מייפל שייד מבקרים אצל נמר בבית

חבר הפורום, נמר, לא צריך היה לעזוב את פתח הבית על מנת לעבור מסע התנסות והתרשמות וכל זאת על המערכת ...

7:00
  /  
08.01.2007
  
המאמר נכתב ע"י נמר ונערך ע"י LiorC


הקדמה

rnכאשר דיברו איתי בפעם הראשונה על הבדלים בין כבלים, הרמתי גבה, כאשר הדגימו לי את ההבדלים ניסיתי להעביר את התורה הלאה.
rnכאשר דיברו איתי על חשיבות חשמל נקי הרמתי גבה, כאשר הדגימו לי המשכתי בנסיונות להעביר את התורה לאחרים.
rnכאשר דיברו איתי על משחות ופלטות מיוחדות ואקסוטיות הרמתי גבה, עכשיו שהדגימו לי אני ממשיך להעביר את התורה.

rnהגעתי למסקנות רבות בחיי האודיופילים, הראשונה שבהן היא להיות עם ראש פתוח: הרבה מן התחום הזה מצוי עדיין בגדר הנסתר.
rnאך אין זה אומר שהנסתר אינו משפיע.
rnמוליך על, סיגנל טהור, התנגדות כבל, בולמי זעזועים ומסנני חשמל תמיד היו קיימים אך לאחרונה תפסו, לדעתי, תאוצה אדירה בקרב האודיופילים לטוב ולרע.

rnיצרתי קשר עם דודי ממייפל שייד וביקשתי לסקר את המוצרים שלהם, מאוד עניינה אותי הפילוסופיה מאחורי המוצרים שלהם ומלבד זאת ביקשתי להכיר מוצרים נוספים שקיימים בשוק.
rnדודי ויעקב נענו בחיוב להצעתי וקבעו איתי מועד אך לא לפני שביקשו ממני להיות עם ראש פתוח {וזה הסוד הגדול}, כמובן שראש פתוח הינו השם האמצעי שלי…
rnגלשתי באתר שלהם, קראתי על החברה, למדתי את הפילוסופיות והמדע העומד מאחוריהן ואפילו יישמתי חלק נכבד מהטיפים שרשומים באתר.

הפגישה

rnלאחר לא מעט שיחות טלפון הגיע צלצול {בדיעבד הגואל} האינטרקום, הדלת נפתחת וכבר בהתחלה מרגישים שמתחיל סיפור חברות אמיתי.
rnדודי ויעקב, שני אודיופילים בנשמה שכל מה שהם עושים נעשה מתוך אהבה לתחום ולמוסיקה והכל בחן, בלבביות ובשילוב מקצועיות ובקיאות רבה בתחום.
rnהמוצרים, עטופים בקרטונים סגורים הועלו לביתי {מה מסתתר מאחורי הווילון? מיד תדעו}.

rnהתחלנו בשיחה על כוס קפה טורקי מהפינג'אן בשילוב סיגריה "בריאותית" אחת עם חצי חלון פתוח, כשהחבר'ה מסבירים לי איך הגיעו למייפל שייד.
rnאת פייר ספרי {מייסד מייפל שייד} אנו מכירים מכתבות רבות בעיתונות הארצית וגם מכתבות באתר כך שאינני חש צורך לספר עליו.
rnאך חשוב לי להבהיר שגישתו הינה אך ורק לטובת ה"סאונד הטהור", את העיצוב הוא משאיר בצד {מאוד מאוד אודיופילי} – הרשו לי להכין אתכם לכתבה הזו באופן פרטני יותר: המוצרים די ביזארים למראה אך עשויים מחומרים איכותיים וחסרי פשרות.

המוצרים והמבחן

rnבסיום הקפה הטעים ניגשנו לעבודה, ניכנסנו לחדר העבודה ושם הצגתי לפניהם את הכלה.
rnהתבקשתי לבחור את הדיסק החביב עלי אשר איתו נעבוד {לפחות בהתחלה} וכמובן את התקליט החביב עלי.
rnהתחלנו בדיסק הנבחר של אבישי כהן CONTINUO שאני יכול להגיד בביטחון שאני מכיר כמו את כף ידי והוא אשר משמש אותי למבחנים.
rnמיד לוקח דודי את הדיסק בידו וניגש איתו למטבח, פותח את המזוודה שלו ומשם מוציא את סל התרופות לדיסקים, שולף את ה- MIKRO SMOOTH:
rnזוהי משחה בצבע לבן שמורחים על הדיסק {בצד שמכיל את המידע } ומשייפים עם ספוג שיוף מיוחד {מגיע ביחד עם המשחה}, לאחר מכן שוטפים ומיבשים.
rnהפעולה מאוד פשוטה ומאחוריה הסבר הגיוני … עם הזמן שיכבת הדיסק הופכת לגלית ומקשה על עינית המכשיר לעקוב אחר המידע, השיוף הזה בעצם מיישר את פני השטח ומשאיר לעינית משטח ישר ונקי לקריאה. תופעת לוואי נוספת היא שהמשחה מטפלת גם בשריטות. rn









rnלאחר הטיפול חזרנו לחדר והכנסנו את הדיסק למערכת: קטע מס' 4 ולאחר מס' שניות אני מתחיל להרגיש כאילו המערכת הפכה להיות מפורטת יותר,
rnהטויטר כאילו ניפתח ומוציא את המידע החוצה בפרוט גבוה יותר {יש לציין ששמעתי את אותו הקטע כמה דקות לפני הטיפול}.

