The Big Monkey – Gibbon Super 8

חבר אוסטרלי לימד אותי משפט מענין "When you pay peanut you get monkeys " rnהמשפט לקוח דווקא מתחום אחר הקשור ...

7:00
  /  
11.08.2006
  
המאמר נכתב ע"י Eyal_W ונערך ע"י LiorC

rnהגעתי בשעות אחר הצהריים לחנות "סטריאוטיפ" בת"א, שם פגשתי את המארח אפי ואת היבואן של חברת DeVORE FIDELITY אייל פור .
rnבאמתחתי הבאתי קבוצת CD אשר משמשים אותי בבדיקות ציוד , הרבה מצב רוח טוב ועוד משהו שאיני מצליח לזכור ……. רגע …….. את נמר ידידנו יד ימיני מלווה במצלמה דיגיטלית
rn(כפי שאתם מכירים אותי לי יש עדיין מצלמת פילם…….. מה זה דיגיטלית? אבל ברור שאני חייב לרכוש אחת …..חייבים להתקדם בחיים) .
rn
rnאפי ואייל קיבלו את פנינו בברכה ונגשנו למלאכה לא לפני שהציעו לנו קפה (בהכנה עצמית ולא אספרסו כמו שאני רגיל במשרד).
rn
rnנכנסו לחדר התצוגה ובזוית העין ראיתי זוג רמקולים נמוכי קומה, בעלי שני אלמנטים בגוון עץ מאוד מיוחד וסטנד עמוס באלקטרוניקה מהשורה הראשונה :

Mark Levinson • CDPCD390S

rn Mark Levinson • PRE- 380S

rn Mark Levinson • AMP – 431

rnגם חיווט מהמעלה הראשונה .
rnאפי נתן הרצאה של דקה על האלקטרוניקה האיכותית.
rnאיני יודע איך הוא סיים תוך דקה: אני הייתי מסוגל להרצות יום שלם על הציוד, הארכיטקטורה, מעגלים , עקרונות וכו…. כל הכבוד אפי .
rnאייל נתן לנו את השרביט סליחה, את השלט וברגע הראשון הבנתי שלפני שאני קונה אלקטרוניקה כזו, כדאי מאוד שאירשם לחדר כושר ואתאמן במשקולות במשך כשנה.

אכן יש לי נטייה לדבר גם על "המסביב" אבל אני חוזר למסלול …. כן כן DeVORE FIDELITY GIBBON SUPER 8.
rn
קצת על החברה:

rnJohn DeVore נשיא החברה והמתכנן הראשי חושב שהדרך הטובה ביותר להעביר את האומנות (מוסיקה) למאזין הינה באמצעות שימוש נכון בפיסיקה ואסטטיקה .
rnג'ון טוען כי במהלך חייו שמע ציודי HIGH END רבים אך התאכזב מחוויה המוסיקלית וזאת לטענתו כי המתכננים לא הצליחו להעביר את החוויה השברירית והמיוחדת שאותה ניסה האומן להעביר למאזין.
rnלגבי האסטטיקה הנחת העבודה (או יותר מדויק הנחת התכנון) הינה לתכנן רמקול בעל מימדים פיזיים קטנים בשונה מהנהוג בארץ החלומות ששם הכל יותר גדול.
rnהמטרה הינה לאפשר גם לבעלי דירות במנהטן להכניס מוסיקה ונשמה הביתה מבלי לרכוש דונמים בפרברים .
rn
rnניגשתי לקטן הקומה בכדי לוודא שיש לו באס רפלקס שלא ראיתי מקדימה ואכן הרמקול בעל 2 אלמנטים ובאס רפלקס אחורי .
rn
נתונים טכניים:

rnFrequency Response: 36Hz -40kHz
rnSensitivity 90dB/W/M
rnImpendence: 8 ohms
rnDimensions: 34"Hx8.125"Wx12"D
rn3/4" softdome tweeter below the 6.5" mid/woofer
rn
rnהאלמנטים הינם מייצור מיוחד ואינם רכיבים סטנדרטיים.
rn
rnהכנסתי את ה CD הראשון: הרכב אקוסטי Chick Corea, לחיצה על כפתור ה- PLAY נבהלתי ……
rnאיזו במה יש לננס הזה פשוט לא להאמין.
rnבתקליט הנוכחי מנגן ההרכב בכלים אקוסטיים – קונטרה באס, פסנתר, תופים.
rnהנגן פטיטוצי פורט על הקונטרה באס, הרמקול מנגן את הקטע הראשון וניתן להרגיש את העומק של הקונטרה באס, גם הפסנתר נשמע נקי וצלול .
rnהמשכתי להאזין לקטע נוסף מהתקליט גם כאן נשמע באס נקי וניתן היה להבחין בפרטים ברקע.
rnהצליל עמוק ונוגע בנקודות נכונות .
rnהמשכתי עם אותו הרכב רק חשמלי הפעם והמטרה בדיקת IMAGE,במה, נפח ומהירות, להרכב הנ"ל נוסף גם סקסופון שהביא איתו מימד נוסף.
rnהתמונה הייתה מרשימה וברורה מה שהדהים אותי זה דווקא צליל הגיטרה של Frank Gamble שהיה מהנה ועמוק.
rnהפסנתר של קוריאה נשמע נעים ושילוב הכלים והיצירה היה מהנה.
rn
rnכמובן איך אפשר בלי Pat Metheny גם כאן החוויה הייתה צרופה ההרכב של Metheny גדול ומורכב יחסית להרכב החשמלי, ניתן היה להבחין בפרטים הקטנים ובאוסף הכלים .
rnגם כאן הרמקול הצליח לגרום לי אושר וליהנות (לא רציתי להוציא את התקליט ותכננתי לבקש מפתח שאוכל להשאר כל הלילה).
rn
rnמאחר ורמקול נדרש לעמוד בעומס ורצוי שהוא יתפקד בסגנונות נוספים, ניגנתי גם תקליט סולו של Frank Gambale המשלב מוטיבי FUSION ורוק (JAZZ ROCK).
rnומשם הדרך הייתה קצרה לעולם הרוק .
rnאחד המכשולים היה תקליט של להקת Europe בהקלטה לא מדהימה בלשון המעטה.rn

