AURUM CANTUS V3M – הרמקול המדפי שהפתיע אותי

תמיד הייתה לי בעיה עם רמקולים מדפיים: אולי זה רק ענין פסיכולוגי לחשוב שרמקול מדפי לא יכול לתת לי תוצאה ...

7:00
  /  
26.01.2007
  
המאמר נכתב ע"י נמר ונערך ע"י LiorC


AURUM CANTUS היא חברה סינית ידועה שמתמחה ביצור יחידות פלנאריות והיא מייצרת לעצמה את יחידות המיד והבס. rn

החברה פרצה לשוק כאשר ייצרה יחידות רמקולים עבור החברה האמריקאית היוקרתית ROSE RED וזאת מעטים יודעים.


הרמקולים נחתו אצלי ביום חמים ונעים בשעות הצהרים , אחרי כוס קפה עם אייל פור היבואן אני מתפנה למבחן.

rn

איכות בניה

rnמדובר ברמקול מדפי בגודל בינוני הבנוי בצורה טרפזית מעוגלת בצבע דובדבן ובגימור עץ חלק למגע, כאשר מסתכלים עליו בפעם הראשונה מאוד קשה להיתעלם מהדמיון לרמקולים של סונוס פאבר , אך כאשר מסתכלים עליו מקדימה נעלם הדמיון, הרמקול יושב על מעמד עץ מסיבי תואם בצבע שחור פיאנו בזווית אלכסונית {מאוד מרשים ואסטטי}. מספר נקישות על הרמקול ומיד מרגישים שהוא בנוי מסיבי מאוד וגם שוקל בהתאם, מורגש כי תיבת הרמקול בנויה מחומר עבה מאוד.


בחלקו הקידמי של הרמקול ישנן שתי יחידות, יחידת טויטר פלאנרית {ריבון} באורך של 10 ס"מ ויחידת מיד בס 6.5 אינש הבנויה מתערובת סיבי קבלר בשילוב קרבון פיבר.


בחלקו האחורי נימצא פורט לא גדול במיוחד וארבעה טרמינלים מוזהבים גדולים ומסיבים {קיימת אפשרות לפצל את הטויטר והמיד בס לחיבור מגברים שונים}.


במבט חטוף מאוד קשה להיתעלם מאיכות הבניה המצויינת של הרמקול הזה הקווים נקיים ומדוייקים, הצבע מחמיא מאוד לרמקול ובשילוב עם המעמד התואם הוא ניראה לא פחות ממרשים מאוד ועשיר.












נתונים טכנים


Crossover Frequency: 2200Hz
Crossovers Attenuation Slope: Woofer -12dB, Tweeter -18dB
Crossover Components: M-Cap Supreme MKP capacitors are used for the crossover of tweeter, Aurum Cantus MKP capacitors are used for the crossover of midwoofer. Also, high purified OFC inductors and the metal oxide film resistors with military industrial standard
Connective Cable: Teflon insulated OCC cable
Damping Materials: The polyester fiber and the PU foam
Connections: 4 pcs 18mm gold-plated copper connectors, Bi-wiring



מחיר rnrn

זוג רמקולים: 7,800 ש"ח
rnrn

סטנדים: 800 ש"ח

rnrnrn


rnrn

אלקטרוניקה



השידוך היה מיקרי בהחלט והלכתי על מגבר משולב של XINDAK מדגם XA6800R שעובד בשיטת CLASS A rn

המקור: קומפקט של אודיו אנלוג רוסיני שפורפרתי, כבלים: XLO סיגניצ'ר לרמקולים ו-XLO רפרנס אינטרקונקט.







המבחן



תפסתי את נקודת הישיבה בסלון ביתי והתחלתי במבחן, הדיסק הראשון פט מטיני -Still Life Talking.


הדיסק מתחיל להתנגן, זו הפעם הראשונה שאני שומע טויטר פלאנרי שלא חותך לי את האוזן, אבל הרושם הוא שהסאונד כהה לטעמי כאילו משהו בולם אותו .

הרחקתי את הרמקול מהקיר וקיבלתי עוד קצת חיים מהטויטר אך עדיין משהו כאן קצת חסר לי, כאילו הטויטר לא יוצא החוצה (אך ללא פגיעה בפירוט).


כאן כבר הבנתי שמדובר ברמקול שאפשר להגדיר אותו כהה, אך לא מידי כהה.




הבמה טובה מאוד והאימג' מצויין ואפילו מדהים, מאוד קל למקם את הלהקה ויחידת המיד-בס מרגישה מאוד בטוחה בעצמה גם בעוצמות גבוהות.
rnהצליל מאוד דינמי ומאוזן וההפתעה הגדולה מגיעה מכיוון תחום הבס, הרמקול הזה פשוט יודע לתת בס ואפשר ממש לשמוע את האוויר יוצא מהפורט ובשילוב התיבה המאסיבית הוא מיצר בס נמוך מאוד שיכול לבייש רמקול ריצפתי בריא.