משחת הכסף

rnהמשחה מהווה את אחת הסיבות העיקריות שניגשתי לעשות את הכתבה הזו וזאת לאחר ששמעתי כי מספר חברים בפורום ניסו אותה ונישארו פעורי פה.
rnכאן הצפיה שלי עלתה לגבהים בתוספת סקפטיות לגבי רמת השידרוג הצפויה. דודי חזר למזוודת ה"קסמים" והוציא קופסא שדומה באופן מבהיל לקופסת תכשיר לאישה, ובפנים "קרם לחוט" – אנחנו יכולים לקרוא לו קרם לכבל או בשמו המקצועי SILCLEAR.
rnזוהי משחת כסף טהורה אשר מורחים אותה על תקעי החשמל, הרמקולים והקונקטורים ומטרתה להוליך את הזרם באופן מושלם ממקור אחד למשנהו.
rnמיד מתחילים בעבודת הנמלים של כיסוי המוליכים החשופים במשחת הכסף הטהורה. העבודה נעשית במשנה זהירות בכדי למנוע מגע של הקטבים שיוביל לקצר. rn









rnמריחת החומר מספיקה ל10 פעמים של ניתוק והחזרה של הכבל ללא פגיעה באיכות המוליכות של החומר.
rnשוב אני חוזר לנקודת השמע וקטע 4 {שכבר חרוט בזיכרוני} מתנגן לו. כאן ההבדל היה ברור: הבס גדול והדוק יותר, המערכת הפכה לשקטה ונקיה מאי פעם, הבמה והאימג' ברורים והסאונד השתפר פלאים… {קופסא כזו מכילה 14 גרם חומר ומספיקה לשימוש הרוכש + החברים שלו + הילדים של החברים ולהרבה מאוד טיפולים… גם לאחר שימוש בכמות גדולה במערכת לא הרגשתי שהחומר ניגמר}.

חשמל סטטי

rnחזר דודי ל"מזוודת הקסמים" ושלף אקדח חשמל בצורת מצית לגז שנקרא LONCLAST.
rnתפקידו הוא לבטל חשמל סטטי שמצטבר על הדיסק או התקליט במשך הזמן וזאת על ידי לחיצות על המצית לעבר שני צידי הדיסק.
rnמיד לאחר מכן הכנסתי את הדיסק לקומפקט וניגנתי את אותו הקטע … אני לא הצלחתי לזהות שיפור נוסף {יכול להיות בגלל הטיפול הקודם}, אך מיד הבין זאת יעקב וביקש ממני להביא את התקליט החביב עלי. בפחד ובחרדה שלפתי מארון התקליטים שלי את תקליט של "אנדי מיולה" במהדורה מוגבלת 180 גרם {נדיר ביותר} והתבקשתי לנקות אותו ולשמוע את מבטל החשמל סטטי… כך עשיתי והוא נשמע לי מדהים למס' ציקצוקים קטנים שמאוד שכיחים בעולם האנלוגי … הוצאתי את התקליט והפקדתי אותו בידיו של יעקב, יריות "ארטילריה" נוספות על התקליט והוא מונח שוב על הפטיפון:



האוזן שלי הבחינה מיד בנקיון מושלם של התקליט, הציקצוקים נעלמו לחלוטין והתקליט נישמע חדש {הוא די חדש}.ביקשתי לעשות את אותה הפעולה על תקליט אחר שאני יודע שהוא גם "מצקצק", שם הופתעתי ע"י תוצאה טובה אף יותר, נוכחתי לדעת שכל עוד התקליט במצב טוב האקדח הזה מחזיר אותו למצבו החדש ונטול חשמל סטטי מעצבן ומצקצק. rn

כבלי רמקולים

rnכאן מתחיל הסיפור הביזארי באמת… כבל הרמקול נראה בדיוק כמו חוט ברזל שנחתך זה עתה מגדר תייל צבאית ושודרג בהיסטריה.
rnכבל הרמקול מיוצר בעבודת יד מחוט נחושת בעל גיד יחיד ומצופה בשיכבת בידוד דקיקה ובנוסף שזור בסליל הארקה אשר עובר מכבל ימין לכבל שמאל ושמו DOUBLE GOLDEN HELIX.