לאורך האזנה הרגשתי שהרמקול "מנגן מוסיקה" – דבר שקשה מאוד להגיד על רמקולים רבים ששמעתי שבד"כ סבלו מחוסרים בתחום התדרים הנמוך או כאלה שסבלו מתחום הגבוה.
rnבמקרה שלפנינו ניתן לראות כי באמצעות שני אלמנטים וקרוס שמתוכנן טוב מתקבל IMAGE וספקטרום תדרים מלא, לא הרגשתי עיוותים לא בתחום תדרים הגבוה ולא בתחום התדרים הנמוך.
rnהמוסיקה נשמעה נעימה והתקבלה חוויה האזנה אמיתית .
rnכשמאזינים למוסיקת FUSION המבוססת על הרכבים חשמליים ניתן לקבל תמונה טובה לגבי עבודת הרמקול בתחום התדרים הנמוך בהם משתתפים כלים כגון פסנתר , גיטרה באס , קונטרה באס כאשר הם הכלים המובילים והדומיננטים.
rnזריזות הרמקול נמדדה גם היא בעזרת מתופף כגון DAVE WECKL לא משאיר הרבה מקום ומרווח נגינתו מהירה ובכלל כל הטמפו של הקטעים זריז.
rnנגינת הפסנתר – אחד הכלים המשמעותיים ביותר בבדיקת סטאפים, הפסנתר הינו כלי מורכב כשלעצמו ושיחזור הצליל שלו הוא בעיה בפני עצמה .
rnנגינת פסנתר כגון נגינתו של CHICK Corea גם היא לא משאירה מרווח גדול והפסנתר מגיע לצלילים הנמוכים והגבוהים יחד.
rn
rnהתוצאה שהתקבלה מהרמקול בסגנון המוסיקה שאותו אני אוהב היתה טובה מאוד רמקול בהחלט מרשים נקי ,נעים לאוזן.
rnאני תמיד משווה את חוויות האזנה לסטאפ שאותו אני מכיר הכי טוב: הסטאפ שלי .
rnאני חייב לציין שבהתמקדות ברמקול ולא באלקטרוניקה (אם כי כאשר שומעים רמקול שומעים בעצם סטאפ שלם ) הרמקול מאוד הזכיר לי את ה- LIVINGVOICE .
rn
rnמבחינת המראה הננסי שלו ומרקם צבעים שהוצג חשבתי שהוא מאוד מיוחד אם כי היה נידמה לי שהוא סובל ממראה של רמקול VINTAGE יתכן שזה תורם לקהל חובבי ה- VINTAGE .
rn
סיכום:
rn
יתרונות
rnרמקול איכותי ומיוחד מבחינת המראה.
rnהצליל היה מהנה ולא מעייף , במה גדולה , פתוחה ,המאפשרת האזנה לפרטים רבים ללא צרימה.
rn
חסרונות
rnבתחום הרוק הרגשתי מעט חוסר נפח וקונטרה באס שנשמע לעיתים מעט קטן .
rn

rnסה"כ נהניתי מהאירוח וזה המקום להודות ליבואן אייל פור ולאפי שאפשרו לבצע את הבדיקות ללא התערבות וללא הפרעה.
rnוהרמקול … כן הרמקול …
rnבמידה ואתה בתהליכי רכישת רמקול עליך ליצור קשר עם היבואן זה רמקול שלא כדאי לפספס ולא כדאי להחליט לפני ששומעים אותו.
rn
rnדבר חשוב נוסף, זוכרים את המשפט "When you pay peanut you get monkeys " ?
rnאז במקרה הזה זה לא מדויק: הרמקול עולה בחו"ל 4000$ והוא מספק תמורה טובה לכסף כך שאם זו סביבת המחיר גם בשקלים מתקבל מוצר איכותי בעלות מתקבלת על הדעת .
rn
rnתודה נוספת לנמר היקר שליווה אותי במהלך הכנת הכתבה.


7:00
  /  
11.8.2006
  
המאמר נכתב ע"י Eyal_W ונערך ע"י LiorC

1