מבחן המדפיים הגדול: רמקול QUAD 12L

הרמקול הראשון שאותו בחרתי לבחון מתוך מלאי המדפיים שברשותי הוא ה- QUAD 12LQUAD הינה חברת רמקולים אנגלית וותיקה, סידרת ה-L מהווה ...

7:00
  /  
26.02.2007
  
כתיבה - נמר, עריכה וצילום - LiorC

איכות בניה

ידידנו האנגלים ידועים בשמרנותם במיוחד כשזה מגיע לעיצוב: ה-QUAD 12L הינו רמקול מדפי בגודל בינוני מלבני עשוי מעץ בגימור שחור פיאנו (מבריק), באחוריו שני פורטים קטנים שממוקמים האחד מתחת לשני, בחלקו האחורי-התחתון נמצאים 4 טרמינלים מוזהבים (אפשרות ל- BI-WIRE).
תיבת הרמקול מסיבית ואיכותית עם תשומת לב בגימור הפרטים הקטנים, בתחתית הרמקול ישנה תוספת גובה קטנה גם היא מעץ בצבע הרמקול אשר תפקידה אינו ידוע לי, אך אני סבור ובטוח שישנה סיבה מוצדקת להמצאותה שם למרות שלטעמיי הדבר פוגע במעט במראה הרמקול הכללי.

בקדמת הרמקול ישנה יחידת מיד בס 6.5 אינטש ומעליה שוכן הטוויטר.
קידמת הרמקול מכוסה בגריל שחור, עליו מתנוסס השם QUAD בצבע מוזהב.


נתונים טכנים

מיד בס וופר 6.5 אינטש
טוויטר 1 אינטש 
הגברה מומלצת 30-200Watt
עכבה 6-8 אוהם
נצילות 88dB
טווח תדרים 6db 45Hz to 24kHz
 נקודת חיתוך קרוסאובר 2.2kHz
 מידות H x W x D 355 x 205 x 253mm

בסיום מיקום הרמקול על המעמד ניגשתי לעמדת ההאזנה בתוספת דף ועט לצורך הערות שיעלו בראשי במהלך המבחן.

הקטע הראשון בו בחרתי הוא FRAGILE בגירסה של ISAAC HAYES, קטע זה הינו הרצועה השלישית בתקליטור אך ההקדמה שלו נמצאת ברצועה הראשונה.
הקטע מתחיל עם מכות תוף רגל במהירות של קצב הלב וברקע קולו החם של ISAAC HAYES, לשמע מכות תוף הרגל אני מגלה יחידת מיד בס הדוקה במיוחד שמעבירה את התחושה האמיתית של תוף רגל בריא, קולו של הזמר נישמע היטב ומדוייק, בהמשך מצטרפות גיטרה חשמלית, גיטרה בס וסינטיסייזר .
הבמה לא פחות ממצויינת ואפשר למקם בקלות את הלהקה בחלל שבין הרמקולים, הטוויטר ויחידת המיד בס מנגנים ביחד כמקשה אחת.

המיד נישמע מלא, מפורט ואנרגטי ואינו תוקף אותך אלא מנגן בחלל החדר – מגיע בעדינות ממכרת, יחידת הבס מחזיקה את תוף הרגל בנאמנות לאורך כל השיר.
הרמקול מעביר את פריטת מיתרי גיטרת הבס באופן משכנע ביותר, ברקע נשמעים היטב כלי ההקשה במפורט והצלילים הגבוהים אינם מעייפים ביוצאם את יחידת הטויטר.
מאחורי השירה העיקרית, נשמעות היטב גם זמרות הליווי וניתן להפריד בין כל הכלים וזמרות הליווי בקלות, הרמקול נעלם בחדר ומגביר את תחושת האווירה.

קטע שני

אבישי כהן מתוך התקליט האחרון העונה לשם CONTINU רצועה מספר 4.
הפסנתר נישמע משכנע ותוף הסנר המוכה במקלות השערות הינו מפורט וחם, יחידת המיד בס והטויטר מאוזנים להפליא וצליל הקונטרבס שמתנגן ברקע מגיע לאוזניי ברור והדוק.
במחצית הדקה השניה נכנס סולו הקונטרבס שנשמע הדוק וברור, מרגישים כל פרט ונים במוסיקה, קל לעקוב אחר עליות וירידות המקצב, יחידת המיד בס מהירה מאוד ודינמית להפליא, רמת הפירוט מצויינת ומפתיעה.
הרמקול מעביר חוויה אנרגטית ואינו מתרגש מהקטעים האקוסטים.

