום הדינאמי ו…… כמעט שכחתי משהו ……. גודל גודל …… איזה יופי .

 

DIRE STRAITS – SULTANS OF SWING בגרסת ה HDCD.

האלבום הזה נבחר במטרה לבדוק האם יהיה הבדל בין הברנדסן, חסר התמיכה בHDCD , לבין הרוטל בעל יכולת פיענוח הפורמט.
מה אגיד ומה אספר? …. הברנדסן ממשיך בשלו כמו פנתר ….. (סליחה ליתר דיוק כמו נמר :-))

הכנסתי את הדיסק לרוטל מיד נדלקה נורה כחולה נוספת המציינת קריאה וזיהוי CD HDCD ובמילה אחת אני אסכם את התוצאה …….ברנדסן .

סיכום

ללא ספק זה אחד המכשירים המהנים ביותר שביקרו בביתי.
כל דקה בחברתו הייתה חוויה עוצרת נשימה.
ללא ספק מדובר ב-CDP בליגה אחרת, עם יכולת דינאמית, ניקיון, נפח, סדר ובמה, שלא התקבלו בשאר המכשירים שביקרו בסלוני.
אופס שכחתי שוב… הגודל …. אני מקווה שתצליחו לדמיין כיצד מארק , צ'יק, אל , ומיילס נשמעים כשהם עומדים בסלון מולך ומנגנים את היצרות המדהימות. כל זה מבלי לשלוח מטוס לארה"ב.

בפתיחת המאמר תארתי את ה"אני מאמין שלי " אכן CDP יכול לשנות את התוצאה הסופית .
הינה ההוכחה (בשבילי לפחות) ל"אני המאמין שלי " .
לברנדסן הזה יש DRIVE מדהים והוא הצליח להדהים אותי לאורך עשרות הדיסקים שלהם האזנתי (ברגעים אלו ממש אני מאזין לאלבום האחרון של אבישי כהן ).
החסרון שמצאתי כשהאזנתי שיהיה קשה מאוד להגיע לאותה התוצאה בהופעה חיה.

כפי שכתבתי אני די מרוצה מהתוצאה עם הרוטל, אך הרוטל הוא כמו הופעה אינטימית בפאב בהרצליה לעומת הברנדסן הזה שמצליח להיות הופעה בקיסריה .

בנימה זו אוכל להגיד שמצאתי קנדידט נוסף לרשימת ה-CDP שאהבתי. מה שמוזר שאת התוצאה הזו קבלתי עד היום עם CDP שעלו פי 2 ויותר ממנו .
הוא לדעתי מועמד רציני וראוי לקבוצת נגנים של עד 10000$.

בניה – 8 (חבל שהוא לא כסוף )
שלט – 8 עיצוב מרשים , חומרים לא כל כך.
סאונד – 9 (כי פשוט לא יפה לרשום 10)
קלות תפעול – 8 (הכפתורים במכשיר בעלי רגישות יתר )
עלות:
גירסת SE, מחיר 12,600 ש"ח
גירסת CDP-1, מחיר 8,950 ש"ח

הבדיקה בוצעה באדיבות ava

להמשך דיון על הכתבה לחץ כאן


7:00
  /  
17.3.2007
  
הסקירה בוצעה ע"י Eyal_W ונערכה ע"י מרטין סבג.

1