חיברנו את הכבל לרמקול ולמגבר ואני מוכרח לציין כי המראה אינו מלבב במיוחד אך עם זאת שונה משונה ומיוחד. rn




rnשוב קטע 4 בתקליט ומיד הבחנתי בשינוי בטוויטר, היה קשה לי לומר אם זה לטוב או לרע אבל זה היה שונה, הוא הועמד לתחרות בכבל שעולה יותר ממנו פי 2ואכן התחרה בכבוד רב. גודל הבמה לא השתנה אך התמונה ברורה ומדוייקת. לאט לאט מתרגלים למראה ואפילו די מעריצים את הסאונד שכבל {שנראה פשוט} מצליח להוציא בצורה טובה כל כך.

כבלי אינטרקונקט

rnכאן עדיין נשארנו בתחום המראה הביזארי: נחשפו לעיני כבלי האינטרקונקט המוזרים ביותר שראיתי, מדובר בשקית ניילון אשר בקצותיה אינטרקונקט RCA, בתוך השקית השקופה פס נחושת נוצץ ותכשיטי ושמו ULTRATHIN ANLOG RIBBON. rn




rnמיד נמרחה משחת הכסף והכבל הצטרף לחגיגה. התוספת הראשונה שהרגשתי היא ההתאמה בין כבל הרמקול לכבל האינטרקונקט והשילוב המרענן (וניתן להוסיף הבהיר והמפורט), ההדגמה נעשית רק בין הנגן לקדם המגבר.
rnבטוח אני שאם היינו מוסיפים גם אינטרקונקט למגבר ההספק התוצאה הייתה טובה בהרבה. צלילות הכבל היא אחד הדברים הראשונים שהרגשתי והוא נתן תחושה של דיוק בתחום הבס אך החסיר ממנו מעט נפח {חשוב לציין שלמרות זאת לא פגם באיכות הבס אלא אפילו הגביר אותה}. אני יכול לחיות עם זה טוב מאוד.




פלטת מייפל

rnשלב הביזאר חלף עבר לו וחזרנו לקרקע עם בליווי מעט שוק מההדגמות הקודמות. פלטת מייפל נשמעת לכם כמו משהו מן השורה אך אני מבטיח לכם שברגע שתראו במו עיניכם את הפלטה הזו אתם תבינו שזו איננה פלטה שגרתית. מדובר בפלטת מייפל אמיתי בעובי 10 ס"מ {עשרה סנטימטר} וזה אכן עבה ומאוד כבד. תפקידה של הפלטה הוא לבודד את המכשיר מרעידות ולספק לו משטח בטוח וטבעי וחשוב להוסיף גם יפה ומפואר במיוחד.




rnבמקרה שלנו ההדגמה נעשתה על הפטיפון. בנוסף לפלטת המייפל המרשימה הצטרפו לחגיגה 3 ספייקים מסיבים במיוחד ובנוסף הצטרף ה-ISOBLOKS שהוא בעצם שעם וגומי מפוספס שתפקידו למנוע את ההעברת הרעידות מהמעמד לפלטת המייפל. בולמי השעם הונחו על המעמד, מעליו הונחה במשנה זהירות פלטת המייפל ועליה הספייקים המסיבים ורק אז הונח בעדינות הפטיפון, נתחיל במראה:





rnבמילה אחת וואאוו, זהו החלום של כל אודיופיל ליצור עמדת פטיפון עם לוק שכזה.
rnאך לא רק במראה עסקינן אלא בעיקר בסאונד.
rnאנדי מיולה חוזר לבמה ומתחיל לנגן , זוכרים את ה-וואאוו של קודם? אז הוא חוזר ובגדול, התוצאה כל כך מרשימה שקשה היה מאוד קשה להיתעלם ממנה: הפטיפון קיבל זריקת אנרגיה שלא הייתה קיימת קודם, הבמה נעשתה ענקית והסאונד הפך להיות חי מאי פעם כאילו החלפתי פטיפון.
rnהמראה המרשים מאוד יחד עם הסאונד המשופר נותנים לנו את החבילה הטובה ביותר למניעת זעזועים ושיפור איכות הפטיפון ששמעתי עד כה.
rnזהו אולי המוצר שהייתי הכי סקפטי לגביו ואני מוכרח להודות שהתבדתי ואני שמח על כך.

סיכום

rnהתרשמתי שאנשי מייפל שייד מתעסקים בסאונד נטו מתוך אהבה, מיקצועיות ואוזן טובה. אני מוכרח לציין שמעבר למוצרים, החוויה שעברתי היתה מיוחדת במינה, הסובלנות, הסבלנות והתשובות לכל השאלות עשו את האווירה מיוחדת עוד יותר.

rnאתר מייפל שייד


7:00
  /  
8.1.2007
  
המאמר נכתב ע"י נמר ונערך ע"י LiorC

1