קטע שלישי

CELLO CONCERTO – ELGAR + JACQUELIN DO PRE – OP.85 זהו קטע קלאסי אחד המורכבים והתובעניים ביותר שאני מכיר, הוא מתחיל בקטע סולו צ'לו של הסולנית ז"ל ז'קלין דופרה, אפשר להרגיש את קשת השערות מתהלכת בין המיתרים בדיוק מושלם ויחידת המיד בס מעבירה את התחושה והטאץ' הנכונים, בהמשך מצטרפים נגני צ'לו נוספים וקל מאוד להפריד בניהם.
כאשר היצירה מתחילה להתפתח אני מגלה חולשה מצד הרמקול: יכולת ה- ATTACK שקודם לכן הצליחה להפתיע אותי מתקרבת עכשיו לכניעה: הרמקול מגייס את כל כוחו על מנת להחזיק את "עליית" היצירה.

כאן אינני מאשים את הרמקול במיוחד מפני שמדובר בקטע שהפיל הרבה מאוד רמקולים מדפיים קטנים לכן אנסה לסלוח לו. בהמשך היצירה נרגעת המהומה שוב וכאן הרמקול חוזר לקסמו ומעביר את החוויה המרנינה והמפורטת.
כושר הפרדת הכלים של ה -QUAD 12L בקטעים קלאסים שאינם תובענים טוב מאוד ואף מפתיע, אך כאשר מצטרפים כלים רבים והמהומה גדלה,בוחר הרמקול  להקריב פרטים לטובת דינמיות, אך היחידה אינה מצליחה להישאר דינמית מספיק בכדי להעביר את התחושה של תזמורת גדולה. כאמור, "סלחתי לו הפעם".

קטע רביעי

דאנס הינה מוסיקה שרובינו שומעים גם אם זה משנות ה-70.
בחרתי במשהו חדש יותר מהמאה הנוכחית, קטע שניתן למצוא בו פרמטרים רבים שיאתגרו רמקול מדפי קטן שמנגן ללא יחידת בס ניפרדת, בחירתי היא miss sin- lady's light
זהו להיט מועדונים שכולל בתוכו ווקל וצלילים מודרנים, כאן אוכל לומר בביטחון מלא שהרמקול אינו נועד למוסיקת מועדונים כלל, הוא נלחץ במידה מסויימת מהמוסיקה ובעוצמה גבוהה אינו מסוגל להעביר את התחושה המסיבתית, יחידת המיד בס נכנעה יחסית מוקדם למה שציפיתי, הטוויטר, לעומת זאת, החזיק את הצלילים הגבוהים בנאמנות רבה ולא ניכנע כלל למרות שחברו לעבודה מתחתיו החליט ללכת לנוח ולהוריד מעליו מעמסה כבדה של מוסיקה שהוא אינו אוהב במיוחד. הרמקול יצא מאיזון כבר בדקה הראשונה בה הקטע הגיע להתפתחות מלאה ואיבד את תוקפנותו כמעט לחלוטין, הגעתי למסקנה ברורה … הרמקול הזה לא נולד למוסיקת מועדונים תובענית.

יתרונות

אופי הרמקול צלול ונעים מאוד עם רמת פירוט מצויינת, ניטרליות והפרדת צלילים טובה בקטעים לא תובעניים מידי, הטויטר ויחידת המיד בס מאוזנים להפליא, איכות בניה טובה מאוד.

חסרונות

נכנע בקטעים תובעניים, עיצוב "משעמם", אינו מתאים לכל סיגנונות המוסיקה .

סיכום

ה-QUAD 12L הנו רמקול מיוחד מאוד, בנוי מצויין אך עם מינוס קטנטן לחובבי העיצוב, במוסיקה המתאימה לו הוא יודע לעשות קסמים ממכרים, אך חסרה לי תוספת קטנה של דינמיות בקטעים תובעניים. 
הרמקול מצליח למלא את החלל במוסיקה ניפלאה ומורגש הושקעה בבנייתו אהבה למוסיקה. הרמקול נציל מאוד ומסוגל לעבוד כמעט עם כל מגבר שקיים בשוק.
תשאלו עד כמה הוא ריגש אותי? אענה בביטחון מלא שהוא ריגש מאוד.

אם תשאלו אותי איך אני מגדיר את הרמקול הזה במילה אחת?? אענה שהוא רמקול "מתוק".

ציונים

במה – 9 (במה עמוקה ורחבה , קל מאוד למקם את הלהקה)
דינמיות – 8 (בקטעים תובעניים הרמקול מאבד את עצמו אך עדין עושה את העבודה)
פירוט – 8
איזון – 8 (חור קטן בין המיד הגבוה למיד הנמוך שפוגע באיזון)
גבוהים – 9 (טויטר מפורט מהיר ונעים לאוזן)
מיד – 8 (מלא נעים אך קצת מחופה על ידי הבס)
בס – 7.5 (הדוק ומפורט אך לא מחזיק את עצמו די בכוח מתפרץ)
תמורה למחיר – 8

מחיר: 4,050 ש"ח

הבדיקה בוצעה באדיבות SG

לדיון בפורום על הרמקולים לחץ כאן

למידע על תנאי הבדיקה לחץ כאן


7:00
  /  
26.2.2007
  
כתיבה - נמר, עריכה וצילום - LiorC

1