למרות היתרונות הנ"ל היה לי קצת קשה להשלים עם האפרוריות שהוא משרה, הגעתי למסקנה שצריך לתת לו צ'אנס עם אלקטרוניקה בהירה יותר.
rnכנראה שהרמקול הזה אוהב הגברות פחות חמות.


אחרי שיחה עם ליאור {העורך הראשי} החלטתי לבחון אותו עם הגברה איטלקית של "אודיו אנלוג".

יום למחרת הונח על סף דלתי מגבר משולב 70 וואט קלאס AB עם יציאת מנורות של אודיו אנלוג מדגם verdi { אני מוכרח לציין שכייף להגות את הדגמים של אודיו אנלוג , זה תמיד נישמע יוקרתי אפילו אם זה יעלה חצי שקל}.










המגבר חובר ושוב בחנתי את פט מטיני על הרמקול, {אחרי שהקשבתי עוד כמה דקות על השינדאק לעורר את זיכרוני}.

התוצאה: הרבה יותר טוב, הרמקול ניפתח והבמה גדולה ועמוקה הרבה יותר, הבס הדוק ונישלט אך לא מספיק לטעמי { הייתי הולך על מגבר חזק יותר} .


התמונה ברורה אך למרות שהרמקול ניפתח עדיין הרגשתי שלמרות שהאודיו אנלוג נחשב למגבר פתוח מאוד משהו עדיין קצת סגור ברמקול.

החלטתי לבחון אותו על קטע קלאסי , בחרתי את Elgar – Cello Concerto E minor Op.85 שהוא קטע מדהים בפני עצמו ועשיר בכלים, הצ'לו נישמע מדהים ומדויק , רמת הפירוט מעולה והצליל סוחף ורך, הרמקול ניגן את כל הקטע בן ה-30 דקות בצורה כמעט מושלמת, הבמה רק מתעצמת עם כל התפתחות ביצירה והבס שהרמקול הקטן הזה יודע ליצר לא פחות ממפתיע.


הקלאסי יצא החוצה מהנגן והמוסיקה השחורה תופסת את מקומה, אייזיק הייז הוא זמר נשמה שחור שמאוד מזכיר בקולו את ברי וואיט, הקטע הראשון מתחיל במכות תוף רגל בדומה לסאונד של דפיקות לב, לאט לאט שאר הכלים מצטרפים והקטע הופך לאנרגטי ומאוד תובעני, הבס, כפי שאמרתי מקודם, יודע לעשות את העבודה, ולמרות שאם נלך לפי הנתונים היבשים הרמקול הזה לא יורד נמוך אך הפורט האחורי ומבנה התיבה נותנת הרגשה כאילו ממוקם סאב בחדר.


בהתפתחות הקטע מצטרפים כלים רבים בדינמיות ואנרגיה מטורפת, מה שאמור להקשות על הרמקול הקטן הזה, כאן גם די הופתעתי, הרמקול נשאר מפורט למרות עומס הכלים, ובחלקים תובעניים, הרמקול שלט מצויין ולא ביקש ממני לרחם עליו.
rnאך למרות שהוא עמד בלחץ הוא איבד מעט מהאיזון שלו, הטויטר הלך קצת אחורה, כאילו הוא מקומפרס, אני מאמין שעם עוד כמה וואטים בריאים הקטע הזה היה נישמע טוב יותר על הרמקול, האמביאנס מצויין והרמקול סוחף ועובר גם קטע בומי ואפילו קצת אלקטרוני {בטעם} בשלום.


סיכום


ה- AURUM CANTUS V3M הוא רמקול מאוד מיוחד ולטעמי נאמן לחוויה המוסיקלית, הבס שהוא מוציא מפתיע לגודלו ומפורט מאוד.


מה שקצת הציק לי זה שאופי צליל הרמקול הינו די כהה, הטויטר מאוד מעודן ואולי מעודן מידי, הדרך הטובה ביותר בשבילי לתאר את הרמקול הזה היא שהוא רמקול מרחף ומעודן, שכל מבוקשו היא ליצור חוויה מוסיקלית חמה ולא תוקפנית.


ציונים



איכות בניה – 9 rn

במה ואימג' – 7 rn

פירוט – 8 rn

טויטר – 6 rn

בס – 8 rn

דינמיות – 7 rn

איזון – 6.5


תמורה למחיר – 8 {למי שמחפש רמקול Laid-Back}


ציון כללי



7.4


rnrn

הבדיקה בוצעה באדיבות אודיו פידליטי






7:00
  /  
26.1.2007
  
המאמר נכתב ע"י נמר ונערך ע"י LiorC

1